Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 3095 ggr
MartinaG
0

Kattfälla i Göteborg sökes AKUT!!!

Jag söker efter en kattfälla att låna akut över en natt eller två. Är nämligen en liten kattunge där jag bor som vi måste få tag i där jag bor (förmodligen vildkatt eller utslängd) och den överlever förmodligen inte länge i kylan.

Vore oerhört tacksam om någon här kunde hjälpa mig!

Mail: lev_loppan@hotmail.com för vidare kontakt

Mvh Martina

kattassen
0

#0 Oj det verkar ju angeläget. Det värsta är att vi är inte många här inne från Göteborg som har fällor.

Du får försöka höra med Göteborgs Katthjälp, Djurens Samarittjänst och kanske även Djurskyddsföreningen i Mölnlycke.

Möjligen djurskyddsinspektören hos Länsstyrelsen kanske kan hjälpa dig. Säg bara inte att det rör sig om något förvildat utan en kattunge som rymt… de lägger inte mycket krut för förvildade katter här dessvärre.

Lycka till med den lille!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MartinaG
0

Tack så mycket! Har mailat kommunen. Läste någonstans att dom kan hjälpa till med kattfällor i vissa kommuner. Dock sa jag att den förmodligen var vild men att vi ska ta hand om den så fort vi får tag i den.

Är dock fortfarande jätte angelägen om en kattfälla om det finns någon själ som har en i gbg.

kattassen
0

#2 Hör med de tre katthemsorganisationer jag skrev ovan.

sagatjejen
1

Jag har en kattfälla här hemma.

Bor i Öjersjö. Du kan pm:a mig så hör jag av mig!

kattassen
0

#4 Hej Sagatjejen! Trevligt att se dig här igen!

Så bra om du kan hjälpa till med fälla. Bra att veta att det finns någon här i krokarna med dylik utrustningFlört

sagatjejen
0

hej kattassen…det var ett tag sedan ja…

det var kattmatte som sa att det var någon som sökte efter en fälla. annars är jag sällan ute men kikar in ibland

MariannE11
0

har ni läget under kontroll här med fälla på väg till kissen iaf?….fått tag på MartinaG?…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

kattassen
1

#6 Ja kika gärna in lite då och då, här händer grejer hela tiden;-)

Just nu kämpar jag och Kusten för en misse nere vid stationen i P-e. Finns en tråd om detta öde.

AKUT Mager kisse äter kadaver

MartinaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag fick stooor hjälp av en tjej som hjälpte mig fånga in kissen så den är  hemma hos mig. Hon (tror det är en hon) har suttit på min axel och och krypit in vid min hals och kurrat och nästan somnat. Tusen tack för all respons!!! Tack Maria för din hjälp. Guld värd!!!! Skickar med en bild

Mison
0

jättebra… oj så skönt att höra…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Bumbis
0

#9 antar att det var Kusten som hjälpte till igen!!!  Glad

Hon ställer upp i ur och skur fast hon har så många andra akuta fall.  Skönt att kissebebisen är inne i tryggheten och att plutten var tam!

Tack för att du brydde dig MartinaG Och STORT TACK än en gång Kusten! (jag misstänker att du ligger bakom detta)

Lycka till med ursöta bebben MartinaG!!! Kyss

MariannE11
0

jätteskönt att höra… o vad fin hon är…. hon gillar verkligen att vara hos dej…..toppen…

o jag förmodar åxå att Kusten varit framme igen…. kanonbra jobbat båda två…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MartinaG
0

Finns fler bilder på martinag.blogg.se och mer att läsa om ni är intresserade :)