Amora avlivad ida
Hon hade ju vad vi trodde var kattsnuva när hon kom som behandlades. För en månad sedan var vi där igen och då hade hon väldigt dåliga lungljud, men mådde bra i övrigt.
Idag var vi på återbesök igen då hon tacklat av. Jag trodde på grund av kattungarna. Men hon var mycket muycket sämre. Veterinären rekommenderade avlivning och var i princip helt säker på FIP.
Just nu känns det jätte jobbigt. Var inte beredd på det nu. Hennes kattungar blev moderlösa vid 8 veckor, men veterinären ansåg att det var det bästa alternativet.
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
Men vad ledsamt och tråkigt att Amora var så svårt sjuk! :( Sörjer med dig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så sorgligt
Kramar om
Hon var ju så härlig. Alltid snäll gjorde aldrig mina ungarn något trots att de var dumma ibland. Hon bara gick. Sprang alltid runt oss och ville vara nära.
Men hon fick en sista lycklig tid iaf och fick sluta livet på ett värdigt sätt. Men usch vad jobbigt det känns. Jag trodde hon skulle få följa med hem igen.
/Pernilla
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

*stor varm tröstkram*…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Men åhh..så sorgligt och så ledsamt…förstår att du har det svårt just nu..vet såväl hur det känns att förlora en familjemedlem som är en så kär..
Nu lider inte kisse mer av krämpor och sjukdom..hon hade en tid hos dej då hon fick känna sig högt älskad…
Översänder de allra varmste tröstkramar..
Tröstkramar till er….
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Så ledsamt och det är så jobbigt när utgången blir en annan än man tänkt sig. Du tog så fint hand om kissen hela tiden och gav henne ett värdigt slut så att hon slapp lida.
Tröstekramar till dig
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så sorgligt
Sänder er många tröstkramar.
Tack alla. Som sagt är det skönt att hon fick en fin sista tid. Jag ve tju att hon trivts jättebra och varit nöjd. Jag fattar bara inte att vi inte fick behålla henne längre
hon blev ju bara 2-3 år. Det är ju ingen ålder, men det är ett tufft liv därute.
/Pernilla
sov i ro, kisse lilla
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sov gott lilla Amora. 
usch så hemskt! beklagar verkligen sorgen 
vila i frid lilla kise..
Ha det så bra i katthimlen Amora. 
Ungarna verkar ´må bra. De är extra på, men efter omständigheterna verkar de ta det väldigt bra.
Hoppas att ungarna inte är smittade också 
/Pernilla
Jättesorgligt! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Hur tycker ni man bör göra med ungarna? Blir ju lite för dyrt att testa alla för FIP tyvärr..
/Pernilla
Det går inte att testa mot Fip. Man kan bara kolla om de bär på Coronaviruset som orsakar Fip. Och det gör de förmodligen, men det gör de flesta katter som levt hemlösa. Det är väldigt få av dem som utvecklar Fip.
Sov så gott lilla Amora
Men veterinären pratade ju om att testa mot FIP.
/Pernilla

Du gav henne ett hem o kärlek o trygghet för hennes barn Tack för du fanns där för henne.
Hadde du inte funnits så vågar jag inte tänka på hur hon hade haft det.
Skickar styrke kramar till er.
Ungarna mår nog bra tror inte du ska oroa dig för dem.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Han menar säkert att man kan kolla om de bär på Coronaviruset, vilket iaf jag tycker är ganska onödigt, eftersom de med stor sannolikhet gör det. Men det behöver inte innebära att de blir sjuka i Fip. Coronaviruset måste mutera först, för att de ska få Fip.
Det enda sättet man med säkerhet kan kolla om en katt har Fip är genom obduktion. - Alltså då måste katten vara död.
Hon hade haft en plågsam död. Stackars kickan. Hon fick en fin sista tid och fick sluta innan det var för jävligt. Men det är så tomt. Hon var ju alltid där och ville vara med. Ingen som försöker fälla en hela tiden…
/Pernilla

#22 förtsår du saknar henne o att det är tomt. Gosa lite med de små o pussa på dem, så käns det lite bättre om inte annat pussa dem extra från mig. känner med dig.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Du gjorde alldeles rätt som lät henne somna. Fip är en hemsk sjukdom, som det inte finns någon bot på, så du har verkligen gjort henne en stor tjänst.
Hon är dig evigt tacksam för den tiden hon fick med sina ungar och dig. Hon slapp få sin sista kull ute och fick prova på, hur det faktiskt också kan vara att ha en kull ungar, utan att behöva vara oroad för hur man ska kunna ordna med trygghet och mat för den.
Koncentrera dig nu på att göra det bästa för ungarna hon lämnat kvar, så att de får ett så bra liv som möjligt.
tröstar dig, och ta hand om ungarna num, ville mammakatt såklart. nu finns hon bland våra andra kattänglar, inga sjukdomar och plågor mer
Maggan47
Tog du inte in en katt till från kolonin? är hon tillsammans med ungarna nånting eller tycker hon bara att de är små monster?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
hon tycker inte om dem. Hon fräser åt dem, men gör inget. Några decimeter kan de få komma nära men sen är det stopp…
Förhoppningsvis smälter hon snart, men jag tror inte det tyvärr.
/Pernilla