ska operera höften
har haft ont i vänster höft länge, men jobbat ändå, tills det blev helt outhärdlig värk ner i ljumske och knä, gick till min diabetes läkare, som skickade mig på röntgen, artros i hela höften, har sedan tidigare diskbråck i ryggen, kom i går till ortopedkliniken på Löwenströmska här i Väsby, och operation blir den 6 oktober, ringde genast jobbet, och berättade att sätta in vikarie, från den 6 oktober och 3 månader framåt, ( jobbar fram tills dess) får inte gå sedan på 6 veckor, eller böja mig framåt, ser redan 3 damer här hemma, som alla ska upp, och vill bli upplyfta, samt kattlådor som ska tömmas, håhåjaja, fullt ös, medvetslös, innan den 6, mat ska hem, och mattor ska bort, m.m. känner mig som kungens lilla piga, någon här som är höftledsopererad, så delge mig bara, intressant att höra
kram Maggan47
Oj vad jag har jäklas med kattlådor, när jag blev stelop. i ryggen, sen bröt jag båda handlederna oxå. Man blir tusen konstnär jag lovar dej. Har du ingen hjälpreda hemma först i början ?
Åh lycka till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
har ingen hjälpreda, nej, bor ensam, så jag kommer nog också att bli tusenkonstnär, har redan tänkt ut, att be om 2 sk griptänger, att ha när man plockar upp något från golvet, får måtta kring en kattlåda i taget, och ställa på sittbrädan över badkaret, många funderingar blir det, så tack för alla lycka till, kommer nog att behövas
Maggan47

Maggan!
Är det protes du ska få in i höften? Jag är ju reservdelsmänniska (haha), med min reumatism har jag fått proteser i båda höfterna, vänster knä och höger armbåge, dessutom opererad i höger handled men där kunde de inte sätta in en protes eftersom leden var så kaputt, så den operationen står på tur.
Jag opererade BÅDA höfterna samtidigt i september '98, jag fick såna där som tål belastning direkt (de brukar bara ge gamlingar sånt eftersom det blir svårare att operera om sen när de lossnar) för jag satt i rullstol, kunde knappt gå, hade jättesvårt att sova för varje rörelse gjorde ONT i höften…
…men direkt efter operationen kände jag mig så tacksam, smärtan var BORTA!½ Puts väck! Jag var så lycklig! Det kommer gå jättebra, smärtan kommer vara borta direkt, och efter de där 3 månaderna kommer du vara som en ny människa - det lovar jag dig. Mina proteser har nu hållit i 11 år och jag är fortfarande smärtfri, känner bara att det gör ont när jag står böjd (när jag tömmer kattlådor tex) och sen ska upp igen…
Du kommer nog behöver hjälp med kattlådorna den första tiden, annars får du ställa dem högre upp, för det är jätteviktigt att man inte böjer mer än 90grader på höftleden som är opererad. Det är också lite pillrigt att ta på sig strumpor (strumppådragare hade jag!) och skor. Men man lär sig olika knep snabbt, så oroa dig inte!
Jag håller tummarna för dig!
Ja du kanske kan ställa kattlådorna lite högre upp, på en pall eller mindre bord? Kanske börja redan nu så att katterna vänjer sig?
För det är inte bra att böja sig, min morfar har opererat höftkulan, men han hade ju mormor som hjälpte honom då och inga katter alls att städa åt.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
griptänger är bra, men det vetetusan om du kan lyfta kattlådan med dem Kolla om det går. Om du kunde fixa någon som hjälpte dej morgon och kväll först i början vore nog bra.
har du ingen granne som har någon ungdom som du kunde betala för hjälpen du behöver först i början ?
Din kattvakt då som ska se till dina katter när du ligger på lassarettet Kan inte h..n hjälpa dej.
Jag har inte själv erfarenhet men känner några som genomgått samma operation. Mycket nöjda efteråt. Du kan säkert få hjälp från kommunen när det gäller det dagliga, åtminstone den första tiden.
#7 Tror oxå Maggan kan få hjälp av kommunen, men det kostar en slant..
Så Maggan ring hör med kommunen om du kan få hjälp den första tiden??Det skulle underlätta för din del..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

