Hemlösa katter i Helsingborg ! 6!!!
KATTKOMMANDO-SYD!
Öppnade tråden för att få hjälp med en kattkoloni i Helsingborg. Nu blivit medveten om att där finns minst 6 st till kolonier och här behövs verkligen hjälp. Några katter från kolonin har blivit omhändertagna men arbetet fortsätter.
Medans tråden rullat har vi fått både fler kontakter och ekonomisk hjälp till katterna från alla godhjärtade medmänniskor. Mer hjälp och fler behövs fortfarande!!!
Diskussioner och förhandlingar pågår också med politiker och ansvariga i kommunen ang kattproblematiken.
Kattängeln Josefa har räddat många kattungar där mammorna blivit överkörda eller försvunnit på annat sätt och ungarna blivit övergivna.
För hjälp till katterna !
öppnat konto hos Smådjurskliniken
DIN VETERINÄR . Ekvändan 2 . Helsingborg. "NORRKATTERNA " Bank-giro 5142-4976.
Viktigt ! Skriv Norrkatterna så pengarna kommer till rätt konto !
Stort eller litet bidrag, allt är lika välkommet !
SÖKER DIG SOM VILL STÄLLA UPP OCH HJÄLPA OSS MED!
TRANSPORTER- INFÅNGNING.-
TILLFÄLLIGA OCH PERMANENTA HEM.
ANNONSERING,KOPIERING.O.S.V. EKONOMISK HJÄLP TILL KATTERNA. KATTMAT,MM.
Här är dom andra trådarna.
Hemlösa i Helsingborg Akut!!!
Hemlösa i Helsingborg.akut!!!!
Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! Del 3.
Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! 4
Hemlösa katter i Helsingborg !
Är också inblandad i dessa trådar !
JP och TYR i säkerhet AkUT !
Svältande katter 3.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Sessan har blivit kastrerad,vaccinerad och märkt.Båda har blivit avmaskade o.s.v.
Sussan går under rehabilitering ,då hon bitit av pälsen fläckvis,p.g.a.alla loppor,båda är fulla med fluglarver och mask.Sussan blir vackrare för va dag från att ha varit bara skinn och ben. Hon står näst i tur på kastrering nu.
Debattia
Vilka kattänglar ni är!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Oh så många fina kissar :) strålande arbete gör ni
Kram
vilken lycka att några av dessa fått komma in, och bli kastrerade och behandlade, hur ser det ut på kontot nu
kram till er alla änglar från Maggan47
Sist jag var på kliniken så var inte tjejen som ansvarar för kontot där,skulle komma dagen därpå och dom skulle be henne skicka redovisningen för sen gick hon på semester.men det har ännu inte kommit något.Tror tyvärr det är rätt sinat på kontot för tillfället så det får bli en ny tiggarrunda ?? Man lär sig tigga utan att skämmas längre!!!
Debattia
Putt upp för kissrna och att du får in lite slantar!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

skönt med en ny tråd, den gammla var för seg för min data, hoppas du hittar hem snart till dem alla,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Finns någon som kan ställa upp och hjälpa oss med stöd eller permanent hem för kattungar från kolonin? Jätteviktigt vi kan ta in dem nu. De från stallet var ungefär lika gamla,efter ett par veckor i familjerna var dom tama.
Tre stycken har kommit fram och dom tror dom är c:a 12 veckor.
En är helvit, en helt grå och en helt svart !!!!!
Debattia

vilket busfrö…. är det leken: hur långt är toapappret som leks?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Gunilla !! Du är en pärla !! Hur bar du dig åt???
Kissen på bilden är Danny ! Han är son till stallkattemamman Sussan. Han är den enda som fortfarande inte fått något hem.Han och hans två syskon var skygga när vi fångade in dem men i dag är han heltam och vaccinerad . En kille tillsom vi söker hem till !!!
Debattia
Dt var lite knöligt. Bilden var ju väldigt stor och så ville den inte visa sig där jag sparat den. MEn sen så öppnade jag den i paint sparade den via Paint och då gick det! OCh döpte om den, men det ska inte ha någon betydelse.
# 6 - Är den fortfarande ledig. Bor i Malmö.
Vad kostar i så fall - jag är förälskad.
Kille eller tjej?
Gilla
Hopoksia ! Jag har pm:at dig !!!
Debattia

#21 skönt att de piggnat till så fort!
Vad skönt dom fått komma in de små liven.
Debattia
Jag är så glad att jag ska få ta emot Zenite. Hoppas att hennes bror också mycket snart får ett hem.
Zenite ska förresten kallas för Zenita 
Jag kommer att skicka bilder så mycket jag kan och får tillfälle.
Kram!
Zenita kommer också bli lycklig över att få ett hem med mat,värme och kärlek varje dag. Kämpar vidare för att dom andra kissarna också ska få värdiga liv.
Mycket bra att man sen får följa henne i tråden och den lilla skönheten växa upp.
Debattia
Åh så bra att det blev en kisse till dig, Hokopsia!
Ja, jag är jättelycklig. 
I morgon ska jag åka till djuraffären för att köpa lite nödvändigheter och lite lekprylar. Ska också kolla vad en stor "kattmöbel" kostar, en sådan med olika etager där de kan klättra och vässa klor eller ligga och slöa. Måste absolut ha en sådan. Ska blinka extra mycket till min son, så kanske han ger ett bidrag.
Jag ska ställa denna bredvid min läs-fåtölj i sovrummet, så kan hon leka i denna när jag sitter och läser i fåtöljen. Eller så blir det så att jag inte kan läsa bok eftersom jag har en katt som ligger rakt över boken, istället för klättra och ha kul. Man vet ju hur de är, de små rackarna 
#27 åh va bra att du kan ta en katt….grattis!

