Hemlösa i Skåne 6
Här fortsätter berättelserna om hemlösa katter som jag träffar på eller tar hand om.
Gamla tråden Hemlösa i Skåne 5
Mitt konto hos Haga veterinären
352414-7 märk med "Crisses katter"
Bilden är på den sist inkomna ungen från Vittskövle.
Vilken sötis!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vi var uppe i Vittskövle igår kväll för att försöka fånga in en av honorna som nu har tagit fram sina 5 bebbar. Det blev en lång kväll, vi körde 5 och kom hem halv ett inatt och hade inte någon hona med oss men däremot 2 av hennes ungar som vi körde och lämnade hos SkåneKatten så idag skall damen själv fånga honan och resterande 3 bebbar och sen ringer hon så att vi kan hämta dom.
Dom här honorna är riktigt trevliga katter fast det är skyggisar men någon har börjat bli tam. En katt som kallas för scarface, en svart sköldpadda med ett gult streck i ansiktet går in i huset och hade även lagt sig tillrätta på köksmattan är den katten som har varit där längst och det är hon jag skall ta så småningom när vi bara får reda på var hennes ungar finns.
Vitnos som SkåneKatten skall ta in kunde Chrisse 77 klappa igår. Vi hade fällan med oss och jag lade in köttbullar i den så den var klar om vi lyckades fånga dom 5 små och dom vuxna katterna hade fullt upp med att försöka få ut köttbullarna ur fällan så Vitnos såg aldrig när vi tog hennes 2 små. Jag satte mig på trappan med köttbullarna och hade genast 5 katter runt om mig som kom fram och åt ur handen.
Den lille på bilden fanns tillsammans med 2 andra ungar i gräset bakom en vedbod och en av honorna satt hos dom men det var inte hennes ungar enligt damen för hon hade bara en unge. Den här lille var alldeles våt av regnet och när jag sträckte mig för att ta honom så sprang dom andra 2 iväg men denna låg kvar. När jag tog upp honom så kände jag hela ryggraden på honom och skulderbladen stack upp så det var ingen tvekan om jag skulle ta honom med mig. Vi gick in i huset med den lille och jag fick en handduk att torka honom med och jag gjorde iordning välling till honom för jag hade tagit med mig 2 flaskor för jag fick ha Krabaten och Dusty med mig för att dom skulle få mat. Denna lilla unge var helt utsvulten och jag fick stoppa honom från att äta upp all vällingen så att han inte skulle få problem med magen.
Vad vi tror så är där ca. 17 bebbar kvar så jag hoppas att damen kan fånga Vitnos idag och hennes 3 återstående ungar för det är dom enda ungarna vi vet vem som är mamma.
Där är en intressent på Tunnan som ringde och ville komma igår men jag skulle iväg så jag får se om hon hör av sig idag. Damen hade en abessiner hona innan som hon ville skaffa en kompis till så jag får hoppas att det går bra för den rasen är lite speciell.
Så du jobbar och sliter med alla kissarna Crisse, eloge till dig för att du räddar dem… tack :)
Så Tunnan ska kanske flytta, då håller vi tummarna för det.
Kram kram
instämmer i kören, vilket slit du har, insatt en slant till Crisses katter hos Hagaveterinären
Maggan47
snälla Crisse, kan du inte lägga in en bild på Tunnan, han är ju så go lille killen
har ju följt honom sedan han kom till dig. Vilket jobb du har gjort och gör
Kram
Om det blir en "perfect match" mellan tanten & Tunnan måste hon ju bli medlem här så vi får uppdateringar & lille gostunnan
#8. Vilka småttingar… så fina de är 
Där är så många som svarar på mina annonser på Blocket så jag har fullt upp med telefonen och mail. Damen kommer och hälsar på Tunnan nu kl. 3 och 3 till har ringt på honom och dom som är intresserad av kattungarna kan jag snart inte hålla reda på. Konstigt egentligen när där är så många som tar 100:- för sina ungar så har jag så många intressenter när jag tar så mycket mer.

#11 är ju toppen ju, räcker inte dina till så kan du ju tippsa om andra skånekissar här på hittis,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vilken talande bild på lille "grisen" 
Roligt att du får sådant gensvar på dina annonser fast (som du skrev) tar mera betalt. Det tycker jag tyder på att de är mera seriösa.
Nu har jag flyttat till min nya familj och en ny kompis. Jag skall bo i en lägenhet på 110 kvm så där blir mycket plats för mig att springa på. Jag tycker inte om transportburar men jag tyckte att jag behövde inte visa mina dåliga sidor så jag gick snällt in där när jag skulle. Crisse fick dricks av mina nya föräldrar till hjälp till dom små katterna.
Där kommer en dam imorgon och tittar på Elsa för hon vill ha en flicka och det är den enda jag har just nu som damen inte behöver vänta så länge på.
ååå vad roligt att några kissar får hem!! och lilla Tunnan har fått ett eget hem.. vad mysigt!
stor kram till dig Crisse! 
Jag har redan fått 2 positiva mail från Tunnans nya hem. Han har gått husesyn och jag kan tänka att det har tagit en stund med så stor lägenhet. Han har ätit och han fick räkor som han aldrig har fått här så det tyckte han var gott. Han söker kontakt hela tiden med sin nya kompis Disa men kommer han för nära så fräser hon men dom ligger och tittar på varandra hela tiden.