ingen erfarenhet men jag hoppas att allt blir bra och att du sen slipper ha ont,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Oj vilken jobbig sits, men vad bra att det trots allt blir av en operation trots allt. Känner också folk som opererat höften och är som nya människor efter det.
Men som någon skrev, du får inte böja dig ner den första tiden, därför kan det bli problem med lådorna.
Finna det ingen som kan hjälpa dig med lådor och katt- och sandinköp?
….kanske någon på hittekatter under den första tiden? Nu vet jag inte vart du bor men jag antar att du inte bor i Karlstad, annars hade jag kunnat hjälpa dig.
JA putt för att någon i närheten kan hjälpa MAggan!

glad Maggan att det blir av iaf…för du kan inte ha det som du haft….sen låter det inget vidare med tiden efter….ledsen att jag inte bor kvar i "hålan"….väl värt att kolla upp så du o kissarna klarar sej.. Bruno sitter här o muttrar om att Flisan kan bo hos honom…. o Jullan ser fram emot Sigrid…vet inte riktigt om Lillan o Beata kan bli bästa polare?.. tror dom är lite för långt ifrån varandra…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jag hade personlig assistent 8 timmar om dagen den första tiden efter min höftledsoperation. Jag AVSKYDDE att inte klara mig själv! Tänk er att som 22 åring behöva ha hjälp med att duscha också - mina assistenter fick tvätta mina ben och fötter…!
Sedan hade jag nattpersonal som kom och "nattade" mig (haha, jag fick sova på rygg i 3 månader, ingen hit!) och satte "specialkuddar" (vattenfyllda plasthandskar, haha) under båda mig hälar så jag skulle slippa liggsår där osv. Jag hade dessutom kuddar på båda sidorna så jag inte skulle vända på mig i sömnen. Det var kämpigt den första tiden, men att smärtan var borta var UNDERBART. Det allra bästa!
Man behöver hjälp med det mesta efter en höftledsoperation, men innan du får gå hem från sjukhuset är de noga med att kolla upp så att du får den hjälp du behöver.

Men så jobbigt för dej..hoppas att operationen kommer att gå bra nu, tänk om man bott närmare, så hade jag ju kunnat hjälpa till med katterna skötsel, lådor och sånt..håller tummarna för att det ordnar sig med hjälp och att du snart får känna dej bättre..
ja, missemty, det är helprotes jag ska operera in, hoppas också det blir en för gamlingar, haha, och som tur är bara vänster höft, förstår att du hade det jobbigt med båda höfterna samtidigt, ska ringa biståndsbedömaren om hjälp första tiden, handlingen har jag lejt ut, kattlådorna sköter min kattvakt om, menar bara när det ligger bajs, att vänta på hjälp, Beata har ju kroniskt dålig mage, och är lurvig i baken, fast jag klippt, så hon behöver tvättas efter toabesök, men honn är ju så liten, kanske en liten håv, att lyfta upp henne med, och tvätta av henne i handfatet, funderar, annars får hon leka stinkbomb, är ledig veckan innan, och ska laga mat, och frysa in, samt städa och som sagt ta bort alla mattor, m.m så allt är klart, bor ju i tvåvåningshus, med trappa först upp till altan och ytterdörr, sedan inne, trappa upp till badrum och sovrum, som tur är har jag toaletter på båda våningarna, hade som den optimist jag är, räknat med att kunna jobba fram till helgen innan operationen, inte räknat med att jag den veckan ska på provtagning, träffa sjukgymnast, ortoper, narkosläkare, gå på inskrivning, samt min Diabetsläkare, eftersom min Diabetes är en typ 1, skakig sådan, vill dom hålla extra koll, hur hade jag tänkt pressat in detta med sovande jour
bara höften som behöver protes, hjärnan är redan en sådan, ej programmerad
Maggan47
Du fixar det här nu,fin planering. katten lurar du upp i tvättstället med en godisbit så slipper du ta katten med hov
Klipp ren katten från hår där bak så blir det lite lättare.
Jag var helt sängliggande i 7 månader fick inte lyfta fötterna över en tröskel, fick gå upp och stå 5 min i timmen ( bara stå inget annat) Jag hadde hemtjänst 5 gånger /dygnet.
Om det är ett sjukdomstillstånd som varar över en viss tid så får man ha djur, jag va livrädd att de skulle begära att hunden skulle bort men jag fick behålla den. anlitade en person som tog långpromenad med den en gånger dagl.
Allt går bara man planerar hur.
maggan behöver inte oroa sig. jag kommer att hjälpa henne så gott jag kan. och så har min dotter zenitha lovat hjälpa henne. dom bor ju grannar. hon kommer nog att bli uppassad.

