Man slutar aldrig förundras
Här om dagen ringde det en tjej som ville omplacera sin kisse pga att den inte kom överens med deras han katt som de hade på foder.
Katten var en raskisse, kastrerad och vaccinerad och märkt och endast 5 år gammal.
Förklarade att vi hade fullt etc men att hon var välkommen att sätta ut en omplaceirngsannons och att det ej brukar vara så svårt att hitta nya hem till raskissar.
Då kröp det fram att uppfödaren inte ville att katten skulle omplaceras utan att hon föredrog att katten avlivades.
Frågade om uppfödaren ville ha tillbaka kissen men nej nej det ville hon ej.
Pratade med ägaren och sade att det ej är försvarbart att avliva en 5 år ung och frisk kisse hon höll med så nu hoppas jag kissen hittar ett nytt hem.
Men hur tänker man egenligen som uppfödare när man föredrar avlivning framför omplacering?
ja du, som det stormat om detta här inne, så får jag väl säga det läskiga om det skulle hända MIG nåt….
Ponera, att jag skulle få besked om att jag hade fått en dödlig sjukdom. Då hade jag ögonaböj åkt och avlivat mina katter. JAg betror ingen vården av mina kissar.
OCh min önskan är, att mina katter ska följa mig både bildligen och bokstavligen i döden. Vi ska strös tillsammans i Hanöbukten.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men i dettafall bor inte kissen hos den som fött upp den utan hos sin ägare som önskar omplacera kissen.
Så detär ju lite skillnad
ja det är klart. lite skillnad. Men uppfödaren har väl inget att sätta emot?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ofattbart!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nej hon pratade något om en muntlig överenskomelse men det är ju inte hållbart. Hon ägaer katten och önskar hon omplacera den så har hon all rätt till det.
En annan sak som förundra mig i ärrendet är att man väljer att omplacera sin egen katt inte lämna tillbaka foder katten