Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 5519 ggr
Debattia
0

Hemlösa katter i Helsingborg !

KATTKOMMANDO-SYD!

Startade tråden med att hjälpa en kattkoloni i Helsingborg. Har nu blivit medveten om att där finns minst 6 st till kolonier som behöver hjälp.

Några katter från kolonin har blivit omhändertagna.

• En han har kommit tillbaks till sitt riktiga hem. En dräktig hona tog Crisse i Malmö hand om som nu fått sina ungar.

Två hanar har tyvärr blivit avlidna p.g.a. sjukdomar.

Sen har tre till fått permanenta hem.

Från början fanns knappt någon som hjälpte till under tiden har vi fått lite fler kontakter men fler behövs fortfarande.

Diskussioner och förhandlingar pågår också med politiker och ansvariga i kommunen ang kattproblematiken.

Övrigt !

1. Har placerat en avlivningshotad familj som bodde i en industri.
  2. Hjälpt 10 katter från ett övergivet hus.
  3. Hjälpt en avlivningshotad hankatt till ett bra liv i ett harmoniskt hem.
  4. Hjälpt två hankatter som skulle slängas  ut.
  5. Håller på och hjälper en dumpad hona som lagt sina ungar så vi ej kan hitta dem,får vänta.
  6. Hjälper en kvarlämnad hankatt där mataren flyttat till ett servicehem.
  7. Hjälper en kvinna som blivit hotad med flyttning om hon inte minskar på antal katter.
  8. Så har vi Fantastiska Josefa som hjälper och hjälpt massor av kattungar till en framtid Kattmammorna har blivit överkörda eller försvunnit på annat sätt och ungarna legat där övergivna.

och hittills har två hankatter blivit kastrerade som hotades av att slängas ut. Dom finns nu i ett katthem.

SÖKER DIG SOM VILL STÄLLA UPP OCH HJÄLPA OSS MED!

1. VOLENTÄRER SOM MATAR OCH SKÖTER OM.
  2. NÅGON SOM KAN KÖRA ,SOM VILL HÄMTA OCH LÄMNA.
  3. INFÅNGNING.
  4. TILLFÄLLIGA OCH PERMANENTA HEM.
  5. ANNONSERING,KOPIERING.O.S.V.
  6. EKONOMISK HJÄLP TILL KATTERNA.
  7. KATTMAT,MM.

För hjälp till katterna ! Har öppnat konto hos Smådjurskliniken DIN VETERINÄR . "NORRKATTERNA " Ekvändan 2 . Helsingborg. Bank-giro 5142-4976.

Stort eller litet bidrag, allt är lika välkommet !

Här är dom andra trådarna.

Hemlösa i Helsingborg Akut!!! Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! Del 3. Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! 4

Hemlösa katter i Helsingborg !

Redovisning av kontot hittills.

2090206- 500 --- Debattia---- ---         500

200906-500 ---    Debattia-------          1000

2090209-100------  Gunilla             --  1.100

2090210-1500 ---  Birte---                   2.600

2090323--500-----Marg------               3.100

2090401-500----   Ingrid-------          3.600

2090414-300         G-M---------------  3.900

2090430-200------Inger -----------    4.100

2090506-200-----Gunilla ------------   4.300

20090520-500-----Ulla-----------------4.800

Kastrering av två hankatter---- 2040.

Saldo: 2660 kr.

På måndag ska två honkatter kastreras samt väntar på att plocka in den dumpade honkatten för kastrering så mer ekonomisk hjälp behövs om du har möjlighet hjälpa oss!!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Tyvärr har hankatten i Landskrona inte kommit till stödhemmet ännu och nu har väl tanten flyttat till serviceboende. Han är inte kastrerad och kissar inne.Förmodligen därför han går kvar där ute.

Har pratat med en familj i dag som kanske kan ge honom ett hem,men då måste han kastreras först.

Debattia

Sagolika
0

En kollega på mitt jobb har hittat ännu en utkastad/dumpad katt i Helsingborg. Det är en liten, svart hona med pyttelite vitt. Hon är mycket tam & kelig. Ålder är svårt att veta, men gissningsvis runt halvåret trodde hon. Denna katt lever farligt då den sökt sig till folk som ej vill ha fler katter. Katthemmen är som vanligt fulla och inga övriga intresserade har hittats. Därför riskerar katten att skjutas! :(

Är det någon som kan rycka in och rädda henne, så hör av er snarast till mig.

Josefa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick rejäl tillökning i familjen igår. Först ringde de från KKS och undrade om jag kunde ta emot 5 kattungar på 12 dagar. En familj hade matat en katthona i sin trädgård sen i våras. Hon Födde sina ungar i deras växthus. När ungarna var 2 dagar försvann mamman, och har inte setts till sedan dess. Familjen ringde runt till veterinärer, djursjukhus, tom kommunens växel!!, men det enda rådet de fick var att åka in och avliva dem. Det ville inte familjen, så de bestämde sig för att hjälpas åt med att flaskmata ungarna. Nu 10 dagar senare fungerade det inte längre. Större delen av familjen ska åka på semester till sitt hemland, och pappan i familjen som ska stanna kvar känner att han klarar inte av det hela. Så dessa kissar kom till mig igår kväll. # blå/vita och 2 svart/vita. Pyttesmå!! Den minsta väger inte mer än 120 g. Och de är idag 13 dagar gamla. Familjen har inte förstått att de behöver hjälp med kisseri och bajseri, så magarna var rejält uppsvullna. Och bebbarna kissade på sig när blåsorna var sprängfyllda. Det vita i pälsen är gulfärgat av att de legat i kiss. Familjen har verkligen lagt ner hela sin själ på att försöka rädda ungarna. Badat och fönat dem var gång de fått mat, och verkligen gjort sitt bästa, men inte vetat riktigt hur de skulle göra. Så dessa små hade väl rejäl magknip när de kom igår. Vred sig som små maskar och skrek hjärtskärande.

Nu har jag knådat igenom dem rejält och fått ordning på deras magar, så idag har de bara sovit och sovit med en värmeflaska. Har fått väcka dem när de ska ha mat.

Jag hoppas verkligen att de kommer att klara sig. De har verkligen viljan att leva.

Bild på de små

Josefa
0

När jag sedan änligen fått iordning de små, ringer telefonen igen. Då ringer killen från Bårslöv som kom med en kattunge som han hittat i sin trädgård för 2 veckor sedan. Nu hade det irrat runt 2små magra stackare i trädgården sedan gårdagen. Han trodde inte de skulle klara sig så mycket längre till där ute. Ingen vuxen katt hade synts till. Så han fick komma in med dem till mig. Jag trodde att det var syskon till den första han kommit med, men de här är inte mer än kanske 4 veckor. Två flickor, en svart och en svart/vit. SÅ HUNGRIGA. Gav dem mjölk med spruta första gången . De bet sig fast i sprutan och började morra när jag skulle ta den för att  fylla på den igen. Och så fulla med fästingar!!!

Bild på töserna

Tiana
0

Men oj! Eloge till dig som tar även dessa stackare till dig. Du förtjänar verkligen ett fång med rosor!