tror säkert hon får en massa hjälp av er men det vore ju bra om det fanns fler att tillgå i nätverket…så det slipper slita på er…..
jag är ju hemma hela dagarna o har bil så det är inga problem.
ja du sa det solweig. jag visste att de bodde grannar, men ville inget säga! Då kommer allt att fixa sig!

bra Solveig…. jag skulle åxå behöva hjälp….
skojade…. glad att Maggan har dej…. även fast ni är systrar så är inget självklart…
tror också jag får hjälp, men är ju en sådan, som "kan själv", det där med att vänta ligger inte för mig, vill ha allting gjort pronto, ja, missempty, tillhör snart också reservdelsmänniskorna, har ju opererat bägge handlederna, fast inte samtidigt, 3 diskbråck i ryggen, mellan S och L kotorna, men där stelopererar dom bara så småningon, har artros där också, men höften var värst, diabetiker typ 1 med insulin 5 ggr per dag, samt lite andra skavanker, funderar om jag är frisk någonstans, skönt att ha Zenitha så nära, och Solweig med bil, för utryckning, men det blir så tråkigt, kan ju inte ligga och bjuda på Tradera hela dagarna, eller…
Nu har jag som jobbar hela helgen sagt till att jag går veckan innan operation, så bara 14 dagar kvar att jobba, och som sagt, ska bli skönt, när det värker jämt
Maggan47 som vill ha en Bumbisbädd under huvudet
Jag kommer kanske en dag och terrar dig Maggan..
oj Maggan vilken kämpe du verkar vara trots värk och krämpor. Hoppas du blir av med värken i höften nu och tur att du får hjälp av goda grannar m fl. Det behöver du alldeles säkert!!
Du ska inte behöva ligga och bjuda på Tradera hela dagarna, för nu kommer stickbeskrivningen äntligen på de fina grytlapparna med söta katter på rad.
Då kan du sticka hela dagarna
så blir det inte så tråkigt ……
#22 tror bestämt att jag ska specialsy en bädd åt dig att vila huvudet på!
Vilken kämpe du är och jobbar fast du har så ont.
#22 tror bestämt att jag ska specialsy en bädd åt dig att vila huvudet på!
Vilken kämpe du är och jobbar fast du har så ont.

