Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattens-status
Läst 2822 ggr
mymlanbus
0

Inneboende kattfamilj 3

Tråden innan den här, finns att läsa här

Nu har jag äntligen skaffat en digitalvåg :)

Nya vikterna:

Lillen: 1700
Sköldis: 1480
Bruntass: 1770
Gråtass: 1420
Lillsvart: 1370
Lillröd: 1560
Minstingen: 1470
Carloz: 1450

monsi
0

Var är bilderna?Tungan ute Vill se Lilla röds mammsen smajl.Rynkar på näsan

De börjar bli tunga små kisar o växer så dt knakar.Kyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
0

Hmm… verkar som Minstingen inte är minst längre Skrattande

Danielssonsgarden
0

De ökar på bra i vikt :) Ser fram emot fler bilder! :)

maggan47
0

vill också se fler bilder, och dräggla över mamma katt

Maggan47Flört

maggan47
0

vill också se fler bilder, och dräggla över mamma katt

Maggan47Flört

Sidentass
0

"digitalvåg" Behöver jag också ha nu..var köper man sånna, och vad på ett ungefär kan de kosta??

mymlanbus
0

Siden… jag köpte min på Lidl och den kostade 159:- ett fynd, tycker jag :)

mymlanbus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder :)

Först ut är Carloz

mymlanbus
0

Minstingen=Emo som hon även kallas av yngsta dottern :)

mymlanbus
0

En till på minstingen

mymlanbus
0

Bruntass som har blivit lite tryggare

mymlanbus
0

Gråtass som fortfarande är jätterädd Gråter

mymlanbus
0

Lillröd - snygga grabben :)

mymlanbus
0

Lillsvart - minsta kissen just nu

mymlanbus
0

Sköldisen - även kallad Flickan :)

mymlanbus
0

Finast av alla är mamma Felicia Kyss

*skickar över en hakklapp till Maggan* :)

mymlanbus
0

Lilleman :)

mymlanbus
0

*räknar* jupp, nu är alla här Kyss

monsi
0

Har du rakat Carloz? Han ser mycket korthårigre ut nu både han i lille Röd.Förvånad

De är så undrbart fin o bilderna är verkliga proffs fotton.

mymlanbus
0

Nope :) ingen är rakad, bara badade :)

forrest
0

jättefina kissar och foton!

maggan47
0

Sidentass, vet att Clas Ohlsson har bra våg, djup skål till kissebebisarna, vet att någon här hade en sådan, och inte dyr heller, vem kan det ha varit, Emma kanske… funderar

Maggan47

Sidentass
0

Mymlan och Maggan tackar för tips om vågar!! Ska nog in till stan idag..så jag tar en kik på ClaesOhlsson!

Vilka ljuvliga bilder.."MInstingen" påminner om lille Snöfot här, bara det att Lilleman har mera vitt på tassarna!

[GunillaR]
0

Underbara kissar alla!

Får jag fråga hur mycket väger vågen upp till? Skulle behöva en liten våg som kan väga upp till några kilon.

mymlanbus
0

#24. 5 kg :)

mymlanbus
0

Lillen

mymlanbus
0

Minstingen som inte är minst längre :)

mymlanbus
0

Sköldis-gumman :) som även kallas för Flickan här hemma

mymlanbus
0

Lillsvart

[GunillaR]
0

# 25 - Perfekt! Då kan man väga katter och paket Glad

maggan47
0

vilka ljuvliga bilder, drägglet stänker över skärmen

Maggan47Glad

monsi
0

# 31 Pyssel gruppen har erbjudit sig att virka haklapp till mig ska jag säga till om en till dig med hi hi!Flört

Min kommer bli xxxxL o vara i extra upp sugande matrial undrar varför hi hi!Obestämd

Drägel slurp dropp dropTungan ute

Mymla badade du av pälsen?Förvånad Hi hi! De blev mycket kort hårigare efter badet.

