*INNE !*Tuffas - vi väntar på dig!
Tuffas har ett hem som väntar och ett akuthem i Skåne som kan övernatta honom. En transport är fixad så nu är det bara TUFFAS VI VÄNTAR PÅ!
Tussa med ungar jobbas det vidare på.
De finns i Tygelsjö utanför Malmö.
Kan du hjälpa? Kontakta gulliver som samordnar alla kontakter i ärendet.
Tveka inte med att ställa upp och hjälpa till!! Alla insatser är välkomna och på något sätt kan säkert just DU också göra något!
Hoppas att Tuffas ska få komma in Nu!
Länkar till tidigare trådar:
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hoppas alla på forumet håller tummarna i kväll. Tuffas måste komma in nu.
ja om vi gör!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hoppas han förstår sitt eget bästa ikväll då, Tuffas
Ja nu får vi hoppas att han går in i buren till sist.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ännu inget hörts

Vad är det som ska göras i Tygelsjö? Fångas in katter?
Pälsbollarna i Höganäs
Katten Tuffas skall fångas in. Han har ett hem som väntar på honom. Läs gärna historien om honom, se överst i tråden.

Okej.. Vet ni VAR i Tgelsjö han finns? Har en kompis som bor där och hon är en extrem djurvän som säkert skulle kunna hjälpa till med infångning om det ligger i närheten av hennes hus.. Hon har ingen bil tyvärr..
Pälsbollarna i Höganäs
#8 Tygelsjö är inte så stort så även om hon inte bor alldeles intill kan hennes medverkan säkerligen vara av värde om de nu inte fått in Tuffas. Jag tror inte de fått in honom eftersom inget hörts och Hennum, som skall ta emot honom, inte skrivit något på forumet.

Okej.. Jag kan ju inboxa Kattassen och höra om var exakt det ligger då. Måste ju veta om jag ska prata med min kompis.. =)
Pälsbollarna i Höganäs
Gulliver vet besked om platsen.

Okej.. Hade hunnit PM:a Kattassen, men gör ett försök med Gulliver också. Tack!
Pälsbollarna i Höganäs

Någon som vet om Tuffas blev infångad igår?

Hur går det med spök katten? Är den fångad änu? Eller han har gått upp i rök igen?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Putt?
Väntar otåligt på information.

putt!! Önskar sååå att Tuffas tassar in…tänk om han bara visste vad mycket bra som väntar sen!!

Ska till Tygelsjö igen om en halvtimme …..
Håll tummarna tills de blir blå!!!!
Putt för att Tuffas äntligen ska få vila sina små fötter!

#18 Oj, ja nu håller vi allt vad vi har! Lycka till!

Håller tummarna!!
Pälsbollarna i Höganäs

Heja Tuffas!
Här hålles tummarna också för att Tuffas nu bestämmer sig för att bli omhändertagen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Inget nytt än? Hur länge brukar dom stanna där på kvällarna?
Pälsbollarna i Höganäs
Ja nu får vi hoppas att det blir napp!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Verkar tyst - ingen Tuffas igår heller?
Skulle tyvärr tro det annars borde det finnas något på tråden nu. Vi får väl någon rapport snart.

Undrar om Lillan7704 din kompis har blivit underrättad? Hon bor ju i Tygelsjö och kan väl vara till hjälp, kanske kunde gjort infångningsförsök på andra tider än de som Gulliver har chans att komma på? Nu måste vi se fler lösningar kanske?
Har inte Tuffas kommit in i går och det verkar inte vara så eftersom inget hörts är jag inne på samma linje som kattassen att det syns vara läge för andra lösningar också.