Josefa
1

Sen de två bebbarna som jag fick in förra fredagen, har piggnat till rejält. De får antibiotika för att de hade dragit på sig en rejäl luftvägsinfektion. Inte så konstigt då de hittades skrikande i ett päronträd i ösregnet. Mamman hade nog flyttat de andra ungarna för att det regnade in i boet, och glömt kvar dessa två. Vi hade ett hiskeligt väder några dagar i slutet på förra veckan.

En bild på Skipper och Rosina

destiny
0

Oj så många kattungar! Hoppas verkligen det går bra med allesammans. Håller med, ett stort fång rosor till dig.

tuska
0

Du är beundransvärd.

Hoppas alla missungar klarar sej .

Var får du dina krafter ifrån? Det är ju ett dygnet runt jobb

En jätte guldtacka till dej

Debattia
0

Sagolika ! Jag ska försöka hjälpa dig med kattflickan. Kanske fler här inne också som kan hjälpa till. Var kommer katten från ? Kan du kolla om den är märkt ? Har du möjlighet kolla upp om den är chipsad??Bör också sätta in en efterlysning hos Kattpolisen ifall den har kommit på villovägar.

Skrev en redovisning på kontot men glömde bort att tacka er samtliga som ställt upp ekonomiskt,vilket gör att även ni är med i hjälpen av alla dessa hemlösingar i Helsingborg !TACK ALLA FÖR HJÄLPEN !!!!

Josefa är helt fantastisk ! Fattar inte hur hon orkar ,hon har babysjobb både natt och dag. Helt fantastiskt !!!!Skickar också en guldtacka!!!!

Debattia

Hawknestgrove
0

oj så fantastiskt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Här kommer underbara nyheter!!

Honkatten som blev dumpad vid stallet har blivit omhändertagen  tillsammans med sina ungar.2st på c:a 4 veckor.

Kan dom stanna där dom är nu så kan din katt i så fall ta stödhemmet Sagolika!!

Får mer besked i morgon hur det går. I vilket fall som helst känns det jätteskönt att hela familjen är räddad !!!GladGladGlad

Debattia

Hawknestgrove
0

Äntligen en glad nyhet denna dystra kväll

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Josefa
0

Vad skönt att ungarna äntligen har blivit hittadeGlad

huskatt08
0

Skrattande Åh så underbart med goda nyheter.

josefa- vilket jobb du gör…beundransvärt. Stor Eloge till dig.

MariannE11
0

goda nyheter gillar jag…Glad

bra jobbat allihopa….å vad bra Josefa att du kan ställa upp för kattungarna….bra att de nu kan få ordning på magarna… tror att mina som är lika gamla som dina femlingar väger ca 230 g idag… de är tjocka om magen fast av andra orsaker…diar sin mamma HELA tiden… lycka till!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

catfoot
0

Ja, vad skriver man till fantastiska människor..Som gör ett sånt jobb..Josefa, ja jag beundrar det du gör, alla timmar du ser till å matar små kisseungar som inte skulle ha funnits idag om det inte vore för dig…En jättekram sänder jag med ett fång rosor..

Å sen inte glömma Debattia, du tillhör en av de personer jag oxå beundrar..Ditt jobb för hemlösa, rosor å kramar till dig…

/Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Blir ju nästan generad i kväll av allt smicker. Ni gör också en hel del må jag säga !!!!

Debattia

Debattia
0

Det  g¨r bra med den intagna dumpade mamman och hennes två bebbar.

Dom har fortfarande inte hittat mammman till dom andra bebbarna!!!

Det är tragiskt när dom rymmer dom små liven innan dom blivit hemvana och vet var dom bor. Bebbarna förblir nog föräldralösa???

Var är du som behövde hjälp med en katthona ??

Debattia

Lena
0

Tack för en ur alla synpunkter exemplarisk redovisning! Ett riktigt skolexempel på hur en redovisning bör se ut!

Ni gör ett fantastiskt arbete för de hemlösa katterna i Helsingborg. En stor eloge!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

blir så imponerad av ert jobb, ingen nämnd och ingen glömd

Massor av rosor till er

Maggan47

Debattia
0

Tack Lena för ditt godkännande av redovisningen men jag skrev att dom blivit kastrerade,glömde bort vaccinering och märkning vilket också gjorts.

Var har Sagolika tagit vägen ,du behövde hjälp med en katthona och hon kan ev få ett stödhem men då måste du höra av dig annars behövs den platsen till en annan katt.

Har nu också kollat upp Katterna i Ödåkra som det skrivs om i en annan tråd.Jätteakut! Svältande katter

Kommer åka dit på måndag och kolla upp dem. Det ska vara tre vuxna,tama samt tre ungar på tolv veckor. Dessa behöver hjälp med att komma därifrån till nya hem. Har någon möjlighet hjälpa dessa katter hoppas jag ni hör av er inom det snaraste. Dom här katterna måste också få bli kastrerade o.s.v.

Debattia

Debattia
0

Hoppas nu någon har möjlighet sätta in en liten peng på vårt konto så vi kan kastrera och vaccinera katterna innan dom kommer till nya hem. Dom som skulle  svältas ihjäl av sina ägare för dom inte har råd betala avlivning.

Debattia

Gullimat
0

Sätter in ytterligare ett bidrag till ert idoga arbete.

Debattia
0

Här tackas som bara den !!! Har nu flera som måste till vetten, två eller tre av  de som skulle  svältas .Den grå honkatten som dumpats vid stallet. m.fl.

Debattia

forrest
0

1000kr sätts in på månd/tisd till kastrering och vaccinering av kissarna i tråden "Jätteakut! Svältande katter"

..pengar i minne av de djur som finns bevarade djupt i mitt hjärta* denna slant ovan Hedrar minnet av **älskade schäfern King**

Debattia
0

OBS! Tänk på att även skriva  "Norrkatterna" på talongen.Annars kommer inte pengarna till godo för katterna.

Har någon hört något från Livlinan på sistonde?

Debattia

Debattia
0

Hoppas någon har möjlighet ställa upp och hjälpa till ta hand om någon av de svältande katterna !!!!

Har också fått problem med katthanen i Landskrona. Tanten bor kvar några dagar till. Hittas inget hem så avlivas hon honom. Han är kastrerad ,har varit inomhus men kissat bredvid lådan därför har han fått gått ute i flera års tid. Måste hitta ett stödhem som är medveten samt respekterar att han kanske kan kissa någonstans, men det behöver alls inte hända. Tror jag kan hitta ett hem till honom i vecka 29, så då gäller stödhemmet ett par veckor bara.

Debattia

nisse02
0

Debattia, jag har satt in 100 kr till Norrkatterna nu. Det är väl en droppe i havet ….. men ändå en droppe tillsammans med andra ….. .

Har skrivit Norrkatterna på meddelanderaden, så jag hoppas pengarna kommer rätt. Du gör ett fantastiskt arbete Debattia, är full av beundran. ROSOR i mängder till Dig.

Om jag vill sätta in pengar nu till de svältande katterna, ska jag skriva något annat än Norrkatterna?

Josefa, du är ju helt otrolig som orkar med så många småttingar. Stor eloge till Dig och ROSOR!

Debattia
0

Vi tackar jättemycket för den hjälpen !!!Glad

Vi är några stycken som hjälps åt. Skriv Norrkatterna även för dom andra. Det är bara detta kontot som går till katterna annars kommer det själva kliniken till godo !! Jag skriver redovisning sen så ser ni hur mycket de kostat o.s.v.