Härligt att en till får ett hem och till och med i mina hemtrakter.
Debattia, som ni jobbar på. Heder åt dig och dina kolleger.
Josefa, glad att du öppnar ditt hem för dessa små, och ger dom en chans till ett värdigt liv. Hur kan man dumpa en liten hjälplös stackare på en soptipp

puttar för kissarna
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Skönt det ordnar sig för lilla Zenita och hon skulle bara veta så efterlängtad hon är.
Nu hoppas jag Danny och Zenje också får kärleksfulla hem.Danny är son till Semlan som blev dumpad vid ett stall,han är heltam och jättefin.Zenje är sonen till Sussan som också kommer från ett stall,hon var bara skinn och ben,hade bitit av pälsen bitvis över hela kroppen p.g.a. långvariga loppangrepp.Han är också heltam och väntar på ett eget hem hos lika bra människor som Danny vill hamna hos.
Sessan och Sussan är hemma hos mig och dom får nog ett hem närmare hösten.Sessan är lite skygg men kommer mer och mer.Sussan håller på och får tillbaks sin fina päls.Ska snart ta nya kort på dem. Sussan ska snart in för kastrering också.
Sen har vi dom 6 kattungarna i kolonin som vi söker tillfälliga eller permanenta hem till !!!!
Debattia
Puttar upp !! Är du från Helsingborg eller dess omnejd och känner du vill vvara med och hjälpa till på något sätt så ta kontakt med oss för just nu har vi fullt upp att göra på flera håll,så all hjälp behövs.
Debattia
Puttar upp !
Har även 3 kattungar vid kolonin som söker hem.
Debattia

sötnosar! :) Väldigt vackra i pälsen allihopa.
Tycker också Sussan blivit finare och fått mer päls nu.
Söker hem till Danny,lilla killen från stallmamman,mest akut med honom nu.!!!!Han är 12 veckor.
Debattia
Debattia, är det Sussan som är Zenitas mamma?
Kram
Det är Semlan som är mamma till Zenita!
Debattia
# 41 - OK :-) Jag blev lite osäker på om det var Semlan eller Sussan. Inte så lätt att hålla reda på alla dessa fina ladies 
Tack så enormt mycket Catfoot.Tack vare er kan vi fortsätta hjälpa de små liven.
43.Det är aldrig lätt hålla reda på ladies.
Debattia
Åhh så fin hon är! När min Zenita växer upp så kommer hon se ut så där, fast med ljusa bärnstensögon.
Tummar hålles för bebbarna att de mår bra och att allting går bra med de små liven.
Ja idag fick lilla Zenita ett nytt bra hem att växa upp och åldras i.
Helt underbart !!!
Jag försökte ta kort på henne men hon var inte intresserad av mig och kameran så det var inte det lättaste.Hon var inte ens intresserad av att sitta knä en stund utan skulle bara undersöka .Zenita kommer att ha en egen tråd här inne med foton och allt. Mycket bra för det är alltid lika roligt att få se dom små liven i sina nya hem.
Debattia
Vilka härliga lakritzgodisar?
Med en sådan fin "uppfostran" så blir det bra katter.
Funderar att sätta upp ett foto på några ställen i Malmö. Problemet är att jag har problem med min skrivare.
Debattia, skulle du kunna skriva ut några a4-papper med dessa killa på som jag kan sätta upp på strategiska ställen. Det blir alltså här i Malmö.
Och skicka i ett kuvert. Du ha ju min adress nu
Kram Morgaine
Jättesnällt Morgaine ! Kan skicka till dig !!!
Debattia
Här börjar bli lite panik.
Fick hem 3 kattungar 12-14 veckor akut i fredags, som en äldre man matat en tid. Den fjärde i kullen går fortfarande ute. Imorse ringer en annan man som också har 4 stycken 3-månaders kattungar som en vildkatta lagt i hans bilverkstad. Som också måste in. Annars har han inget annat val än avlivning, säger han.
Någon som känner sig manad?? Jag har redan så många inne.

#53 Ge dem en egen tråd tycker jag så att de inte försvinner i denna tråd.
Puttar upp för Josefas kattungar.Här behövs hjälp !!!!!
Debattia
En liten bild på Ramses, kattungen från soptippen från Bromölla.
Någon dag efter att han kommit hit fick han blåsor i och runt munnen. Så det var ett helsike att få i honom mjölk. Han kunde inte suga och hade svårt att svälja. Jag fick ge honom droppvis med spruta i flera dagar. Trodde ärligt talat inte jag skulle klara honom. Men skam den som ger sig. Nu har han fått antibiotika och börjar så smått att suga på nappen själv med lite hjälp. Han har fortfarande lite sårskorpor kvar på underläppen.

Hoppas snart ni hittar hem till alla fina, som någon kallar för ett så passande namn som lakritstroll, och alla dom andra också så klart, hem som förtjänar dom.
Han har ju allt blivit stor, den lille Ramses, som du kämpat så med.
Men lilla vännen ! Vilken tur du fick komma hem till Josefa !
Vi i Helsingborg är rädda om vår Josefa och hoppas någon kan hjälpa till och underlätta hennes arbete med alla moderlösa kattungar !
Debattia
I går ringde hon från vetten som har hand om kontot ,lovade skicka redovisningen.
Lillan som bott hos den senila damen och fått ett tillfälligt hem har ont i sin högra baktass,så hon måste till vetten och undersöka sig. Hon blev ju utslängd på gården när dom började renovera lägenheten efter tanten. Blev slagsmål med andra katter och Lillan som alltid varit innekatt.
Fick info igår om en gulvit randig kattunge på 8-9 veckor som springer runt i Mölle. Finns någon som kan hjälpa honom ,tro???
Debattia
Puttar upp för kattungehjälp!!
Debattia
Finns det någon som kan åka och hämta den? Och finns det bara en?
Där finns ett par som sett en skygg katt lämna denna utanför där dom bor. Dom har tagit in en från en annan kull som denna mamma haft tidigare. Har också försökt ta in den här men misslyckats för den går inte ihop med den andra säger dom.(fast kattungen är så liten?+) Dom kör kattungen bara jag hittar ett hem till den.Dom har också lovat fånga in kattmamman och kastrera henne .
Debattia
Där finns ett par som sett en skygg katt lämna denna utanför där dom bor. Dom har tagit in en från en annan kull som denna mamma haft tidigare. Har också försökt ta in den här men misslyckats för den går inte ihop med den andra säger dom.(fast kattungen är så liten?+) Dom kör kattungen bara jag hittar ett hem till den.Dom har också lovat fånga in kattmamman och kastrera henne .
Debattia
Debattia

Var i Mölle finns kattungen? Inte långt ifrån mig ju..
Pälsbollarna i Höganäs
Det ligger väl rätt nära varandra.Vill inte skriva exakt i tråden men kan ta det på tel eller pm.
Debattia

Kan jag ringa dig nu då?
Pälsbollarna i Höganäs

Putt!

