Lappar om 12 veckors lagen?
Vet någon om det finns lappar om att det faktiskt är LAG på att inte skilja ungarna från mamman innan de är 12 veckor?
ju mer jag pratar med folk om detta ju mer inser jag att väldigt många faktiskt inte vet, Fick höra i går, vadå? 12 veckor? är väll samma som hundar 8 ?
bara ett exempel, men väääldigt många som bara har katt utan att vara lika kattälskande som vi vet faktiskt inte och blir väldigt förvånade när man säger att det är lag på 12 v,
har själv anmält några som skänkte vid 8 veckor, Men det skulle kännas mycket lättare att anmäla om man visste att de faktiskt vet att det är 12 veckor som gäller,
Vet någon om det finns lappar att skicka efter att hänga upp elr lägga i brevlådor?
elr är någon här duktig på att göra? jag skulle järna lägga i foks brevlådor om jag kunde,
För att man ska få lagen att följas så är det ju en god bit på vägen att folk faktiskt VET att det är LAG nu, elr?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#1. Får jag kopiera och sprida det där? :) Snyggt var det!
Lagen om 12 veckor började också gälla 1 maj 2008.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
jag hämtade min pip när han va 8veckor,mamman hade stuckigt sa ägaren och hon hade inte tid att sitta och mata 11st varannan timme,hon hade ett jobb att sköta,så jag tog hem pip,och han va rumsren(det är det viktigaste enligt mig)
Gardens, jag hade vänt i dörren om någon hade sagt så till mig… Skulle aldrig stödja något sånt.

#1 ett bra utkasst, datumet kan jag inte i huvet, skriva till att man är skyldig att ge katten vård när den är sjuk kanske , men bra med lite text så folk orkar läsa, var det inte rekomendation bara inna 1 jan 2009 ? elr är jag för trött i dag . skulle vara bra med typ ett halvt a 4 format kanske, lättare att ha med sig,,,
#5 jag tänkte på katterna jag!
och vaddå något sådant? vad skulle du göra om exempelvis mamman till dina kattungar sprang bort eller blev överkörd?
inget man kan göra nåt åt tyvärr,11kattungar är många….
Ha, jag skulle ta mitt ansvar och inte släppa ut mamma katt till exempel!
#2 kör hårt 
#8 ansvar? ja om man har en katt som är van att kunna gå ut och in som den vill,ska man då förbjuda den att gå ut bara för att den har fått kattungar? och observera,den stack inte direkt utan efter 8 veckor! mamma katt va nog trött på 11st 8veckorsbäbisar.
9§ Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder.
Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger.
Jag vet inte vad särskilda skäl är för något, men om mamman dör då är det tryggt för syskonen att vara tillsammans tills de är 12 veckor då lär de sig också hur hårt man får bitas när de leker med varann.Vid 8 veckor är inte immunförsvaret så utvecklat heller så även en ensam kattunge bör vara kvar hos uppfödaren tills den är tillräckligt gammal för flytt, enligt lagen.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

#1 djurskyddslagen kanske man ska skriva
Går finfint med digitala kissar, inte mina i allafall för jag har tänkt att lägga i brevlådorna härikring i såfall och vill inte bli mer på kant om katter än vad jag redan är,,
jättesnällt om du vill fila till en fin lapp, kanske vi alla här kan komma med råd så det blir perfekt o sen bombar vi brevlådor?
ja jag ville bara delge en tanke jag hafft, lagen måsste ju bli känd,
4 och 5 .bråka kan ni väll göra i en anna tråd,, här handlar det om att få ut information om lagen.
# 7
#5 jag tänkte på katterna jag!
Tänker du på mamman och de övriga kattungar också? Har du försökt att få kattägaren att kastrera honon? Har de övriga kattungar hamnat i bra hem? Var de vaccinerade? Avmaskade? Är mamman vaccinerad? Har du anmält hennes underliga katthållning hos länsstyrelsen? 2 eller fler kullar om året krävs tillstånd från länsstyrelsen.
Om inte bidrar man ju bara till att folk fortsätter avla och göra av sig med deras oönksade kattungar innan de ens hinner bli 12 veckor!
#13 "bråket" handlar ju också om att få folk att fatta lagen? Härinne finns det tydligen också folk som tycker det är helt okej att ta emot kattungar yngre än 12 veckor….

