Vislanda kalle är död!
De ringde från Valla djurklinik alldeles nyss och berättade att kalle som har varit försvunnen i 1½ år har hittats påkörd i Tannefors (bara 100 m från där jag bor), Han var fin i hullet men helt förstörd ikroppen efter att ha blivit påkörd.
Känns så knäppt! jag fullkomligt tapetserade tannefors och tidingen efter honom! Han var ju både chipad och kastrerad!
jag funderar på att det nästan måste varit någon som har tagit han om honom om han nu var så fin i pälsen. jag har juh aldrig ens sätt honom i tannefors på hela denna tiden!
Stakars lilla älsklingen! Rip!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Nejmen å! Kalle minns vi ju när han försvann. Tur att han åtminstone hann bli kastrerad och märkt så han nu kunde identifieras.
Ja var har han varit under denna tiden? Förmodligen som du säger - så har han nog varit inne och försett sig med mat hos någon gård eller hos någon som tagit sig an honom eftersom han inte var direkt avmagrad eller så.
RIP lille Kalle!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Så sorgligt…. Lille vännen….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tröstrkramar till er, och sorligt för lilla Kalle..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
mm, och om han har blivit omhändertagen av någon så kommer de sakna kalle och jag vill så gärna prata med dem och höra hur han har haft det och allt! Ska annonsera i corren och blocket.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

#4 Man kan ju dock förstå att det inte gjorts någon ändring av ägaren hos SKK eftersom de kontaktade dig. Men det är ju inte alla som tänker på det. Hoppas han har haft det bra till slutet
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Men vem var det nu igen? Kommer inte riktigt ihåg men känner igen namnet Vislanda Kalle. Men lilla missen så synd då!!!

Lille Kalle,
då vet vi vad som hänt i allalfall, ska ringa Eva,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Eva hälsar till dig samantha, att det är gott att veta vad som hänt och att du absolut inte ska klandra dig själv.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Så sorgligt, stackars Vislanda Kalle.
Bra att någon snäll människa brydde sig att ta in honom för identifiering.
Det var ledsamt att höra att Vislanda Kalle förolyckats. Mitt i alla bedrövelsen är det ändå bra att det blev klarhet i vad som hänt honom. Som du skriver har han antagligen bott hos nåon under den här tiden.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men så hemskt sorgligt och ledsamt…vila i ro, lilla kissen..
Vislanda Kalle, en katt som jag undrat så vad som hänt honom. Lille söte Kalle
Allt talar för att någon tagit hand om honom.
Kalle är nu ännu en liten kisse som kommit till det vackra Regnbågslandet.
Martdat, du kämpade så för Kalle och de andra katterna i Vislanda.