Har du pratat med paret idag Debattia?
Pälsbollarna i Höganäs
Har pratat och dom är bombsäkra på att där bara finns en kattunge,den är 8-9 veckor,men jag menar att det kan vara fler fast hon inte visat alla än. Honkatten går att klappa ,på vintern har hon fått ligga i en låda utomhus.För hon är ju en utekatt??????
Dom har en veterinär som gör kastrering i sidan,kan själva ta in honan och kastrera den ,ha den i källaren över natten och släppa ut den dagen därpå. Bad dom skulle ha den inomhus fler dar,men det kunde dom inte och litar på vad vetten säger. Jag erbjöd att vi kunde kanske hjälpa till att ta hand om honan när hon är nyopererad samt söka hem till henne.
Den har gått där flera år och blivit matad,har fått kull på kull som dom avlivat,en överlevde förra gången och den har dom tagit in och har som sin egen katt. Hon ska nu vara högdräktig igen och dom ska då även ta abort på henne.
Debattia

Dom behöver ingen hjälp då?
Pälsbollarna i Höganäs
Dom behöver hjälp med kattungen och jag tycker mamman också borde få riktig hjälp och inte bara ses som en utekatt.
Debattia

Nej, det tycker jag med.. Men kattungen var väl hjälp klar till va?
Pälsbollarna i Höganäs
Poff!
Kattungen är hemma hos,gissa vem ???Josefa?? Väntar på kort nu!!!
Det värsta är att dom nu sagt dom ska avliva mamman!!!Slutar aldrig att förundra sig.I går lovade hon åka till vetten och kastrera,ev ta abort på henne.
Man avlivar väl inte en tam sköldpadsfärgad katt som gått ute ett tag och förmodligen blivit utkastad av någon????
Det bör inte vara svårt hitta ett nytt hem till den katten.
Har inte haft tid ringa dom idag och kan heller inte förrän i morgon kväll.
Debattia
Jättefina, tror dom snart blir tama dom små liven !!!Sköna bilder innan man ska sussa kudden, se flera godingar som inte längre behöver ligga där ute i ösregnet .
Debattia
Randi, Rico och Ramona har ett syskon till kvar därute som inte vill fångas in.
Sen fick jag hem två helsvarta pojkar Putte och Pelle på 12 veckor som är födda i en bilverkstad av en hemlös hona. De har 2 syskon till därute som bilverkstans ägare ska försöka få tag på. Putte och Pelle är väldigt trevliga och sociala. Deras syskon är lite mer skygga. Putte
# 81 - Åhhh så söt hon är ! Så skönt att hon fick ett hem, lilla livet 
"Puzz på nozen från Zenita" 
Jättefina kissar !! Bara att tacka för att du kunde ta emot de små liven.
Debattia
Här kommer redovisning av kontot.Förra redovisningen finns i gamla tråden. Sätter även in det i min blogg så allt blir på ett och samma ställe. TACK ALLA SNÄLLA MÄNNISKOR SOM STÄLLT OCH STÄLLER UPP OCH HJÄLPER DESSA KATTER !!!!!!!
Datum Summa in Summa ut katter Kvar
20090520 500 4.800 Ulla
20090526 500 5.300 Majvi
20090528 Rille 1020 kastrering
20090528 Rex 1020 kastrering 3.260
20090527 200 3.460 Inger
20090608 50 3.510 Pia
20090608 100 3620 Kristina
20090609 500 4.110 Anette
20090622 2.590 kastrering,abort.
20090622 honkatt 1.420 kastrering 100
20090622 100 200kristina
20090622 300 500 GS
20090625 1000 1.500 Debattia
20090625 1.260 kastrering 240
20090624 100 340 Gunilla
20090624 200 540 kristina
20090624 200 740 Kattked
20090626 100 840 Inger
20090626 100 940Kristina
20090626 100 1040 Maud
20090626 200 1.240 Johan
20090626 300 1540Marg
20090626 300 1.840 Annbritt
20090630 Sessan 1280 kastrering 560
20090703 100 660Linda
20090703 150 810 Kristina
20090706 54 864 Tanja
20090707 300 1.164 Margaret
20090708 2390 Sussan sjukd -1.226
20090710 300 -926 Gullm
20090710 1.100 174.Debattia
20090713 100 274 Cristina
20090713 200 474lillemor
20090713 1000 1.474 Majvi
20090714 200 1.674 Annbritt
20090716 500 2.174 Debattia
20090720 150 2324 Kristina
20090722 100 2.424 gunilla
20090727 838 3.262 Majvi
20090728 200 3.462 Evam
20090730 100 3.562 Inger
20090730 200 3.762Bodil
20090724 1.160,Semlan 2.602
Debattia
Någon som kan ställa upp och hjälpa till,ta hand om tillfälligt åtminstonde ,den kattmamman i Mölle som dom tänker avliva.Har skrivit om henne i tråden innan.Har tagit in kattungen som finns hos Josefa.Familjen har matat mamman,brukar avliva hennes ungar.Har tagit in en från en annan kull som nu är deras egen katt.Den här mamman har dom aldrig tagit hand om fast hon är tam.Lovade mig att dom skulle kastrera henne samt bekosta allt.När dom lämnar kattungen säger dom att hon ska avlivas. Djävla kerring.Ursäkta uttrycket.
Honan är tam,sköldpaddsfärgad.Tror hon vill leva vidare men har för tillfället ingenstans att sätta henne.Därför behövs all hjälp för detta lilla liv.!
Debattia
Puttar upp för kattmamman i första hand och sen för alla de andra!!!
Har satt in annons på blocket i dag ang Myrro,Myzzie och Rozzy.Gå gärna in och kolla.
Debattia

Vi kan ta henne tillfälligt. Men det är bara om vi inte får en mamma "med på köpet" ifrån "Ängelholmskatterna"… Har tyvärr inte plats för det, trots att vi har ett stort hus.. Vår egen katt gillar inte andra katter så vi måste ha dom separerade..
Hur länge tror du att dom väntar med avlivningen? Kommer dom att göra den snart om ingen tar henne?
Pälsbollarna i Höganäs
#84 redovisningen är för "de svältande katterna" med? Såg att de 200kr blev insatta i min sambos namn, Johan, är hans internet konto. Visste inte hur det skulle bli registrerat bara 
*All heder till er alla, det värmer verkligen och läsa om alla kissarna som får mat värme och massa kärlek*
87.Tror du att du kan ha henne tillsammans med kattungarna då??
Denna dam med den avlivningshotade katten ringde idag och ville ha tillbaks kattungen för hon hade hittat någon som ville ta hand om den.Dom bodde på en bondgård,hon visste inte vad dom hette,dom hade två honkatter och en hankatt innan.Jag frågade om dom var kastrerade,det visste hon inte men det var inte så noga för det var ju bondkatter.Frågade om bondmoran kunde ta in honkatten så länge, men det gick inte.Det är ju en katt som går runt hos alla i byn och en sån kan man inte ta in. Informerade om att det är för att ingen bryr sig att ta hand om och ta in ,därför katten går runt.Att vi försöker hitta hem även till den. Vi vägrade lämna tillbaks kattungen eftersom den är alldeles för liten och har presis kommit till ett nytt ställe.
88.Stallkatterna är med. Det är bara siffrorna som flyger som dom vill ibland.Det gick inte få in namnen på katterna på alla rader,men jag kommer sätta in bilder på en tråd på de som blivit hjälpta via kontot,sätter nog in det i bloggen. Sessan är ju kastrerad,vaccinerad och öronmärkt.Sussan är undersökt och det togs flera blodprov på henne,båda blev avlusade och avmaskade.Kattungarna blev vaccinerade .
Debattia
Föll sig så jag kunde hälsa på katten Puma idag ! han har blivit mycket finare i pälsen och såg mycket yngre ut.Går mjukare och bakbenen var inte så stela på honom som dom såg ut direkt när han kom in. Han är innekatt,har två rum nere i källaren och ett stort badrum för kattlådan,annars går han runt i hela huset. Vill gärna sitta i fönstren och titta ut.Brukar gå flera rundor i trädgården om dagarna ,men då går han i sele. Står i hallen och ser glad ut när husse och matte kommer hem igen från en utevistelse.
Debattia