#28 Tuffas kommer på en bestämd tid och har alltid gjort. Det är då vi är där. Anmälaren är alltid med eftersom Tuffas litar på henne och hon kan klappa honom.
Som jag tidigare skrivit så är där två tama katter med halsband och ägare som skiter i dem totalt. Deras magar verkar inte ha någon botten för de äter precis hela tiden.
Den ena av dem den lilla rödvita honkatten har blivit riktigt tuff nu och mopsar mot Tuffas. Tussas mage har heller ingen botten.
Hela tiden så kommer det folk som rastar sina hundar. En del av hundarna är lösa. Det är också ett populärt motionsspår.
Men jag känner på mig att han går in i fällan ikväll. Han var halvvägs inne igår kväll. Kommer att lämnas in till Hagavet direkt som tar emot på kvällen. Kastreras mm imorgon och får stanna hos vet tills på måndag eller tisdag.
Sedan så måste vi lösa de två tama med halsband som ägarna skiter i. Och ta reda på var Tussa har sina ungar. Det finns flera andra förmodat hemlösa i området som behöver hjälp. Så det hade varit suveränt om Lillans kompis kunde hjälpa till med matning och så småningom infångning.

Kan anmälaren klappa honom? Kan hon inte då bara "suga tag" i nackskinnet på honom? Kanske låter lite våldsamt, men i alla fall. Det kanske kan funka..
Alla djur behöver någon som bryr sig!

#30 Fint med lite uppdatering! Då vet vi att han är "på gång" i alla fall.
Det verkar vara många katter som behöver hjälp och då kanske Lillans kompis kan vara behjälplig.
Tillbaka till Tuffas:
Men om ni får in honom i kväll och hamnar på Haga i morgon är han väl klar att hämta i morgon em? Kan han vara hos Hennum tills på lördag kanske? Jag kommer isåfall ner till Lund på lördag och hämtar honom - inga problem!!
Nästa vecka blir tufft: måndag, tisdag och torsdag har jag INGEN möjlighet att åka till Halmstad för hämtning. Jag har rep inför Kulturkalaset här i Göteborg både måndag och tisdag kväll sedan konsert på torsdag samtidigt jobbar jag heltid.
Skönt om det hade ordnat sig innan helgen!
Hej!!! Jag bor i Tygelsjö nere på femsjuvägen.. är kompis med lillan och har tidigare hjälpt olika orginisationer med infångning av vildkatter.. Tyvärr kan jag inte öppna mitt hem för fler djur då jag har ett helt gäng redan, men jag kan hjälpa till med mat och infångning..
Jag kan finnas tillgänglig mellan 20.00-07.00
Behöver lite mer information om vart de befinner sig så ska jag helhjärtat hjälpa er sen..
mvh Emma

#33 Hej Emma! Jag har skickat PM till dig.

#32 Oj det var verkligen mer än fullt upp du har kattassen.

#35 Hehe nja normalt sett är jag inte så inbokad men just nästa vecka råkade bli så. Min kollega har fortfarande semester så därför gör jag 100% istället för 50% på jobbet också och det märks… Så hade det blivit "action" i helgen så hade det passat bra.
gör så här: Ring mig på nummer 0739/872662 så kan ni komma hit, ta en kopp kaffe och bestämma hur jag kan hjälpa till, runt om mig finns katter som passar in på beskrivningarna men jag kan inte vara säker på att det är just dem, min kattgrabb har massor av kompissar som kommer och hämtar honom här och lämnar honom när de tröttnat på på denna tama tråkiga kastrerade kille.. här på landet finns det gått om vilda och hemlösa tama katter så kan man göra en insatts så är det självklart att göra det..
Mvh Emma
Hej
Skönt att det verkar hända någonting men jag kommer iaf vara bortrest under lördag och kommer (antagligen) hem under söndagskväll, om annat så informerar jag här.
Vänliga hälsningar,
Einar

#38 Vi löser det hur det än blir. Det får ordna sig. Bara han kommer till Göteborg.
Mison håller med dig på sätt och vis. Det är bara det att då måste man veta till 150% att han inte smiter. För smiter han, då kan man nog äga morsning och goodbye på länge…..

Gulliver - Har ni kontaktat tattooed 0739/872662 ? Hon har någon liknande Tuffas runt där hon bor.

