Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1588 ggr
Tiana
0

Två sötnötar söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa två små kissemissar har dykt upp i ett sommarstugeområde i Olofström för ca en vecka sedan. Någon mamma har inte setts enligt de boende som finns på plats just nu.

Jag vet att alla har fullt, men finns det någon som kan klämma in ett par småttingar för en period?

Först ut en bild på de hungriga små…

Tiana
0

Den ena av tjejerna har ett speciellt mönster som jag snarast skulle kalla för pass-tigré. Kolla in!

Tiana
0

Den andra är nästan helt svart, bara några få vita strån under hakan. Lite mer försiktig, och de boende är inte riktigt överens om det är en hane eller hona.

Tiana
0

Båda katterna har förmodligen haft hem, då de är keliga och går bra att lyfta upp i famnen. Ålder troligtvis 8-10 veckor. Svårbedönt för en glad amatör.

MariannE11
0

putt

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Ankie
0

oj oj småkissarna

puttar av hela mitt hjärta…

Tiana
0

Puttar för pluttarna…

maggan47
0

puttar också

Maggan47 som undrar om du hört med katthemmen i närheten av Olofström

Tiana
0

KKS är inblandade och kontaktpersonen har hört sig för. Djurskyddet här håller på och renoverar, och jag vet att efter 3 månader är det vetten som gäller om de inte hittar hem under tiden… Obestämd

Ankie
0

vaddå menar du att om inte hem hittas under 3 månader så avlivas de eller?

Naquita
0

#9 enligt djurskyddet i Olofström, ja..Just nu har de 3 st vuxna som suttit där 3 månader och riskerar avlivning löste jag i tidningen:((

Men nej, kommer KKS ta hand om dessa kommer de inte avlivas.

Ankie
0

men va fanken då…. då måste vi putta för hem åt vuxna med då. Men vad är det för djurskydd som ska avliva friska katter, det kommer jag aldrig att förstå…

gulliver
0

Vilka finisar Kyss.

#1 Tycker det ser ut som en svartsilvertabby sköldpadda. Har själv en liten tös som är svartsilvertigrerad sköldpadda.

Putt för både de små trollen samt de tre vuxna på djurskyddet i Olofström.

MariannE11
0

putt

Naquita
0

#11 djurskyddet sverige har 3månadersregeln:(

Tiana
0

Var ute och tittade till missarna idag, och de har det så bra så. En an de boende sommargästerna har ställt fram en gammal stolsdyna så de har något mjukt att ligga på, men vill tyvärr inte släppa in dem i värmen över natten… Mat får de också av dem.

Idag var den lilla svartingen modigare och vågade buffa på mig och spinna! Satt så snällt kvar en stund när jag försökte få loss en fästing. Syster Yster ville bara ligga och sova i en solstol Glad I mina ögon ser den svarta ut som en tös den med. Men vilken fart de blev på dem när jag gav dem lite mat!! Jisses…

MariannE11
0

skönt tiana att du tittade till dom… såklart svartingen fattar att du är viktig för h*n…

Mison
0

puttar upp

Alla djur behöver någon som bryr sig!

MariannE11
0

putt

Tiana
0

Tack för alla puttar! Dessa har nu fått namnen Nina och Nellie av KKS som tar dem under sina vingar Skrattande Vem som är vem är inte bestämt ännu

Tiana
0

Nu så får vi se om vi hamnar i tidningen imorgon. Kikki på kks tyckte jag skulle kontakta dem. Typiskt nog satt reportrarna i möte precis, men vi får se om de ringer tillbaka! Tycker detta är jättespännande nu!

maggan47
0

hoppas på tidningen, brukar ha genomslagskraft för sötisarna

Maggan47Kyss

Tiana
0

Just det, glömde uppdatera. Var med i tidningen idag, både jag och katterna med bild och allt Glad. Har inte hittat notisen på internet, men håller tummarna att folk läser tidningen idag!

Tiana
0

Visst gav det resultat! Grrr vad jag är arg nu Skrikandes. Har fått bekräftat att de är dumpade, och värre… Berättar mer när situationen har löst sig…

martdat
0

#23 nu blev jag nyfiken,,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mison
0

ååå, jag blev också nyfiken. hoppas det löser sig, vad det nu är…

Tiana
0

Ps. ett hem har visat intresse med :)

MariannE11
0

den artikeln skulle jag gärna vilja se… duktigt tiana…

dumpningar gillar vi INTE…Rynkar på näsan

Bumbis
0

Stackars småttingar Gråter, de ser så tunna och ynkliga ut. Hoppas att det löser sig med hem för de små pyttingarna snarast.

Tiana
0

Tyvärr har de inte lagt ut artikeln på nätet, den fanns bara i pappersversionen…

Nu är småttingarna installerade i mitt badrum, och då vågar jag berätta historien:

De kommer från en familj, som betalt en annan person för att avliva dem. Personen i fråga har dock inte gjort det, utan dumpat katterna istället, tydligen. Jag blev så arg när jag förstod hur det låg till tidigare.

Hur som haver finns det en nöslösning, men vi hoppas på att en vänlig själ som kontaktade oss kan ta emot dessa kissar!

Mison
0

Men för faaaan!!! Ärligt talat!! Både till familjen och den som dumpade dom!!!! Så gör man bara inte!!

Du är en ängel Tiana!! Puss på dig!!!

Martina747
0

puuttt!

Bumbis
0

#29 tack snälla rara för att du tagt in kissarna i tryggheten…Gråter

Det finns inte ord för resten…..Skrikandes

Tiana
0

Om ni bara skulle se de här små! Så snart jag kommer in i badrummet sätter spinnmotorerna igång, och efter lite mat går det inte att få tyst på dem!

Kommer fram och buffar och gosar och ger små kärleksbett som markering om ajag inte är snabb nog… Sååå kärlekstörstande!

Mison
0

ååå vilka pluttar….

MariannE11
0

fint tiana att du finns där för dom…belöning nog för dej att se deras glädje över dej….

ja vad är det med folk?… har dom sålt sin hjärna för några kronor eller?….

Ankie
0

åh kort på de, snälla kan du inte knäppa kort…

Tiana
0

Jag ska se vad jag kan göra med korten. Någon (läs poseidon) hade gnagt av min kamerakabel i natt…

Lite kul grej idag. När jag satt inne på badrummet så började någon väsa utanför toadörren, lilla paddan svarar med att fräsa och morra, medan lilla svartisen lägger sig platt på mage ;)

MariannE11
0

det är väl kul när de små sötnosarna roar sej med att bita av kablar..Skrattande…Rudolf har lovat att han aaaaaldrig skulle få för sej nått sånt…Obestämd

Tiana
0

Här är en bild som jag tog med mobilen en stund sedan. Tösarna flyttar till ett annat boende imorgon bitti, där de har bättre utrymme än i mitt badrum…

Mison
0

ååå tänk att få krypa ner där… va skönt att du har hittat någon som kan ta hand om dom

MariannE11
0

jag vill åxå krypa ner hos dom….lycka till med nya boendet kissar…

Tiana
0

Njjaahhh… Det är ju inte jag utan KKS som ordade platsen. Det är Tant Märtas Katthem som de är på nu. Fortfarande uppsatta som akuta hemsökare på hemsidan.

Tiana
0

Fick precis reda på att dessa två sötisar, efter några månader på Katthemmet, flyttar i helgen till ett alldeles eget hem!

Bättre läsning kunde jag inte fått en regnig fredagseftermiddag. Skrattande