Debattia:
Jag får prova och går det inte så löser det sig ändå. Men som sagt, vi kan bara ta henne tillfälligt… Men det är ju bättre att hon får vara här under en kortare tid tills vi har hittat ett nytt jourhem/permanent hem än att driva vind för våg som hon gör nu. Det är ju inget vidare väder ute och ska hon kastreras så måste hon ju få vara inne nånstans.
Och eftersom hon har ungar själv så tror jag inte att det ska vara några problem.. Men som sagt, går det inte så hittar vi på något då. Den dagen den sorgen..
Pälsbollarna i Höganäs
Lillan !!!Du är en pärla !!Då ringer jag damen i fråga i morgon och ber få hämta honkatten.När kan du ta emot henne?Jag frågar också om dom står kvar vid att dom skulle bekosta hennes kastrering.
Debattia

Jag kan hämta efter kl. 16 i morgon. Har rdom tagit in henne nu eller går hon fortfarande ute? Och om hon gör det, är hon svår att få tag på?
Skulle du kunna ta dig ut till Höganäs i morgon i så fall?
Pälsbollarna i Höganäs

Undrar om hon är dräktig igen…?
Pälsbollarna i Höganäs
Den går kvar därute. Det ska vara en tam katt. Vad ska jag göra i Höganäs???
Debattia

Ha ha, nej jag trodde att du ville följa med och hämta henne eftersom du skrev att du skulle ringa och be att få hämta katten.. =)
Pälsbollarna i Höganäs
Jag kan inte förklara mina skriverier mer än att cellerna kan ha blivit fuktiga idag efter allt regnet.(dom som är kvar)
Debattia

Ha ha, jag känner igen det där.. =)
Frågan är om katten har tider då hon brukar dyka upp och om det äldre paret i så fall skulle kunna fånga in henne… Eller om jag får åka dit och hoppas på att hon kommer..?
Du kan väl höra med dom om det i morgon..
Rumsren lär hon ju inte vara så nu blir det till att plasta soffan vi har ställt in i rummet i morgon då.. Men det är ju skönt att hon är tam i alla fall. Ska avmaska henne direkt, har piller hemma till det.
Håller tummarna för att dom står för en kastrering! Förstår inte varför dom ens har tänkt tanken på att avliva henne…? Det var ju ett rätt tvärt kasst ifrån att från början ska ha fått henne kastrerad till att som nu avliva henne..
Tycker att ni gjorde helt rätt i att inte ge tillbaka kattungen! Undrar bara om dom är villiga att hjälpa till med mamman nu då… Hoppas dom inte säger nej nu bara för att dom inte fick tillbaka kattungen… Kan dom vara så fula att dom gör så tror du…? 
Pälsbollarna i Höganäs
Jag frågar henne eftersom hon kom överens om kastreringen med mig,även fast hon sen hade en annan åsikt när hon väl lämnade kattungen.I dag när jag pratade med henne så lät det som den levde fortfarande i alla fall. Sen kanske det är bättre om du pratar direkt ang hämtningen. Jag berättar att vi kan ta in henne. Förut när katthonan fick ungar hade dom ringt till en massa katthem som inte kunde ta emot ,så då hade dom ringt polisen som kommit och tagit hand om dem uppfattade jag det som. Dom fick väl inte mamman då?Vet inte vad jag ska tro ?Slutar aldrig förvåna mig när det gäller katter och dess omgivning????
Debattia
Hjälp behövs i helsingborg.
en man ringde mig häromdagen. han hade varit inne på fröhandel på stan och bett om hjälp. där har jag satt upp affischer med mina stödhemskatter från kks. då dem på fröhandel tydligen hade sagt att han kunde ringa mig. finns en skygg kattmamma med kattunge/ kattungar som han trodde var ca 10-12 veckor som är skygga. dem bor under ett träddäck på söder i stan. detta är absolut inget bra kattområde. han visste inte hur många kattungar där fanns. han hade bara sett en kattunge. dem blir matade av någon. det behövs stödhem till dem. är där någon som kan ställa upp? stan är som sagt ett verkligen inget bra ställe för en hemlös katt att leva på.
Snälla någon???????
101.Vi får hålla ögon och öron öppna för dom kissarna också !!!
Pratade med kvinnan i dag ang den dräktiga honkatten. Det var en grannfru som sagt hon skulle ställa upp och betala och hon trodde att det gjorde hon. Katthonan har gått där under c:a tre års tid. 2 ggr kommit och lagt ungar framför deras dörr.Dessa verkar vara de enda som brytt sig. Dom har satt upp lappar i affär o.s.v. likaså om kattungen, men ingen hörde av sig.Hon har under en tid gett mamman p-piller samt ställt en frigolitlåda utomhus där hon låg med sina ungar.När mamman försvann ,kom hon tillbaks med en unge,denna. Hon har gått fram och tillbaks till maten över en stor väg tills med sina ungar.Hon ska vara jättefin!!!!!
Dom har inte sett henne på tre dagar nu,hon brukar komma vid 3-tiden om dagen,äta och ligga kvar vid deras hus.Om kvällarna stängde dom in sig.Har informerat om att du Lillan kommer att ringa dem.Hon vill samarbeta och ta in honan tills vi kommer och hämtar henne.
Debattia

Toppen! =)
Jag kan som sagt hämta henne efter kl. 16.00 idag.. Men då blir ju våra andra planer omkullkastade… "Ängelholmskatterna" alltså..
Jag vill inte hämta den här honan och sen bara lämna av henne hemma och åka igen..
Pälsbollarna i Höganäs
Här har tydligen hänt saker på morgonkulan.Lillan är både morgonpigg och snabb i vändningarna !!!!
Debattia
Vaddå, vaddå, vaddå!!
Vad har hänt?

låter positivt iaf…. undrar jag med…
En solskenshistoria !!!är ni nyfikna????
Debattia

josefa undrar ju….. solsken gillar vi….
nyfiken är bara förnamnet, berätta
Maggan47

men hallå…. trodde jag skulle få läsa nu….menar att JOSEFA skulle få läsa… o Maggan….

