Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 935 ggr
Ankie
0

Katt kom hem efter 4 1/2 år!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Ankie
0

Men texten försvann bara!! Jaha får försöka igen då…

Ankie
0

Min text försvinner som jag kopierar och lägger in här, är det någon som vet vad jag gör för fel? Jag kopierar från tidningen Ljusnan. Det kanska är någon mening med att det inte ska gå, man får kanske inte göra så…. Ja, inte vet jag. Kan någon förklara? Bilden på katten kom då med ivarjefall.

vanessa
0

Vilken lycka. Att han försvann gör mig inte så förvånad. Det ser ut som en okastrerad hankatt av kinderna, huvudet och kroppen att döma.

Vi hittade en katt som varit borta i 5-6 år. Men hon var kastrerad så vi kunde söka ägaren. Som hade flyttat. När hon fick höra det hela så for hon genom Sverige och hämtade kissen på en gång med tårar i ögonen. Hon hade dock nya katter så hon hoppades att de skulle gilla varandra. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#3 Det är inte alltid det fungerar att kopiera in text från andra sajter direkt i inläggen. Det brukar vara bäst att länka som du gjorde nu.

4½ år var länge. Men jag har en kompis som fick tillbaka en bortsprungen katt efter hela 9 år. Kissen hade slitit sig vid en koppelprommenad och sedan varit borta så länge. Han var öronmärkt och kunde - när han dök upp på ett nytt ställe en kall vinterdag förra året spåras. Men vart han hållit hus alla åren dessförinnan är och förblir en gåta. Hur som haver så ska man aldrig sluta hoppas.

#4 Om det var en okasterad hankatt är det ju inte så underligt att den gav sig iväg. Han är jättesnygg med sina stora kindpåsar, men naturligtvis inte så bra om han gått på luffen oskastrerad alla dessa år. 

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Herregud vad bebisar han har hunnit tillverka under de åren.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MariannE11
0

"min" första hittekatt för 30 år sedan var en vandrare…..han kastrerades så fort vi hade bestämt oss för att behålla honom…men han fortsatte att vandra iaf.. visserligen var han inte borta så länge åt gången… hans liv slutade med att han bara försvann åxå… han var bara borta en dag och vi fick aldrig klarhet i vad som hände… men han var enormt älskad under hela hans tid hos oss… kelig som få… behandlade vår andra katt med silkesvantar och satte alla andra katter rejält på plats….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Engla
0

Men vilken tur att han kom tillbaka! Och jag säger som ÅsaF; han lär vara pappa till många, den snyggingen. Hur vanligt kan det egentligen vara att katter är i väg så länge?Fundersam

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jenna-Gun
0

Det  inger mej hopp.

Att Måns ska komma

gåendes hem.

Jenna

Lena
0

#9 Absolut Jenna! Ge inte upp hoppet!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

#9: Man ska aldrig ge upp hoppet. Men ovissheten är jobbig som sjutton. Förstår att det är tungt för dig.

Audiatur et altera pars

LisaB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt har varit borta sen november 2005. Gick ut en kväll och kom inte hem, spårlöst borta. Har annonserat i omgångar men inte ett ljud.

Nu tänds ju hoppet igen när man läser en sådan här historia!!!

Faxlin
0

#12: Visst finns det hopp. tyvärr är det svårt att komma ihåg det mitt i alla sorg över att ens vän är borta.

Audiatur et altera pars

Lena
0

#12 Ja man ska som sagt aldrig ge upp hoppet! Men visst är det jobbigt med den där ovissheten att inte veta. Har också råkat ut för det en gång med vår kisse Sabina.

//Lena