Det finns tyvärr inget stopp på detta katters lidande ! Har fått info om en koloni i Billesholm också, där går tre honkatter, ej klappbara .samt en annan mammas ungar som är ungefär ett år nu. Deras mamma har KKS  hittat ett bra hem till och hon var då också högdräktig, men fick då föda inomhus i alla fall.

En tjej bryr sig om dessa katter ,går och matar dem ,hon lägger mer pengar på katterna än på sig själv. Hon  hånas och får skäll för hon matar dem. Dom har satt lappar på hennes dörr o.s.v.

I vintras födde denna kattmamma också ungar,dom höll till under några möbler på en utealtan när det var som kallast. Mataren gick upp kl 12 på natten,värmde vatten och mat , gick ut till dem med så de skulle hålla värmen. Dom här kattungarna har troligtvis också fått ungar men dom har nog inte överlevt. Ska  i alla fall försöka hjälpa henne och kastrera honkatterna så där inte blir fler.

Debattia

nisse02
0

Oj …………. man blir helt mållös över detta oändliga behov av hjälp.

Vilka otroligt självuppoffrande människor man får läsa om inne här på hittekatter ……………. ni är helt fantastiska.

Hoppas ni alla orkar fortsätta kämpa i den till synes tröstlösa kampen för att djuren ska få det bättre …………..

Jag ska fortsätta försöka ge lite ekonomiska bidrag då och då, det är tyvärr den enda hjälp jag kan bistå med.

Stor och Varm Kram till er alla som verkligen bryr er om och kämpar så för katterna

Sagolika
0

Hej, jag är tyvärr utan både dator och internet just nu och kan bara kolla lite snabbt emellanåt från vänner. Så ska ni ha fatt i mig snabbt så får ni ringa mig på 0732-073318. Jag vet inte mer om katten än jag redan berättat, men jag kan förmedla kontakt/ta reda på adress & telefonnummer till den person där katten finns nu.

mvh Nina

Debattia
0

Mycket bra!!! Hör av mig i morgon sen jag pratat med hemmet !!!

Debattia

Debattia
0

Finns det någon mer som är från Billesholm eller dess närhet som skulle kunna hjälpa tjejen jag skrev om förut med katterna där???

Debattia

Debattia
0

Stödhemmet tar emot den dumpade katthonan som Sagolika skriver om. Den körs till hemmet i morgonkväll.Glad

Debattia

huskatt08
0

Åh..så skönt att hon får ett nytt hem Skrattande

Debattia
0

Ja! Hoppas nu bara det ska gå bra !

Debattia

Debattia
0

Har i dag kastrerat dom två honkatterna varav den ena var dräktig.

Gäller hon som kommit osams med grannar och hyresvärd för dom anser hon har för många katter.

Saldot var 2.660 kr.

Idag kostade det : Kastrering, vaccinering,märkning ,abort.2.500

Kastrering,vaccinering,märkning.          1.400

------------

3.900 kr

Saldo :1.240 minus.

Debattia

martdat
0

#37 skönt med flera kastrerade kissar. Skrattandemen kan inte ägaren betala för de katterna? ska de tillbax till henne elr har du hittat nya hem ?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Debattia
0

Dom måste få nya hem . Den ena är en skyggis så det  tar lite längre tid hitta hem till henne.

Ägaren har lovat ställa upp och skicka pengar till kontot när hon har möjlighet och fått mer ordning på tillvaron.

I kväll flyttar kattflickan till sitt stödhem i alla fall.

Har pratat med vetten i dag och beställt kastreringstid på torsdagmorgon för Ödåkrakatterna.

Fick besked om att vi ligger 100 kr plus på kontot i dag.

Debattia

martdat
0

#39 bra att ägarn kan betala in lite i allafall, kan tänka mig detta är jobbigt för henne med, bilder på kissarna är som alltid bra och nu när de är kastrerade kan man ju prova med Blocket,

Debattia
0

Nu har kissen som Sagolika vädjade för kommit till sitt stödhem.

Hon är lite mörbultad och jamar när dom tar i henne för hon har fått stryk av de andra katterna som bor  där den här  lilla kissen blev dumpad. Hon fann sig väl till rätta direkt i hemmet. Ska vara jättefin men lite mager  och undernärd.Kommer snart äta upp sig igen.

Lär mig aldrig fatta vad det är för fel i huvudet på såna människor som bara slänger ut sina katter !!!!

Debattia

huskatt08
0

Stackars liten…Så skönt att hon nu är inne och kan vila och äta upp sig.

anebit
0

Lilla gumman så skönt att du fått stödhem så att du slipper få stryk av andra katter.

Fattar inte heller hur FN man kan slänga ut en familjemedlem!!!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

Jätteskönt för henne. Nu har man också lite tid på sig att söka permanent hem .

Katterna vi hämtade på fabriken verkar vara otursförfölda.

Först rymmer mamman. Nu har den svarta lilla kattjejen avlidit.

Dom har blitt så stora nu så dom rultar omkring och de var på golvet i köket. En stol välte och hon fick den över sig,bröt ryggraden och avled strax därefter.Sov gott lilla gumman !!Hon får nu fortsätta leka och busa i Regnbågslandet.

Finns nu 1,600 kr på kontot. Har du möjlighet får du gärna hjälpa till för nu ska vi in med Ödåkrakatterna ,hoppas vi verkligen !!!!

B-G-numret finns längst upp i tråden!!!!

Debattia

Josefa
0

Nämen, stackars lilla tös som inte fick bli äldre, och stackars tjejen som har ungarna.

Sov så gott

Debattia
0

Visst är det hemskt för tjejen också! Undrar hur den killen i HBG och hans tjej tar det också? Först har dom lidit så för att kattmamma är borta. Han har varit där och hjälpt till ,letat och ropat. Så nu ena kattungen. Han kände sig  hemsk när han tvingade in mamma i buren, men gjorde det för hennes eget bästa,trodde han. Han har ju brytt sig hela tiden om dessa katter ,tagit hem ett par till sig själv, köpt mat til ldem varje vecka. Åkt dit och matat när han varit ledig. Han lät mycket ledsen på rösten han också,och hans sambo ringer ofta och frågar om dom hittat mamman.

Debattia

Josefa
0

Fick hem en liten mager, uttorkad stackare. En liten tjej hade hittat honom övergiven i trädgården, och tagit med honom in. Hennes föräldrar hade ringt till Din Veterinär, som hade gett dem numret till Debattia.

Jag har fått spruta i honom honungsvatten med jämna mellanrum nu i några timmar för att få upp vätskenivån på honom. Och nu börjar han piggna till.

Flipper ca 4 veckor

Lycka till i Ödåkra ikväll Debattia

martdat
0

#47 pytte då, tur att du kunde hjälpa,,

destiny
0

Stackars liten. Hoppas det går bra med det lilla livet.

Gullimat
0

Flipper, vilken tur du har, och fick komma till specialisten på sådana små som du. Tur att du finns Josefa.Kyss

Debattia
0

Vilken goding det är! TACK Josefa för att du ställde upp för det lilla livet.

Glad

Debattia

Debattia
0

Vi har varit i Ödåkra hela kvällen. Fick in dom tre små lurvisarna så dom ska till vetten i morgon bitti ,bli undersökta och kastrerade.