Kattmamman från Mölle befinner sig nu i mitt gästrum! 
Fick ett samtal 07.05 i morse från paret som har matat henne och tagit hand om hennes ungar dom senaste åren och dom hade fått in henne i sitt kök.
Så jag slängde på mig kläderna, är inte alls morgonpigg som Debattia sa, tvärtom
, och körde till Mölle. Och som sagt, där var hon. En jättesöt liten kisse! Det var lite problem med att få in henne i buren. Hon tycker att det är okej att bli klappad en liten stund, men att ta i henne går inte. Beror säkert på att hon är DRÄKTIG IGEN! Hon har en ganska stor kula på magen, svårt att veta hur långt gången hon är, men det är för sent att göra abort i alla fall. Så om ett par veckor så blir det nyfödda bebisar här! Ljuvligt! 
Har tagit lite bilder med min jobbetelefon, ska se om jag får tag på en sladd så jag kan föra över dom till datorn och sen lägga ut dom här.
Pälsbollarna i Höganäs
väntar på bilder, även om du inte är morgonpigg, så visste du i alla fall vart du skulle köra, vilken lycka för missan att få komma in
kram till er alla som är inblandade i allt detta med sydkatterna från
Maggan47
väntar på bilder, även om du inte är morgonpigg, så visste du i alla fall vart du skulle köra, vilken lycka för missan att få komma in
kram till er alla som är inblandade i allt detta med sydkatterna från
Maggan47

ojoj, som ni kämpar på :)
Aha ! Nu har ni fått den glada nyheten. Hoppas du hittar sladden.Kissemissan är jättevacker !!!!!
Kom hon till dom i morse eller har hon varit där hela natten???
Debattia

Debattia:
Hon hade kommit ca 10 minuter innan dom ringde till mig.
Hon har ätit bra under hela dagen och hon har även gått på lådan!! Jag blev så glad när jag såg att hon hade varit på den! Hade lagt plast över soffan och sen ett överkast över det men nu åkte plasten bort! 
Hon går med på att bli klappad när hon äter, men annars håller hon sig gärna undan. Sitter en meter eller två ifrån och pratar. Hon är så fin!
Pälsbollarna i Höganäs

Maggan47:
Mölle är inte så stort så det var inga problem! 
Pälsbollarna i Höganäs

kanoners… nu slipper dom andra undra över den goda nyheten….

Har nu suttit hos kissen (måste döpa henne tror jag) i flera timmar nu och hör hur det blåser och regnet vräker ner ute. Det känns så JÄKLA SKÖNT att hon är här inne och inte där ute nu! 
*förlåt för det ovårdade språket!*
Namnförslag mottages tacksamt! Kan ju inte gå och kalla henne för kissen hur länge som helst. Paret som har matat henne har kallat henne för "Mamman" och det känns väl inte riktigt som ett bra namn… =)
Har inte fått tag på nån sladd så bild får tyvärr vänta, vet att det är lättare när man ser henne… Men hon är ljust sköldpaddsfärgad med rätt mycket vitt på nosen och ett streck upp mellan ögonen, vit under hakan, på bröstet och magen. Små vita halvstrumpor över framtassarna och helstrumpor på bakbenen.. Sen har hon rätt mycket ljusbruna streck i ansiktet och jättestora fina ögon. Kom med förslag om ni vill! 
Pälsbollarna i Höganäs
Låter bra hon slipper ligga där ute nu ,likaså att hon slipper föda därute fler ggr.
Kanske kan heta Lillan efter hon som räddat den ???
Hon måste i alla fall ha något vackert namn !!!!
Debattia
Kanske Pyret ????
Debattia

Ja, hon är ju ett litet pyre.. Och Lillan är ju så klart också fint… 
Pälsbollarna i Höganäs
Sessan
Blomman
Sippan
Sara
Lilja
Amaryllis
Lady
Maja
Siri
Stella
Stjärna

Åh… Siri tyckte jag om! Ska "smaka" lite på det under dagen. =)
Pälsbollarna i Höganäs
Ja, det är väldigt fint. En liten Siri 

Nu har kissen fått sitt namn.
*trummvirvel* SIRI! 
Hon ser faktiskt ut som en liten Siri! Tusen tack för förslaget Morgaine!
Pälsbollarna i Höganäs
# 127 - Men vad härligt! Kan vi snart få se en bild på henne 

Lovar att lägg upp en bild så fort jag får tag på en sladd! Eller det kanske går att lägga upp bilder här via sms? Nån som vet?
Hon är jättefin i alla fall! =)
Pälsbollarna i Höganäs
Siri! Vackert namn på en vacker katt !!!
Du kanske kan skicka kortet i mobilen till någon här inne som sen kan sätta in det i tråden !!
Gunilla brukar vara duktig på sånt !!! Den hoppande kissekatten !
Debattia
bror till Zenitha eller hur, som har en tråd här, mycket söt liten kisse, inte ska väl han behöva bli hemlös
Maggan47
Jo det stämmer! Och om Zenita är så fin och go så måste Zenje vara likadan. De har båda tagits hand om och växt upp hos en tjej som gjort ett jättebra jobb.
Det var också tack vare den tjejen,där Zenje och zenita växt upp som livet räddades på de sju kattungarna som skulle avlivas hos vetten igår. Hon ställde till ett himla liv när hon fick höra dom skulle avlivas.
Debattia
Det är ju verkligen ett gott betyg när C fixar biffen. Hon är att lita på! Jag hade aldrig haft en sådan trygg katt om inte C hade varit så duktig.
När hon var ute idag så var där killar som höll på att sätta upp nya cykelställ men hon brydde sig inte, det var mera spännande att undersöka gräsmattan.
Hon är så lugn och trygg och väldigt nära. Men sedan kan hon ju få sina ryck som alla kattungar får, men när de är över så brukar hon komma till mig och ska vila, då kommer hon med tungan hängandes ute och är helt slut. Då är det mysigt att komma till matte.
Kan man inte göra slänga in en liten blänkare på andra sajter, alltså inte kattsajter? Eller det ska man ha sajtvärdens tillåtelse till?
Det finns många trevliga sajter med trevligt folk .
Till exempel:
Den där texten kunde man lägga in på ganska många sajter. Vad säger ni?