#22 svårt att lära gamla hundar sitta men du ska kanske försöka med det Maggan… nån gång iaf….att be om hjälp… själv är jag perfekt med att vänta på hjälp….bär aaaaaabsolut inga kattbur dagen efter operation…
ja, nu närmar sig operationsdagen, och det är jag glad för, har värk så jag blir tokig, hela tiden, och så mycket att fixa, har tagit bort badkar, inte burit bort det själv, lister runt golvet, och så allt som ska placeras i rätt höjd, har med Solweigs hjälp hämtat 2 toalettstolar, förhöjda, griptång, strumppådragare, sittkudde, bilsittkudde, you name it, jag har det
och också blivit osams med kommunens biståndshandläggare, som envist hävdat när jag ringt, oroa dig inte, det sker ett utskrivningssamtal, där vi är med, ett vårdsamtal, som jag lika envist hävdat att det INTE gör, eftersom jag opereras på Ortho Center på Löwenströmska, och dom inte har några vårdplaneringar, utan upp till varje patient att se till att man får hjälp, nu i fredags var det äntligen en kvinna som ringde upp, efter många fruktlösa försök, och hon sa " men vad behöver du hjälp med" och jag i början vänligt förklarade att jag inte visste, men blir höftledsopererad 6 oktober, kommer hem 9, och´ni vet väl, vad andra höftledsopererade behövt, och då säger hon än en gång
det har vi bestämt på sjukhuset, och jag lika bestämt hävdar att på Ortho center blir det inga sådana, då blri det tyst i luren, och hon säger, var ska du opereras sa du, och jag upprepade det, ännu längre tystnad, så säger denna människa, har aldrig hört talas om, och då ligger alltså Löwenströmska i Upplands Väsby, och jag pratar med en biståndsbedömare i samma kommun, då tryter mitt tålamod, men måste ju vårda mitt språk i alla fall, och samtalet slutar med att jouren ska ringa mig på lördag, dagen efter hemkomst, och fråga om jag behöver hjälp!!!! jag talar också om att jag kommer att behöva hjälp med stödstrumpor på och av, och då säger hon, behöver jag bara hjälp med att ta på strödstrumpor och av, är det distrikstsköterskan som ska hjälpa till, behöver jag däremot hjälp till toan också, är det hemtjänsten uppgift????? det ska fan vara sjuk i Sverige, dessutom skulle jag välja ett vårdbolag som skulle komma hem till mig ev. hur många känner till er kommuns olika sådana, tänkte väl det, så jag sa, skriv namnen , lägg i en kopp, blunda och dra, det bolaget tar jag som kommer upp,
Veckan efter kunde denna människa EV KOMMA, på hembesök, och se vad kommunen kunde göra för mig, har ni hört, är så förbannad så jag kommer att få räkna till 1 miljon innan hon kommer, för att behärska mig, så jag inte sätter fällben på henne med kryckan, eller använder andra hjälpmedel på opassande sätt
sedan är det så, att visst har jag fått hjälp, men man kan ju inte ringa efter folk för minsta grej, utan man haltar runt och försöker få ordning på kaoset, städningen tar urlång tid, då benet och höften inte lyder, osv, kommer ner till kattlådorna, men svårt att ta sig upp,
sådärja, fått gnälla av mig lite, nu känns det i alla fall lite bättre
Maggan47
Det är bra att gnälla av sig ibland maggan47. Jag kan hjälpa till med att lägga fällben för knäppskallen och samräkna med dig till en miljon, kan ta över vid en halv miljon. Är glad att operationsdagen närmar sig så att den snart ska vara förbi och du därefter kan bli bättre, ska hålla tummarna hårt den 6 oktober!

Oj oj! Ja komuner mm är inge kul att behöva ha att göra med.
Försäkringskassan som kommer sen är änu värre.
Men du kommer fixa det Maggan o vad skönt det kommer bli när allt är över.
Hojta om du behöver något mer hjälpmedel okej!
Skönt du har bra granne.
Sticka var ingen dum ide då har du ju fullt upp att göra, fast ge 17 i att tappa garnet på golvet
Annars kommer kanske dit gose gäng o vill hjälpa dig o dina garner ser ut där efter
Bamse styrke kram från oss
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#28 Helt sjukt att handläggaren är så dåligt insatt i hur det fungerar på olika sjukhus, det är väll hennes jobb att hjälpa dig,,, elr??? man kan ju undra.
Men Maggan då ……ska det behöva vara så eländigt att man ska
behöva tjata och i det närmaste skälla sig till den hjälp man
naturligtvis ska få!!!! STYRKEKRAMAR till Dig. Det är för bedrövligt!!
Hoppas allt går bra nu trots besvärliga kommunmänniskor.
Vad jag förstått har du även snälla och goa människor i din närhet
som kan hjälpa dig.
ja , har ju människor i min omgivning, men kan ju inte belasta dom alltför mycket, blir ändå grejor jag behöver hjälp med, och vet ju att jag har rätt till bistånd, detta retar mig oerhört, att hade jag opererats på ett "vanligt" sjukhus, så hade en vårdplan upprättats, men eftersom dett är privat, är det helt plötsligt suspekt, jobbar ju själv som mentalsyrra, och har ju jättemycket med biståndshandläggare och vårdplaner att göra, vi har ju en för varje boende, som ska följas, därför blir jag dubbelt förbannad, när jag blir behandlad som om jag inte begrep något, utan får allt förklarat i nedlåtande ton, slutar väl med att jag ringer Hemfrid för hjälp, och tar det den vägen, nej, i helvete heller, jag SKA ha hjälp, även om jag blir den pestigaste patient som gud skapat
inte mot hemtjänst, dom gör ju sitt jobb bara, men ledningen, ska få veta ett och annat
Maggan47
Jag förstår verkligen din ilska. Det är tur att du vet hur det ska vara egentligen och har kurage att säga ifrån!
Man kan bara tänka hur det är för stackars människor som inte känner till sina rättigheter och som inte vågar säga ifrån heller …..
Det är rätt maggan, stå på dig. Här håller vi tummar och tassar för att operationen ska gå bra och att du får den hjälp du ska ha.
Kram till Dig!!
Förstår att du är arg Maggan,Vet precis hurdana biståndshandläggare är
Men stå på dig tycker jag, bråka så mycket du vill…Dom ska få veta hur dom jobbar..
Jag förstår så väl din upprördhet Maggan. Man skall helst inte vara sjuk om man skall orka med att få ordning på saker och ting. Bedrövligt!
Tänk på alla som inte har din kunskap och kraft att ta tag i sin situation.
Lycka till nu på tisdag! Alla dina vänner här på forumet tänker på dig!
Tum- och tasshållning från oss alla! Vi tänker på dig på tisdag!