Låter som att det kommer att gå jättebra. 
Jag tycker oxå det men jag saknar min lilla Tunna för det måste jag erkänna att det var inte lätt att se när dom gick iväg med honom för jag kände det som jag svek honom när han inte fick stanna här. Jag har dåligt samvete för detta men jag kan inte behålla alla katter även hur gärna jag än vill. Jag undrar vad han tänker om han kanske tror att han skall få komma hem igen och träffa sina kompisar.
så härligt allt låter, med Tunnan och svar på annonserna, och som sagt hänvisa kattungeintressenter vidare, finns ju många
kram Maggan47

#20 Förstår precis.
Två stödkatter flyttade i veckan. Två vuxna katter som bott här ganska länge. Dom trodde säkert dom skulle bo här för gott. Känner som att jag svek dom.
Jag har också funderat mycket på vad dom tänker och vad dom känner. Tyvärr kan man inte behålla alla katter. 
Älskade Tunnan, så fin har är :) ljuvligt att han har fått ett hem, men jag förstår din saknad Crisse… jag förstår!
Tack för att du visade Tunnan-grabben, gillar hans stil 
Kram kram
Glad för att Tunnan fått ett gott hem, men förstår din saknad. Mejlen från det nya hemmen värmer säkert och du får vara med han på sätt och vis, fast inte som förr förstås. Du ska se att snart busar han som aldrig förr med sin nya kompis Disa och Disa kommer bli en lyckligare katt som fått Tunnan som sällskap :))
Kan med glägje berätta att de båda ungarna som kollegan fick in igår, har efter viss uttorkning o undernäring börjat få lite rund mage.
Ja dom här ungarna från Vittskövle verkar många vara i dåligt skick, väldigt magra och små för sin ålder. Det är skönt att dom 2 mår bättre nu och jag hoppas att dom växer till sig lite nu. Mina 2 mår mycket bättre och även den lille jag hade med mig hem igår, han har börjat se piggare ut och äter bra och börjar vänja sig vid sina kompisar som han kinesar ihop med.
Nu har jag haft besök av intressenterna på Elsa men dom tar inte henne istället så fastnade dom för den röda tabbypojken fast dom ville ha en flicka. Dom har en hankatt innan och trodde att det var lättare med en flicka men nu blir det en pojke till.
Jag ringde för att höra hur det går med Mischa och det verkar som det skall fungera i det nya hemmet. Dom kan bära på henne och hon är jättekelig och spinner när dom klappar henne. Hon har inte ätit sen hon kom dit men den maten dom hade köpt är hon inte van vid så dom skulle åka och köpa det som hon är van vid härifrån.

Å så roligt Crisse att du har fått hem till flera stycken kissar. Lilla Tunnan också eget hem.
Förstår att det är svårt att skiljas från dom.
Det är nog tur att jag har en karl som stoppar mig från att ta in fler katter än två, annars hade jag nog blivit en kattsamlare. Jag hade aldrig kunnat skilja mig från dom.
Men vad jag önskar att jag kunde hjälpa en gravid kattmamma men jag får nöja mig med att skänka en slant då och då.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Imorgon blir det Haga x 2.
Jag måste åka ner med dom 5 små som kom från Trelleborg för 2 av dom nyser och lilla grisen är väldigt mager. Rädda Katten betalar för 2 av dom som dom sen hämtar hos mig för dom skall till ett stödhem.
På kvällen blir jag hämtad av Pepsys nya föräldrar och då skall vi ner och vaccinera Pepsy och den röda tabbypojken. Samtidigt skall jag hämta honan som skulle blivit avlivad i torsdags och ta med mig hem. Det skall vara en sköldpadda på 3 år så det skall väl inte vara så svårt att hitta ett hem till henne.

Vilka söta kattungar där var bilder på. Rent bedårande. Kul med en katt som fått nytt permanent hem. Varje gång det händer så blir man ju så glad.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#32 Vilken söt liten tjej
hur kan man med att avliva henne,,
Enligt Haga så hade ägarna blivit allergiska
Så fina kissarna är 
Ljuvligt att de får komma hem till dig och du tar dig an dem :)
Kram och tack Crisse!

härliga bilder! :)
Crisse, jag förstår också att du var ledsen när Tunnan åkte. Ni har ju gått igenom så mycket tillsammans… Men samtidigt är det så stort av dig att kunna skiljas från honom. Du gör det för hans och alla de andra katternas skull, inte din egen. Det är så otroligt osjälviskt att jag sitter här och får en liten tår i ögonvrån…