Kattassen:
Jag har skickat kartan du skickade till mig till tattooed (Emma) så nu vet hon var katterna fanns i vintras i alla fall..
Pratade med henne nyss och hon har inte hört ifrån Gulliver på telefon.
Pälsbollarna i Höganäs

#42 Men PM hade hon väl skickat så någon form av kontakt har väl upprättats?

Ja det har dom.. Men inte på telefon.. Tänkte bara eftersom du skrev ut Emmas tel.nr.. :-)
Pälsbollarna i Höganäs
Det var jag själv som skrev ut telefon numret. jag kommer imorgon kväll dra ut på spaning runt området.. kommer ta med bur och massor av god mat så håll tummarna på att det går bra…
puttar, alla kontakter är väl bra i detta läge, baara Tuffas kommer in
Maggan47

Titta i inlägg 41 så ser du vad jag menar gumman.. :-)
Pälsbollarna i Höganäs

Är han inne nu?
#45 Låter lovande! Jag håller tummarna så de knakar!

Hallå är det någon Tuffas inne?
Om Tuffas fångats in i går kväll borde vi rimligen haft besked om detta nu.

#48 det var väll i kväll de skulle försöka? #45 skrev den 6/8 att hon skulle prova i morgan alltså i dag 7/8.
Skulle Gulliver försöka i går att fånga kise?
Se #30. det var i går kväll. Gulliver skrev"jag känner på mig att han går in i fällan ikväll"

#53 tack! Missade det

Så där, igår gick Tuffas snällt in i fällan. Åkte direkt till veterinär som tog emot och "skrev in" honom.
Min Medarbetare och vetklinikens ägare kunde klappa honom på nosen men han var väl fortfarande lite "chockad" över det som hänt.
Anmälaren grät när han väl var infångad. Det gjorde jag också
. Av lycka och att den stora anspänningen släppte.
Ägarna till katterna med halsband hade varit där och hämtat sina katter innan jag kom.
Dottern ville ha hem sina katter. De ville inte pappan! De slogs när de hölls inne och så fungerade de inte med hundarna!!! Blev noga informerad och instruerad om hur man bygger en inhägnad/rastgård till katterna. Vi tror att han fattade.

Glömde ju totalt bort en annan glad nyhet (dödstrött).
Anmälaren tar in Tuffas själv, som stödhem. Hon har äntligen lyckats övertyga sambon om att försöka. 
Toppen Gulliver!
Du får inte hålla oss i sådan anspänning. Vi har väntat här på besked sedan i går kväll och vi är också rent slut.
Tror du även Tuffas flickvän kan fångas in?

Å nu gråter jag också av glädje!!
Härligt att det löste sig till slut och att Tuffas får vara kvar i Tygelsjö åtminstone tillsvidare.
Hoppas hon kan hålla koll på honom nu så han inte ger sig iväg igen på jakt efter nåt nytt.
Då hoppas jag att stödhemmet här i Göteborg blir underrättade så han inte sitter och väntar förgäves. Han kanske har möjlighet att ta in en annan liten misse istället då;-)
Bra jobbat Gulliver och tack för dina insatser och alla som varit med i "Jakten på Tuffas".
Hoppas nu också att alla de andra katterna där nere kan kartläggas och kollas upp vilka som har och vilka som inte har hem.
Tattooed/Emma är ju bra att ha på plats då!
Åh..vilken underbar nyhet 
Tuffas äntligen inne….eloge till er som jobbat med och för Tuffas så länge.
Hoppas nu han åtehämtar sig och mår bra.
Gulliver och de andra som arbetat för Tuffas infångande är värda ett helt fång rosor. Det måste ha varit mycket känslosamt när väl Tuffas gick in i fällan, lille söte vän.
Underbart!!!!!!!

Åhhh..nu sitter jag här o gråter. Av glädje och lättnad!!
Underbara ni som jobbat så mycket för Tuffas!

Och jag min lipsill gråter också av glädje.
HURRA! Äntligen är han inne och det innan kylan kommer.
TACK!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

toppen toppen…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Nu hoppas vi bara att lilla Tussa och ev. ungar också kan få en chans!