Mamman gick in men luckan var så dålig på buren så hon kom ut

igen. En tjej åker dit och försöker fånga henne i morgon igen. Har skrivit en hel del om det i tråden.Svältande katter.

Fick veta härom dagen också att kattungarna på kolonin  är nu c:a 10 veckor och börjat äta själva. Vi kan snart kolla upp dem och börja plocka in. Kan också ta in de två spräckliga honorna nu  och kastrera dem. Den ena av dem är kelig och klappbar så  det  kanske inte är så svårt hitta ett hem till henne ?

Vet inte om stallkattsfamiljen kan stanna kvar i det stödhemmet den har nu. Mamman hade gått till anfall på hunden i dag. Jag har bett dem hålla mamman och ungarna på ett avskilt ställe så dom kan få lugn och ro.

Debattia

Debattia
0

Finns någon här på forumet som kan hjälpa till och ta hand om en kattunge från kolonin i Helsingborg !!!

Debattia

martdat
0

Hoppas att det går bra hoss vetten och att de är friska och krya, be dem kolla noga efter löss, det missade de hoss de jag tog in,,,,

monsi
0

Har flertalet filtar dynor o mjuka madrasser till kisarna om ni vill ha.

Flera säckar finns i Eslöv.

Skicka ett pm om det är intresant.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Debattia
0

kommer säkert höra av oss till dig Monsi !!Jättesnällt du tänker på våra kissar !!!

Josefa! Dom blev jätteglada hos Din veterinär när dom hörde kattungen blivit hämtad och fått det bra!!!

Debattia

Debattia
0

Den synskadade tanten från Landskrona flyttar nu till äldreboende i helgen. Har hittat ,omdet nu går bra,ett permanent hem till lilla kattgubben. Han flyttar också dit i helgen.

Debattia

Debattia
0

I morgon flyttar lilla gubben till sitt nya hem. Dom sitter redan och längtar efter honom. Hoppas verkligen det ska funka nu!!!!!

Har också hittat ett hem till en av kattjejerna som jag skrev om och som blev kastrerade. Kanske lite lugnare  nu då för alla de som retar upp sig på dessa kattstackare…

Kommer sätta in kort på dem.Har fått kort på lilla gubben men dom är alldeles för stora så jag kan inte skicka iväg dem .Är tyvärr en teknisk idiot !!!!

Debattia

Gullimat
0

Man kan inte vara bra på allt. Du är bra på mycket annat.Glad

Det blir spännande och se kort på den lille gubben, som ni ordnat hem till. Bra jobbatGlad

Josefa
0

Jag har idag fått hem ytterligare en övergiven kattunge. Från Lund den här gången. Så otroligt mager och inte alls i bra skick. Jag vill bara gråta!!

Josefa
0

Men den lille jag fick hem för några dagar sedan har piggnat till rejält och blivit en glad liten spelevink. Så han får heta Pellevinken istället för FlipperSkrattande

Debattia
0

Men lilla gubben eller gumman !Hur är det med honom nu ???Hur gammal tror du han är?? Hur ligger han med lilla tassen ???

Debattia

Josefa
0

Det är en pojke på ca 6 veckor. Hans tassar är hela, men hans muskler i tassarna är väl nästan helt förtvinade, så han kan väl nästan vika benen lite hur som helst. Han är alltså bara skinn och ben. Han måste ha varit ensam ett bra tag.

Debattia
0

Vad hemskt !!!! Vad dom får vara med om !!!! Finns inte ord !

Skönt den andra godingen har piggnat till !!! Hoppas den här sista också kommer att se lika pigg ut. Håller allt för det ska gå bra för honom. Det är tur han hamnat hos dig !!!!!!!

Det måste bli dyrt för dig med all babysmat också !!!!

Debattia

Gullimat
0

Men herrejisses, hur skall det gå? Kommer han och klara sig? Vilken stackare, man blir bara så förtvivlad över alla övergivna småGråter

anebit
0

#60  men oj oj en sån liten mager stackare! Han ser verkligen inte kry ut lille vännen.

monsi
0

De var ingen stor kise katt, liknade mer ett skin på ben stackars liten.

Bra han börjar piggna till.

nisse02
0

Oj, Josefa hur många småttingar har du nu?

Fantastisk att du kan hjälpa så många. Vad sööööt han är Pellevinken och så roligt att han är så pigg, men den sista stackars lille tufsen du fått hem  …….. mitt hjärta blöder Gråter

Tur att han har kommit i din kärleksfulla vård!!

Debattia
0

Hur har det gått med det lilla livet ?? Hoppas det bara är bra med de andra också !!!!!!

Debattia

Debattia
0

´Har varit och hämtat kattkillen i Landskrona idag och kört honom till hans nya hem. Hade han inte kommit därifrån hade han avlivats på tisdag.

I början var han lite tveksam,ville se vad det var för filurer innan han gick fram och hälsa !

Debattia

Debattia
0

Dom verkar inte vara så farliga !!Kan nog titta runt lite var jag hamnat.

Debattia

Debattia
0

Här var det ju mysigt och min nya husse verkar tycka om mig !

Debattia

huskatt08
0

Åh..så härligt att se…mysiga bilder SkrattandeKyss

Han får det nog bra.

Josefa
0

Inatt när jag var uppe och skulle ge honom nattamad så satt han upp med öronen spetsade. En klar förbättring mot hur han varit innan. Sen ville inte alls stanna kvar i badrummet, så jag tog med honom i sängen. Han låg hos mig under täcket resten av natten. Idag har han varit uppe och tom lekt lite med sin svans och mina tår och fingrar. De andra katterna är han lite tveksam mot, men när det är matdags bryr han sig inte om att de är i närheten. Men han är trött i benen. Han sätter sig ner väldigt ofta, precis som om de inte riktigt orkar bära honom för länge. Stackars kisse, jag vet hur han känner sig. Han kommer att ha rejäl muskelvärk när kroppen börjar ta upp näringen och musklerna börjar växa till sig igen. Hm, om nu allt går bra med honom.

Jodå det är en hel del små här nu. Men de 4 äldsta + en av töserna från Landskrona är tingade och väntar bara på att bli 12 veckor gamla så de kan flytta.                                                             Jag har en riktig sångkör här varje gång det är matdagsFörvånad

Debattia jag är så otroligt glad för att killen från Landskrona har blivit hämtad idag. Hoppas, hoppas att han ska trivas idet nya hemmet.

Bilden är på en lite piggare Oskar

huskatt08
0

Klart mycket mysigare att ligga under varma täcket o mysa Kyss

Hoppas den lille återhämtar sig och blir pigg o kry.

Debattia
0

Håller tummar och tassar för den där lilla godingen. Tänk få ligga i en varm säng och ha det lite mysigt,det har han säkert aldrig haft innan…

Debattia

Gullimat
0

Tänk, Landskronakillen är kommen hem, och tydligen i Grevens tid. Bra jobbat av er. Han ser också riktigt nöjd ut.

Debattia
0

Han fanns  på samma plats som kattungarna Josefa tagit hand om där mamman blivit överkörd. Har fattat det som att han gått ute året runt i 5 år. Hade ett litet hus i trädgården där han kunde slinta in.