Djuvliga är de allihopa. Suck!

mymlanbus
0

Skrattande jag vet faktiskt inte, kanske att jag rakade lite här och där innan badet Förvånad nejdå… de har blivit större och kanske är det korthårigare nu än i början

Det är såhär de ser ut i alla fall, sötnötarna!

mymlanbus
0

Lille Carloz ska flytta om ca 3-4 veckor :) hans blivande ägare var här idag och kelade med honom, de är så söta tillsammans! Han har en annan kompiskatt där som har några år på nacken, så jag hoppas att det ska fungera, annars får han såklart komma hem igen :)

De sa till mig att de "kanske" vill ha två kissar om inte gammelkissen orkar hänga med i svängarna :) så kanske att två av bebisarna kommer till samma hem, det skulle vara lycka!

På söndag kommer hon igen för att lära känna Carloz lite mer innan han ska komma hem till dem på riktigt, det här är spännande!

Jag är välkommen när som helst för att kela med honom, bara tanken att han ska flytta *GULP* Gråter en av "mina" bebisar!

monsi
0

Mymmla det blir nog jätte bra.

Tänk så mycket glädje den kisen sprider först hemma hos dig som så snält öppnade ditt hem för familjen o sen kommer han glädja eller åtminstone få fart på en äldre kise o sprida en massa glädje i det hemet, o allt dett kan kise göra tack! vare God vård o kärlek från dig o familjen.

När dessa små har flyttat kan ni  rädda en liten familj till som behöver värme o kärlekFlört

Vet att dukommer hitta bra hem till alla de små.

Se det posetiva du är en glädje spridare vad du än görSkrattande

mymlanbus
0

Jag vet monsi, men det gör ont i alla fall :( mina små raringar och ibland gangsters :) jag älskar dem alla så mkt och alla har sina egenheter!

Igår kom Gråtass sjäkvmant fram till mig i rummet när jag satt där, då kommer tårarna i ögonen, hon förstår nog att jag inte är farlig? Eller så var det kycklingen som hon ville ha så gärna att hon glömde bort att vara rädd? Jag vet inte, men allt är en vinst hela tiden tillsammans med Felicia och hennes små.

Vilken mamma, helt otroligt att kunna ta hand om så många små på en gång Kyss

monsi
0

Jag hadde nog inte klarat att vara stöd matte.

Höll inte på att kunna sälja Bitchens valpar när det var dax för det.

Är för ego trippad o vill behålla all glädje själv hi hi! Eller sett för mycket hemskt som kan hända ute i stora världen.

Sätter in en dålig bild på min lilla Häxa.

Bilderna blir inte bra oav sett hur jag ställer in kamranGråter

mymlanbus
0

Vilken liten sötnos Kyss

Nej, det är svårt att sälja vidare kissarna :( men som någon skrev, om man vet att de får ett bra hem så ska det väl gå bra :)

monsi
0

japp!Flört Hem är nyckel ordet.Glad

Tack! Vist är honKyss Stolt mallig mattte hi hi!

Sidentass
0

#34 Så bra att Carloz verkar få ett så bra hem! Men Mymlan..jag förstår hur du känner..det gör ont att skiljas..även om man vet att det är det bästa för dom små liven i längden..att få ett alldeles eget hem där det inte är allt för många katter..tror det känns lite, lite lättare när du vet att du kan komma o hälsa på o träffa lille raringen..

Lena
0

Jättebra att du träffar de blivande ägarna några gånger innan kissen flyttar. Då brukar det bli bra. Låter ju som att det kommer att bli ett riktigt gott hem Carloz kommer till.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

Carloz kommer att få det jättebra, igår ringde hon och sa att hon längtade efter morgondagen för att komma och hälsa på honom :) Hon har varit och inhandlat ett jättestort klösträd till kissarna :) så grabben ska känna sig välkommen dit :)

Hon skulle ta med sig en egen filt idag och låta Felicia ligga på den för att Carloz ska känna lukten av mamma sedan Glad Hon har hjärtat på rätta stället och hon är så mjuk och go med Carloz, det är jag så glad över Kyss

monsi
0

Låter ju som rena dröm hemet.