#15 jo jag vet men kände att det tog över helt nu när man försöker få till nåt bra,,, Har pmat dig nyss, tänkte om du vill hjälpa till att utforma lapparna? jag är kass på att få till fint i datorn men kan nog låna skrivare någonstanns om det blir något,
#14 LÄS, det här va för 4år sedan, lagen trädde i kraft 2008!!!
Det spelar ingen roll hur många kattungar de är, de ska vara 12 veckor innan de flyttar.Har jag hittekattungar yngre än 12 veckor som inte har nån mamma då väntar jag tills de uppskattningsvis är minst 12 veckor.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#19 Vad spelar det för roll? Kattungar hade lika mycket behov av att stanna hos honan och kullsyskonen tills de var 12 veckor gamla för 5 år sen…. De flesta katthem, seriösa uppfödare och Sverak hanterar 12 veckors regeln sen länge…

#6 nu börgar det se bra ut du, lagom stora lappar, vill du vara gullig och ändra texten till djurskyddlagen? ja för mycket text så läser inte folk ändå.
sen kan jag bara spara filen och sen skriva ut elr? tack så jättemycket, 
#22 kolla i inlägg #16, jag ändrade i rubriken där, är den ok?
#21 men honan stack ju och kom ej tillbaka,läste du överhuvudteget?
#9. Tackar, de ska jag tapetsera med överallt 
#24 Kvarstår de övriga frågor, mht att du bryr dig så mycket:
Tänker du på mamman och de övriga kattungar också? Har du försökt att få kattägaren att kastrera honon? Har de övriga kattungar hamnat i bra hem? Var de vaccinerade? Avmaskade? Är mamman vaccinerad?Har honan kommit hem till slut? Har du anmält hennes underliga katthållning hos länsstyrelsen? 2 eller fler kullar om året krävs tillstånd från länsstyrelsen.
Om inte bidrar man ju bara till att folk fortsätter avla och göra av sig med deras oönksade kattungar innan de ens hinner bli 12 veckor!

#23 förlåt, jag missade några inlägg, det ser jättebra ut, ? mymlanbus o jag är i allafall impade, hoppas fler vill haka på,
Ser bra ut! :)
Skulle kanske ha ändrat "Enligt djurskyddslagen…." till "Enligt djurskyddslagens föreskrifter om hållande av hund och katt..".

#28 tack!
du är mer insatt än vi tror jag ,
Typ " Enligt djurskyddslagens föreskrifter om hållande av hund och katt gäller dels nya regler för katt såsom;" ?
detta var 4år sedan,glöm nte det,lagen fanns inte då,bara en rekomendation.
men ska svara på dina frågor:
1.tänker på mamman? vad menar du? hon stack till skogs? vad ska JAG som kattungeköpare göra åt det? alla kattungarna såldes.
2.nej jag har inte försökt få ägaren att kastrera honan,jag bestämmer inte över någon annan.
3.om de övriga har hamnat i bra hem? hur f*n ska JAG veta det?
4.nej inte vaccinerade,de var bara 8veckor,avmaskade va dem och rumsrena.
5.maman vaccinerad? du får samma svar här..har jag ine med att göra.
6.nej honan kom ej hem mer! troligen överkörd.
7. nej jag har inte anmält henne till länsstyrelsen.varför skulle jag? skule du vilja bli anmäld om du fick en tjuvparning på din katt??
8,ja NU krävs det tillstånd,men det gjorde det inte då.och det va som sagt ingen "uppfödning2 utan en olyckshädelse,dvs tjuvparning med deras grannes katt.
#30 japp :)
# 31 Märkligt inställning att tycka att det inte angår en hur katthållningen ser ut hos någon där man hämtar en kattunge… framförallt hos en sida som jobbar för att höja kattens status.
#33 nu har du missuppfattat nåt…hos en SIDA? som jobbar för att höja kattens status??
jag hämtade min katt för 4år sedan hos en PRIVATPERSON här i göteborg.
kanske dags att läsa vad det är JAG skrev????
Antalet kullar per år gäller alla, grannen likväl som en sverak/idp reggad uppfödare.
Paragraf 16- tillståndet, där 2 kullar / år ingår i, har funnits länge, och mig veterligen även för 4 år sedan.
Tjuvparning eller planerat spelar ingen roll.
#36 Du vädrar din åsikt om att det inte angår dig hur katthållningen ser ut hos någon där du hämtar en kattunge inne på en websida som handlar om att höja kattens status… fattar du nu? :)
Hur ska då någonsin katten status blir höjd när någon inte bryr sig om hur katthållningen ser ut där ens egen kattunge kommer ifrån? Någon om, genom att läsa här, borde vara insatt i problematiken. Säg inte att det var för fyra år sen för svaret att det inte angår dig gav du idag.