Tycker det låter jättebra! Ska kopiera texten och lägga ut på min priva sida på Familjeliv.se!
Pälsbollarna i Höganäs
#136 - Lägg gärna in länken också!

Ja just det! Det glömde jag.. Texten är utlagd. Ska lägga ut länken med på en gång!
Pälsbollarna i Höganäs

Zenje ser ju ut som min "gamla" Apelsin…..blev påmind om henne i Sidens sladd-tråd åxå….urtjusig kille….
Låter jättebra ni vill hjälpa till och söka hem till kissarna !
Debattia
Hjälp också gärna till och sök hem till JP och Tyr som dom får komma inomhus innan vintern kommer.
Debattia
#Katterna eller Debattia
Är det någon som matar katterna på Stattena?
Var där uppe idag. Ingen katt i sikte. Bara skålar med skitigt vatten. Regnvatten?? Det har inte regnat i Hbg på några dagar nu.
Josefa.Där ska vara tre som matar.Två har ringt till katterna.Har inte hört något annat ??
Har hittat en kattamara till idag. Som vill hjälap till med lite av varje. Hon har bil och körkort också..Det tackar vi väl för????
Hon ska ev ta hand om katten Lillan. Håll tummarna nu för att Lillan får ett permanent hem !!!!!
Så många fina kissar du har där hemma Josefa !!! Klart dom också måste få bra hem !!!
Jag har annons i HD i fem dagar.dom har glömt ta med korten så det blir nog bara pannkaka av det.
Debattia

Siri har varit väldigt orolig nu ikväll.. Hon har visat sitt misstycke över att få vara inne genom att kissa i soffan… Hon har till och med fräst åt mig ikväll… Börjar undra om det är på g snart…? Fast det måste ju vara för tidigt för henne att få ungarna redan..?
Det kanske bara är det att hon inte tycker om att vara inne som gör att hon är lite konstig just nu..
Josefa: Hur gammal kan du uppskatta att hennes unge är? Den du har..
Pälsbollarna i Höganäs
Hoppas du hade plasten kvar över soffan? Kattdamen har ju absolut gått hemlös flera år, och alla som sett henne har menat att det är ju en utekatt och henne kan man inte ta in.
Vi räknade ut att hon ev blivit dräktig när kattungen var c.a en vecka.
Debattia
De som kom med honom sa att han var 8 veckor när han kom hit. När de sen ringde och ville ha tillbaka honom sa de att han nog var äldre, eftersom jag sa att jag inte lämnar iväg honom innan han är 12 veckor. Men jag tycker nog det kan stämma med att han är ca 9 veckor nu. Så det första de sa är nog riktigt.
Vilken härlig kattkorg 
Ja du. Och placerad mitt på köksbordet, så jag behöver aldrig äta ensam.
Precis! Jag brukar också ha sällskap vid måltiderna 

Puttat in en ny slant på kontot hos vet…

Ja, det är nog inte så där jättelångt kvar tills bebisarna kommer.. Pälsen runt tuttarna har dragit sig bort ifrån dom.. Om ni förstår hur jag menar? Och det brukar ju bli så i slutet av dräktigheten.. Tror inte att det är så värst många. Hon är förvisso tjock, men inte SÅ tjock… Får hoppas på att det bara är ett par stycken i alla fall..
Pälsbollarna i Höganäs

Liten bild, jag vet men det är ju taget med mobilen…
Tusen, tusen tack för hjälpen Gunilla!!!
Pälsbollarna i Höganäs

Ja, som ni säkert förstår så är det ju då Siri på bilden! 
Hon är så söt! Har fastnat otroligt mycket för henne under dom här dagarna…
Pälsbollarna i Höganäs
Åhh så underbar hon är. Och jag fick tipsa om hennes namn. Jag är stolt så jag spricker 

Ja, visst är hon fin!! 
Hon vill inte att man tar i henne riktigt än, ett par strykningar över ryggen och sen får det vara bra. Men det kommer väl med tiden. Hon pratar däremot väldigt mycket och ligger gärna en halvmeter ifrån mig och vilar.. Men inte närmare mer än när hon äter. Då kan tallriken stå nån cm ifrån mig bara och det går hur bra som helst.
Hon har legat och gottat sig på rygg hela kvällen och åmat sig som bara den! 
Ja, det är ju du som har gett henne hennes fina namn! 
Pälsbollarna i Höganäs
Tusen tack tiana för hjälpen till kissarna!!!
Vilka snyggingar som hamnat i tråden idag !!!!
Debattia
#157 - Prata mycket med henne. Hon kommer start själv att komma till dig och upptäcka hur mysigt det är att bli gullad med 

Ja, jag hoppas det! Vill ju inger hellre än att gosa med henne! Men, tålamod tålamod… =)
Pälsbollarna i Höganäs

guud så söt! :) hoppas allt kommer gå bra i det nya hemmet.
Det känns alltid vemodigt men samtidigt är det en lättnad för äntligen får han komma till ett riktigt hem.Det är säkert det han vill egentligen. Han har varit en riktig skyggis som jag idag kan klappa och han är nästan heltam. Det nya hemmet är medvetna om att det tar längre tid innan dom kan gulla med honom.
Debattia
När vi nu plockat in de 14 kattungarna och ev vuxenkatter så har vi kattkolonin och kattkolonier kvar samt ett ställe där det finns 50 katter som ska omhändertas. Så en bondgård med stall där dom totalt struntar i sina katter. Frågan är var man ska börja!!!!!!! Kattproblemet bara ökar istället för minskar.
Debattia

trist att ni ska behöva jobba i sådan motvind….tycker ni gör ett enormt jobb!