Debattia

Gullimat
0

Blev glad att lille Oskar är lite bättre, men efter en natt i sängen hos Josefa, och god mat, är det kanske inte så konstigt. Tänk, så lite som skall till för en ensam liten stackare att må lite bättre.

Debattia
0

Det är inte alla som har den äran att ha en liten Oskar i sängen !!Flört

Debattia

Gullimat
0

Nej, det är ju inte detGråter

Josefa
0

Så här mår Oskar idag

monsi
0

Tänk vad lite kälek o omvårdnad kan göra han ser ut som en ny kattGlad

Hoppas hans små tassar o ben snart blir ok igen.

Så söt liten OskarKyss

Debattia
0

Vad skönt att kissen har piggnat till !!!! Å vilken skönhet sen !!Undrar hur den hamnat där dom hittade den ?

Landskronakatten som heter Puma har funnit sig väl till rätta hittills. Han låg mellan dom i soffan i går kväll när dom satt och tittade på TV. Följer efter frun i huset presis som en liten hund, han dras mest till henne. I morse låg mannen på sin madrass och gjorde sin morgongympa. Då kom Puma ,lade sig också på samma madrass,låg kvar  och tittade på alla övningarna.

Han är inte intresserad av att varken titta ut genom någon dörr elle rnågot fönster. Har gjort sig riktigt hemmastadd på den här korta tiden.

Debattia

Gullimat
0

Vilken lycklig PumaGlad

Gullimat
0

Och vilken lycklig Oskar. Puss på nosen

anebit
0

Underbart att lille Oskar har kryat på sig.   Kyss

Sagolika
0

Hej,

Tack än en gång från mig & Christell för hjälpen med den lilla svarta honan.

Och Josefa, du är verkligen fantastisk som orkar kämpa år ut och år in! Vad ger du kattungarna? KMR och sedan Royals Babycat eller något annat?

Kram Nina

Debattia
0

Tack Sagolika!

Josefa! Ringde en i dag som vill ha en kattunge ! Har du någon som är placeringsfärdig. Får kolla upp hemmet.

Debattia

Josefa
0

Jag har en svart/vit tös som är leveransklar runt den 10:de juli

Debattia
0

Jag pm:ar dig om hemmet senare i dag.

Nu är också den andra honkatten från stallet i Ödåkra infångad,kastrerad,vaccinerad och märkt. Hämtas från vetten i dag kl 14.00.

Det är ingen vuxen katt, den är nog knappt ett år gammal. Helt kolsvart ,jättefin päls. (Kanske  från mammans förra kull ?)

Nu ska den bara ha ett tillfälligt eller permanent hem också. Hoppas någon kan ställa upp och hjälpa till här ???

Debattia

Debattia
0

Josefa !

Vill du fråga M om hon och jag kan åka och kolla in hemmet ???

Debattia

Josefa
0

Vilket hem är det som ska kollas och var? 
Vill du inte prata med M själv? Har du tel numret?

Debattia
0

Har nog blivit av med lilla numret !Gråter

Vill kolla upp det hemmet som ringde i går och ville ha en kattunge.Helst innan dom hittar en annan kissemisse !!!! ifall det är bra?????

Debattia

Josefa
0

Jag pm:ar numret

Debattia
0

Har pratat med hemmet men inte varit på besök ännu.

Har sagt det finns en kattunge den 10 juli som kan flytta till ett hem.

Debattia

Debattia
0

Skyndade mig säga det för det var en som ringt från Höganäs och ville komma dit i morgon med en kattunge på 8 veckor. Jag  vädjade att han inte skulle ta emot en sån liten för den behöver sin mamma en månad till och han höll med. Får vi se hur det går.

Finns en ny dumpad okastrerad hankatt som behöver ett akut hem,den är c:a 1 år. Några matar men ska snart åka på semester.Här behövs hjälp!Hjälp! Hjälp !

Debattia

Debattia
0

puttar upp !

Debattia

maggan47
0

puttar upp och hur mår lille Oskar

Maggan47

maggan47
0

glömde säga, ett litet bidrag till, insatt, märkt Norrkatterna

Maggan47

Debattia
0

Tack ,tack !!!! Tänk att det finns så många goa djurvänner!

Debattia

Debattia
0

På onsdag åker jag och M och kollar hemmet hos de som vill ha en kattunge. Josefa,vill du följa med ?

Debattia

Sagolika
0

Josefa, kan du vara snäll och svara på inlägg #88 tack! ;)

Josefa
0

Förlåt, den frågan missade jag.

Jag ger kattungarna Royal Canins Babycat Milk och sedan Royals Babycat.

Bara mjölken tills de är 4 veckor, och sedan börjar jag med så smått med torrfodret som jag blötlägger de första dagarna. Men bara någon bit/måltid i början. Samtidigt får de också flaska vid varje mål tills de är 6 veckor. Sedan minskar jag ner till flaska bara 3 gånger om dagen tills de är 8 veckor. Och sedan får de mjölken i skål någon vecka till. Torrfodret ökas upp väldigt långsamt under den tiden.

Debattia
0

En hungrig liten goding!

Debattia

maggan47
0

puttar upp denna viktiga tråd

Maggan47

Debattia
0

Tack alla puttare !

För tillfället jagas två hem ! Ett till en ung katthane som blivit dumpad.Han har tagit sig till en familj som ger honom mat men kan absolut inte ta hand om någon katt p.g.a. deras arbete. Problemet är bara att dom snart ska åka på semester. Dom har lovat ställa upp med bet av kastrering bara killen får ett stöd eller permanent hem, när dom åker finns där ingen som kan hjälpa honom !

Sen en annan tam kelig vuxenkatt vars matte har avlidit, ingen har tydligen observerat hon hade en katt också utan det är en kvinna från hemvården som såg katten och slog larm, den har heller ingen tillgång till varken mat eller dryck,ska ha blivit mycket mager för den har säker tvarit ensam några veckor.

Så är tiden aktuell ta i tug med den första kattkolonin.Där finns nu 5 st vuxenkatter varav två honor som vi ska börja med ta in och kastrera…….Den ena ska vara klappbar,i alla fal lför mattanten,men då går den säkert till andra också. Sen kan man hoppas på tillfälliga eller permanenta hem. Får i alla faöll jobba åt det hållet !

Kommer också berätta mer om arbetet med politikerna längre fram.

En politiker som sitter med i samarbetsgruppen ang alla kolonier i hela stan har lovat ta upp problematiken med den gruppen.Så jag går och väntar ivrigt på ett svar därifrån. Då handlar det mest om hur dom ser på TNR-projekt.

Så måste jag avsluta med lite tiggeri till kontot eftersom vi nu ligger back !!!!!!

Debattia

Josefa
0

De tre pojkarna från äldsta kullen jag har, har idag flyttat till egna hem. Två av pojkarna, Goliat och Gandalf flyttade tillsammans till ett par utanför Landskrona. De får sällskap av en äldre katt plus ett gäng taxar.

Grinschen den tredje pojken flyttar till paret som har Lillebror, den skadade pojken som jag hämtade hos mannen i Hässleholm som hade katterna instängda i källaren.

De har varit tingade i mer än en månad,och bara väntat på att få åldern inne.

