Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 710 ggr
Sandra-B
0

Fem katter behöver nya hem

Djurskyddet Ängelholm-Bjäre behöver hjälp med att omplacera följande katter till nya kärleksfulla hem. Även tillfälliga hem kan vara av intresse.

Honkatt, ca 6 år, social, kelig och trevlig, främst innekatt men också van vid att få vara utomhus ibland. Hon bor just nu ensam i hemmet, då matte gick bort för en tid sedan. Hon behöver omgående få komma till ett nytt, kärleksfullt hem.

Hankatt, ca 5 år, kastrerad, rar "soffkatt". Han bor just nu ensam i hemmet i Båstad, då matte fått flytta till ett äldreboende där hennes älskade katt inte kunde få stanna hos henne eftersom en i personalen visade sig vara allergisk.

Dessutom söker vi nya hem till en långhårig honkatt och två av hennes ungar. I somras kom honkatten vandrandes i tovigt skick till en familj i Grevie, där hon snart födde fem ungar. Två av ungarna har redan fått nya hem.

Mamma katt och de två kvarvarande korthåriga ungarna, en hona och en hane, kan inte stanna hos familjen, som redan har flera katter. Alla tre är dåliga i magen. Veterinären säger att det kan bero på fodret, att de kanske behöver specialfoder.

Katterna finns runt Ängelholm men transport av dem kan förmodligen lösas. Det är viktigt att dessa katter får nya hem snarast.

För mer information om dem kontakta mig via PM så har jag kontaktuppgifter till den som ansvarar för katterna eller så kan jag vidarebefodra era kontaktuppgifter till henne.

//Sandra, förste vice ordförande för Djurskyddet Ängelholm-Bjäre

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Hawknestgrove
0

Åh  stackars kissar… JAg puttar för allt jag är värd!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

men ojoj missarna, hoppas de får ett eget hem

puttar

Martina747
0

putt!

Sandra-B
0

Den ena katten (den kastrerade hanen på 5 år) har hittat ett nytt hem.
De andra finns dock kvar och letar desperat efter att få komma till en egen familj!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Fick det här mailet häromdagen (handlar om den 6-årga honkatten).
Det börjar bli rktigt akut.

"Tänkte berätta lite som jag upptäckt om Pisco.
Hon tycker mycket om att bli borstad. Är inte rädd för dammsugaren. Man måste flytta på henne för att kunna dammsuga.
Är inte rädd för vatten. Min brors fd sambo som skaffade henne som liten, berättade att hon ofta vill vara i duschen när hon duschade.
När man pratar med henne tittar oan en rakt in i "själen".
En stabil social katt.
Om ni inte vet någon som kan tänkas vilja ha henne, vart kan jag vända mig? Det känns inte bra att behöva ta bort en så gosig katt."

**SMF 237 Sweet Dream's 

Ankie
0

åh men puttar för denna tjej

jen
0

En kompis till mig söker en stallkatt.

honkatt, gärna långhårig.

tuska
0

#7   varför en långhårig katt som ska ha så mycket pälsvård ?

den ska "ryktas" lika mycket som hästenSkrattande 

En korthårig kastrerad katt  kan man borsta och glänsa upp pälsen på  ett par gånger i veckan, det tycker jag skulle passa bättre i ett stall

jen
0

#8 ingen aning om varför…  men hon skrev det alldeles nyss till mig.

Jag som precis "kört iväg" en bra stallkatt till mison..  hmm…..

jag ska försöka bolla lite

Sandra-B
0

Kontakta mig via PM och berätta om dig själv och om hur katten kommer att få det, om någon av dessa katter verkar vara av intresse, så ska jag vidarebefodra informationen till hon i vår styrelse som är ansvarig för ärendet.

Red: Såg att det var din kompis som söker efter katten, det går även bra att kontakta oss via vår mail djurskyddet.angelholm_bjare@yahoo.se

**SMF 237 Sweet Dream's 

jen
0

jaa. jag ska höra med min kompis.