6 utslängda tamkatter utanför Helsingborg!
Idag (7/8) fick jag ett samtal från en kvinna som bor strax utanför Helsingborg.
Två förståndshandikappade kvinnor köper nya kattungar med jämna mellanrum och dumpar då de de äldre katterna utomhus i deras bostadsområde!
Kvinnan som ringt mig har sedan en tid tillbaka matat katterna men är nu helt förtvivlad och säger att hon inte längre orkar se detta elände (vilket är fullt förståeligt).
Givetvis kommer jag att gå vidare med detta och se till att kvinnorna blir anmälda till djurskyddsinspektören samt polisen.
Tre av katterna är endast fyra månader gamla!
Alla 6 katter är helt tama!
Dessa katter har sprungit ute sedan början av sommaren och de behöver alltså stödhem/permanenthem!
Söker med ljus och lykta efter djurvänner som kan ta in en eller flera katter hos sig!
Med hopp om hjälp!
/Kathleen
Aktiv i KattKommandoSyd, Malmö
Detta hoppas jag verkligen får stopp på. Dessa kvinnor borde ju rimligen ha någon form av hjälp av kommun eller landsting, de kunde man tro skulle reagera på sånt här. Lycka till
varför ska alltid djur sitta i kläm?
Det här är ett fall för Länsstyrelsen (djurskyddsinspektören). Gör en anmälan av fallet. Sedan verkar det ju även som att kvinnorna behöver mera stöd för att klara sin dagliga livsföring. Där kan man kontakta kommunens LLS-handläggare.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Herregud!! Hoppas någon kan ställa upp och ta hand om katterna samt att kvinnorna endast kommer att se en katt på långt avstånd hädanefter.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Puttar !
Debattia
Puttar !
Debattia

ja anmälan o kontakt med komunen, lls elr socialförvaltningen är ju ett måsste för att få stopp på detta. är de riktigt efter elr kan mataren få fram uppgifter till katternas uppfödare? i såfall kanske de kan ta tillbaka katterna, Tycker det är värt ett försök, om inte annat så kanske de lär sig att kolla upp mer vart de säljer sina gulliga kattungar,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Tror inte dom kan göra så mycket om dom har ett trevligt hem och katterna är skötta.Dom ser ju inte när dom slängs ut och när dom plockar in nya,tyvärr…….
Puttar upp för hem och stödhem för dessa katter!!!!
Debattia

åhhh herrejisses..så hemskt..och så ledsamt…som bekant har jag fullt hus med alla katter..puttar upp och önskar av hela mitt hjärta att dom snart får stöd/permanent hem..
Blir så ledsen för katternas skull
.
Än en gång får vi erfara att de som säljer eller ger bort kattungar inte bryr sig att kolla var de hamnar så sorgligt.
Hoppas att det blir stopp på denna hantering nu då den är uppmärksammad.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Någon som kan hjälpa till ???
Debattia
Puttar upp !!!!
Debattia

Anmäl till socialtjänsten! Om kvinnan är förståndshandikappad ska de hjälpa till.
Djurskyddsinspektören tar alldeles för lång tid.
Puttar för kissarna….. de arma krakarna

Tyvärr har inte katterna fått någon hjälp. Det finns inga stödhem överhuvudtaget.. 

#16 Tycker fortfarande att det är klart värt ett försök att hitta katternas uppfödare, även om det inte är lika vanligt att huskattsuppfödare tar tillbaka så finns det de som gör det, och de som bara är fyra månader borde vara i färskt minne även hoss den messt oansvarige uppfödare,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det här är så enormt fruktansvärt och här behövs all hjälp !!
Debattia
Fy så hemskt! Såna borde inte ens få se katter på kort
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar upp för dessa stackars katter !!!!
Debattia
Putt hur går det för dessa?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Putt !
Debattia
Puttar !
Debattia
putt