Kolla vad min sambo hitta!
Var på väg hem från en loppis.
Sambon skickar ett sms vi har en kattunge i förådet.
Ja bara vad? Hur många? Var är mamman?
Hur gammal?
Ingen mamma syns till ca 5-6veckor o en kattunge.
Saken är den att det inte kan komma in några katter i förådet, vet änu inte var den kommer ifrån.
Den är inte tam.
Vi hjälptes åt att fånga det lilla livet.
Nu sitter den i en transportbur o fräser o puttrar.
Håller på att fixa en bättre platts till den, som är säker för nyfikna hundar.
Vi har änu inte hunnit prata om vad vi ska göra med den lille sure, informerar när vi vet.
Behöver jag skriva att jag vill ha kvar den?
Ska hämta lite kattbäbis mjölk hos mamma o pappa hoppas bara en inte är för gamal.
Ska även höra med hans arbets kamrat som har ungar om den honan kanske vill bli amma.
Hopppas hon vil det o att jag får den igen om när den är 12 veckor håll tummarna
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

så söt! ta hand om det lilla livet och ge mjölkerätning om det inte unkar med amma.
jättesöt. ska du behålla den? den va verkligen jättesöt.
Ni får titta runt ordentligt i förådet ordentligt. Där kan finnas fler som ligger och trycker någonstans. Mamman kan ha flyttat/håller på att flytta in dem där. Jag antar att in också har haft rejält busväder det senaste dygnet. De hittar de minsta springorna de kan ta sig in genom.

Vet inte om jag får behålla den,sambon är igentlien alergisk mot katter men han är också en stor djurvän så vi får se.
Ska hämta mjölkersättnig om den inte har paserat bästföre datum, då får vi köpa ny i morgon om det inte funkar med amman.

#5 Jag tror att eftersom kattungar är mest allergena så att säga så kan det finnas en chans att din sambo kan bli immun. Vi fick chansen på två kattungar och både son och man var kraftigt kattallergiska. De reagerade i två veckor och hade katterna nära sig - sedan försvann allergin mot katterna. Pollenallergin är fortfarande efter snart 10 år samma elände varje år.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Vi har kollat hela förådet grundligt inga mera kisar.
Fattar inte hur den har lyckats komma in från början.
Grannes katt har ungar men de är äldre, så det är inte några av deras.
Kattetasen i har haft tre kisar innan det funkade rätt bra bara de inte var i ansiktet, så jag hoppas han vill ha denna lilla jag är en väldigt snäll flicka nu kan jag medela.

Men monsi! Har du placerat kattungen i förrådet så din sambo skulle hitta den, falla för den och vilja behålla sin egen hittekatt?! 
Lycka till med sötnosen. Jag vet att den får det bra i din vård. Håller tummarna att det funkar med din allergiske sambo.

Jag har tränat den så den ska låta som en kaffekokare också hi i!
Tack Destiny.
Han hörde den jama när han höll på inne i huset så liten har skrikt högt, o länge utan att mamman har kommit.
Önskar så den blir vår.

Tur att den lille har röstresurser så den blev hittad. Hade mamman varit i närheten hade den nog kommit som ett skott. Jag ser ju hur beskyddande min lilla mamma är till sina små. Hon vaktar dom som en hök. 
Håller verkligen tummarna att det funkar med din sambo. Du förtjänar att få en egen misse. 
Vilken söting!!
Den bebben visste vart den skulle söka sig! 
Jag är på samma linje som #6, när det gäller allergi. Jag är konstaterat allergisk mot katter och har astma, men ju fler katter vi skaffat ju friskare har jag blivit. Från början kunde jag inte vara i samma rum som en katt, men det verkar som jag blivit immun. Jag kan reagera lite om jag träffar eller tar in en ny katt, men det går över efter ett par dagar.
Jag jämför det med de som tar allergisprutor, de injecserar det medel de inte tål, vilket jag tror att jag gör när jag utsätter mig för det jag egentligen inte tål genom "luften".
Men jag rekommenderar ingen att vara lika knäpp som jag. Det här har funkat för mig, men man vet aldrig, det är olika från folk till folk.

Bumbis så funkade det med min sambo innan, finns risk att det slår över så du inte kan gå nära katter igen, hoppas dock den är liten.
Kan jag ge den wiskas eller pussis katt mjölk i kväll?
Ersättnings mjölken var för gammal
Ska köpa imorgon tänkte bara så länge.
Liten har tystnat nu men vågar inte röra sig änu.
Den har mjauburkmat rakt framför näsan så hoppas den vågar prova, tror inte den har ätit sån mat innan, derför jag tänkte på kattmjölkerna.
Konsum har inte vad jag vet bäbismjölk.
Präva nötfärs till den lille om affären är öppen fortfarande. Kalvfrikadeller på burk (barnmat) kan vara kalas för en bebbe.

