Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: kattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1481 ggr
[LucyInTheSky]
0

Fick brev från Agria idag om Nemo

Han var sjuk då jag tecknade försäkringen på dom och nu är det dags att omteckna den. Dom vill nu att jag "besiktigar" honom så dom ser att allt är bra så han blir fullt-försäkrad igen.

Men jag ska fylla i massa frågor som om han behandlats för sjukdomen? vart och när.. jag minns inte när. Och jag var både på skogsbykliniken med honom och körde akut till kalmar.. Den perioden var ganska *skrik och panik* så jag minns inte. VAd gör jag nu? För jag tror inte jag varit så smart att jag sparat alla kvitton. Men jag ska ju rota igenom min viktiga papper pärm och hoppas på det bästa.

Firinella
0

Ring till vet klinikerna och begär kopia på kvitto och lycka till. Jobbigt med försäkringsbolagen ibland.

[LucyInTheSky]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, för det som hände var ju att han hade kattsnuva, han blev behandlad två gånger med pencillin kur, slutade helt äta ena gångerna så det blev akut in med drop osv. Han var ju så liten och ynklig när vi hittade honom. Men efter detta har han varit frisk och kry kanske har gått upp nåt kilo för mycket dock =) Han har gått från ynklig liten kisse till stor 4,5 kilos kastrerad innekatt.

Men tack för tipset får ringa dom och be om kopior av mina kvitton.

gulliver
0

Agria kan själva begära in journalkopior från veterinären. Så har de gjort med våra. Och du själv kan givetvis fråga veterinärerna om det nu krävs att du också fyller i. Annars kan det förstås göras i samband med besiktningen.

Lille plutten då, hur gammal var han på fotot?

[LucyInTheSky]
0

Vi vet inte hur gammal han var.. veterinären gissade på ca. 6-7 veckor..

Det här är andra dagen hos mig. Jag grät inte lite då jag hittade dessa små kryp.. Uscha, tur att han är en stor tjock katt idag.

Hawknestgrove
0

Du har en benägenhet att få dina katter tjocka och mysiga? jag kanske ska ta och skicka ner Arne på gödning till dig? MEnEsther kan du INTE få låna för då blir hon så tjock så benen går inte ner i backen….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Ha ha, Stackars Arne hade nog inte trivts hos mig =) Han hade saknat sin mamma =)

Fast just nu går stackarna på dietmat Skrattande för att veterinären tyckte Ruu var lite väl inbäddad..

MariannE11
0

vilken känsloladdad bild för mej…..glad att han ser helt annorlunda ut idag… han måste tro att han blivit kung efter sin svåra början på livet…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

[LucyInTheSky]
0

Dom var så ynkliga när dom kom.. huaa. Jag är glad att det är två tjockisar som bor hos mig nu och inte de där små ynkliga kattungarna.

MariannE11
0

jag smälter som en fura… smälter dom förresten?…. du är toppen lucy!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

[LucyInTheSky]
0

Dom är som mina små barn.. Rasmus säger alltid till mig att så som jag behandlar katterna så kommer våra barn i framtiden bli världens mest bortskämdaste (undra om det är ett ord) snorvalpar som funnits..  Oskyldig

Men jag tycker inte jag skämer bort kissarna.. No no no.. hi hi, dom förtjänar det.

Hawknestgrove
0

ja du är go mot de små du1 Arne ja. Han hade nog saknat Pipis. han älskar henne

martdat
0

Kan man få dem fullförsäktrade utan undantag om man besiktigar ?

att jag frågar var för jag tänkte vara ordentlig o försäkra Kajsa häromdan, ringde en på agria,, jaha, ända med henne är att hon hafft UV säger ärliga jag i somras, Och då sa damen att det blir inskränkningar i försäkringarna livet ut trotts att katten nu är frisk, eftersom hon ändå ville ha fullt betalt så blev det ingen affär med mig där inte.hon sa inte ett dyfft om att man kan besiktiga o få fullförsäkrat ändå, Har jag missförstått det här med bes elr har damen lurat mig ?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Stämmer nog. OCh om man täner på, att försäkrinsbolag är vinstdrivande företag, så måste de ju ha inskränkningar om något är fel. Till syvende och sist, så är det ju du som betalar för kalas i slutänden ändå.

