*LÖST*Vit kastrerad hankatt
ägaren till denna vita kastrerade katt har dessvärre sjuk och blivit inlagd och troligtvis inte mer kommer hem 
det är en äldre dam runt 80 år som har haft denna katt (katten går numera helt ensam i hennes lgh)
det är en 12 årig kastrerad hankatt,frisk och lite blyger, han är även en innekatt och inte van vid barn
jag fick ta över hennes akvarium akut och blev tillfrågad att även ta katten men har ingen möjlighet till det just nu
så snälla fick det ingen som kan ta denna katt som e pigg och kry
info om katten med sonen till ägaren får ni om ni skickar ett pm till mig
visst e han fin och blåa ögon har han med
blocket e sista utvägen,vill helst annonsera här då det är verkligen kattälskare som finns på denna sajt

#2 Jo här är vi alla sanna kattälskare det är så riktigt
Men dock det faktum att vi allesammans har många katter själva redan och våra kontakter är starkt utnyttjade redan. Det är dessutom inte heller någon annonssajt. Därför lär det inte bli lätt att få napp här. Lägg ut tråd på djurannonser.ifokus! Blocket är inte så dumt man kan sålla ganska bra de svar man får. Inte alla är oseriösa.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
har även lagt ut annons där med, så man får hoppas på det bästa…svårt att få tag på äldre människor som kan ta hand om katter, då denna katt hade varit perfekt för en senior då den älsar att gosa och lata sig i sängen
har ni andra tips på hur man ev kan hitta seniorer som söker katter?

#5 Kontakta PRO de har ofta lokalföreningar som har möten och samlingslokaler lite då och då. Kanske iofs svårt nu så här mitt i sommaren. Deras verksamheter ligger mest nere så här års men det kanske går att sätta upp lappar på Dagcentraler odyl.
Man kan hitta ex. HSB-områden där det kanske finns annonsplatser. (I HSB bor ofta äldre personer)
tackar för tipset

Var finns katten?
han finns ensam i en lägenhet i göteborg/hisingen

Här är ett exempel på en PRO-förening på Hisingen. Men det finns nog fler om man kollar på PRO.s hemsida. De flesta tycks ha stängt för sommaren men det kanske går att kontakta deras styrelseledamöter?
#10 skickat e post till den föreningen med en liten föfrågan,tack

men det behöver väll inte vara pensionärer, sätt ut vanlig anons oxå o så kolla med katthemmen under länkar här,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Kissen är jättefin! Tyvärr har även vi fullt hus. Så är det med de flesta av oss.
Vita katter brukar vara populära och inte helt enkla att få tag på. Annonsera på: www.katt.nu samt www.katter.nu som båda är stora kattsajter med särskilda annonsforum för omplaceringar. Skriv vit katt i rubriken. Jag har bra erfarenheter av att annonsera där för egen del och kan rekomendera annons där.
När det gäller att hitta seniorer rekomenderar jag dig att ta reda på vart det finns dagcentraler, träffpunkter och liknande för äldre. Du kan ringa kommunens växel och fråga. Sätt sedan upp annonsblad med bild på den fina kissen på dessa ställen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Låter som en perfekt katt för en äldre dam eller herre. Hoppas verkligen att han hittar ett jättefint hem någonstans!
Vilken vacker katt. Finns det inte någon släkting, tex sonen, som tills vidare skulle kunna ta hand om katten. Så synd om den att behöva vara ensam i lägenheten.
Åh, en vit katt står högt på min önskelista, men det får vänta ett tag till :(
Hoppas ni hittar en ny ägare till katten snart. Hur länge kan den vara i mattens lägenhet?
putt för den vackra vita kisen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har också en helvit kisse med blåa ögon, men han är döv
katten har fortfarande inte hittat ett hem, så avlivningen närmar sig tyvärr 
Inte skall han behöva avlivas, han är en sådan vacker innekatt.
Finns det inte någon som skulle kunna öppna sin dörr för honom?
men oj oj, finns det ingen som kan hjälpa denna fina kisse, synd om han ska behöva dö….
putt för stödhem eller varaktigt hem, stackarn som sitter själv i lägenheten…
Putt för denne kisse. Riktigt akut nu! Någon som kan ställa upp åtminstone tills vidare så han inte behöver dö. Han finns i Göteborg.
Metalbitch, jag har skickat PM till dig.