#34 Den kör vi på , Tack för ditt tålamod, ska se om jag hittar skrivare med , min pappa har förhoppningsvis fyllt på bläck i sin
Bra med lappar!
#38 Håller med.Vi måste alla börja hos oss själva,se på hur vi själva agerar och våga se sanningen även om vi motvilligt kommer fram till att vi nog kan vara en del av problemet själva.Om vi tidigare gjort fel är det mycket bättre både för katterna och oss själva om vi inser det och bättrar oss i st f att envist försvara ev tidigare fel vi gjort,det som är viktigt är att vi ändrar vårt eget beteende allt eftersom vi får ny kunskap och insikt.
Jag tittade in här idag och fick läsa två trådar om kattungar som hämtats innan de är 12 veckor,de som hämtat ungarna fick uppmuntrande tillrop från flera och det tycker jag är enormt konstigt speciellt som de som hämtat kattungarna vetat om 12-veckorsregeln.
Hur kan man klandra kattägare som annonserar/ger bort för små kattungar om man själv hämtar dessa (samma) kattungar?Har ni tänkt på att lagen är till för katternas skull och att det inte spelar någon roll vilken/vilka människor som skiljer kattungarna från mamman för tidigt - alla som gör det gör FEL och bryter mot djurskyddslagen (undantaget om kattmamman dött eller andra extremfall).
LApparna är jättebra, men en sak fattas och det är just paragraferna. ÄVen de bör vara med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Som jag förstått är det gemene man som ska nås av dessa och dess budskap, då ska man nog hålla en mer lättillgänglig ton och paragrafer på dessa gör dem mer till pekpinnar. Tror budskapet är viktigare att folk läser ordentligt än att de vet exakt vilken paragraf det är, det framgår ju tydligt vilken lag det gäller.
Tack snälla Daisy-Moa-Elsa, vilka fina blad du har gjort! Många olika dessutom! Snyggt jobbat! Tack 
men då begår katthem lagbrott som fångar in 7-8v kattungar som har mammor dock förvildade men att de lever ivarjefall?
#44 Ja,även katthem begår lagbrott om de fångar in kattungar som är yngre än 12 veckor och inte tar in kattmamman.
Dock,det är tillåtet att skilja ungarna från mamman temporärt och utifrån de svar jag hittills fått från Jordbruksverket är det frågan om maximalt någon timme.Under infångandet är ett exempel.
Men - katthem och föreningar,de ska väl aldrig fånga in katter utan att ha klartecken från djurskyddsinspektör?Och isf måste de i samband med omhändertagandebeslutet ha tagit upp de olika scenarion som kan inträffa;att mamman fångas in först,att man får in en..två osv ungar och vet att det finns fler kvar.
Personligen tycker jag att det aldrig är försvarbart att fånga in kattungar utan sin mamma.Och då talar jag om intentionen i första hand,samt att om man bara tar in kattungarna det görs med godkännande från djurskyddsinspektör.Det kan finnas godtagbara skäl att inte släppa tillbaka ungarna men det ska alltid ansvarig djurskyddsinspektör godkänna,det är deras uppgift.
# 45 I princip behövs det inget klartecken från djurskyddsinspektör när det handlar om infångande av katter som är uppenbarligen hemlösa. Citerar ur Helena Striwings (jurist) bok "Djurskydd, fakta och tips":
"Katter som verkligen är övergivna eller förvildade har inte längre några ägare. Härav följer att en sådan katt inte kan vara hittegods och vidare, att den som först tar hand om en sådan katt förvärvar äganderätt till katten på samma sätt som man gör när man plockar åt sig en tidning som ligger slängd och använd i en tågkupé. Aganderätten uppstår genom själva besittningstagandet som kallas "ockupation'. Till viltlevande djur finns som regel en ägare. Äganderätt till dessa djur kan därför inte vinnas genom ockupation."
Tack för svar. Men då är man medskyldig eller hur jag ska skriva om man är jourhem åt ett katthem som medvetet tagit för små kattungar där mamman lever?
Skulle tro att lagen tolkas på olika sätt av olika instanser vad som gäller hemlösa kattungar och deras förvildade mammor. Sen är det oftast svårt att bevisa att mamman till en viss kull ungar har lämnats kvar.
Tycker själv att om man tar in kattungar så ska mamman också tas om hand, självklart!
#46 Jag menade inte att det behövs klartecken rent juridiskt.Däremot skulle jag tycka att det behövs samarbete med djurskyddsinspektör med tanke på lagen när det gäller kattungar yngre än 12 veckor och deras mamma.Jag tycker att lagen ska gälla även utefödda katter och för att få myndigheter att förstå vad som fattas i lagtexten måste de hållas delaktiga i besluten.
Du verkar mena att det är fritt fram att bara plocka in katter.Huruvida de "verkligen är övergivna eller förvildade" hur vet man det?
Jag har ett färskt exempel där en katt fångats,påståtts ha varit ute flera år,det visade sig sen efter två månader att katten t o m var märkt.Ägaren hade sökt men gett upp efter några månader och katten hade varit ute nästan ett år.Vet i dagsläget inte ifall ägaren tänker gå vidare med det här,det har begåtts fel av många i just detta fall.
Sedan är det också så att man ofta inte vet 100% säkert att det verkligen är en övergiven eller förvildad katt.Det vet man inte förrän efteråt,när man fångat in katten.
#47 Att vara jourhem är en annan sak,själv skulle jag inte ställa upp på det om det inte fanns MYCKET bra skäl till att kattmamman inte följer med ungarna (om de är yngre än 12 veckor).
jag förstår..