Skönt han är fast den lille busen.
Hoppas på att hans fru o barn också får komma in snart.
Bra jobbat alla inblandade som har jobbat så hårt med att få in Tuffas O hitta honnom igen när han var försvunnen. Ni är helt suveräna.
Just i denna glädjestund går tankarna särskilt till lilla söta Tussa, Tuffas flickvän, med ev. ungar som fortfarande kämpar därute. Hoppas infångning kan ske inom kort.
Underbart !! Äntligen blev det en solskenshistoria av denna tråd.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Lilla lilla Tuffas!! Vad härligt att du kommit in! Vad härligt att du får vara med anmälaren i stödhem! Henne litar du ju på! Grattis!!
Hipp hipp hurra vad jag blev glad!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

-Osså hålls tummar för de övriga missarna som behöver komma in!

Härligt att han kom in till slut och att han får hem.
En tanke bara - kan inte stödhemmet i Göteborg ta Janne?
Han är ju nykastrerad och redo

Grattis Gulliver, och ni andra, som kämpat och hjälpts åt med Tuffas.
Ja men är det sant? Här har jag knappt varit inne på forumet under semestern och det första jag läser när jag går in är denna underbara nyhet! Fantastiskt!!! 
Hur mår han Tuffas idag?
Åh så underbart!!!!
åh va bra att tuffas kommit
in….

#70 Det är ju en tanke, men jag vet (enligt vad som skrevs ovan) att han är bortrest över helgen så det svaret får vi nog vänta på.
HURRA!
Fy attan va ni är bäst!
Massor med varma kramar 
/Malin
Ja, Tuffas är bortrest och har det säkert bra och även om han nu är kastrerad tror jag att han tänkar på lilla flickvännen Tussa, som finns där ute som hemlös i Tygelsjö. Tussa å sin sida undrar säkert var Tuffas blivit av. Om de ändå kunde förenas i ett gemensamt hem.

Oh, hihi blir generad juh
. TACK till alla goa människor här inne.
Veterinären låter hälsa att Tuffas mår bra och att det inte var några större fel på honom. Vi sa till att Tuffas måste ha blötmat för det är det han gillar bäst
.
Beträffande Tussa så måste det kluras ut om hon "tillhör" damen som matar sina nio katter i pannrummet. De får inte komma in i huset. Enligt uppgift från hundrastare så skulle just denna dam ha en honkatt som fått ungar.
Så bortskämd Tuffas blir. Ser fram emot att se nya bilder på honom. Jag satt just och såg på efterlysningslappen med Tuffas bild som jag tidigare delade ut i Tygelsjö och undrar om han är sig någorlunda lik. Tuffas har säkert fått en särskild plats i mångas hjärta.
Håller du Gulliver också i ärendet gällande Tussa och de andra katterna? Hoppas det så får vi andra försöka stödja dig och dina medhjälpare så gott vi kan.

#78 Hihi det var Einar (etg87) i #38 som skrev att han skulle vara bortrest över helgen. (Han som skulle tagit hand om Tuffas). Men det stämmer ju iofs att Tuffas själv också är bortrest över helgen. Bra att han fick vara kvar på Haga.

#80 Jodå fina herrar ska ha det bra
.
Ja det blir jag och min utmärkta Medarbetare som fortsätter att hålla i ärendet. Plus femtioelva andra samtidigt.
Kanske kan jag försöka ta lite nya kort i samband med att han hämtas ut på måndag eller tisdag.
Kattassen, absolut att Tuffas också kan anses bortrest under helgen.
Det är toppen med Hagaveterinären att de där inte kastar ut katten så snart allt är åtgärdat utan katten ges också tid att återhämta sig.
Det blir utmärkt Gulliver

kan inte låta bli, blir så himla glad att läsa (igen och igen) att han äntligen är inne… grabben, snuttegullet och TuffTuff och ja, kär kisse har många namn… hurra!
Det var mig en bra nyhet så här på fredagen det här med Tuffas! Ett bekymmer mindre för oss på sajten. Jättekul!
Grattis Tuffas, äntligen inne.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Hurra vad bra ni är!!!
Vad skönt att Tuffas äntligen är inne!!! 
Ah fy tusan så himla skönt!!! Grattis till att det äntligen lyckades….
UNDERBART! Tack för kanonbra insats och puss på Tuffas!!
Härliga nyheter
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

