Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1986 ggr
catfoot
0

Låst! Söker Amma

Till dessa ett dygn gamla kattungar, det är inte så akut nu..Men jag tror dom mår bättre hos en kattmamma..Som lär dom att växa upp till en katt..Så finns det nån i Gävleborg som har en kattmamma som kan tänkas ta emot dessa små…Pm,a mig..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Ankie
0

men bara ett dygn. Vart finns de då?

catfoot
0

Just nu i Bollnäs…Känner du nån som nyligen fått kattungar..

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Åhhh..ännu bebisar som saknar mamma…hoppas verkligen att dom får en amma snart!

catfoot
0

Det behövs en amma, lite akut blir det nu….

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

oj putt!!!!!Catfoot, dagstidningsannons?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

catfoot
0

Ja, kanske det vore en ide..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

LOKALRADION?

Mison
0

Jag har kastat ut frågan till de få jag känner i lapplandsskogarna….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

catfoot
0

Du har pm, Gunilla

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

läst det vännen och svarat….

catfoot
0

Ok…Ja, ibland blir saker å ting svåra…Men jag håller tummarna för dessa små..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Putt

OT/Snyggt ....

Mari
0

catfoot PMar dig snart med en liten ljuspunkt som kanske kan fungera

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ankie
0

puttar för dessa ungar…. hoppas så….

Josefa
0

Hur går det med ungarna. Funkar det inte med flaskmatningen? Eftersom det är akut igen, menar jag.

Ankie
0

puttar för amma

catfoot
0

Du har pm Josefa…

Tack marie, håller på att kolla upp detta nu..

OT/Snyggt ....

Mison
0

är det problem med nappningen, eller söker ni bara en amma ändå? så ungarna har en att växa upp med?

catfoot
0

Du har pm, Mison

OT/Snyggt ....

catfoot
0

det sprack med den ev. amman…

Ska ringa runt till närbelägna katthem för att kolla vidare..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

hudiksvall då? Men tänk att det ska vara så svårt nu då…

Tycker att det vimlar av mammor annars……

catfoot
0

Har ringt, Hudik, å Gävle…Ingen hade nån mamma, som fått ganska nyligen…Ja visst är det märkligt, ingen mamma alls nu..

Josefa, jag har ett nytt pm till dig..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

men oj oj oj, hoppas nån annan kommer på nån mamma

det är ju rätt bråttom ändå att de får en mamma, det måste ju vara jobbigt å nappa de..

catfoot
0

Ja, det känns som om alla kattmammor redan har fått flyttfärdiga små..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Puttar..

OT/Snyggt ....

Mison
0

Och jag puttar vidare….

maggan47
0

puttar jag också

Maggan47

Mison
0

Vet inte om Fagersta-trakten är för långt. Hittade en förening där som har fått in en katt den 7 augusti, som födde 2 ungar varav 1 överlevde…Vet inte om det kan vara intressant? säg till isåfall så får ni numret..

catfoot
0

En mamma är kanske på gång, som kommer att föda inom några dagar, hoppas vi…..Om inte annat så får vi kolla med Fagersta..Hur långt är det dit??..

Kan meddela att alla tre äter, pinkar å bajsar..Piper å kravlar runt å verkar må bra..

OT/Snyggt ....

monsi
0

Puffar o puttar.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Mison
0

Bollnäs - Fagersta (eller Västanfors) är ca 15,5 mil enligt hitta.se. Kattungen där föddes 23 augusti

catfoot
0

Ok…det är ju ingen lång resa i så fall…Ca, 1-2 veckor äldre än dessa…Ska se hur det blir med den blivande mamman då..Hon ska ju kläcka snart..Hoppas på henne..

OT/Snyggt ....

Mari
0

Jag håller tummarna!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Groda
0

Tyvärr miste jag en kattunge på morse så jag får lite ångest över det men jag gjorde allt vad jag kunde för den. Nu får den ligga bredvid två andra bebisar som dog vid födseln. Hoppas den har det bra i sin katthimmel med dom andra kissarna. Men man blir så himla ledsen när man inte kan göra någonting. Den andra kattungen jag har är det full fart på men det kan ju gå illa det med. Jag håller hoppet uppe att det ska gå bra med den. Har fått tag på en kattmamma som har fått en kattunge i går natt.