ja, här hålls alla tummar o tassar för dig…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
ja i morogn är det dags…. HAr du ingen laptop med dig på sjukan,hahaha!
har ju inte det, det är synd, hade det på gång ett tag, men så tog snålheten över, och jag hann heller inte skaffa någon, har varit iväg på läkarbesök ALLA dagar, och i morgon är det dags, 7 på morgonen ska jag vara där, som tur är skjutsar Soweig mig, då jag ska ha så mycket prylar med mig, sittdyna, sittdyna till bil, strumppådragare, plock käpp samt kryckor, och kläder samt neccesär, blir knäpp bara jag tänker på att det är imorgon redan
Maggan47
Lycka till imorgon Maggan, ska tänka på dig..

det kommer att gå fint maggan… bäst att få det överstökat så kanske vi kan springa maraton sisådärom en månad?….
….önskar dej lycka till…. o blir det tråkigt o ensamt så kan du ringa mej…

Lycka till i morgon!
Ring MariannE ofta så vi vet du hr det bra.
Bamse kram till dig.
haha gapa och skrik närdu vaknar, att du MÅSte in och kolla på Tradera! Propsa på att du ska låna sjukhusets dator!

ja, instämmer med Gunilla, och samtidigt kan du smita in här och rapportera hur du mår….

Lycka till i morgon!!

Håller tummar och tassar att allt går bra och att vi hör av dig snart!! Kramar och lycka till i morgon!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Många kramar och lyckönskningar!

Lycka till och hoppas allt går bra.
PS. Har ni provat Canikur + Hills torrfoder mot diarré till katten med dålig mage? Det har hjälpt många och det vore ju bra att slippa bajsrumpa på katten.

Jag tror Maggan har provat med allt o lite till….pratade sist med henne om Prokolin+ men hörde inte om hon köpte o testade…
Vi får hålla tummarna och tassarna att det går bra idag för Maggan.
Sen får jag och Marianne kanske åka och hälsa på henne efter den 14/10 alltså..eller hur Marianne..
Kanske Solweig kan berätta vad som händer med Maggan??eller hur syrran…

håller tummarna för fullt för Maggan
Alla tummar och tassar hålles för fullt för Maggan
maggan var nog stressad på morgonen. för hon glömde krykorna hemma. men jag ringde zenitha, så hon skulle åka upp på em. magnus skjutsar henne till sjukan. ska hälsa på henne på torsdag för hennes son skulle dit på onsdag.

hälsa henne så gott… inget konstigt att hon glömde något av hela långresepackningen…
OCh jag håller på och packar ihop grejer åt henne. Hon vann ju praliner på lilla forumet också. Så nu ligger det många saker och väntar, men väntar lite till för det finns saker som går ut i övermorgon också!
Du kan vänta Gunilla med Maggans saker, hon ska ju ligga där i några dagar till…
Säg till mig sen hur mycket jag ska betala för hennes grejor..
Maggan var nog lite nervös tror jag därför hon glömde kryckorna hemma.
Du får berätta mer när du har varit där Solweig, jag jobbar så jag kan inte komma och besöka henne på sjukhuset. Ska försöka komma till henne när hon har kommit hem..
Ja ingen fara. JAg kollar när de går ut, bokar frakt och hör av mig till dig. Schenker tar ju några dagar.