Ja, det måste vara svårt att skiljas åt.
Nu har jag fångat in mamman till dom 5 ungarna på gården. Jag har fått in Bella från balkongen och satt ut ungarna och släppte ut mamman men hon började hoppa på rutorna men jag tror hon har lugnat sig nu. Jag hoppas att hon lägger sig hos ungarna med en gång för nu vill jag inte gå ut där mer ikväll utan låter dom sköta det själv.
Oj, så nu har du en familj igen :) hoppas att det går bra med gänget
Kram

Helt underbart att du fått in hela familjen. Hoppas det går bra med alla katterna.

hoppas det går bra med alla nu,
Mamman och ungarna ser det ut att vara okej med men Bella har jag inte sett sen jag tog in henne igår kväll men jag tror hon är bakom soffan. Bella har ätit dåligt hela tiden och nu tror jag inte hon går ut i köket för att äta så jag får sätta mat bakom soffan till henne. Jag hoppas att det skall dyka upp ett hem till henne dom närmsta dagarna.
Kan inte damen som från början plockade in de tre första kattungarna ta henne tills nytt hem ordnas? Hon var ju beredd att flaskmata 3 kattungar. Det är mindre jobb med en tam vuxen katt. Lite ansvar får hon ju faktiskt ta, när hon nu plockade in ungarna
Damen säger att hon har ingenstans att ha mamman med ungar eftersom hon redan har 2 katter. I det huset har dom inte inglasade balkonger som vi har så hon kan inte ha katten där.
Jag menar inte mamman. Hon är väl lite skygg. Utan den tama kissen från Haga.
Jaha jag missuppfattade dig. Där är flera stycken nu som försöker hjälpa till genom att fråga bekanta så det kanske löser sig. Bella kom fram när jag satt inne i soffan för en stund sedan och jag vet att problemet är min hund som hon är rädd för så hon vågar inte gå runt här för mina katter är det inga problem med. Jag hoppas att någon skall svara på annonsen jag har på Blocket så att hon kan få ett hem.

*håller tummarna för Bella*
Hej familjen
så fina de är!
Tack snälla Crisse för att du tog hand om dem!
Kram
Idag har jag fått hem en liten Simson som socialen hade hämtat hos en narkoman. Han får stanna på badrummet några dagar nu så att jag kan kolla honom lite. Det verkar som han är lite rädd för människor, det går bra att klappa honom men han tycker inte om att man lyfter upp honom. Han ser ut att vara ca. 13-14 veckor.
Hejsan lille Simson :) så fin han är :)
Tack Crisse för att du tar hand om honom
Kram
Det verkar som om mamman på balkongen inte matar sina ungar längre. Nu har hon suttit uppklättrad på klösbrädan hela dagen och när jag var ute på balkongen för att fylla på mat så kom ungarna krypande fram till mig och skrek så jag förstod att dom var hungriga. Jag fick ta in dom och nappa dom så nu måste jag hålla nogrann koll på vad som händer där ute.

#53 undrar vilken som säljer en kattunge till en narkoman,,, de kan visst vara djurvänner ,säger inget om det, men förutsättningarna för att det ska bli bra är väll inte idealiska,,,
På kattungen verkar det som det inte har varit det idealiska hemmet då han gärna går och gömmer sig. Han har varit hemma hos min kompis några timmar för det är hon som först ställde upp för honom men sen ringde hon mig och frågade vad hon skulle göra eftersom Simson inte vågade vara framme och han var rädd för hennes katter. Hon har ingen möjlighet att ha honom för sig själv och då var det självklart att han kunde komma hit. Jag glömde berätta att han skulle avlivas om inte det hittades något hem till honom.

#57 Du har blivit lite rikskändis där nere hör jag :). tur du kunde hjälpa,
Rikskändis vet jag inte men det har blivit väldigt mycket att göra sista tiden och jag som hade tänkt att göra ett uppehåll med katter ett tag för skulderna har samlats på Haga och jag måste först ordna upp det hade jag tänkt. Man kan ju inte bara blunda för dom sjuka kattungarna som finns ute och om man hör om kattungar som behöver hjälp och sen visar det sig att dom är sjuka så kan man inte bara lämna tillbaka dom så det har ökat på mina skulder och jag har 4 honkatter som jag måste kastrera.

