Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1111 ggr
[sofia-85]
0

Kattunge som inte går upp i vikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju två små pissar här nu Lillan och Tarzan. De var utslängda i en busskur precis vid vägen. De kom hit till mig när de bara va 3 veckor. Dom har ätit och druckit bra från första dagen men problemet är att Lillan växer nästan inte längre. Tarzan har växt ifrån henne mycket. Hon äter bra och dricker men är ändå jätte smal. Man kan känna bena igenom hela henne Tarzan äter lika mycket men har "normal" växt. Ringde till Blå Stjärnan idag för att få råd har även pratat med en annan veterinär om saken. Blå Stjärnan sa att ja borde åka in med henne för kontroll. Så har en tid (dock inte hos Blå stjärnan) bokad nu.

Men finns det nån som kan ha en idé här vad det kan vara? Ja har avmaskat och allt sånt. De äter både blötmat och torrfoder. De har vatten hela tiden och får kattgrädde ibland.

[sofia-85]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tarzan vill också visa sig :)

Hawknestgrove
0

Så fina! Hoppas det löser sig med vikten….Blå Stjärnan, ja…. Akta dig de skinnar folk….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

vilka fina…..låter bra att åka till veterinär för att se att allt är OK…. hoppas du har en tid inom nära framtid…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

usagi
0

Kanske mask som spökar, Obestämd

Hawknestgrove
0

Sofia har maskat av….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

usagi
0

Ahhh, då är det jue inte det…

tuska
0

Om jag vore dej tog jag med ett avföringsprov som dom fick kolla, när du ändå ska dit.  Bra är ju att dom kommer att lyssna på hennes lilla "Pump"  .

Flickor är ju smärtare än kattpojkarna och är lite senare att lägga på hullet tycker jag mej ha märkt.

Hoppas din kattflicka är helt OK.

Sidentass
0

Så fina dom är, jag var till vetten med en av mina små stödisar av samma anledning, men han hittade inget som var fel..så jag hoppas att allt är som det ska med lille Gumman..lika bra att kolla upp i allafall..

Josefa
0

Du ska nog avmaska igen. Kattungar, speciellt de som kommer utifrån måste avmaskas flera gånger, med några veckors mellanrum. Och det räcker inte med Banminth, utan med ett avmaskningsmedel som tar bandmask också.

[sofia-85]
0

Jag har avmaskat igen… Så det kan omöjligt vara det. Dessutom har ja sett något läskigt i lådan det borde ju kommit ut något av avmaskningarna. Ska dit till måndag så då får ni hålla tummarna. Värt att nämna kom ja på i efterhand är att Lillan hade tillfällig förlamning precis när de kom hit. Jag trodde hon va på väg att dö. Det var tolv på natten så kunde inte åka akut till vet heller. Men ringde dom och då sa dom det. Riktigt läskigt va det.

MariannE11
0

tillfällig förlamning lät inget bra….Rynkar på näsan… tur att hon var hos dej då….ja det kan ju vara bra att nämna på måndag…. är hon normal annars i magen?….. hoppas att ni kan få bra besked o slipper oroa er….puss på stumpan….

[sofia-85]
0

Nej det va väldigt läskigt hade aldrig sett det innan… Ring även då Blå Stjärnan men hade inte råd låter kanske hemskt att åka in. Men de sa att troligtvis vara det och nästa dag var hon bra. Var helt säker på att hon skulle dö direkt nästan.

Hon är upp och ner i magen… Men mer lös än normal

MariannE11
0

på måndag får du veta iaf…skönt att veta om man ska oroa sej eller inte….