Hälsa så gott och önska henne god bättring!
mvh Nina
vi var upp till maggan på em hon mådde så där.skulle börja med trappträning på em. hoppas det gick bra. är lite orolig för hur jag ska få in henne i bilen i morgon. ska hämta henne kl 10 i morgon. och hur det blir med hennes trappor hemma. hon har ju spiraltrappa upp till lägenheten. sen har ju hon trappa upp till sovrummet, du essut vet ju hur det sre ut hos henne. skriver mer i morgon, när jag hämtat henne.
Oj!!!!!! Ja du, kanske vore det bästa om de körde hem henne i sjuktransport? Stackarn…..

hälsa henne från alla oss härinne och ge henne en jättepuss, är du snäll…

ja hennes trappor är inte jag avis på….hade varit bra om hon kunde ha allt längst ner hos sej…..
hälsa….

Hällsa henne så gott. O ge henne en bamse kram
Stackars Maggan, hoppas det går bra imorgon..Vet hurdan hennes trappa ser ut….
krama henne från mig…

Oj, det låter inte bra med trapporna. Stackars henne! Kan hon inte få hjälp att flytta ner sängen på sitt bottenplan tills hon blir bättre, eller det låter sig inte göras? Så fick vi göra med farmors säng då hon inte klarade trappan längre. Hon hade också sängen på andra våningen.

ja hon har verkligen mardrömstrappor….jag tror det som är mest dumt är att hon har sitt egentliga badrum uppe… o bara en liten toa nere….köket nere liksom vardagsrum…. o alltså sovrum o badrum uppe…..
hoppas trappträningen går bra…håller tummarna…
Tyvärrr kan man inte flytta ner hennes säng till bottenplan.
Nu finns jag hemma i fyra dar som jag är ledig, så jag kommer hjälpa henne så mycket jag kan
sitter just nu o väntar på att mamma ska ringa o säga att dom är på väg hem

Hälsa henne så gott från alla oss! Kramar och nospussar från de fyrbenta!
En säng på nedre plan kan lånas och ordnas av en arbetsteraput.
Har en sån människa varit på hembesök och sett hennes boende?
Det där med att tvätta sej går att fixa några veckor med att göra helavtvättning. Det största problemen möter man de första veckorna sen kommer krafterna tillbaka i benet och trappen blir inte så stora problem, men det kommer att ta tid att ta sej upp för den och ner.
Hoppas Maggan att du har envisheten med träningen som behövs
Kram // Tuska
Stor varm björnkram till kämpen med stort K!
det gick bra in i bilen o sen ut. o sen uppför yttertrapporna. hon var jätteduktig. uppför innertrapporna gick det bra. men det tog ju mycke kraft. men jag tyckte hon var jätteduktig. så både jag o zenitha måste ju hjälpa henn så gott vi kan. hon hälsar till alla.

hälsa tillbaka till henne och hoppas hon kryar på sig…
Bra kämpat Maggan, hoppas du slipper värken nu.
Kram till Dig!!

vad bra att hon är på plats… håller tummarna att hon nu får hjälp med det hon behöver… ja inte av släkten utan den hjälp hon blivit lovad…..
hälsa henne om jag inte hinner sms'a innan…

hoppas att det går bra hemma nu och att du inte har alltför ont, kram

Har du det bra hemma nu o inte alltför ont? Hoppas det.
Bammse kram

har fått rapport om att hon iaf inte får hjälpen hon behöver… ska försöka komma ihåg att ringa henne idag…..