#59 Även om det är tufft så måste du lära dig att säga nej, har du skulder på haga och fyra honor som ska kastreras måsste du ta det först så du inte förtsör din egen framtid. Hur mycket är det på haga nu? man läser inte mycket om det ekonomiska så jag har ingen kolla lls,
Jag vet inte hur mycket det är på Haga, jag frågade sist jag var där men hon har inte räknat ut det. Jag har inte fått besked om hur läget på flera månader.
Vi måste hjälpa Crisse! Sätt in ett bidrag, alla som kan!
och be att få en uträkning, på vad som är skulder, och vad som betalats, känns lite osäkert att sätta in till veterinären, om du inte får besked, hur kan jag hjälpa till
Maggan47
Jag har redan sagt ifrån att hon skulle räkna ut det så jag hoppas att hon har börjat på det.
Det ordnar sig med pengar, jag tar inte in katter på ett tag nu kanske 1 år så skall jag nog lösa det. Tack iallafall.
Man kan undra om lille Simson inte har fått sova där han bodde innan för idag har han sovit hela dagen och har precis vaknat till. Han har inte velat äta sen han kom hit igår så nu skall jag se om han vill ha något för nu verkat han väldigt pigg och busar med en lös tapetbit för jag håller på att riva ner tapeterna så att jag kan tapsera om. Han tycker inte om andra katter utan morrar på dom om dom kommer för nära honom så därför satte jag ut annons på honom idag för att hitta ett hem till honom så fort som möjligt och jag har redan fått en intressent som har en katt på 9 månader som dom vill ha en kompis till, dom skall höra av sig imorgon igen.
Mina 5 små ungar får jag nu nappa hela tiden eftersom mamman inte bryr sig om dom alls, hon bryr sig inte ens när dom skriker. Det blir förmodligen 3 långhåriga bebbar om inte alla 5 blir det, dom är väldigt söta och jag önskar jag hade kunnat ta foto och visa er men det är inte lätt att fotografera sådana små varelser. Mamman kommer jag att kastrera på måndag och till nästa helg släppa ut henne igen för hon verkar deppig nu och har inte lämnat huset på klösbrädan på hela dagen. jag kallar henne för Fia eftersom jag måste ha ett namn på katten när jag skall lämna henne på Haga.
Vilken jobb du gör Crisse! Eloge till dig som tar hand om alla kissarna!
Tänker mkt på dig vännen 
Kram
Malin
Elsa har problem med ett öga igen så nu är det ny penicilinkur på gång så att hon kan bli av med det för jag hade tänkt sätta ut Elsa och Kajsa på annons nästa helg och denna helgen blir det på Zassas ungar. Annars mår alla katterna bra här och allt är lugnt.
Jag skall kastrera Zassa om ett par veckor och sen se om jag har den turen att hon blir ännu tamare så att jag kan leta hem till henne oxå. Mickie och Pricken vet jag inte riktigt vad jag skall göra med eftersom Mickie inte blir tam och Pricken har ett öga som inte är normalt utan blinkhinnan är framme hela tiden så hennes öga ser konstigt ut men hon är helt frisk.
Då jag kommer att göra ett uppehåll med att ta in hemlösa katter så att jag kan betala skulderna på Haga så kommer det inte att hända så mycket mer på denna tråden så jag lägger ner den för en tid framöver. Jag kommer naturligtvis gå in och skriva i andra trådar om där är något av intresse för mig så vi kommer att höras ändå och så skall jag sätta in en bild på dom 5 syskonen när dom blir lite äldre så att det är lättare att fota dom.
Jag skapar en ny tråd om mitt arbete med dom Hemlösa i Skåne fortsätter längre fram kanske redan till vintern.
Jag tackar för mig så länge och ett stort tack till dom som har hjälpt mig att hjälpa dom hemlösa jag har tagit hand om.
Oj Crisse! Då får ja väl påminna om att Crisse har godkänd insamling?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du behöver väl inte lägga ner den .Måste gå att låta den vila ett tag i så fall. Varför är det så svårt ta kort på kattungarna???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
du behöver väl inte lägga ner, utan skapa en tråd med dom katter du har, och som söker hem, även om du inte tar in nya hemlösingar, så gör du ett storartat jobb, och har gjort, så fortsätt skriv, vi är många intresserade
kram Maggan47
Det är inte det lättaste att få ett kort på 5 st 2-3 veckors ungar där man ser ansiktet oxå man brukar mest få med ryggen.
Om jag fortsätter med dom hemlösa så gör jag en ny tråd men jag tycker inte jag har så mycket att skriva om dom katter jag har nu.
Vilka sötnosar
Åhhhhh, så fina de är allesammans :)
Vilka underbara små tigrar! 
vilka sötnosar, med sina små korta ben, småminikatter
Maggan47
Så fick då Simson ett nytt hem ikväll och så fort har jag nog inte fått ut en katt någon gång, han har bara varit här sen i förrgår.

#79 vad skönt, vart hamnade han då?
Han hamnade hos ett par i 45 års åldern som har ett stort hus och en katt på 8 månader. Dom bor bara ca 10 minuters väg från mig. Mannen blev väldigt förtjust i Simson och vi skall inte prata om vad Simson blev. Jag trodde inte det var samma katt, han började helt plötsligt att kela med mannen och han kunde hålla kvar Simson i famnen en lång stund. Jag hade stängt in alla mina katter för Simson morrade åt alla och idag har han varit bakom byrån i köket hela dagen men när han var ensam i köket så började han leka med lekisarna. Nu är det bara att hoppas att han kan vänja sig vid deras katt som för övrigt är en hittekatt.
Vi får hoppas att det fungerar mellan katterna, men det ska väl gå bra.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#81 Låter toppen ju! ja då gillade han sin nya familj låter det som,

har att in en 100 lapp på ditt konto på haga, tar väll en bankdag innan det reggas, kanske en piss i havet men hoppas det hjälper lite,

vilka söta små kissar…hoppas dem kan få ett hem
#84#
Du vet vad man brukar säga, många bäckar små….. Tusen tack.
#85#
Det är nog inga problem att hitta hem till dom små när dom blir gamla nog.
Men så fina de är småttingarna :) sötnötar!