# 49 Jag tycker absolut inte att det är fritt fram att plocka in katter. Som jag citerade: "Katter som verkligen är övergivna eller förvildade har inte längre några ägare." Man ska alltså vara noga med att bedöma om katten är övergiven eller inte.
Vidare kan en märkt katt ju komma bort och därmed bli hemlös, däremot behöver den inte vara ägarelös. Den som tar hand om en katt som uppenbarligen är hemlös, dvs inte har någon som erbjuder katten mat, skydd, vård, tillsyn mm. så har upphittaren all rätt att ta hand om katten. (Tack och lov finns det folk som gör det!)Skulle det sen visa sig att katten är märkt ligger det ju i sakens natur att man kontaktar ägaren.
Tyvärr har "bondkatter" ingen ekonomiskt värde och ses de därmed hos visa polisdistrikt inte som hittegods vilket innebär att man inte anser upphittaren vara förpliktad att anmäla "godset". Pga det kan det hända att polisen inte registerar godset och att katten tillfaller upphittaren. Skulle inte förvåna mig att det även händer med id märkta katter och det skulle vara intressant att följa ett rättsfall som handlar om ett sådant problem.
#51 Bra,då förstår vi varandra.
Tyvärr finns det andra som misstolkar lagen,de jämställer skötselansvar med ägarskap dvs att de tror att man per automatik äger katten om inte ägaren hör av sig inom en väldigt kort tid.Det tycker jag är väldigt orätt mot kattägaren och därmed katten.Och polisen struntar blankt i det!
Jag har insett att man som kattägare är helt i händerna på den som hittar katten,hur kul är det om man exempelvis sökt sin katt,gett upp och sedan får veta att någon annan säger sig äga katten?Eller om någon bara tar en utekatt?
Att katten är helt i händerna på upphittaren är självklart men det är inte fel att tänka på att ägaren också är det.Flera personer jag känner till borde tänka på att de själva kan råka ut för att katten smiter,att när upphittaren struntar i att söka ägaren - då är chansen att få tillbaka sin katt ytterst minimal.
Jag ser fram emot ett rättsfall precis som du gör,känner till några fall personligen där jag hjälpt ägarna att få tillbaka sin katt.det verkar tyvärr som ingen av ägarna är beredda att processa.jag undrar ibland om de varit mer på hugget ifall det gällt t ex deras cykel!
Tillbaka till ämnet,att man inte får skilja kattungar från kattmamman innan de är 12 veckor.Har bara en sak att tillägga - tänk på att lagen är till för kattungarnas skull därför att de behöver sin mamma minst 12 veckor helst längre.Självklart behöver kattungar som fötts utomhus sin mamma exakt lika mycket!
#51 Bra,då förstår vi varandra.
Tyvärr finns det andra som misstolkar lagen,de jämställer skötselansvar med ägarskap dvs att de tror att man per automatik äger katten om inte ägaren hör av sig inom en väldigt kort tid.Det tycker jag är väldigt orätt mot kattägaren och därmed katten.Och polisen struntar blankt i det!
Jag har insett att man som kattägare är helt i händerna på den som hittar katten,hur kul är det om man exempelvis sökt sin katt,gett upp och sedan får veta att någon annan säger sig äga katten?Eller om någon bara tar en utekatt?
Att katten är helt i händerna på upphittaren är självklart men det är inte fel att tänka på att ägaren också är det.Flera personer jag känner till borde tänka på att de själva kan råka ut för att katten smiter,och att i det fall upphittarren struntar i att söka ägaren - då är chansen att de få tillbaka sin katt ytterst minimal (talar om personer som får smaka sin egen medicin).
Jag ser fram emot ett rättsfall precis som du gör,känner till några fall personligen där jag hjälpt ägarna att få tillbaka sin katt.det verkar tyvärr som ingen av ägarna är beredda att processa.jag undrar ibland om de varit mer på hugget ifall det gällt t ex deras cykel!
Tillbaka till ämnet,att man inte får skilja kattungar från kattmamman innan de är 12 veckor.Har bara en sak att tillägga - tänk på att lagen är till för kattungarnas skull därför att de behöver sin mamma minst 12 veckor helst längre.Självklart behöver kattungar som fötts utomhus sin mamma exakt lika mycket!
vad jag har fått lära mig:
om jag hittar en påkörd katt,tar den till vetrinär,betalar vad det kostar,gör allt för att den lille ska hitta sin ägare,ringer polisen osv..så säger oftast polisen att har man inte hört nåt efter 1vecka så är katten din,samma sak med cyklar osv….iallfall fungerade det så i vetlanda där jag bodde innan.
#54 Allt beror på om polisen anser katten som hittegods. Om så är fallet har kattens ägare tre månader på sig från det fyndet anmäldes till polisen att hämta katten hos upphittaren. Efter dessa tre månader tillfaller katten i princip upphittaren. Jag utgår då ifrån från en icke id märkt katt. Skulle som sagt vara intressant att se ett rättsfall om en id märkt katt som har varit ur ägarens besittning längre än tre månader.
Tycker ändå, att lägga dit paragraferna i liten text under det det rör är bra. Folk vill se svart på vitt och de vill kunna kolla källan. Finns den angiven, så är det inget tvivel om saken. JAg laddar inte ner den förrän paragraferna finns med för då har jag inget att argumentera med. FÖr då blir jag tvungen att stå där och förklara med en fusklapp i stället för att bara visa på att där och där kan ni hämta fakta, finns gratis på biblioteket.
#55 självklart kollar man hos vetrinären om katten är idmärkt antingen med chip eller tatuering i örat,är den det försöker man ju leta rätt på ägaren och lämnar givetvis tillbaka katten.
självklart!

