Vi kan ta hand om fällorna!
Hej!
Idag hade vi i kattgruppen i Djurrättsalliansen malmö möte. Vi pratade bland annat om det här med fällor och jag nämnde att folk härifrån hade köpt två stycken havahartfällor i skåne och det så småningom kunde behövas någon som ansvarade för att de blev utlånade och höll i depositionsavgiften osv.
Monsi var ju tveksam, och nu är det minst två tjejer som bor i malmö som kan tänka sig att ta på sig det ansvaret senare, när monsis eslövskatter är infångade.
Visst hade gunilla ett färdigt kontrakt osv?
Det är ju enkelt om fällorna finns i malmö, går ju tåg och bussar till hela skåne så att den enkelt kan transporteras.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
ja MOnsi har fått det. JAg har det också. Det är ju faktiskt en sak, som alla här som varit med om insamlingen ska vara med och bestämma. JAg insiserar bara på, att ska fällorna lånas ut, så ska det vara med deposition. dessa fällor finns ju inte att få tag i längre i Sverige och att köpa nya liknande kommer att kosta ca 1500 kr styck. Det var därför jag slog till, när priset var så bra och la rabarber på dem båda. OCh som sagt, Eslövskissarna skall ha förtur för dessa fällor. Så ju fortare vi får stödhem till dessa kisar, desto fortare kan fällorna sättas ut och bli lediga. Sen undrar jag, om någon har sån där etsningspenna? För fällorna bör märkas upp….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Precis. Jag berättade för dem om depositionsavgiften och sådär. Och de var helt med på det och tyckte det lät bra. Självklart är det alla som varit med i insamlingen som ska bestämma vem som har ansvaret. Tänkte mest att eftersom monsi kände sig osäker. Plus att malmö har mycket kollektivtrafikiska förbindelser med resten av skåne.
putt för etsningspenna! ^^
ska kolla…. vi behöver ju en själv här till vår fälla

låter ju super
varför inte placera 1 i malmö och 1 i monsi-trakten??
Alla djur behöver någon som bryr sig!
suck….. googlat och hittar ingen nånstans….

gubben kommer under natten, om jag kommer ihåg ska jag fråga ifall han vet nånting…
Clas Olson har haft, Har intelängre. Gravyrpenna alltså. Inte etsningspenna.

hmmm

Skka kolla med en kill kompis om han har penna.
Men vad ska skrivas på dem?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
JA det var det det…. Vad tycker ni här inne? HAde de varit köpta för kattkedjans pengar, hade det inte varit sak….

Security uv-set är inte samma sak va?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kan man inte skriva www.hittekatter.ifokus.se? och något telefonnummer? Men jag har ingen aning om hur mycket man kan skriva och hur svårt det är. har aldrig sett en sån innan :P
Nä,,, grejen är ju, att man måste ha namn och något telefonnummer på en fälla. OCh det bör synas vem som sätter ut en fälla. JAg kan gott stå upp med namn tillfälligt om det är så. Eller med KAttkedjans för vi har ju organisationsnummer klart.