Grattis Carloz som verkar få ett så jätte bra hem.

mymlanbus
0

#43. Tack monsi för att du skriver och hänger med Kyss

monsi
0

Själv klart man hänger med vill ju veta hur det går med söt sakerna.Flört

Sen får man ju njuta av dina underbara bilder, är lite avundsjuk där, mina blir alldrig bra hur jag än ställer kamran eller gör suck!

mymlanbus
0

För info.

Stallkatten blir kastrerad på onsdag och får vara kvar hos kvinnan och hennes dotter :)

Den andra kattfamiljen stannar kvar hos dem som hittade dem :) och hon berättade att det redan har varit spekulanter där och tjuvkikat på bebisarna :) De lapar KMR själva och är pigga, mamma katt är mkt mager och får kattungefoder och blötmat.

Skönt att det ordnade sig för dem alla :)

monsi
0

Vad bra det har ordnat upp sig för alla kisarna.

Kul de har spekulanter redan på de små  då hinner de ju lära känna varandra innan de flyttar ihopa.

mymlanbus
0

#47. Japp :)

essut50
0

Vilka underbara bilder på katterna..Tänk om man fick komma och gosa med dom.Kyss

Vill tacka för att du ställde upp för familjen.. Det var jätte bra gjort.

Du är verkligen en ängel..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Alexej
0

Är det någon här som har tänkt på att Mymlanbus tog avlivningshotade ägda katter?

Något som i en annan tråd förkastades. Mymlanbus gick efter sitt hjärta och räddade en kattmamma och 8 kattungar. Hon lider för att hon inte kunde rädda fler som blev avlivade nästa dag.

Katterna hade inte gjort fel, de hade bara fel ägare.

Har någon tänkt på hur det känns för Mymlanbus nu att höra att hon var en av de "korkade" som gick på ett avlivningshot? Att hennes katter inte var lika värda att rädda som en hemlös katt?

Jag vill inte anklaga någon eller bråka men jag hoppas att alla tänker efter att det finns gråzoner och bakom varje avlivningshot inte bara finns en idiot som kattägare utan också en katt.

De som vill kan ju pma henne. För hon finns fast hon inte skriver mer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mison
0

Ja, jag har tänkt på att hon tog avlivningshotade katter. Det har jag också gjort.

Jag antar att du syftar på en annan tråd där hjälp eftersöktes i detta forum. Jag har inte läst allt här, men vad jag kan se har Mymlan handlat helt själv, utan detta forums hjälp.

Så har jag också gjort. Har 6 ungar härhemma, utan stöd från detta forum. Det händer mycket utanför kulisserna här.

Alla katter har en "story", som kanske inte alltid syns här. Ibland vill även vi, som jobbar utanför forumet, visa upp vad vi har gjort, och söka lite råd o klapp på axeln….

Jag visade också upp mina här, men blev ganska snart nerplockad, så nu håller jag mitt "kattliv" för mig själv….

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hawknestgrove
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Väl talat!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mison
0

Haha, Gunilla, du är gullig du…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

essut50
0

#51 Jätte bra skrivit..Ibland vill man ha en klapp på axel när man gör nått bra. Det mår man bra av..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

emjon
0

Mymlanbus är en underbart varm person som har ett hjärta av guld för kissarna. Ingen har väl glömt hur envist hon kämpade tillsammans med sitt ex för Tess katter och alla hennes insatser. 

Kan mycket väl förstå hennes dilemma när hon blir kontaktad av veterinärkliniken som inte ville avliva denna kattfamilj. Det finns ju veterinärer som reagerar starkt på att avliva friska och unga djur. Då kontaktar de omtänksamma djurvänner som de känner sedan tidigare för att slippa ta liv.