änligen ett slut på Tuffas hemlöshet!! 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Kanske skulle starta en tråd som handlar om Tussa med ungar.
Tror Tuffas hade gillat det, att hans käresta blev mer uppmärksammad och också hon fick komma in tillsammans med deras kärleksungar 
Hoppas småttingarna kan bli lokaliserade snart, de borde ha fått en del spring i de små benen.

Jag puttar också för en egen tråd för Tussa med bebbar
Lycka till nu, Tuffas. Nu ska du se att livet ordnar sig för dig.
Tack alla inblandade!!!

Stödjer #92 o #93
Ungarna borde börja röra på sig nu.
Skönt Tuffas är inne i alle fall
JA och Då kommer väl slanten som vi lovat från Tradera väl till pass?
puttar upp för Tussa med bebbar
Maggan47

Vi misstänker ju som tidigare sagts att Tussa "tillhör" kvinnan med nio katter som inte får komma in i huset utan får mat i pannrummet. Det ryktas att en av hennes honkatter har ungar.
Att identifiera, föra en diskussion med och övertala den kvinnan om att i första hand få ta hand om Tussa med ungar samt därefter se till att hennes katter blir kastrerade är nästa viktiga projekt. Hon hade visst två katter från början.
Sedan så finns där i området fler sannolikt hemlösa katter som behöver hjälp.
Som du skriver Gulliver det är ett mycket viktigt projekt som väntar nu.
Är Tuffas kvar på Haga? Jag undrar hur han haft det i helgen. Han måste vara helt konfunderad över sin nya situation.

skönt att han är inne! :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hur är det med Tuffas nu efter infångning och veterinärvård?
JA och 573 kr är öronmärkta tillTuffas från TRadera!
undrar också hur det är med Tuffas
Maggan47
Här undras också

Det går bara bra. Tyvärr så fick jag inte med mig kameran i allt kaos när Tuffas hämtades från veterinären och anmälaren har ingen egen digitalkamera.
Tuffas trivdes inte alls hos veterinären de 3½ dygnen han var där. Ville inte äta så mycket men nu äter han "som en häst"
.
Helt frisk, bra tänder och tandkött. Men det som är lite märkligt är att han var så pass smutsig i pälsen. Vi får se om det är bättre när han ska ha sin andra vaccination i grundvaccineringen mot kattpest och kattsnuva.
Ska försöka hinna med ett hembesök för att ta lite nya bilder på snyggingen. Förutom mina andra krämpor så är jag för tillfället förkyld med feber.
Tack för uppdateringen gulliver… krya nu på dig och bli frisk så du kan ta bilder på underverket sedan :)
Kram

#104 Tack för uppdateringen och om du träffar på lille Tuffas får du ge en liten nospuss från mig… Han var allt en liten gosse som berörde då i vintras
Krya på dig!

Så bra att han var frisk. Lille Tuffas som man följt, sen uterummet han vistades i, inte längre var hans.

#106 Jodå nog ska han pussas alltid, det är en sak som är säker
.

Lille gubben! Fästmön är det oklart med, eller hur?

#110 Ja det är fortfarande oklart.
Åh…så härligt att se Tuffas liggande inne och mysa.
Han är så fin.
Något nytt om hur det går med Tuffas? Undrar också över flickvännen.

putt för annebeatas fråga
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Åh så underbart1 Vem vad det som skulle ha hand om lille TUFFAS?

Hans anmälare/matare och det är deras sedan tidigare befintliga hittekatthona.
OCh glöm inte att Tuffas har en Traderapeng sen förra månaden!

Jag tänker på Tussa, hur går det med henne?
ja lillan…. Undrar också hur det gick med henne….