martdat
0

#13 vilket av det stämmer?, att hon kan besiktigast o då få en riktig försäkring elr har damen rätt att det är kört?

det får va vilket som men jag blir sur om damen inte upplyste mig om den möjligheten om den nu finns,

Hawknestgrove
0

JA du. Fråga en gång till. JAg tippar på det senaste anleternativet att just den sjukdomen är undantagen i försäkringen

martdat
0

#15 ska ringa länsförsäkringar i morn elr nässta måndag. hon nämde nämligen något annat intressant, jag frågade om jag inte får helkundsrabatt eftersom jag är helkund, får jag ju på allt annat, då sa hon att det funkar tvärtom ,, att jag får rabatt på alla andra försäkringar, så jag ska kolla med länsförsäkringar om det stämmer och hur mycket det blir i såfall,, låter ju toppen i såfall,, Tyvärr framträdde jag nog som något vimsig, så hon tyckte nog jag vatr konstig, för först ringde jag henne mitt på dan o då bad hon att ringa upp o jag kunde inte prata sen, så hon ringde vid 8 på kvällen (jag hadde sagt att det var ok) Tyvärr låg jag o sooov när hon ringde så jag börgade yra om att jag ville vaxinera katt, hahah, hon måste trott jag var skvatt galen,, ja, väck mig när jag sover o jag vet knabbt vart jag befinner mig,,

Hawknestgrove
0

hahaha! Ja jag har ju lite billigare då jag har 3 katter och en bil försäkrat där

blondifire
0

#15, lämnar man ett besiktningintyg som alla bolag kräver om den varit sjuk/skadad inom ett år ska det inte vara några problem,inte hos mig iafSkrattande. jobbar för IF.

S*Winsnes Wilda

martdat
0

#18 haha, då kan jag utöva utpressning med andra ord, hihi

fasst egenligen hadde de ju inte vetat om jag bara lärt mig hålla käften,,,,,hon e ju inte id märkt,,,

martdat
0

förlåt lucy om jag lånade din tråd. skäms lite,,

Mison
0

hihi, man får kapa trådar, titta här vad essut har delat med sig…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

martdat
0

#21 försökte kapa den med men fattar inte hur jag sparar, jo som bild i datorn med jises vad jobbigt att använda den då med min seeeega data,,

ja vi följer ju den röda tråden, nämligen försäkringar så det är väll liiite ok kanske,,

[LucyInTheSky]
0

Ingen fara låna på.. Jag har bytt bolag, är inte försäkrade i Agria längre. Jag ringde folksam som vi har bil och hemförsäkring hos och tjänade ett par hundralappar =) Minuset var dock att dom inte var säkra på om de ville försäkra Ruu, inga katter över 7 år försäkrades vist.. Och jag sa att jag inte viste hur gammal han var att vet sagt att han var runt 6.. Och då blir han ju 7 snart..

martdat
0

#23 ja man ska inte vara fööör ärlig, det e jag som e dum,,

Lena
0

#23 En av fördelarna med Agria är att man även kan försäkra äldre katter där. De vill ha in veterinärintyg om katten är över 6 år, men annars är det inga problem.

Härligt att se dina före och efter bilder på Melvin och Nemo. Du har gjort ett kanonbra jobb med kissarna. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

blondifire
0

risken med o inte tala om sånt e ju att det kan dyka upp o slå en i ryggen..då är det försäkringsbedrägeriObestämd

S*Winsnes Wilda

martdat
0

#26 ja det är inget för mig då jag aldrig lärt mig att hålla tysst om mig själv, skulle aldrig gå, det e lungt, vi klarar oss ändå, en kund mindre för dem bara,

blondifire
0

#27.Glad kan ju tala om att dom förlorat en hel del kunder,vi har haft många som bytt pga försämrande villkor b.l.a

S*Winsnes Wilda