herregud så söta de är! Det borde vara förbjudet med sånna bilder här, jag blir helt knasig i huvudet! Dom ser så gosiga ut.
Jättegoa kissemissar !! Vilka är Trelleborgskatterna???
Hur har livet tett sig för kissarna från Helsingborg????
Debattia
Så underbart söta kissar.
Crisse, jag sätter in ett bidrag senare i dag.
Trelleborgskatterna var 5 st ungar som Rädda Katten bad om hjälp med här på sidorna vars mamma hade blivit överkörd. Jag ställde upp för dom men Rädda Katten lyckades hitta ett stödhem till 2 av dom. Katterna hade varit inne i 2 veckor hos någon som hade hittat dom men inte förstod sig på så små ungar och hade förmodligen matat dom fel för en av ungarna dog hos Rädda Katten och den hade vätska i lungorna och en av mina lämnade jag till Haga där dom avlivade den dagen efter men den är skickad på obduktion eftersom dom inte var säkra på varför han var sjuk så det kommer att kosta mig 1.500:- men jag tyckte det var lika bra. Rädda Katten har lovat att hjälpa mig med att betala halva kostnaden.
Zassas 2 svart/vita ungar flyttade nu för en stund sedan och dom kom till samma hem. Dom här 2 Trelleborgskatterna är ute på annons och jag har fått en intressent på mailen så nu får jag se om dom hör av sig igen.
Mina 5 minsta ungar har det inte blivit någon ändring för, mamman vägrar bara att ta hand om dom så nu skall jag kastrera henne på måndag tillsammans med hennes syster som jag skall fånga ikväll och sen skall dom släppas ut och så skall jag ta med Zassa om jag kan få tag i henne för nu har hon inga ungar kvar här så nu kan jag kastrera henne.
Crisse, jag har nu satt in 500 kr på ditt konto hos Hagaveterinären.
Tack snälla Annebeate, dom pengarna får gå till ungarnas mamma imorgon.

kan man sätta in som direktöverföring? jag har lagt det som betalning eftersom det är en klinik men det går fortare med direktöverföring om det är möjligt, nån som vet?
Jag gör alltid överföringar via internet och i vart fall dagen efter skall överförda pengar ha kommit in på mottagarens konto, i detta fallet Crisses konto hos Hagaveterinären.
Jag skickar det alltid som direktöverföring.

ok, tack, ja jag är så oteckninsk, trodde det bara gick till privatkonton,, suck, jaja, min 1000 e på väg, ihop med räkningarna som dras imorn,,, dumma sega länsförsäkringar ,,,
Nu har jag lyckats fånga in Zassa och mamman till dom 5 små även om det var en jakt i hela lägenheten tills jag fick ut dom på balkongen så nu blir det veterinären om 1 timme.
Jag fick reda på att Mocca på gården som hon som matar har tagit in hade fått 6 bebbar strax efter hon kom in så det är en lättnad för mig att slippa jaga dom ungarna. Jag tror att Tunnans mamma har fått ungar så det är nästa katt av gårdskatterna jag måste ta itu med men det får nog bli till senhösten och sen skall där inte finnas fler honkatter mer än den jag var ute för att fånga igår som är syster till ungarnas mamma. Dom som matar henne där skall själv fånga in henne eftersom hon är tam och så betalar dom själv kastreringen av henne men så länge får hon P-piller.

98 100 menar jag ju, ojoj,
Nu är det klart att jag inte har råd att ta in nya katter förrän nästa vår eller sommar för nu hade dom räknat ut mina skulder på Haga. Så nu kommer jag bara att försöka hitta hem till dom katterna jag har och sen gör jag ett längre uppehåll.

#101 vill du berätta så kan det nog finnas fler här som vill hjälpa, alltid större respons med siffror ,, jag sk ase om ja kan ge dig en slant til den 18 när det kommer nya pengar .
det låter inte bra…för kissarna som väntar på din hjälp
Nu får vi nog puscha för lite mer slantar in på Haga kontot åt dig så fler "sommargrisar" kan få hjälp där nere 
Man får nog också respektera om man vill varva ner ett tag.Det tar en hel del att hjälpa katter hela tiden. Skickar du också pengarna till veterinärkontot när du hittar hem och säljer dem??
Debattia
Martdat
Det är snällt av dig men det rör sig om stora summor som jag själv måste klara ut eftersom det är jag som har tagit in katterna. Det är det som är det tråkiga när man bara tar katter utifrån som jag gör och inte en massa omplaceringskatter att man vet inte vad dom har med sig i bagaget. Sen å andra sidan så tar jag hellre in en sjuk katt än en frisk katt om det syns att katten är sjuk. Jag skall nog klara av detta till nästa vår eller sommar då jag säkerligen kommer att få fullt upp att göra igen.
Jag skall för övrigt gå på kattjakt på gården för här har kommit hit en svart/vit katt med halsband med pingla i. Där är en här i Malmö som saknar en sådan katt och jag har mailat dom men inte fått svar så jag får väl försöka få tag i katten för enligt anmälaren så har hon en adresslapp i halsbandet.
Debattia
Jag skickar pengar till Haga så fort jag har några att skicka, en del av pengarna går till mat och just nu mjölkersättning. Jag har satt in 1500 dom senaste 2 månaderna, det är vad jag har haft råd till.