Trots att Mymlanbus tog sig an hela denna stora familj så fortsätter hon att ge bidrag till andra hemlösa kissar. Jag kan också säga att vi ett flertal gånger tagit hand om avlivningshotade katter men aldrig direkt från en ägare.

Håller med om att det finns gråzoner men förstår inte riktigt för man bestämmer väl själv vilka kissar man vill rädda. Är det för handlingen eller att hon skriver om det på hittekatter som hon kritiseras?

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

JA det är på sätt och vis samma dilemma jag hade på Svensk NAtur. Fick ju problem med rovdjurstrådarna, de spårade alltid ur. Till slut blev jag ilsk och förbjöd allt vad ordet rovdjur hette, men det gick ju inte heller.. Till slut så fick jag, tack vare mina underbara Medarbetare fram en lösning på problemet. Nu är det lugnt och rovdjursdiskussionerna håller måttet.

monsi
0

Saknar redan MymlabusGråter

Kom tillbaka!

Sidentass
0

Kära Mymlan..jag pm:ar dej…visste inte att det blivit fnurror..

Alexej
0

Puttar upp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

visste inte heller att det hänt något, bara sett att Mymlanbus inte skrivit, KOM TILLBAKA

kram Maggan47

huskatt08
0

Säger samma som flera andra…Vet inte vad som hänt här.

Undrar detsamma som Emjon…Vad är det hon kritiseras för???

Mycket olustigt detta.

Alexej
0

Pma henne då vet ni!

huskatt08
0

Har gjort det….men inte fått tag i henne.

Alexej
0

Hon kommer nog att svara;)

monsi
0

Har också skickat pm men det är tystGråter

Mymlabus var är duObestämd

emjon
0

Har också skickat PM och undrar så hur det ärGråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

emjon PM

huskatt08
0

Hennes konto är inte aktiverat…..har försökt nå henne på vanliga mailen. Hoppas på svar.

Sidentass
0

#68 Usch…känns inte bra det här…tänker så mycket på våran goa Mymlan..jag har också sänt pm men inte fått svar..tänk om vi kunde ta en dag o hälsa på henne Huskatt, om Mymlan själv orkar och vill…pm:a mej gärna om du hör något..

monsi
0

O snälla Siden o huskatt om ni kan hälsa då på Mymla o berätta hur mycket vi alla saknar henne så gör det.

Hon behövs här o vet att inte bara jag saknar henne.Gråter

liinah
0

För er som inte vet så har Mymlanbus helt lämnat hittekatter.ifokus. En eldsjäl borta med andra ord. Tyvärr gör hennes avhopp att även jag lämnar sajten. Även om hon inte finns kvar här så vet jag att hon kommer fortsätta hjälpa katter i nöd.

#55 Mymlanbus blev aldrig kontaktad av en veterinärklinik.

monsi
0

#71 Varför?? om du också försvinner finns det ju snart inga av de gammla eldsjälarna kvar,Gråter

Vi kan inte rädda katter utan er.

Danielssonsgarden
0

Jag tycker det är så synd att Mymlan har lämnat hittekatter men jag förstår henne!

Jag har inte varit på aktiv den senaste tiden här, för jag har inte känt mig "hemma" längre. Och det kommer att bli ännu mindre av det nu.

Alexej
0

#71 Nej, hon gjorde "felet" att hjälpa katter som skulle avlivas av en ägare. Hittekatter har förnyad sina regler och då kände hon sig fel här.

Det som gjorde henne ledsen var framförallt att alla som hejade på henne här i tråden skrev sedan att det är bra om Hittekatter bara är för hemlösa katter. Hon har sett att det fanns katter i nöd och tänkte inte på att "uppfostra" en ägare.

Visst är det hemlösa katter som behöver mest hjälp men för oss andra gäller det att hjälper katter i nöd. Jag har hemlösa, dödsbokatter, vanvårdskatter, avlivningshotade katter från en markägare och avlivningshotade katter från en ägare.

monsi
0

Men sammarbete då?

