OT - Broderande kattälskare
Till alla er som kan brodera! Kolla in Margaretha's! Finns massor med broderier med katter på! Jag som inte kan brodera blir så avundsjuk!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
är det denna du menar, Simson?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad konstig länken vart. Jag satt o funderade om jag skulle kolla att den gick rätt men tänkte att jag gjort så många förut…där ser man. =)
jättfina grejer. Skriv bara katt i den lilla sökrutan, men då får ni sätta på er haklapp!

#3 hi,hii..haklapp ja…*ska ta fram den innan jag tittar*!!
Broderade mycket förr, det blev tavlor med igelkottar och tavlor med katter..så avkopplande det var..men så hade jag kattungar hemma..och då var det minsann inte lätt att fortsätta med all den hjälp som dom bistod med!
O sen kom internet in i hushållet…men nu för några dagar sen när jag fick deras reklam så tänkte jag beställa katalogen..är så sugen på att börja brodera katt igen!!
ja Siden, och prova att sälja till katters väl och ve!
mmmm……………..mycket fina motiv.
Jag broderade också mycket förr. Det är faktistk väldigt avkopplande att sitta med ett broderi. Fast numera så målar jag istället :-)

Jag har med gillat att brodera, virka, sticka mm. Men nu går det inte med mina kissar. Även om de ligger och sover, så känner de på sig att jag tar fram ett handarbete och kommer skuttande och ska äta garner och nålar (!!!!).
En annan bra sida med ännu fler kattbroderier (och andra jätteroliga motiv) är www.dittbroderi.se
(vet inte hur man gör länkar) Sök på katt.
Handarbeta är underbart avkopplande och har varit en stor hobby för mig med både broderi virkning och stickning. Tyvärr klarar jag inte av det så långa stunder längre på grund av problem med nacke och händer.
Jag var medlem i Margaretha's handarbetsklubb under många år och det var otroligt fina arbeten som erbjöds till bra pris. Kattälskare som jag är så har det blivit många alster till väggarna här.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jag broderar som en besatt. Eller "broderade". Har just nu lagt det på hyllan, eftersom jag har 6 terrorister här hemma. Mina egna katter rör inte grejerna så värst mycket.
Jag har massor med färdiga broderier som bara ligger. Dock har jag bara en kvar som är med en katt på. Jag broderar annars lite allt möjligt.
Kan man lägga ut den här nånstans, tror ni, och skänka till någon behövande katt-nånting? Den är inte inramad, men visst kan jag rama in den. Blir ju annars billigare i frakt om den är oramad, fast snyggare, såklart, med en ram.
Tror ni någon skulle vara intresserad på att bjuda på andra broderier? Alltså, utan katter. I så fall går det ju att lägga ut det med…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

#5 Bra ide! Det ska jag ha i åtanke..har sänt efter katalogen nu:-)
Mison, helt underbar! Tycker det vore en ide till Daisys Reskassa, Lotteri!
Putt! För den vackra sydda tavlan! Vore verkligen något att lotta ut till förmån för ovanstående!
Mycket bra idé. Men hur ska det gå tillväga?
Jag funderar nämligen på något liknande. Jag har dock inte tavlan färdig men ge mig en vecka ungefär.
Gunilla, berätta hur det ska gå tillväga 
ÅH, för det första, jag kan inte hålla i det här. JAg är inte Medarbetare. De förra lotterierna körde IMasy ruljansen på och det gick väldigt fint. Lotterna kostade 20 kr styck. Eftersom det då gick till Daisys reskassa, så fanns det ett konto.
Debattia ska ju öppna ett konto hos veten för dessa kissar, men det hade varit bra med ett snabbkonto där den som håller i det kan se snabbt vad som kommer in.
Swedbank har esparkonton, som man kan ha 2 st och de öppnar man busenkelt, är klara på en timma.
Jag ska träffa Debattia på söndag. Ska ta upp saken med henne.
Vi skulle kanske utse någon som tar hand om sådant här på sajten, för det finns ju mycket som man kan göra och lotta ut. Och kanske även ha en och annan auktion, där summan går till katterna.
Saken är att jag är bildkonstnär och målar i olja. Jag har målat två kattmålningar, samma katt. Men jag har funderat på att jag kunde göra ett par små målningar som jag kunde auktionera ut.
Jag kan visa vad jag gjorde i mitten på 90 talet, det är det enda i kattväg jag har målat.
Under tiden jag målar den första tavlan så kan ni fundera på om vi ska ha en rutin för detta och kanske införliva de andra kattsajterna också i saken 
JA Traderaköret kan jag ta i, det är ju inget svårt. Men blir det för mycket som ska in på mina två konton så blir det väldit joxigt. HAr fullt sjå att få tätt på allt nu, som ska till olika grejer och Portokostnader ska iväg till nån och Tradera ska ha sitt och ibland fyra fem olika som ska ha pengar. Sen Så ska jag ju försöka meddela den som vunnit vart pengarna har gått också. Virr………
Underbar tavla…..
OCh som sagt, Pumas lilla sajt där vi auktionerar ut helt privat finns också. Där la jag ju Barbiekläderna

#16/17 Underbara tavlor!!
# 20 - Tackar :-)
Jag ska sätta igång och göra en som kan lottas ut. Börjar med en liten, en liten tavla med en liten kissemiss :-)
Jättefina tavlor Morgaine.
//Pia

Då "MÅSTE" du tala om vart du lägger dem senare 
# 22 - Tusen tack :-)
# 23 - Absolut 

Åh vilka vackra tavlor !

*letar efter haklappen* Min mamma har fått katalogen och jag ska dit och titta idag :)
Passar också på att dregla över de målade missarna