Deras syster Greta, den fjärde i den kullen är också tingad, men flyttar inte förrän i slutet av månaden, eftersom hon ska flytta tillsammans med Mimosa från Vadensjö, som inte är 12 veckor förrän då.

Men jag har fått två nya kissar igen. Igår kom en liten 3 veckors kattflicka, Klara-Bella, från ett stall utanför Lund. Mamman vill inte kännas vid henne, och tjejen som först tog hand om henne, klarar inte av det längre. Denna kisse kommer ev att flytta tillbaka till en släkting till tjejen när hon blir gammal nog.

Och idag kom en liten tjej på 8-9 veckor från Malmö. En tjej från polisen hade kontaktat  KKS om en förvirrad liten kattunge som ingen ville kännas vid. Hon har ev också ett hem som väntar när hon är gammal nog,

Josefa
0

Klara-Bella från Lund i förra inlägget, och en tjurig nybadad Biggan från Malmö i detta inlägg

monsi
0

Den kisen såg inte glad ut hi hi! Har väll inte försttt att den äntligen får det bra.

martdat
0

#107 hoppas det löser sig för alla kissar, dödsbokattter tycker jag är dubbelt tragiskat,,, bra att hemtjänsten slog larm i allafall, som vanligt inga släktingar som kan hjälpa?

Josefa
0

Nä men så har hon också blivit doppad i baljan, och ännu värre… en massa nyfikna kissar har tittat på henneFlört

Debattia
0

Det är bara att tacka för at tdu finns Josefa!

Så vill jag också putta för de andra katterna jag skrev om.

Har ikväll varit och tittat på hemmet ,dom som ville ha en kattunge.

Där fanns en längtan efter en katt men jag tycker inte det passade till en liten unge. En vuxen katt  har säkert fått det bra där men det fanns det ingen önskan om.

Debattia

Debattia
0

I dag har jag varit och hälsat på Puma. Det var han som gått ute några år och blivit matad av en tant som flyttade till  ett äldre boende förra tisdagen och hade då beställt tid hos veterinären för avlivning av Puma.

Han känner sig nu hemma och knallar runt där överallt,kom direkt och hälsade,är mycket kelig.

Vi skrev kontrakt så nu är allt klart  så nu kan han bara bo in sig i sitt nya hem,lilla gubben !!

Debattia

Debattia
0

Här tar han en promenad i stora rummet. Han bor ju i ett stort hus numera. lite mer utrymme än i en liten koja i en trädgård även där säkert också var vackert ,i alla fall om sommaren, med blommor och blad.

Debattia

Debattia
0

Här sitter Puma och tittar ut och beundrar sin nya trädgård. Hoppas jag ? Så han inte sitter där och undrar hur han ska ta sig ut och rymma  tillbaks till Landskrona.

Debattia

Josefa
0

Vad härligt att se. Tänk att han fick sitta i tantens trädgård och titta in i hennes hus genom fönstren. Tvivlar på att han vill tillbaka dit.

Debattia
0

I kväll blir här bara solskenshistorier. Jag har hittat ett permanent hem till katten som blivit övergiven p.g.a. att hans matte har avlidit.Glad.

Han har länge gått där utanför och undrat varför han inte blir insläppt i sitt hem. Matten hade inga närstående ,eller anhöriga som kunde ta hand om honom så ingen har brytt sig fast många har sett honom och vetat att han tillhörde den avlidne.Ingen har gett honom mat så han undernärd och mycket mager. Han har ett sår bak på halsen. Tack och lov fick en vaken tjej ett extra jobb,såg katten, frågade sig  omkring vems den var och fick veta denna hemska historia. Hon slog larm och på måndag eller tisdag ska kissen få komma till sitt nya hem.

Debattia

Gullimat
0

Debattia

Som ni arbetar på.

Så skönt att den kelna katten får ett hem efter all sorg, och att den blev kvar vid sitt hem och kunde få hjälp. Och Puma som ser så nöjd ut.

Josefa

Små, från nästan alla Sveriges hörn, som får en fristad hos dig med bad, god mat och mycket kel, vilket också måste ge dom ett gott försprång, när dom flyttar till permanenta hem.

Debattia
0

Tror jag har hittat ett hem till den unga hankatten som blivit dumpad och de som han kommit till,matar honom men ska åka på semester.

Debattia

martdat
0

#118 Toppen!! vulken go tjej som räddar honom,Skrattande

maggan47
0

vilket jobb ni gör för alla dessa hemlösa, som det finns så gott om, själv känner jag att det är inte mycket jag kan göra, jo, såklart bidra med lite pengar till kastreringar och sådant, har jag ju gjort, men allt jobb ni lägger ner, är guld värt

Maggan47 som redan har huset fyllt

Debattia
0

122. Du gör säkert massor också !!!!Du tänker kanske  inte på att du gör det!

Debattia

anebit
0

Härligt med solskenshistorier!

Jag är full i beundran över er alla som jobbar för kissarna.

Har satt in 200:- till Norrkatternas konto.

Debattia
0

Tack så mycket för all hjälp !! Hade vi inte haft hjälp av er hade vi heller inte kunnat gjort allt som vi nu lyckats med.Glad

Debattia

Debattia
0

Josefa !

När var det Johan kom tillbaks från semestern? Jag  behöver åka till honom med en av mina hittekissar. Hoppas han har öppnat nu ??

Debattia

Josefa
0

Nä du Debattia, han skulle inte komma förrän i slutet av juli, men om jag känner honom rätt kommer han väl att förlänga semestern några veckor till. Som han brukar göraObestämd

Debattia
0

Det är ju typiskt också !! Får hoppas han har en trevlig semester i alla fall så han orkar med skyggisarna till hösten.

Ett steg fram och två tillbaks!

Ringde från stödhemmet i går där den unga honkatten som blivit dumpad och gått ute och fått stryk av andra katter  o,kan inte ha henne kvar längre för hon slåss med deras egen katt nu när hon blivit trygg i hemmet. Har den här veckan på mig hitta ett nytt hem.Dom föreslår också avlivning som ett alternativ. Katthonan är helsvart, c:A 5-12 månader gammal.Heltam och mycket tillgiven.

Sen fick jag info från kolonin att nu har där visat sig 6 kattungar,innan har dom ju sagt att dom inte visar sig förrän till hösten,men nu har dom gjort det de små liven. Dom skulle också behöva tas in någonstans…

Tog själv emot Tyr från Lund i går. Han var också ett akutfall som annars skulle släppts tillbaks idag. Väntar in hans bekanting PJ också för dom kan vara på samma ställe.

Finns här någon som kan hjälpa till och ta in kattungar ?????

Debattia

martdat
0

#128 Hur länge har honan vart i stödhemmet, är väll ganske normalt att den nya katten börgar bråka lite när hon blivittorr i kläderna, har jag sett här hemma flera ggr, det brukar gå över efter ett tag,, trisst att de inte har tålamod att lungna sig lite,,,

Debattia
0

128.Jag tror också det är rätt så normalt .

Fick info idag om att kattungarna följer sina mammor till maten och att mammorna verkar mycket beskyddande av dem. Tänk om det nu finns en möjlighet ta in hela familjerna någonstans. Är väl tyvärr bara ett önsketänkande.För tillfället ++++

Fick i alla fall 500 kr i dag som jag satt in på kontot hos veterinären.