ja paragrafer skulle få folk att ta det på mer allvar förhoppningsvis,,,,
#54 Det har jag också hört,att en vecka gäller.
#55 Jag känner till ett fall med en id-märkt katt,anmäld försvunnen till polis,anmäld upphittad till polis,trots detta överläts katten på upphittaren.Polisen har gjort fel,utredning pågår.
#57 Det är tyvärr inte självklart för alla,alltför många upphittare söker inte ägaren alls.
Ja och det är ju inte så svårt att pilla in de grejerna från JBF och SFS under varje ämne.
Putt! Kommer det några paragrafer under texterna? HAr gjort blindtester, nämligen och det behövs! Folk vill kunna kolla upp fakta snabbt!

ja vill du daisy moe fixa paragrafer ??? vore ju toppen om vi alla här kan enas om nått bra så vi står enade mot den okunniga folkmassan!!
Då jag är på semester har jag inte haft tillgång till min dator, men jag trodde från Gunillas inlägg #60 att hon skulle fixa det men missförstod visst. Har uppdaterat här och har ni andra ändringar ni tycker ska göras kan jag inte göra dem förrens jag är åter min semester och tillgång min egen dator igen.
Trevlig sommar
HAha nä, jag kan inte fixa sånt! För dum för sånt. HAr PUma som hedersmedlem hos mig för att greja medlemskort och sånt!
Åh så perfekt! Vill gärna ge ett litET bidrag till något katthem för detta. Vem sk jag ge en slant?