Den här dagen har varit fylld av glada överraskningar!! Har gått som på moln hela dagen.
Dom vanvårdade kattungarna jag har är lopp och lusfria efter mindre än ett dygn och mår mycket mycket bättre!
Och jag har fått klappa Siri idag!!! Fick stryka henne över ryggen massor med gånger när hon satt och åt. Blev helt varm av lycka över detta! 
Fortfarande inga kissungar, men det är nog inte långt borta.. Hon är jättetjock och bara ligger utslagen på sidan dagarna i ända, äter och sover.. Hon laddar nog inför förlossningen skulle jag tro.
Pälsbollarna i Höganäs
Tänker alltid på att det är rena himmelriket för lilla Siri att slippa föda sina ungar utomhus den här gången !!! Bara det är en solskenshistoria. Sen att hon är klappbar är också helt fantastiskt !!
Har också varit med om överaskningar idag dock inte så glada !
Lilla Puma stack ut i dag,dom råkade lämna dörren öppen en bit.
Paret är helt förstörda och har varit ute och letat honom sen dess,i förmiddags. Tror han kommer hem i gen för han har bott hos dom i en och en halv månad nu. Är heltam.Mannen brukar gå ut med honom i band så han bör känna igen var han ska gå.Tror och hoppas jag ???????
Debattia

Hon är faktiskt lite mullig !!!!!Men jättefin !!!!
Debattia

Hon är mer än mullig! Hon ser ut som en strandad val när hon ligger på sidan med magen som skjuter upp i luften.
Ska försöka få ett kort på henne när hon ligger så.. Inte helt lätt bara..
Pälsbollarna i Höganäs

grattis till framgången med Siri…
Åhh visst är hon vacker Siri! Hon har verkligen något magiskt över sig i den där blicken. Fin gräddnos och ……………… ja hon är helt underbar! 
Naaaawww - en sådan liten goding 

jaha… o så får man ligga vaken heeeela natten o tänka på röda söta småkissar… tur jag har 3 själv i sängen….
Vad kul få se lilla Rödtopp också!! Han ser större ut nu,lilla livet!!!!
Debattia

Åh, vad söt han är! Han ska ju få syskon vilken dag som helst.. Dom blir säkert lika söta!
Har pratat mer med min man nu ikväll och det ser faktiskt ut som att Siri kommer att få ett permanent hem här! Jag har världens bästa gubbe! 

Pälsbollarna i Höganäs
# 183 - Bjud honom på lyxmiddag idag! 
GRATTIS SIRI !!!!! Du har inte kunnat fått ett bättre hem !!!!!

Debattia

grattis både Siri o Lillan….toppen för er….inget avis alls på att du får en kisse till….
Busen Puma visade sig i går kväll,mannen böjde sig ner och skulle ta honom,men då stack han iväg. Sen visade han sig springande med en annan katt. I dag kom han bara inknallande i huset,hur självklart som helst !!!! Så nu är han hemma och hittar hem ifall det skulle hända igen..
Debattia
#187 - Sista natten med gänget kanske 

Siri !! Vad fint tecknad hon är .Ligger presis som hon skulle vara van att posera framför kameran.
Debattia

Ja, visst gör hon!! =)
Pälsbollarna i Höganäs
Tänk vad kärlek och omvårdnad kan göra underverk.Siri som levt utomhus i flera år. Ingen trodde det skulle gå ta in henne eftersom hon var en utekatt.
Debattia
Vilka ögon hon har. Mig förtrollar dem helt och hållet. Henne hade jag aldrig kunnat släppa! Hon är en drottning Siri.
194.Ja och du har prinsessan !
Debattia

Okej.. Här kommer en liten äcklig uppdatering för er som INTE är äckelmagade…
Avmaskade Siri i morse, hade av nån anledning fått för mig att jag inte skulle göra eftersom hon är dräktig men fick för mig att läsa bipacksedeln och där stod det ju att jag kunde göra det ändå, och när jag satt hos henne en stund nyss så gick hon på lådan.. Hon var jättelös i magen och jag rensade lådan så fort hon var klar.. Då såg jag en JÄTTELÅNG mask i bajset. Har aldrig sett en så lång mask innan! Jag överdriver inte om jag påstår att den var runt en decimeter! Och den levde.. den kröp rundor där i bajset.. Fy fasen vad äckligt det var! Tjock som en björntråd var den… Nån som vet vad det kan vara för mask?
Har avmaskat många katter men har aldrig sett en sån gigant innan.
Sen satte hon sig och drog sig fram på rumpan, så det måste nog klia på henne.. Hoppas dom försvinner fort nu!
Pälsbollarna i Höganäs

Har googlat och hittat masken.. Det är en rundmask och dom kan tydligen bli upp till 3 meter!! Så den Siri hade var visst inte så lång…
Pälsbollarna i Höganäs

Debattia

vilken skräckfilm…..
Nu har Lillan ett djur till !!!
Debattia
Men Lillan var det inte en vanlig hederlig spolmask? De ser ut och brukar bete sig på detta viset.
Ibland när man får in hemlösa kattungar brukar de kräkas upp hela nystan av dem. Spyor som sen försöker krypa iväg.

Ser inte ut som en spolmask utan mer som den andra.. Jämförde mellan bilder på nätet… Fast egentligen spelar det ingen roll, medlet tar död på dom båda. =)
Idag har inte varit någon roliga dag alls med Siri.. Hon har kissat på precis ALLT inne i rummet och det är helt uppenbart att hon absolut inte vill vara inne längre.. Hon jamar långa sorgliga ramsor, hon försöker krafsa sig ut genom fönsterkarmen, äter inte, vill inte kamma i närheten av mig och hoppar upp och hänger sig i klorna på karmen till dörren, har en altandörr som går ut till "livet där ute" i gästrummet, och hon är allmänt osocial… Hon vantrivs med andra ord! 
Vet inte vad jag ska göra…
Pälsbollarna i Höganäs

vad jobbigt med Siri….har inga råd att ge…. men en varm tröstande kram så du står ut….hoppas hon lugnar sej snart…
kan det vara dags för att hon ska föda ??
Debattia

vad smart du är Debattia….fast det borde jag ju veta….både hoppas o inte hoppas att du har rätt… hoppas så att lillan får en förklaring till det hela o kan räkna ner tiden innan det lugnar sej…
Hon har säkert panik nu när hon inte har någonstans att föda sina ungar på. För inomhus där hon inte kan gömma dem går ju inte. Hennes ungar har ju blivit ihjälslagna förr när människor hittat dem.
Dom brukar leta en avskild plats där dom kan vara med sina ungar,det är kanske därför hon försöker ta sig ut ? Kanske ska lägga något mjukt i en kartong med tak och ställa in i rummet?
Debattia