Debattia

Josefa
0

Men de kattungarna måste väl nästan vara 12 veckor nu?

Debattia
0

Dom trodde visst dom var  8 till 10 veckor.

Debattia

Josefa
0

Då är de ju nästan en månad yngre än dem Chrisse har

Debattia
0

Exakt !? Vet inte varför ????Vet heller inte om dom säger exakt tid ???

Debattia

Sagolika
0

Har  det löst sig för honan i Klippan (kallad Donna) som jag antar är samma katt som hämtades från min kollega?

För jäkligt av stödhemmet att föreslå avlivning. Dessutom verkar det inte särskilt genomtänkt av dem att vara stödhem överhuvudtaget om de ger upp så lätt :(

Det är ju ingen vits att "rädda" en katt om den sen ska valsa runt en massa i olika hem eller bli avlivad. Då hade den ju haft det bättre där den var.

Sagolika
0

Jag har talat med en tjej i Skåne som hade en efterlysning på Blocket om en svart, liten katthona. Det skulle ev. kunna vara denna honkatt även om den då färdats en bra bit (men sånt händer ju). Hon skulle kolla upp det och gå in och titta på bilderna här på forumet.

Debattia
0

Okey ! Tänk om det är detta lilla livet som rymt hemifrån ???

Debattia

Debattia
0

136. Har du hört något mer från tjejen som blivit av med sin katt?

Här ett  kort på Donna.

Debattia

Hennum
0

Jag hänger ju inte med i den här tråden! Så mycket som händer mellan gångerna jag tittar.

Skönt att den lille återhämtade sig bra.

Och fotot i #61 ser ut som en reklambild för sojamjölk. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Debattia
0

Lilla Donna som var hemlös och fick ett hem. Det verkade så trevligt och bra. Efter tre veckor fick jag telefonsamtal om att hon slogs med hankatten och han hade börjat kissa på nya ställen. Ville jag skulle hitta nytt hem till Donna inom en vecka för sen skulle dom resa bort.Vågade inte lämna katterna ensamma med kattvakten. Jag letade och fick till slut en plats på Tassebo för henne så länge.När jag meddelade familjen det ,hade dom ändrat åsikt,ville behålla Donna och skulle beställa tid för att avliva hankatten.Nu var det inte längre Donnas fel att han börjat strila på nya ställen,nu bajsade han i bädden också. Fick då in hankatten till Tassebo i stället. Det var en försynt fin katt på ett år.Han såg förundrad ut över vad som hände runt honom ?

Vid sista samtalet får jag besked om att Donna är dräktig. Då var det väl inte konstigt hon var arg på hanen.

Dom kommer säkert få fler problem  eftersom dom har en honkatt sen innan också. Jag får ringa och ha koll på hur det går.

Debattia

Debattia
0

Kommer ni  ihåg den här kattflickan som blev dumpad vid ett stall?

Hämtade henne ,åkte till vetten,då visade det sig att hon hade fött ungar. Då kunde vi inte göra mycket mer än åka tillbaks till stallet med henne ifall hon hade sina ungar där.

Debattia

Debattia
0

Till slut hittades hennes två ungar och hela familjen kunde tas om hand. Här är hennes små vildisar. Dom är mellan 8-9 veckor. Får nu börja söka hem till dem.

Debattia

Debattia
0

Cool Här kommer kattdamerna från det andra stallet. Sista tiden har jag bara kommit i kontakt med svarta katter.Kan det ha göra med att jag är en häxa???

Debattia

Debattia
0

Översta bilden är Sessan. Här kommer mamma Sussan.

Båda stallkattsdamerna måste till vetten för kastreringar,vaccineringar,märkning.o.s.v.

Så vi tar gärna emot en slant till kontot om någon känner för det??Kontonr finns längst upp i tråden.

Debattia

Debattia
0

Sessan är redan klar hos vetten.Jag menar dom andra två damerna.

Debattia

Debattia
0

Här är en annan liten svart goding. Det är Tyr från Lund som bor granne med Sessan och Sussan.

Debattia

nisse02
0

Debattia, 150 kr insatta till Norrkatterna. Litet bidrag men ändå ett strå till stacken.

Du är helt fantastisk i ditt idoga arbete. Jag är full av beundran!!

Stor Eloge och massor av Rosor som vanligt till Dig!!!

Debattia
0

Tack så enormt mycket !!! När man får möjlighet hjälpa såna fantastiska djur så kan man bara inte annat. Du gör säkert också massor !!!

Debattia

nisse02
0

Håller verkligen med dig Debattia. Katter är de mest underbara djur som finns. Här finns i familjen stor kärlek till katter.

Tyvärr kan jag inte vara behjälplig med hittekatter på något mer handfast sätt. Den hjälp jag kan bidra med är ekonomiska bidrag, lite då och då där behovet verkar vara mest akut.

Jättefina kissar du har tagit hand om. Det känns så gott i hjärtat för alla små stackare som får ett bra liv tack vare era insatser. Strot Tack för ert arbete och engagemang!!!

Debattia
0

Nu får vi se om jag hittar bra hem?Har lagt ut kattungarna på blocket och döpt dem till Zenje och Zenite.

Har även lagt ut Sussan och Sessan.Håll tummar och tassar!!!!

Debattia

mymlanbus
0

Håller tummar och tassar

nisse02
0

Nu håller vi absolut alla tummar och tassar

som finns tillgängliga härSkrattande

Lycka till!!!!!

Debattia
0

Har ev redan fått ett nytt hem till stallfröknarna,tillsammans!!!!!!!!Kyss

Debattia

monsi
0

Jhee om de får bo tillsammans så underbart för dem.Glad

katterna
0

så roligt om dem kan flytta tillsammans. håller tummarna :)

Debattia
0

Blir det nu så kommer dom  få bo tillsammans i ett hus på landet där dom så småningom kommer  kunna vara både ute och inne.Det passar ju dessa fröknar bra. Mamma Sussan håller på och får tillbaks pälsen över hela kroppen och hon har rätt långt hår på vissa ställen.Verkar få ett helt annat utseénde än vad hon hade när hon kom hit.

Debattia

nisse02
0

Det låter härligt för de fina fröknarna. Rena drömtillvaron. Tack Debattia för att du ordnar så bra.

Sagolika
0

#140 Det låter verkligen inte bra detta Rynkar på näsan Hur vet de att hon är dräktig? Har de kollat det hos veterinär? Har de verkligen kunskap nog att kunna se själva om hon är dräktig?

Enligt Christell visade hon inga tecken på att vara dräktig (hennes egna katter är kastrater och någon annan fertil hane finns INTE i närheten) och ÄR hon verkligen dräktig borde hon ju kastreras omgående och få aborterat fostren innan de blir för stora, så att det inte föds ännu fler oönskade katter. Denna stödfamilj låter verkligen inte som några som lämpar sig att ha katt och definitivt inte för att behålla Donna och låta henne föda sin kull hos dem.

Jag tycker att hon ska tas därifrån, kastreras och sedan placeras i ett bättre hem innan det är försent! Ni kan väl inte mena att detta är ett lämpligt hem för henne?

Hoppas det löser sig.  Jag önskar att jag visste något bra hem till henne. Själv har jag fullt här hemma + är allergisk mot korthåriga huskatter, annars kunde jag tagit henne själv :(

martdat
0

#153 Vad roligt ! alltid värmande när man hör att de får permamenthem, skönt för dig oxå,

Debattia
0

158.Ska prata med familjen personligen.