#78 tyvärr inte förvånad, komunerna vill alltid att de anhöriga ska göra deras jobb gratis, hälsa henne o hoppas att komunen ändrar sig,
Åh, hon hade behövt bandhunden Gunilla, som ringt och skällt ner den jämrans hemtjänsten….. JAg har blivit mycket argare och mycket mer effektiv sen jag slutat röka. Tänder på alla åtta och det har lönat sig bra!

men vad bra det är med el hörni…. äntligen är strömmen tillbaka för TREDJE gången denna vecka…. ska ringa henne nu….nähä…. hon svarade inte…..
.. hon är säkert upptagen med något…..men jag ringer igen….*hotar*..
Hoppas du mår bättre och får den hjälp du behöver, synd att jag inte såg den här tråden förut för jag har en vännina som jobbar privat och är anlitad av kommunen, där hade du fått all den hjälp du behövde, både med katterna och dig själv (hon har egna :-))
Maggan hälsar att det inte har fungerat med hemtjänsten ännu, dom har bara ringt och frågat hur hon mår inget annat, nu har Zenitha och hennes familj och Solweig hjälp henne sen i fredags. Men hon har ringt och tjatat så dom kanske kommer imorgon, men man vet aldrig när det gäller kommunen.. Tydligen ska man inte vara sjuk och behöva hemhjälp…
Just nu kan hon inte sitta så hon hon kan inte vara inne på internet…

men fy!!! ska det vara så svårt för henne att få hjälp från kommunen?? det är ju skamligt!!!

#83 usch, stackarn, vad jobbigt, inte kul att ligga hela tiden, fy bövelen vad trist,,, dumma kommun som inte kan låte henna vara dålig i lungn o ro nu,,, Har inegn en lapptop att låna ut till henne, måsste vara hemsk att inte ha internett
ja och att bara ligga still är ju så fel. Be henne ringa och säga att hon gjort på sig, så de MÅSte komma: Fy faderen så värdelöst!

Hälsa Maggan så gott från timmjann och skicka en stor kram från mig, Lizzie och Tyr.

ja vilken soppa för maggan…..men det är ju himlans snällt att ringa o fråga hur hon mår…..fattar inte hur hon kan klara av det.. men en sak är hon glad över… att hon har fått sin TV i sovrummet…..

såg att ni pratade om griptänger där uppe i tråden. Dom är fantastiska. hade sånna efter min steloperation av ryggen. Hade velat ha det alltid. ^^
skickar massa kramar till maggan jag med.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
jag har varit uppe hos maggan hela helgen o månd o tisd. magnus o jag flyttade upp tv:n i sovrummet vilket hon uppskattade jättemycket.
internet är hon inte så intresserad av just nu.
nu kompar jag idag o torsdag så jag kommer hjälpa henne. magnus o jag ska storhandla imorron o då ska vi även handla till maggan
igår dammsög jag hela lägenheten o svabbade av. jag fixar katterna morgon o kväll o då jag inte kan finns min son tobbe som hjälper. min dotter tea brer en smörgås varje kväll som maggan kan plocka fram till frukost dan efter, tea hjälper även till att värma maten till henne.
igår hjälpte jag maggan o duscha o hon va såå tacksam
maggan hälsar till alla att hon mår lite bättre o kommer in när hon orkar

Oj vad underbart med barn som du, Zenita!! Med egna underbara barn som ställer upp så enormt!! Tack snälla ni för att ni finns där för henne, allas vår nätkompis!!
Tack Zenitha för hjälpen, ni är helt underbara…
toppen! Är så spänd på att höra vad maggan tycker om krypinet!
Idag hämtade jag paketet från Gunilla. vet ej ännu om några tetat tältet ännu men det andra var maggan supernöjd med.
i tisdags blev maggan lovad att f r o m onsdag skulle hemtjänsten komma med mat o jag skulle ringa henne på em för att se om det kanske skulle räcka till middagen. ringde maggan 14.30 o då hade hon fått till svar att from måndag(nästa vecka) skulle matlåda komma. jag ilade upp o fixade en sen lunch till henne o gjorde mer som oxå skulle räcka till middag. jag lovar att maggan var bra sur. hon ringde o skällde o då hade kvinnan fixat så att maggan skulle få mat från idag. maggan skulle tacka köket på löwet att dom kunde ordna matlåda till henne
var upp till henne på fm för att fixa katterna o lådorna o då hade bara distriktssköterskan varit där o då var kl 9.15. jag hjälpte maggan på med kläderna o vi gick ner till köket. 10.00 hade hemtjänsten ännu inte dykt upp
jag startade en maskin tvätt, fixade hennes inköpslista o sen drog magnus o jag iväg för att handla. vi kom hem 13.30 o DÅ hade hemtjänsten dykt upp me mat. dom skyllde på att dom inte hittade till henne
det ska f…..n va sjuk i dagens tider
nu ska jag jobba i helgen men mina barn o min sambo finns att hjälpa maggan

vad är detta för något?…. vilken fin hjälp hon får…..kan tänka mej hur maggan kan låta i telefon….
hahaha Hittade inte…. Jösses, kunde di inte hitta en sämre ursäkt!