ja nu ser det ännu bättre ut, myndigt med paragarfer o allt. tackar ijen, ska se när jag kan ordna pappersversioner o pynta lite härikring, har faktiskt funderat på att ringa länsveterinären o se om hon vill sponsra med kopiering på nått bra lite grövre papper, är ledig tis så ska nog ringa henne då.
ja och jag lägger gärna en hundring till valfritt katthem, för de fina affischerna! Så tala bara om för mig vart!
Bra affischer!Kan vem som helst använda dem?
Det finns en del som tror att det där med 12 veckor gäller bara raskatter.Själva har de alltid placerat ut kattungarna när de är 8 veckor och det går så bra så.
man blir så trött.

#69 Ja det antar jag, är ju daisy moe som gjort dem men hon skriver ju kör hårt långre upp och jag har ju skrivit att jag tycker det vore bra om vi alla här kan enas om nått bra och hjälpas åt att sprida, jätteroligt om du vill hjälpa till
En snabbtitt och det ser ju ut som om lappen funkar, vad bra.
Ser också att några vill skänka en slant som ett tack till ett katthem, då önskar jag att man lämnar ett bidrag till Crisses katter, kasta in en krona eller två på Crisses konto hos Haga veterinären- 352414-7 märk med "Crisses katter"
Fritt fram att använda sig av lapparna så kör hårt så svetten lackar
Vilket bra initiativ med ett informationsblad om de nya bestämelserna i Jordbruksverkets föreskrifter! Det behövs verkligen. Många kattägare är fullständigt ovetande om den här föreskriften och vad den innebär. Had så sent som för några dagar sedan undervisning på jobbet om det här med 12 veckors gräns för kattungar. Det var knappt någon som visste om det.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack,då ska jag sätta upp lappar.

#73 bra att du tog upp det på arbetsplatsen, vore skönt om fler gjorde det,

#72 telepati funkade, satte in en 100 på crisses konto i går, 
ska se om jag får fatt i lite bättre papper i morgon, pappas tjej har lovat kopiera,
#75 Vi hade ju även ganska heta diskussioner på jobbet i vintras när de tog in en hittekattsfamilj och ungarna inte var 12 veckor. Även om det inte blev någon perfekt ordning på det hela i kaoset som utbröt den gången får jag höra att flera av dem lärde sig och tänker på det nu.
Det är en av de viktigaste bitarna det här pratet i vardagen. Ju fler som pratar kattvett till vardags desto fler når det ut till.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#77 så sant, om man inte pratar om det så lyssnar ingen heller
jag pepprar mig arbetsplats med kattprat med, endel lyssnar, andra inte…
#76 toppen mardat å så kommer det ett litet bidrag från gunilla med, många bäckar små
härligt tjejer

ekonomichefen på jobbet har sagt hon kan hjälpa mig kopiera, måsste bara vänta tlls hon som har de bra papprena kommer tebax nässsta vecka, pappas tjej kan bara kopiera i faxen o kvaliten blir inge vidare,,,
gjorde dem svart vita för man enkelt ska kunna kopier och inte behöva jaga en färgskrivare inte
Då ger kattkedjan en 50 lapp till Chrisses katter!
och jag själv privat ger 100 kr
fixat
Omgående HAGA VETERINÄR AB 35 24 14-7 chrisses katter 100,00
PlusGiro HAGA VETERINÄR AB 35 24 14-7 50,00 SEK 09-07-31 Chrisses kat… crisseskatterför affisch
SUMMA (SEK): 50,00