Får jag föreslå att du kontaktar hyresgästföreningarna i Göteborg, alltså lokalföreningarna? De drivs oftast av lite äldre människor. Vet att det finns en aktiv på Blidvädersgatan/Hisingen… Har inga kontaktuppgifter dock

Jag kan ta hand om honom tillfälligt! Jag bor i Kungälv, och kan ta emot kissen ikväll om det behövs.. ;) Finns det möjlighet att få honom transporterad hit? (har inget körkort) :)
Åh det är ju inte långt! Vore ju toppen Zingon , PMa metalbitch!
nu har jag pma t henne!
men så underbart om detta kunde lösa sig…….

Har också PM:at henne nu :) Hoppas det går att fixa :)
Så underbart Zingon att du vill ta emot honom. Hoppas nu det ordnar sig.
Har kontakt nåtts med metalbitch?

hoppas det går i lås nu,,

Nej, ingen kontakt ännu tyvärr, men jag hoppas hon ser det snart :)
Jag har också skickat PM till henne igår utan svar. Känner någon här på forumet Metalbitch och kan nå henne per telefon eller e-mail med besked att Zingon kan ta emot katten? Det vore sorgligt om han blev avlivad nu.
putt för denna tråd. Hoppas vi snart för kattens skull får kontakt med metalbitch.

Om en halvtimme skall jag iväg några timmar, och kommer inte vara kontaktbar via telefon eller här (har PM:at mina tfn nr till Metalbitch). Bara så ni vet, och det inte behöver bli några missförstånd :) Jag är hemma vid 18 tiden ca, och kan ta emot lillkissen efter det, om det skulle gå att ordna :)
Hej allihopa! ber om ursäkt att jag ej hunnit svara, men har lagt ut lite annonser om katten över allt,har pm:at till alla berörda och hoppas att det fixar sig, och för övrigt så TACKAR jag er alla för intresset, ni e guld värda 

Nu befinner sig en stor vit kisse hemma hos mig :) Skriver mer senare :)
Tack Zingon för din omtanke om kissen!
ZINGON du e ängel och hjärta av guld, underbart att det finns människor som du och tack till er alla för er underbara hjälp
KRAM!!!!!!
Underbart. Så skönt för missen att få sällskap.
Tack zingo.

Han är en riktig cooling denna stora kissekatt :D Han är såklart stressad, men ändå så cool. Han går omkring härhemma och kikar sig omkring, och tycker att lillbrorsan för ett jäkla väsen hela tiden ;) Gizmo begriper inte varför denna jätte skall befinna sig här för, och han är inte odelat optimistisk..milt sagt :P Han låter ungefär mjaouuuojojojojoj, och hans elaka mamma kan inte sluta skratta åt honom ;) Det ordnar sig säkert om ett tag. Silver tittar mest på honom, lite farbroderligt överseende ;) ;) Jag har fått klappa honom, och just nu ligger han och kikar fram bakom min sovrumsdörr. Han är så vacker, men stor! Alldeles vit päls, och stora vackra ögon. Han är väldigt kraftig, men jag skall fixa dietmat åt honom, så skall det nog lösa sig det med. En riktigt vacker katt är han iallafall, och vi kommer säkert att bli kompisar snart :)