Josefa
0

Gråter

Kram till er som kämpat

Ankie
0

åh va synd, men du har gjort det du kunde…. Hade ni fått tag på en kattmamma åt de andra ungarna?

catfoot
0

Vi ska i morgon efter jag slutat jobba, åka till en kattmamma i Hofors, som är helt toppen på att ta hand om andra kattungar, hon fick själv en kattunge i morse,..Tog sig an en upphittad ca, 2 veckors kattunge idag utan tvekan..Så vår förhoppning är att hon även tar dessa som är kvar…

Denna kattmamma har även  gett en kaninunge di…Kyss

OT/Snyggt ....

Mison
0

Hoppas hoppas hoppas allt går bra!!!!

Mari
0

Gråter En kattunge dog nu ikväll, åh lillen var så liten och vacker Gråter
Nu håller vi tummar och tassar för den sista

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

MariannE11
0

nääää…. inga ungar får dö…..Gråter

hoppas att det går bra hos fostermamman… vill gärna veta….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Stackars kattungar,Gråterman blir så ledsen..

Hoppas allt ordnar sig imorgon..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ankie
0

#39 näe men gud så sorgligt… Gråter hualigen..

hoppas nu att den sista överlever allt detta och att mamman tar sig honom.

monsi
0

Håller tummar o tassar att mamma katt tar sig an den lille.

Det är jätte svårt när de är så små att klara dem nu vilar liten  i ro o leker med andra små misar på andra sidan bron.

MariannE11
0

hoppas det går bra idag…

Josefa
0

Gråter Sov gott bebisen

Ankie
0

hur går det med den sista ungen?

catfoot
0

Den sista ungen är nu hos en amma, det verkar gå bra…Så nu håller vi tummarna att den får leva å frodas..

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

hoppas på att det går fortsatt bra….

Ankie
0

åh men nu jädrar får vi hålla tummarna för den sista ungen….

Josefa
0

Jag håller också tummarna

catfoot
0

Tack alla ni, detsamma gör vi alla..Å då måste det bli bra, eller hur??Glad

OT/Snyggt ....

Mison
0

Jösses, va skönt att höra…. Här kan vi hålla lite papegojnäbbar också…

Groda
0

Det går bra för den sistal lilla kissen. Kattmamman som tog den sköter om den som sin egen lilla unge, vi hållker tummarna att den överlever. Sitter här vid datorn medtvå av mina jourhemskattungar som är kvar dom är nu snart fjorton veckor o behöver komma till ett eget hem, såg dom födas o tänker vad det är viktigt att få ha mamma katt med sig. Två av deras syskon har fått ett eget hem, det känns svårt att lämna bort dom men det finns fler kissar som behöver komma till mig. Det finns en skygg lite n kisse på tio veckor som jag funderade på att ta hem för mamma katt är borta, dom tror att hon är död. Mina katter tycker nog att jag är jobbig för att det kommer o går andra katter men dom är så snälla, accepterar varenda kisse som kommer hit, det brukar aldrig bli något bråk eller slagsmål. Så tar jag den lilla skygga kissen kan jag i alla fall rädda den.

catfoot
0

Du är bäst Groda….Skrattande

OT/Snyggt ....

Groda
0

Tack för det Catfoot, jag har ju två skyggisar till som jag hållt på med i tre år nu o dom tillåter att jag får hålla på med dom. Jag tänkte på den lilla stackars kissungen som är ute alldeles ensam, den kan jag kanske rädda till ett bra liv.

catfoot
0

Ja, hoppas kvinnan kan fånga in den snart, eftersom kattungens syskon är inne..Annars så får vi satsa på fälla å det ganska snart..

OT/Snyggt ....

MariannE11
0

blir glad över dej Groda….vilket hjärta du o dina kissar har….

skjootan
0

Jag kan tycka att när ni nekat min kattmamma att ta hand om kattungarna,sedan sitta här å vara duktiga? skäms på er! besviken blir man!

Hon var tillgänglig från första dagen men de dögs ju inte åt Catfoot och Groda!

Den lille som kom hit verkar dock nu bli starkare för var dag som går. Tack o lov för det och att den som tog denna sjukaste kattungen gjorde ett sådant kanon jobb med honom.

Josefa
0

Nu hänger jag inte med riktigtObestämd

majanja
0

Tack god gud för den kvinna som hade den sista kattungen.