Vem är förvånad?!
Tur Maggan har både släkt och vänner som kan hjälpa till! Samt att hon orkar bråka själv!
Kram till er alla!!
jag var hos maggan på dan. hon som kom med lunchen till maggan. hon kom halv 2. det tycker jag är väldigt sent med tanke på att hon har diabetes. maggan har ju sagt till dom att dom ska gå direkt in. eftersom hon har svårt att gå o öppna. men den hä knäppa personen stog o ringde på. hadde inte jag varit där o öppnat, så hadde hon nog ringt på mycke.

äh. dumt! folk är så dåliga på att lyssna ibland… och dåliga på att föra vidare information.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
men hon hittade dit? OTroligt…..
jag har varit hos maggan i dag. rengjort i katternas låda. det behövdes. sprungit med sopor. nu är jag alldeles slut. maggan hälsar till allihop på hittekatter.

bra solwig att det är stil på dej….hoppas hon fått något hemtjänstbesök så inte alla gått vilse…

Min väninna skrivs in i morgon för "samma" operation. De skulle ha haft kontakt med varandra för utbyte av idéer och tips!
Skönt att Maggan har dig också Solweig!! Hoppas hemtjänsten blir bättre för er!! Kramar!!
snälla mamma, en gång me sopor blev det.
i helgen har mina barn o magnus varit hos maggan o hjälpt henne.
hemtjänsten kommer morgon o till lunch med mat. så mat får hon.
ikväll ska jag hjälpa maggan duscha o tea byta o ge katterna mat
imorgon ska jag ev starta en maskin tvätt till henne då jag är ledig
Du har verkligen snälla barn Zenitha, som hjälper Maggan..Även du och Magnus är det oxå..
har varit uppe hos maggan nu ikväll o hjälpt henne att duscah. min dotter tea bara skrattade när jag duschade maggan, jag stog bakom i bh o trosor när jag duscahde henne. tea tyckte jag kunde duscha samtidigt med maggan nästa gång o varför inte? det sa även maggan. jag blir ju ändå blöt
fick även duscha beata då det hänt en olycka som satt kvar i svansen. hon blen väldigt förnärmad när jag även duschade av baken (tur att hon inte är långsint)
maggan hälsar till alla

stackars beata…..
… fast nu så är hon säkert supersnygg…
jättekul att "se" dej zenita….
och hälsa Bamsemannen!
bamsekissen mår bara bra här hemma gunilla
idag hjälpte jag maggan att handla o när jag senare kommer upp me varorna frågade jag vad hon fått till lunch. DOM HADE GLÖMT BORT HENNE O DET FANNS INGEN MAT
blir man förvånad eller inte….
nu hade hon i kylskåpet så hon kunde göra iordning själv.
tea kilade sedan upp me middagsmat från mig
maggan mår bättre o bättre. har kommit på egna lösningar att fixa en del saker. hon har visat mig o det är smarta lösningar
hon hälsar till alla
känner jag maggan så kommer hon snart sitta vid datan igen

Vi längtar alla till den dagen då hon är tillbaka vid datorn.
Synd det inte är USA då hadde hon kunnat stämma den så kallade hemtjänsten.
Bamse kram till maggan o alla ni underbara som hjälper henne!

hemska tanke på vad andra som behöver hjälp men inte har någon som kan komma…..vidrigt hemskt….
hoppas maggan snart kan besöka oss…

Hon skulle ha trådlöst nätverk och laptop!
Heja Maggan!!

skönt att hon har er i familjen, kommunen ska man inte lita på,,
Skamligt…… Hur hade det gått om hon inte haft nån alls då?