självklart respekterar jag om crisse vill varva ned, men synd om hon ska sitta helt själv med stora räkningen,,,,
Jag fick inte intrycket att Crisse ville varva ner för hon var trött, full förståelse att hon blir utsliten med men uppfattade hennes tänkta "paus" var för att komma i balans ekonomiskt med Haga räkningen. Och kan de som vill på forumet hjälpa till där är det ju toppen som mardat skriver "synd om hon ska sitta helt själv med stora räkningen"
Jag har aldrig gjort det till en vana att tigga pengar så fort jag har fått in någon katt och jag tror faktiskt aldrig att jag har bett om hjälp som så många andra gör. Däremot har jag hela tiden varit ärlig och berättat vad som händer med dom katter jag har tagit in och har fått tagit emot mycket skit för det men jag anser att någon kan kanske få tips eller lära sig något om vissa sjukdomar och då har många vänliga själar här gått in och hjälpt mig med pengar även om jag inte har bett om det. Jag tackar alla dessa vänliga själar som har förstått att jag har behövt hjälp. Jag skall klara detta så att jag så fort som möjligt kan börja mitt arbete med dom hemlösa i Skåne igen för det kommer jag att sakna jättemycket.

#109 Förstår hur du tänker men jag slutade inte i en viss förening utan för utan just att de tog sig vatten över huvudet och fortsätter i samma stil utan egentligen ha ekonomin. Bra att du bromsar upp och förhoppningsvis har du uppbackningen via hittekatter etc för att kunna fortsätta. Tyvärr kan jag inte hjälpa då jag har mina egna tre terrorister :-)

#109 och jag tycker du gjort ett jättejobb med alla hemlösingar , och jag menar bara väl, Nej du har då inte tiggt pengar, men det finns ju de som vill stötta dig i allafall, alla kan inte ta in katter o hjälpa konkret o då hjälper man järna till med en slant i stället,
Du gör ett jätte bra jobb med dom hemlösa..Har satt in en slant till Haga från Milou och Pontus..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Crisse, du gör så mycket bra för hemlösa och sjuka katter, och jag tycker absolut inte det skulle vara fel av dig att tigga pengar!
Nu tycker jag att vi gör en kraftansträngning, och hjälper Crisse med ett bidrag, litet som stort! Crisse blir glad, flera katter slipper lida, och vi blir glada
.
Haga-veterinären, 352414-7 "Crisses katter"

kan tillägga att jag tycker inte det är att tigga om man redovisar vad katter kostar man tar in, när man håller oss alla uppdaterade så här, alla väljer hur de vill göra, det e skilnad när det dykt upp folk ibland med enda syfte att de vill ha pengar sen hör man inte ett dyfft om katterna,
Crisse gör så mycket gott för våra hemlösa katter här nere i Malmö. Hon behövs mer än någonsin. Jag hoppas därför att alla som kan vill sätta in ett bidrag till Crisses konto hos Hagaveterinären, se kontonr överst i tråden, #113. Det är orimligt att Crisse själv skall stå för dessa kostnader.
Jag kommer att klara detta så småningom och sen får jag väl göra som många andra ta mer för dom långhåriga katterna för det tror jag att 3 av mina små blir så att jag kan få in lite mer pengar. Det liknar skogisblandningar.
Jag skall även lägga in auktioner på Tradera och jag har en där redan men det är bara på en del datakablar och en har bjudit 30:- men det är pengar det oxå. Så ni skall veta att jag gör så mycket jag kan för att få in pengar till mina hemlösa. Jag fick redan i höstas av en kompis ett Monopolspel som kostade 6000:- när det var nytt och jag fick det för att sälja och få in pengar men dels hittar jag ingen kartong att få ner det i och sen väger det mycket så portot kommer att kosta en del. Nu står det bara här i garderoben och jag vet inte vad jag skall göra med det.
Jag har sålt dukar och DVD filmer med bra resultat där pengarna sattes in direkt på Haga kontot och även haft auktioner på insamlingsforumet så jag sitter inte bara och rullar tummarna och hoppas på att andra hjälper mig. Hade jag inte gjort det så hade jag nog haft skulder som jag aldrig hade lyckats att lösa.
Nu rör det sig om 15.000:- men det kommer jag att lösa så småningom.
#116 Jag förstår att du jobbar för att få in pengar! Jag vet att på Tradera får man inte mycket för sina saker, så det tar tid att få ihop pengar om man inte är fler, eller har massor av saker att auktionera ut.
Angående Monopolspelet, skulle du inte kunna skriva "endast avhämtning" eller något sånt? Då kanske någon i Malmöområdet köper det.
#115 Ville skriva pgnr. till Haga inne i tråden också, för att förstärka: Sätt in pengar till Crisse
.