Hon insåg hon att det är kattena man ska rädda .Hon är värd tonz av roser för detta .Dom andra hade kunnats räddas med om dom hade fått kommit direkt till en av dom 3 kattmammor som fanns.Men ibland kan man tycka att vissa har glömt bort att det är katter handlar om och inte sina personliga åsikter och det ena och det andra,titta vad det kan ställa till…

Ankie
0

näe inte jag heller

Augustin
0

#58, #60 kan bara hålla med.

Verkligen otäckt när det kommer in prestige i hanteringen av i det här fallet, kattungar.

Inte ens jag med min inställning till saker och ting skulle ha tvekat att begära hjälp, om alla alternativ var uttömda. Det här uttrycket som jag är så fruktansvärt trött på "vi är väl här för katterna, "vi jobbar väl för katterna" det försvann visst som en fis i rymden den här gången.

Ser fram emot en förklaring från catfoot och groda, kan det vara så att katterna har kunnat räddats med hjälp, eller var det för dåliga, kanske vi aldrig kan få reda på men….

Groda
0

Du  Skjoortan ska inte säga så mycket som avlar huskatter när det finns så många somm är hemlös. Du varken kastrerar eller steriliserar dina katter.

Groda
0

Den andra kritiken om kattungarna tänker jag inte ens gå in på o diskutera med dig för du har inte ens alla fakta vad som hände………. slut.

catfoot
0

Ja, först vill jag säga…Att ni har nån pajkastning…Å skjootan är expert på det, har du testat med nån Cirkus dom brukar ha såna grejer man får betalt för det oxå…..Jag förklarar gärna för er hur det ligger till;..Ni gör påhopp utan att veta vad ni anklagar oss för…Ni är ju sjuka som bara söker fel hela tiden..

Vill ni vet allt så visst jag kan ta det med er privat,,..Tänker inte hänga ut er här, med vad jag tycker å tänker om erat sätt att hantera djur..Ser inte det som det som ett sätt att betee sig på ett forum…

OT/Snyggt ....

Lena
0

#58 + #60 + #62 Får be er dämpa tonen lite! Om ni har något otalt med Trådskaparen som ni behöver reda ut rekomenderar jag er istället att ta det via PM. Offentliga gräl passar inte på ett öppet forum.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Tack Lena….Glad

OT/Snyggt ....

monsi
0

Har en liten undran varför vissa bara dyker upp i Catfoots o grodas få trådar o när de dyker upp kläcker de ur sig en massa konstiga saker i trådarn som ingen annan  utom de fattar vad det handlar om.

Dessa syns inte direkt till i andra trådar här på hittis.

Undrar nu om det är så att någon eller några förföljer catfoot o groda o om de har något privt gg mot dem?.Obestämd

Har sett dett fenomen uppstå i fler trådar som catfoot o groda har haft.

En liten fråga till hur många av er som är vana att flaskmata kattungar har inte förlorat en liten eller två?

Oj! Kom på en sak till vänder mig åter igen till de som är vana med små kise bäbisar hur snabbt kan det vända så den svagaste ungen blir starkre o starkare medan helt plöttsligt den starkaste kan dö utan synbar orsak?

Hoppas få svar på dessa små funderingar o frågor.

essut50
0

#63 Jag trodde hon hade "äkta katter" bara?? Där ser man hur fel man har, undrar varför hon inte kastrerar sina egna om hon har huskatter när det finns så många hemlösa katter överallt..Förvånad

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Augustin
0

Jag vill poängtera att jag har all respekt för det arbete som catfoot och groda lägger ner på katterna. All heder åt dom för det. Jag har inget otalt med varken groda eller catfoot och har inga planer på ett offentligt gräl, jag har ingen anledning till det.

Trodde att forumet var ett sätt att ifrågasätta saker och ting och rimligtvis få förklaringar. Självklart kan det många gånger bli otydligt för vissa som läser trådarna men på vilka trådar förekommer inte det? Jag har upplevt det massor av gånger och det tror jag att man måste acceptera eller få det förklarat för sig.

Mycket troligt att #68# syftar på bl a mig i sitt inlägg, jag kan förstås bara svara för mig själv och jag har ingen anledning att dyka upp i andra trådar än de trådar som jag är intresserad av.

Jag vill också passa på att säga att jag har inget som helst privat agg mot varken catfoot eller groda.

