Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1073 ggr
evangeline
0

Nu är det kris och panik

Katten som min syster matat ute! De åker ju upp till Norrland i morgon och har ingen möjlighet att mata kissen. Vad sjutton gör man? Det finns ingen granne som kan mata honom heller.

Var är närmaste katthem? Finns det ingen som kan hjälpa?

Har ju annonserat men ingen har hört av sig. Min syster är helt förtvivlad. Lämnar hon mat ute så äter rådjuren upp den, eller grävlingen och räven.

Snälla, rara, hjälp oss någon!!!

Helen

evangeline
0

Ingen??

gejsa
0

Lite sent med att få hjälp redan i morgon. Finns det inget katthem eller något kattpensionat ni kan lämna katten till?

Lena
0

Vet någon som nämnde om en sorts foderautomat i en annan tråd som man kunde fixa. Som gör att det kommer lite foder åt gången. Kanske hade varit något?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Åhh så svår situation..funderade på om man kan engagera skolungdomar..men jag vet ju inte alls var din syster bor och om det finns kommunikationer..

evangeline
0

gejsa! Det var precis det jag funderade över. Men han är ju såpass skygg att man inte kan plocka upp honom. Sen är ju min syster och hennes man suuuuuuperallergiska, så de kan inte ha honom i bilen. Föreslog till dem att de skulle ringa polisen och höra om de inte kan hjälpa till på nåt sätt. Vi får se vad de säger. De skulle höra med grannen igen om de verkligen inte kan mata honom. Håller tummar och tår!!

Helen

Siden! De bor utanför Bålsta i Bro kommun.

Sidentass
0

Håller verkligen hårt i tummarna för att det ordnar sig..känns inte alls roligt att tänka tanken att kisse blir utan mat i flera dygn..hoppas av hela mitt hjärta att grannen kan ställa upp. Det vore nog det enklaste, engagerar man ungdomar som var min första tanke, finns ju risken att andra djur käkar upp maten….

majvi
0

jag ställer ut mat till min rymling på landet under husgrundet.Nu har jag inte sett henne på länge och det är mycket möjligt att det kommer dit andra katter och äter, men jag ser till att det finns mat.Dvs mycket torrfoder och vatten.

Jag hade mat under bron förra året och skatorna var nog där en del, men jag tror inte att rådjuren äter kattmat.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
0

#7 Nej rådjur äter bara vegetariskt vad jag vet. Fast det finns ju många andra djur som gärna tar för sig…..

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Nu har syrran satt ut en anordning med kilovis med mat i. Hoppas verkligen att det funkar. Det verkar som om denna misse ändå har nånstans den brukar vara emellan varven. Hon sa att den ibland är borta flera dagar och sen kommer tillbaka och är INTE glupande hungrig. Kanske en stallkatt från närmsta byn som upptäckt en schysst restaurang mitt i skogen? Hon säger att han inte är mager, mer normalsmal och pälsen ser okej ut. Hon vet vad hon ska titta efter, päls, ögon, nos, öron osv så hon har efter bästa förmåga försökt undersöka kisse. Han har ju vant sig såpass att han ibland hoppar upp i hennes knä och då har hon pillat (och nyst och snorat) för att kolla. Hon är allergisk, men inte lika våldsamt som sin man.

Hoppas ändå att mina efterlysningar ger resultat.

Helen

Lena
0

#9 Av den beskrivningen tyder det på att kissen har flera matställen. Annars skulle den inte hålla sig borta i flera dagar och se så bra ut efter uppehållet.

Vad bra ändå att din syster gjort en matanordning åt honom. Då ska det säkert gå bra trots allt.

//Lena

Sidentass
0

Skönt att höra att missen inte verkar vara helt strandsatt…o nu håller vi alla tassar för att matanorndingen kommer att fungera bra!

Siden

evangeline
0

Jag hoppas ju verkligen det. Det betyder ju inte att vi slutar leta en ev. ägare, men läget känns inte lika desperat.

Helen