#118 den längst in ser verkligen ut att stortrivas, skulle jag väcka ögonblickligen o gosa med om jag var hoss dig, 
Jag har fått mail från Tunnans nya familj idag och nytagna bilder. Dom har döpt om honom till Simba men för mig är det alltid min lilla Tunna. Dom tycker det är världens finaste katt som vill vara med och hålla dom sällskap hela tiden och väldigt social, glad och leksen och dom tackar mig för det fina jobb jag har gjort med honom.
Första bilden

Roligt att se hur han gottar sig i sitt aldeles egna hem!! ja det känns märkligt när de byter namn på ens katt, men det får man leva med,
Oh, så roligt att se bilder på Tunnan… Simba! Så ljuvligt vacker han är grabben 
Så fin han är.
Hoppas alla som kan skänker ett bidrag till Crisses konto hos Hagaveterinären , se #113, som tack för allt hon gör för våra hemlösa katter i Malmö.
Såklart att det kommer en slant :)

#125 Japp nu är det Crisses tur att få en slant igen!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Förmodligen kommer den lilla kattfamiljen som är upphittad i skogen hit på söndag.

En liten slant kommer när lönen landat och ekonomin för månaden setts över. Tyvärr blir det ingen större slant bara.

Vem kommer någonsin att glömma tunnan. Han är bara så söt.
Åhhh suck……de är ju så underbara!!!!!
#131. Där vill man gosa mage på alla kissarna, så fina de är :)

Vilket jobb du gör Crisse helt fantastiskt. Undrar hur många hemlösa katter det finns på gården det verkar vara en hel del.
#134#
Menar du att det finns många katter på min gård ? Vi har en katt här på denna gården. På gården bredvid finns det 2 katter och den ena av dom är mamma till mina 5 små men hon är kastrerad nu och den andra honan skall dom som matar fånga och kastrera. Sen ser man 2 hankatter passera varje gång en av honorna löper men inte annars.
Mocca blev intagen och fick 6 ungar som redan är ute på annons på Blocket för 100:- och jag kan inte göra något.

Vilken tu r att ni fick in henne innan alla 6 föddes dåhade ni haft fullt upp med att jaga kissar.
Du gör ett fantastiskt jobb som kastrerar dessa kissar men har för mig att det varit en del "gårdskatter" som du har hjälpt hitta nya hem. (Även andra naturligtvis).
Trist att de är ute så billigt men vad gör man bara att hoppas att de får bra hem.
Ja jag har haft en del katter här från denna gården både vuxna och ungar och 3 av mina egna kommer härifrån men nu ser man ett slut på det eftersom där bara är Tunnans mamma kvar att kastrera men jag tror hon är dräktig igen så jag får vänta till senare i höst och om jag ser hankatterna så kommer jag att försöka fånga dom oxå. Alla vuxna katter som jag skickar ut i nya hem blir kastrerade innan dom flyttar och jag skall försöka klara av dom på gården oxå så småningom för jag vill inte bidraga till att det blir fler ungar varken i hemmen eller ute.
Jag var inte inblandad i infångningen av Mocca det var hon som har matat henne som tog henne och hon har visst tänkt att behålla Mocca och en av hennes ungar.

Vad skönt att varjefall Mocca får ett hem något att glädjas åt trots att de övriga säljs allt för billigt.
Synd att inte övriga på gården kan bidra lite med pengar du gör inte bara katterna en tjänst utan även dina grannar som slipper få doft markeringar av en massa okastrade hankissar.
På måndag åker dom 2 Trelleborgsungarna på semester i 2 veckor med Chrisse 77 och när dom kommer hem är dom gamla nog för att flytta. Där var ett par och tittade på dom idag och dom skulle höra av sig dom närmaste dagarna. Dom hade en katt redan och hade bara tänkt sig att ta en av dom men dom blev förtjusta i båda och tyckte det var synd att dela på dom så nu är mitt hopp att dom tar båda.
Om ca 2 veckor flyttar 3 av dom små till en av mina kompisar som skall vara stödhem till dom tills det är dags att flytta men hon skall behålla en av dom.
Imorgon är det meningen att jag skall få hit familjen som blev upphittad i skogen men jag har inte hört av dom idag så dom har kanske hittat någon annan som kunde hjälpa mamman och hennes 5 små, jag får se hur det går.