Ibland kan jag däremot tycka att det blir lite "klubben för inbördes beundran", i trådarna överhuvudtaget. Jag tycker att man måste ha rätt att få uttrycka vad man tycker och känner utan att för den skull bli anklagad för att förfölja, ha privat agg eller att bli tillsagd att dämpa tonen.

Jag läser ofta många trådar här och jag såg t ex inte att tråden om den stackars igelkotten som blev dödad av 2 barn någonsin fick "tillsägelse" att dämpa tonen och där gick man verkligen långt över gränserna vid många tillfällen.

Jag avslutar mitt inlägg, som kommer att bli det sista från mig, genom att återigen säga att jag har all respekt för catfoot och groda för det engagemang och arbete som de lägger ner men rättigheten att ifrågasätta måste också respekteras.

Jag delar INTE #58# och #60# sätt att arbeta men när prestige kommer in i bilden då reagerar jag oavsett.

Hade jag bara anat att jag skulle bli "tillplattad" i min undran och begäran om förklaring så hade jag avstått.

Ni får gärna fortsätta er pajkastning som ni kallar det, jag avslutar här och nu för min del i denna tråd.

skjootan
0

Groda.. Vilket förtal. Kom gärna hem till mig och säg vilka som INTE är katsreade. Hon katten gick på P Piller då hon skulle kastreras den 26 Agusti,så håll tand för tunga, rent förtal.

Alla får gärna komma hem hit. Är så jädrans trött på allt snack.

Catfoot visste om tre st kattmammor som kunde tänka sig ta kattungarna,men genom att de inte passade sig så blev två kattungar utan en chans då. den tredje hamnade hos mig då hon som nappade henne blev så glad över att få höra avv våran katt kunde tsälla upp. Men minrde glad över att catfoot vetat om de från dag 1 !

Så kattungen lever å mår bra än så länge iallafall. han växer så de knakar å slåss å snuttar med sina andra "syskon"

Tycker det är väldigt ledsamt att vissa hyllas här, men sanningen kommer aldrig fram.

monsi
0

Ett mynt har alltid två sidor.

Kommer någon in o bra skriver något kort utan någon förklaring så kan ingen hänga med.

Har dock tyvärr märkt att det alltid är catfoot o groda som råkar ut för dessa korta konstiga komentarer utan förklaring.

Även om det kanske fanns en amma från dag ett så är det ändå inte säkert att dessa två hadde klarat sig ändå.

Tyvärr dör kattungar även om de får den allra bästa vård.

Dessa två kunde lika gärna ha dött trotts amma o detta vet alla som någonsin har haft kullar med katt ungar.

Tycker det är tråkigt att det blir så fel när man inte får någon förklaring plus att som ni har skrivit så låter det som ungarna mer eller mindre blev mördade även om det inte är er mening att få det att låta så.

Resterande om kastrering ja det är upp till er att reda ut i en annan tråd el pm, kan inte förstå att någon som vet om katternas situation kan låta sin katt gå okastrerad någon längre tid.

Tycker nu denna tråden ska låsas då amma är funnen.

cala01
0

Ni som tjafsar kan ta det på Hoppets forum.

Lena
0

#70 & #71 Som sagt när det rör sig om inbördes stridigheter ska detta tas upp direkt med den det gäller via PM och inte här på öppna forumet. Det står klart och tydligt i våra Skrivregler. Inga katter blir hjälpta av att vi börjar bråka med varandra.

#63 Även här skulle jag rekomendera att du tar detta via PM.

Om ni inte respekterar våra regler måste jag gå in och redigera era inlägg. Låt oss nu slippa den typen av tråkiga intrång.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
0

Nu kan jag bara säga….Skjootan, fy f*n vad du hittar på, lögnare i allra högsta grad..Du får pm av mig …

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

JA jag är enig att hålla med HAr svårt att hålla alla innersvängar här, men märker att så fort catfoot och groda säger något, så rackas det tyvärr ner på dem.

Mison
0

Ja, Gunilla, det har jag också märkt…

Alexej
0

Låser tråden på TS begäran.

Vill tilläga att en del inlägg var väldigt otrevliga. Ska vi hjälpa katter eller? Catfoot är en väldigt engagerad och kompetent kvinna. Kanske dags att acceptera det?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer