Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1188 ggr
Naquita
0

UPPD HÄR:)Högdräktig hona behöver stödhem

I ett sommarstugeområde har 2 1åriga katter lämnats kvar på tomten när husse flyttat, och en av dom är en (enligt grannen som matar) högdräktig honkatt.

Hon är blå i färgen, VÄLDIGT tjock om magen och har varit så i flera veckor. Hon är kelen och go, men lite sviken av husse och därför lite avvaktande mot främlingar.

Detta är i samma område där Herr grå och Esmaralda dumpats och tagits in, samt de blå små och tidigare blåa Blissa med 7 ungar och 1 annan kattfamilj och Lenas Isolde. Ett välkänt sommarstugeområde med andra ordGråter

Hon kommer hem till mig mycket tillfälligt så hon slipper föda utomhus, finns det någon som är sugen på lite kattungemys och vill vara stödhem?

maila emma@kks.nu eller pma här!

Jag och katten finns i Ronneby.

martdat
0

putt

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Men fy sjutton, kanske ni som varit där flera gånger om ni inte redan har gjort det kan ta ett seriöst snack med styrelsen. De kan då allt ta upp det på årsmötet och skicka ut info till stugområdets ägare. Rent ut sagt för djävligt…men tyvärr så vanligt

[LucyInTheSky]
0

Hur funkar det sen när kattungarna är födda? Är det stödhemmet som ordnar nya hem? Eller hjälper du till med detta?

Naquita
0

#3 nej, det hjälper jag till med men det skadar ju inte att stödhemmet hjälper till:)

läs mer på www.kks.nu

Naquita
0

Nu är lilla tjejen hemma hos mig. Min syrra tog emot henne då jag jobbar till 19. Enligt Linnea ser det ut som en liten kattunge, väldigt småväxt hona. Mer bruntigre än blå. Får se när jag kommer hem:)

Detta ÄR Blissas barnbarn då mannen som flyttat ifrån dom började mata Blissa när hon var enda katten där samt ifrånflyttad. Har fått bekräftat att det är samma man nu som då. Han menade väl som började mata Blissa en kall vårdag 2007,men allt spårade ur och han har nu flyttat ifrån de katter han så länge matat och påstått sig kunna ta hand om och kastrera:( Troligtvis är Esmaralda en av de ifrånflyttade, som sökt sig neråt aspan för att få mat. De var 4 som flyttades ifrån (blissas förvildade halvårskull som han skulle kastrera) men endast 2 kom tillbaka till grannen. Denna nu intagna samt en hane som knappt är där längre. Jag har min teori om vilka de 4 var; Esmaralda, Herr grå, denna nu intagna samt hanen som går där. Tror att denna nu intagna var honan som Esmaralda och Herr grå syntes tillsammans med veckan innan de togs in, och som vandrade tillbaka "hem" när de båda togs in för hon försvann ju efter det..

Detta ska givetvis anmälas, trots att det inte är hans katter från början! Enda kruxet är att han har hemlig adress och hemligt nummer.

Tiana
0

Bedrövligt rent ut sagt.Man blir ju bara arg när man ser sånt här!

(Så med andra ord är det också möjligt att det kommer fler ungar som ser ut som Herr Grå då?)

Engla
0

Jisses, vilken soppa! Men skönt att honan är i goda händer.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu är hon här, lilla "Inez" som jag döpt henne till:)

www.ronnebyshittekatter.blogg.se

som ni ser har hon redan charmat mig, men inte mina ben;) hon mjölktrampar heeeela tiden:D

Någon som vill vara stödhem åt denna goa lilla tjej?

Firinella
0

Ännu en gosekisse…

Tiana
0

Håller med Firinella - ännu en sötnos. Bra att hon är inne Skrattande

Naquita - du har mail

Mison
0

Tänk om man hade råd. Då hade hon kunnat få komma. Men tyvärr står jag ju helt ensam med dem jag har. En "vildis" och 6 kattungar. Visst, mat och kattsand finns det alltid till, men vidare veterinärräkningar till sjukdomar, kastreringar och vaccinationer, det har jag inte en chans till. Annars hade hon kunnat få dela kattvind med min älskade skygga Fislisa.

Putt. hoppas ni hittar något

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Naquita
0

#11 jag/kks står för all vaccinering och veterinärvård och stödhem står endast för kattsand, mat , leksaker och MASSOR AV KÄRLEK:D

hon är helt underbar! Jag har träffat mååånga katter som varit goa, men hon är något alldeles extra:)

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en liten rulltårta;)

[LucyInTheSky]
0

Hur går det med kisse? Har hon hittat något stödhem än?

Naquita
0

nej inget än o de sparkar för fullt i magen. hon är VÄRLDENS GOASTE

se ny tråd:
Högdräktiga Inez