När jag fick hit honom, blev det ett väldigt känslosamt ögonblick.. De var så tacksamma att han fick bo här, och berättade om kvinnan som ägt honom.. Hon har inte många dagar kvar, kan inte höra eller prata, men de skriver lappar åt henne för att kkommunicera. De sa att de var så oerhört glada att kunna åka dit, och visa henne en lapp att hennes älskling Silver har fått ett nytt gott hem… jag är tacksam att kunna glädja henne så, och satt med tårar i ögonen.. Jag hoppas lillestore kissen snart finner sig väl tillrätta här :)
jo han e en jätte, men en snäll sådan hörde jag av Gunnar
han behöver nog gå på liten diet och lite borstning så blir han ännu grannare
håll mig uppdaterad hur det går, och tack ännu en gång
Men du har ett hjärta av guld Zingon… :)
jo jag visste det att hon va dödssjuk, jag köpte nämligen hennes akvarie via eniro och blev helt plötsligt involverad i katten,djurtokig som man e….jag kunde inte släppa tanken på katten och fast jag inte kände dom så ville jag hjälpa till på alla sätt jag kunde…och det lönade sig 
Åh..så skönt det måste vara för hans matte att veta att hennes älskade har fått ett hem.
Lite bilder tack
så vi får se hur stor han är 

Tack metalbitch och Zingon för att ni har engagerat i er vite katten och sett till att han fick ett nytt gott hem!!
Zingon, kanske du kan behålla honom? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Underbart att kissen blev räddad från avlivning och för matte som är så sjuk måste det vara en lättnad.
Tack till er båda för era insatser.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jag ändrar i rubriken till att ärendet är löst.

Säger som de andra. Tack så mycket till er båda som har hjälpt kisse och matte! Kramar till er alla! (och gärna bilder förstås…;))
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
Sitter och blir tårögd när jag läser tråden.
Hoppas allting går bra

Jag skulle ju egentligen vilja behålla honom, är orolig att han inte fixar en flytt till.. Men, saken är att jag väntar på Molle, (finns att läsa om här) och han har precis behagat fångas in :) Skulle ni höra om någon, kanske en äldre person som skulle vilja ha den snällaste vita katten i världen, så hojta till :)

Nu börjar Silver fundera på om det inte är hyfsat okej detta hemmet ändå ;) Han spatserar omkring mera, dricker och har använt lådan. Däremot har inte ätit än, trots alla frestande måltider jag försökt ge honom.. Han verkar dock lite gladare nu, och har itne fullt så sorgsna ögon längr. Han tom spann när jag borstade och klappade honom nyss :D
Så gulligt!
Jag hoppas att du kan behålla både Silver och Molle, Silver en äldre herre och Molle inte heller helt ung.

Han väger nästan 10 kg den "lille".. Armarna höll på att trilla av mig när jag bar hem honom ;) Han skall få ta det lugnt ett tag här, sedan skall vi till vet och kolla upp honom mera, och få ordentligt dietfoder tänkte jag. han är en av de största katter jag sett faktiskt !

Silver har funnit sig väl tillrätta nu, och faktiskt minskat lite i vikt på köpet ;) Han är en helt underbar herre, en riktig gentleman. Han är lite för snäll, min lille bålgeting Gizmo kör med honom och är allmänt tyken.. Fast igår kväll blev jag så himla glad, då hittade jag bägge katterna sovande ihop på min säng :D Måste ladda upp kort här och visa er imorgon :)

Hm..Förresten… Silver stannar här :) Jag anade att det skulle bli så med en gång, och min store kille har redan stulit mitt hjärta :)

#64 hahah
lika bra stödhem som en annan hör jag!!!
åååh, vad glad jag blir…jipppiiiii….
så skönt att han har kommit till rätta och trivs och framför allt att du vill behålla honom 
massor av kramar från mig
och bilder e alltid välkommet
Underbart Zingon.
Det kunde inte slutat lyckligare för Silver och hans matte. En riktig solskenshistoria.

#65 Eh…hm… *skrattar* Det är lika bra att erkänna - jag är helt hopplös ;)
#66 tack, han är helt underbar min lille gentleman :D och tusen kramar till dig som gjorde detta möjligt!
Sånt här värmer i hjärtat, bra jobbat av alla inblandade! 
Zingon - gud så söta dom e
snacka om storleks skillnad,david vs goliat hehehe
nå skönt att dom går ihop och trivs, blir jätteglad
ha det nu så gött med kissarna och sköt om er, och håll mig lite uppdaterad