Tack! Kramar är alltid välkomna! =)
Pälsbollarna i Höganäs

Jag har gjort iordning till henne i en garderob… Hon kissar på allt som är mjukt.. Hon ligger bara rakt på golvet och sover. Inte i någon av bäddarna eller på mattan eller i soffan, utan på golvet.. Men jag ska testa att ställa in en likadan kartong som kattungarna har.. Funkar det inte har jag ju i alla fall testat.
Har också tänkt tanken att det kanske är dags faktiskt.. Ska göra lådan på en gång!
*försvinner ut i garaget en stund*
Pälsbollarna i Höganäs

titta vilket fint krypin….hoppas hon lugnat ned sej….. hur går det?…
Fast jag skulle nog vänt på kartongen, så kanten iaf delvist håller ungarna i den.
Hur är det med Siri idag ????
I dag har Zenje åkt till sitt nya hem. Det är hos en fam som bor i hus,har redan en vuxen hankatt som slickade Zenje och sen fräste,en collievovve som han lekte med direkt. Nu är det bara att hoppas det går bra så han kan fortsätta och bo där permanent.
Debattia
Zenita skickar många lycka till hälsningar 
zenje tackar säkert !! Får avvakta och se hur det går med den andra katten,hoppas det ska gå bra,med hunden har han redan blivit kompis…C har gjort det jättebra!!!!!!
Debattia
Blev inget av med Myrros nya hem…….
Debattia
Zenje är sjuk,nästan 40 i feber och hyperventilerar .Är nu på väg till djursjukhuset….
Debattia

nääääääää…… detta måste ha gått väldans fort… håller tummarna för snygga Zenje…jag MÅSTE få en lycklig fortsättning där….
Det var frö lång väntetid på djursjukhuset i HBG så han kördes till Lund i stället.Han har något med lungorna,får stanna kvar över natten ,får penicilin och vätska,hämtas i morgon.
Debattia

åh vad skönt att höra fast jag skulle önska att han aldrig blivit sjuk…. bra att han fått vård… då slipper jag kedja fast mej vid Orättvisornas Torg var det nu ligger…tack för rapporten!
# 217 - Neeeej!!!!
Åhhhh 
Zenje ! Det kom jättesnabbt över honom,han var mycket varm och hyperventilera så hon tog tempen och den var nästan uppe i40 grader,innan hade han varit pigg. Han är hemma hos en distriktssköterska och det var nog bra ,för hon reagerade direkt.
Debattia
Jag är ju lite nervös för att Zenita också ska få problem, men vi får väl höra vad vetten säger om varför han blev så där sjuk. Katter kan väl inte få svininfluensan? Väl?

Nu är det kattungar på G för Siri!!
*rusar tillbaka till henne, ville bara uppdatera!*
Vad tråkigt med Zenje!!
*håller tummarna för snabbt tillfrisknande!*
Pälsbollarna i Höganäs

oj. här är det dramatik. sjukdomar och kattungefödande. Hoppas det går bra med alltihopa!

Hittills har det kommit 3 st. 
Nr 1 är tigrerad
Nr 2 och 3 är röda.
Måste försöka sova lite.. Har ju två egna ungar som ska upp tidigt och iväg till dagmamman, sen är det sjukgymnasten för min del.. Men jag sover inne hos Siri i natt. Inte för att jag tror att hon behöver min hjälp men ändå.. Hon verkar vara trygg med att jag är där i alla fall.
Kikade i lådan när jag hörde att nr 3 hade kommit och han såg död ut en lång stund, men det var han inte.. Siri lät mig faktiskt ta i honom.. Det måste ju betyda att hon faktiskt litar på mig… Eller?
Blir mer uppdateringar i morgon. *Over and out!*
Pälsbollarna i Höganäs

grattis Siri…..väntar på mer rapport när du Lillan fått sova ut lite…
å hoppas att Zenje är rejält mycket kryare idag…
Ja, här är en som hållit tummar och tassar hela natten

låter ju som ett bra tecken att du fick ta i kattungen. Det är väl inget som kattmammor gör lättvindligt?
Ser fram emot uppdatering :D
# 226 - Men grattis till Siri 
Du kan väl öppna en ny tråd för henne och hennes bebbar så vi får följa dem.

Det blev 4 stycken ljuvliga små bebisar! 
1 tigrerad
2 röda
och 1 sköldpaddsfärgad!
Kommer absolut att lägga ut bilder på dom små, men min man håller på att ominstallera datorn och har inte installerat bildprogrammet än. Men han lovade att göra det när han kommer hem ikväll.
Jag har fått "ta ungarna ifrån henne" innan idag, det är positivt! Gjorde rent i lådan där hon födde och flyttade ungarna till en korg under tiden och hon satt och åt utan att verka bry sig nåt nämnvärt.. Men sen bar hon tillbaka dom in i lådan igen.. Hon är en toppenmamma! 
Jag har varit hos sjukgymnasten och känner av träningen i kroppen, så jag uppdaterar mer ikväll.
Pälsbollarna i Höganäs
Så härligt att det blivit ett sådant fint förtroende er emellan 
Grattis än en gång till tillökningen !!!
Lilla Zenje är nu hämtad från djursjukhuset och hemma i sitt ev nya hem igen……Ska ha fortsatt medicinering några dagar…
Debattia
Grattis än en gång till tillökningen !!!
Lilla Zenje är nu hämtad från djursjukhuset och hemma i sitt ev nya hem igen……Ska ha fortsatt medicinering några dagar…
Debattia

Hej,
Är och jobbar och fick precis höra av min kollega att en liten kattunge, max 8 veckor gammal hittats i en skog i Helsingborg vid Ekeby. Katten var rädd och verkade lite chockad/förvirrad.
Det är troligen en tamkatt som blivit dumpad
Så trött man blir på folk! Kattungen hade hittats av några tonårstjejer som tog in den, men de kan inte behålla den.
De hade inte hittat någon som är villig att ta hand om den. Är det någon som har möjlighet att ta hand om den? De misstänker att polis & djursjukhus bara avlivar den så därför vill de inte lämna den dit.
Kattungen är enligt dem en röd hane. Ej sjuk. Äter kattmat.
De vägrar behålla den och kommer att avliva den imorgon! Suck! 
För 17, jag har ju precis fått reda på det. Kan de inte ge en tid att ragga upp ett hem akut ens?
Josefa !Kan du ta in kattungen så länge????
Debattia
Jo, om den kan ta sig hit!!
Är bara rädd att där ligger en hel kull i skogen.

De hade inte sett någon mer kattunge i skogen.
De hade kontaktat djursjukhuset & Tassebo. De hade frågat runt om den tillhörde någon och de ska även ringa polisen.
De hade fått fatt i en gubbe som var jägare som kunde skjuta den redan imorgon. Tja, det är ju en lösning, men ingen särskilt trevlig sådan :(
Ska jag säga att någon av er tar den så att den inte blir skjuten då, eller vad göra?
Ja jag kan ta den om bara transport kan ordnas.

Du är en ängel Josefa. Kan du PM:a mig din adress? Visst bodde du i närheten av lasarettet & kyrkogården bredvid det? Eller är det jag som minns galet?
hoppas för den lille!
Tänk att få avsluta tråden med en solskenshistoria !
Gör en ny eftersom denna börjar bli alldelse för lång !!!!
Debattia
Debattia

låsning av tråd tack!