Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2143 ggr
siberlina
0

katt på landet

nu är jag tillfälligt   hemma  efter  ca  3 veckor   på mitt land…jag vånades   innan   hur jag skulle  göra  med  min katt  gullis..om jag skulle   släppa henne    vind  för våg    eller   löplina ,men jag  skaffade  ett  koppel   och började    gå   ut med   henne   runt  huset  mm, och det har   funkat    jätte  bra…och hon verkar   tycka det är helt  ok. härromdagen   jick hon lite   lös   ,men jag jick   bredvid   henne…nu är  vi som sagt  tilfälligt hemma   och    här   är  hon alltid  inne    och    hon    är  precis  som vanligt…så  vad jag vill  säga  är att  det är inte fel  att  ha  koppel   på sin  katt,,,,det funkar  faktiskt

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad bra att det gick bra med Gullis på landet..Visst går det bra med koppel på katterna.

Vår förra katt Tusse började gå ut först när han var 13 år i koppel och det gick bra.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

siberlina
0

ja  det  känns  så skönt, dessutom   smyger det en räv omkring   där   .så    det är ännu en anledning  till att  jag  inte  vill  släppa  gullis lös

nellies-matte
0

Jag och mina kissar är precis hemkommen efter en semester tripp på landet där vi var kattvakt. Mina kissar går alltid ute i sele och koppel och nu blev det även sele när vi var inne i huset eftersom det finns ett kattlucka. Funkar hur bra som helst det enda man måste tänka på är att ha uppsikt över kissen eftersom de lätt fastnar och då olyckan kan vara framme.

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är 4 stycken iklädda sele och koppel/löplina sedan snart 8 år tillbaka. De nytillkomna får duktigt lära sig våra seder och bruk och det har funkat.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

fina bilder! Kul att se dig igen, Siberlina

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....