#139 skönt att du får iväg dem till nya hem,
Honan med ungar som blev upphittade i skogen kommer inte hit. Dom funderar på att behålla henne och själv placera ut ungarna i hem när det är tid alternativet var att där var en som hade hört av sig som bodde närmare än dom och som dom skulle köra och kolla upp hur det hemmet var och detta fick jag reda på för en stund sedan när det var bestämt att dom skulle komma hit idag.
Igår ringde en av dom som matar på Almhög där jag har tagit många katter ifrån och nu var där ytterligare en förmodligen utkastad katt. Det var en heltam hona som var högdräktig och hon hade fått in katten i en transportbur för hon var säker på att jag kunde ta den men eftersom det var bestämt att dom skulle komma med honan och hennes ungar idag så kunde jag inte ta henne. Hon skulle ta upp katten och se om där var någon annan som kunde hjälpa till och efter att ha försökt hela dagen igår och inte hittat någon så släppte hon ut katten imorse igen så nu får jag ta mig dit för att se om jag hittar henne igen. Hon kunde inte ha katten kvar för hon har svår allergi mot pälsdjur.
Att folk inte kan meddela sig när det inte blir som man har bestämt det retar mig lite men dom trodde kanske att det var den enda övergivna katten i Skåne.
#141. Elände är det verkligen! Ja, tänk om det vore så att det bara fanns en enda utkastad katt :) då skulle vi vara glada och tacksamma! Dålig stil att höra av sig så sent… urk!
Suck vad surt att de ändrar sig i sista stung och inte kan meddela dig, man blir ju galen på sånt, och nu fick den andra stackars honan inte chansen idag….men hoppas ni hittar och får in henne snart
Dom har varit ute och letat efter honan flera gånger idag men hon syns inte till, någon har kanske tagit in henne men dom fortsätter att leta i flera dagar om hon skulle bli utsläppt igen vilket har hänt tidigare på det området.

Förstår din frustration. Den lilla tjejen hade kunnat var i tryggt förvar men är nu istället ute. Tänk om folk kunde höra av sig när det blir ändrade planer.
Zassa sista unge är den rödtigrerade som bor hos min kompis tillfälligt eftersom jag inte klarade att behandla hans öga som han har haft besvär med under en lång tid. Nu hade han fått ögondroppar men det blev inte bättre så idag hade han tid på Haga och kompisen körde iväg med honom. Han blev nersövd och dom spolade tårkanalerna men där var inte något stopp men vid fortsatt undersökning av hela ögat så hittade veterinären ett sår under ögonlocket så förmodligen har där suttit något skräp som har skavt ett hål så han spolade hela ögat under ögonlock och blinkhinna och så skall han ha ögondroppar igen i 10 dagar. Om inte detta skulle hjälpa nu så fick kompisen besked på att annars får jag ta honom till en ögonspecialist. Han stannar hos min kompis tills han är frisk och vi kan sätta annons på honom.

Vad tråkigt så himla typiskt. Stackars liten
Idag fick jag besked på obduktionen på Trelleborgsungen som dom avlivade på Haga då han var jättesjuk. Det enda felet dom kunde hitta var lunginflammation och vätska i lungorna som såg ut som mjölk och inga andra sjukdomar kunde hittas även om jag själv trodde att det var FIP men så var inte fallet. Så nu vet jag att det finns inte en massa konstiga sjukdomar bland mina katter och det har jag visserligen visst hela tiden fast andra påstår motsatsen.
Bara för att kissen inte hade utvecklat FIP, så innebär det inte att du inte har Coronavirus som kan utvecklas till FIP i din besättning. För det har du antagligen, precis som alla vi andra som plockar in en massa katter utifrån.
Det var tråkigt att mjölken i lungorna behövde gå så långt som till avlivning
Det var inte bara mjölken i lungorna som han blev avlivad för, han hade kraftig lunginflammation och hade för låg kroppstemeratur. En av ungarna som Rädda Katten tog dog i samma sak fast att dom hade fått antibiotika till honom. Han hade även en mage som en spärrballong fast jag hade avmaskat dom. Hans stora mage och den låga kroppstemeraturen gjorde att Haga trodde det var Parvo men så var inte fallet och det är skönt. Hans 2 bröder mår alldeles utmärkt och vad jag vet så den lilla som Rädda Katten har mår bättre nu. Alla ungarna tog jag till Haga när jag fick hit dom för dom var fruktansvärt uttorkade och så nös dom så alla fick penicilinspruta och blev uppvätskade.
Dom som hade hittat ungarna hade haft dom i ca. 2 veckor innan dom tog kontakt med Rädda Katten så dom kan inte ha varit så gamla när dom hittades och dom var kanske inte vana vid kattungar som inte äter själv och har matat på fel sätt. När jag lade upp blötfoder till dom så åt dom precis som dom aldrig hade fått mat och det var då jag tog bilden på lilla grisen som jag kallade henne och det är hon som är hos Rädda Katten.
Denna börjar bli lite seg så kan någon låsa denna tråden.
Fortsättning följer på Hemlösa i Skåne 7