Menar man måste ju inte skriva avlivnigs hot i trådarna hela tiden.

Kan öpnna en special för katter med så kallade ägare mm.

Försvinner folk som Mymlabus o Bumbis med flera är det något som gått helt åt skogen här o det problemet behövs ju lösas.

Sidan har inte råd att förlora flera erfarna hjärte goa personer

huskatt08
0

Det är hemskt tråkigt med Mymlan att hon kände att de var fel forum att skriva och vara aktiv på.

Hon kämpar så för alla katter som behöver hjälp.

En katt i nöd är en katt i nöd…..oavsett.

annebeate
0

#76 Jag kan bara hålla med.

MariannE11
0

aha… nu kanske jag fattar mer… urtrist tycker jag…. visst är det svårt att dra gränser för vad vi ska kämpa för…men innerst inne så är det ju vår egen uppfattning som får råda… man kanske har en riktlinje man vill hålla sej till men sen kommer det livet in som leder en i annan riktning än man tänkt….o sen är man förmodligen på sin riktlinje igen…. tycker inte vi ska döma folk så….för var ska man dra gränsen för vad en "riktig" hemlös katt är för något egentligen?…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Dagoe
0

Alexej, varför ska du hela tiden vända på ord till att visa att du inte gillar hittekatters policy?

Lena (och jag antar de övriga medarbetare) har kommit fram till att avlivningshot inte accepteras på denna sajt. Ingenstansi policyn framkommer att det är "fel" att man som privatperson väljer att hjälpa avlivningshotade katter. Ingenstans i policyn framkommer det att man inte får skriva om att man har räddat en avlivningshotat familj.

Lena ser "the big picture" i det hela, att acceptera avlivningshot på den här sajten skulle vara ett stort steg bakåt för kattens status, om den nu kan sjunka ännu mer.

Antingen så accepterar man policyn och slutar man gnälla om den eller så slutar man skriva här. Man kan ju starta sin egen sajt, katterinöd.ifokus eller nåt.

Alexej
0

Just för såna inlägg som dina har Mymlan försvunnit här. Hon står inte ut med fanatiska människor. Och inte bara Mymlan. Inget påhopp bara sanningen.

monsi
0

Stop!Skrikandes Den här tråden ska handla om mymlas innebonde familj.

Fast den lär väll inte fyllas på med fler vackra bilder o berättelser om söt nosarna nuGråter

Frågan nu är hur får vi tillbaka Mymla?

Issa
0

# Håller med dej. Det känns inte bra längre. Kanske fler som känner så men inget säger.

Puma77
0

Mymlanbus har nu i dagarna beställt 8 kattungepaket av mig och då betalat 800 kr för dem. Pengar som kommer gå till de hemlösa missarna därute så nog gör hon massor vår busiga mymlan.

//Pia

monsi
0

frågan är hur kan vi förbättra stämmnigen här så mymla o de andra kommer tillbaka?

Alexej
0

Liinah har också hoppad av

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.

MariannE11
0

undrar jag detsamma som monsi… förmodligen får jag undra i en veckas tid tills jag har lina igen till datorn….

ta hand om er själva, varandra o alla kissar så länge….

nä nu stal jag tråden….vad kan vi göta för stämningens skull?…. är obotlig fredsoptimist…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

monsi
0

Har försökt starta en diskution i tråden Stop. Hoppas alla som vill diskutera läget o hur vi ska kunna förbättra det kommer dit.

Jag saknar mymla, bumbis,liina medflera.

Hawknestgrove
0

ja och kära mYmlanbus har gett ett bidrag till KAttkedjan som inte är fy skam…….Bugar och bockar i all ödmjukhet…..

Hawknestgrove
0

ja och kära mYmlanbus har gett ett bidrag till KAttkedjan som inte är fy skam…….Bugar och bockar i all ödmjukhet…..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.