Skrev ev ett hem,får avvakta och se lite närmare besked o.s.v.

På fredag ska den grå stallmamman Semlan kastreras.

Tråde börjar bli lång men tänkte inte starta en ny förrän jag fick nytt kontoutdrag från vetten.Sist jag var där var de nsom ansvarar inte det.Hon skulle jobba dagen därpå och sen gå på semester så jag skulle få det hemskickat.Måste ha glömt för än har jag inte fått något.

Debattia

Debattia
0

158. Du tror inte hon kunde vara dräktig redan när hon kom, för hon som hämtade hankatten och körde honom till Tassebo,sa att hon såg dräkig ut också.

Lite uppdatering om kattungarna från Ödåkra. Två av dem har fått permanenta hem. Den ena är ensam katt hos ett par som miste sin katt för ett tag sedan.Den andra blir kvar i stödhemmet.Den tredje måste det sökas hem till.Jag kommer få kort på samtliga .

Debattia

snickan
0

Undrar hur mår Oskar nu?

Josefa
0

Oskar mår braGlad.

Han är lite blyg när det kommer nya människor, men annars är han en pigg, glad och gosig liten kille.

Han blev tingad i söndags av ett par från Lund, så han kommer att få flytta tillbaka till sina hemtrakter igen om 3 veckor.

Josefa
0

Jag har åter fått hem nya småkissar.

Igår ringde en bekant och berättade att hon hittat en kattunge som förmodligen brutit ena framtassen!! Den kunde inte stödja på den. Nu hade hon bandagerat tassen och skulle iväg till veterinären. Kunde jag ta den sedan om den inte var för svårt skadad? Jovisst!

De hade röntgat och undersökt, men inte hittat något fel. Ja mer än att den hade öronskabb, öroninflammation och var väldigt mager. Så det fick han medicin mot och har nu flyttat hem till mig.

Han haltar fortfarande lite men är annars en vaken, pigg, men lite blyg kille. Ca 10 veckor. Han får heta Harald.

Josefa
0

Idag kom 2 kattflickor från från en ort utanför Lund. Familj hade köpt en gård, där det höll till hemlösa katter som de absolut inte ville ha kvar där. Så de ringde kommunjägaren, som kom och sköt katterna. Efter någon dag kom det fram 2 kattungar som jägarn också fick ta. Ytterligare någon dag senare kom dessa två töser fram. Då kontaktade tjejen KKS, så dessa tjejer fick flytta in hos mig. Ca 10 veckor de också. Rädda, skabbiga och fulla av mask.

Först svarta Bianca

Josefa
0

Sedan blå/vita Beatrice

Josefa
0

Sedan ringer telefonen igen. Det ligger två små kattungar alldeles ensamma och skriker under ett buskage intill ett höghus.

Jag knallar dit i ösregnet och hittar två små genomvåta kissar på 2-3 veckor. Alldeles variga i ögonen och med snoret rinnande. Med tungorna hängande ut ur munnen för att de ska kunna få någon luft.

Nu är de också installerade, och får äta antibiotika ett tag framöver.

De får heta Kashmir och Mohair.

Jaja. 2 av kissarna flyttade i förrgår, och så får jag 5 nya iställetObestämd.

monsi
0

Josefa du har verkligen o fullt upp att göra.

Så söta ny kommlingar, försökte blunda men såg en blå åååTungan ute

Skönt benet inte var brutet på den lille.

Hoppas medecinen hjälper på de två minisarna.

Hur går det med lillen från Eslöv? Har ögat blivit bättre?

huskatt08
0

Åh..alla dessa små missar Gråter gör så ont i hjärtat.

Tack Josefa för allt du gör för dom små, helt fantastiskt.

De såg inte bra ut alls de minsta missarna, hoppas antibiotikan gör sitt.

Josefa
0

#Monsi

Rambo är en glad kille, och inte speciellt blyg heller. Men han kommer att förbli blind på det ena ögat. det är inte varigt längre, men det rinner lite, så jag får tvätta det några gånger om dagen.Nu får vi vänta och se om han kommer att få besvär med ögat i fortsättningen, eller om han "bara" kommer att vara blind på det.

På bilden ser man ganska bra hur ögat ser ut.

monsi
0

Oj!Förvånad Vilken sillnad på så kort tid Josefa du har väll inte bytt ut Rambo eller ändrat på bilden hi hi! Han ser ut som en annan katt jätte fin.

Synd han blir blind, men det är ju inget någon kommer att märka ändå att han saknar syn på ena ögat.

Kli på magen o puss på nosen på den lille tuffingen.

Debattia
0

Ännu fler godingar som blivit räddade till kattängeln Josefa !!

Undrar om dom hade förstånd på att polisanmäla dom också som bara flyttat från djuren.Inte enbart ringde och bad om avskjutning.

I morgon ska Semlan till vetten och kastreras och märkas,vaccinerad är hon redan.

Sätter in bilder på Semlans småttingar.Har döpt dem till Zenje och Zenite.Dom är 10 veckor nu.

Debattia

Debattia
0

Här kommer nästa skönhet !

Debattia

Debattia
0

I dag har jag varit och handlat !!

Ställningen för 400 kr.Sen fick jag en kattbur, en sandlåda med tak.Kattsand, lukta gott i sandlådan.Sjukvårdsartiklar.

Hittade det på blocket och när jag kom  dit visade det sig att  vi har träffats innan för dom brukar besöka min loppis.

Debattia

snickan
0

Vilken fin kisse det har blivit av Oskar, tack Josefa att du finns för katterna, du har räddat så många små liv.

Oj så fina kattungar, Debattia.

Sagolika
0

Josefa, behöver du lite mat eller nåt annat till de små kattungarna du hjälper? Vi bor ju inte så långt ifrån varann (om du inte har flyttat) så jag kanske kunde överlämna lite saker till dig om du behöver.

Josefa
0

#Debattia

Tjejen som kom med katterna, berättade att de hade sagt till den förra ägaren att "vildkatterna måste bort från gården" innan de ville flytta in där. Så den förra ägaren hade ordnat med avskjutning. Men missade två av katterna. Mamma och pappa katt. Så de hade ringt kommunjägaren. De ville inte ha dessa katterna kvar. De hade minsann köpt en fin birmablandis som de ville kunna släppa ut. När sen de första två kattungarna kommit fram,fångade de in dem och ringde jägarn igen. Sen satt där plötsligt två kissar till där. De stängdes in i en hästbox, och väntade på antingen någon från KKS eller kommunjägarn.

Josefa
0

#Sagolika

Tack för erbjudandet, men jag köper RCs stora förpackningar, så det klarar sig. Än så länge iaf.

Debattia
0

Jag saknar ord för såna människor !!Hoppas dom får vattenskada eller något liknande i sitt nyköpta hus.

Debattia

Sagolika
0

#178 Dem har jag uppfödarrabatt på. Säg till vid nästa köp Flört

Josefa
0

#180 Jag ocksåFlörtFlört

Debattia
0

Stänger den här tråden  för den börjar bli seg och startar upp en ny!

Vi syns i tråd nr 6 !!!!Flört

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.