Det var verkligen en riktigt söt liten sak! Herregud vad kär man blir! Hoppas du får behålla den lille. Konstigt att han hamnade där :S
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

vilken sötnos… puss på dej kissen…..den är väl till mej va?…..visst visst?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Men kolla vilken liten sötnos, så underbart att du tar hand om den lille kissen monsi… tack 
Vilken tur att din sambo upptäckte den lilla sötnosen och att kissen kom till rätt ställe.
Hoppas att allt går bra med den lille.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vilken överraskning för er att finna denna lilla kisse i förådet! Som sagt den sökte hjälp på rätt ställe! Hoppas nu allt går bra!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det är en pigg buse nu när den har funit sig till rätta.
Brukar vilt födda ungar leka med händer mm.
Den här busen leker nu med snörena i mitt linne.
Nog för kisebäbisar brukar bli tama snabt men så snabbt att den redan leker med mina fingrar har jag inte varit med om innan.
Har redan fått pussa lilla magen, den spinner.
Den är nyfiken till tusen o vill bara busa.
Kan någon ha laggt den i vårt föråd??
Någon som vet vem vi är men vet vad svaret skulle bli om de fråga.
Vet inte alls hur den skulle ha kommit in i förådet utan hjälp
Vet ingen som har bäbisar utom grannen o arbetskamraten till min sambo.
Skumt detta.
Men jag är glad en bäbis en kise att gosa o mysa med kan det bli bättre?

Kan inte gå o lägga mig liten har somnat i min famn, kan ju inte sätta in den i sin hundsäkra bur nu ju, ja ja får väll ligga kvar i soffan o slumra i natt då vill ju inte väcka liten.
Stoppa en strumpa med prasslande tidningspapper gör en knut på strumpan, nu har den en kompis ett tag att brottas med .
Använd inte dina händer i kattleken. Köp ett mjukisdjur i kattens storlek den kan han oxå leka med.
Lycka till med den fina kattungen.

redan gjort Tuska men den var inte rolig sa liten, inte änu i varje fall.
Går dåligt på mat biten men jag kämpar på, liten vill inte ha min äckliga mat, snuttar på mina fingrar i stället.
Har sovit med kise på badrums golvet sen kl 07 till 09:30 kunde lägga mig i sängen vid 03 i natt sen väckte liten mig 06:30 är en anig stel hi hi!
Har nu kallat in det tunga artelerit som hjälp, Bitchen o Tiny.
Tiny sa blä äcklig. PÅ bilen
Bitchen har lite bättre atityd, hoppas hon vill ta sig an den lilla så länge.

#26. Men så fina de är tillsammans :)

Trodde flickorna skulle äta upp liten, men nu slickar Bitchen den så den ska kissa o bajasa klok flicka, men jag får passa lite för Bitchen är lite hård hänt i mellan varven hon behandlar den som hon gjorde med sina valpar, liten är ju inte riktigt så stor som dem.

Rör inte bebis säger blicken i #28
Så söta dom är.
Men vilka söta bilder och vilken snäll vovve du har :)
Har du inte mjölk så kanske "Anderssons vällning" kan fungera tills du får tag på det? Det går ju busenkelt att sno ihop och den lilla behöver väl få i sig något.

Recept Tack!
Går jätte trökt med maten har fått i den Wiska kattmjölk så länge men inte mycket tyvärr allt annat spottas frenetiskt ut.
Ska till djurafären o hoppas de har öppet i vanliga fall har en öppet sön men nu är det sommar.

ANDERSSONS VÄLLING:
Koka ihop 5 dl standard mjölk, 1-2 msk maizena och 1 msk druvsocker och låt detta svalna. Genom kokningen bryts laktosen ner. Låt svalna och tillsätt därefter 1 msk smör och en äggula. Färdigt!
Anderssons välling är bra att ge till kattungar och kattmödrar.
Hoppas det funkar. Annars hittar du receptet om du söker efter det.

Fa#### De har stängt söndagar, Varför har inga användbara affärer öppet söndagar???
Det är väll mjölk i Anderssons välling? Tänkte om jag skulle fråga bonden o köpa sån som kommer direkt från kon i stället för affär vad tror ni om det?
monsi: var finns du?

Jag kan svara på var monsi finns!
Några mil från mig nere i södra Skåne.

Skurup Skåne.
Åhhh… fanken… annars har ju jag både KMR och mjukmat för kissebebisar och nappflaska… någon annan som bor närmare monsi som kan sträcka ut en hand (med lite KMR och blandat för bebis)

inget söndagsöppet apotek?..
Monsi, mjölk direkt från kor är bättre än den från affären.
Du kan bjuda den här lille på blötmat tycker jag.

Nej suck! Bor på landet.
Vet inte om något i malmö är öppet men de hinner väll stänga innan jag kommer in.
Liten gillade inte frikadeller spottar dem lång väg.
wiskas mjölken funkar så där, den är ju kall o går inte att värma mjau burkmat fräser den åt. Börjar bli en aning desperat.
Har ni inte några djursjukhus i Skåne? De brukar ha öppet dygnet runt året runt. Där brukar finnas kattmjölkersättning.

Jhee! Liten har börjat äta frikadellerna med god aptit skam den som ger sig.
Bra den vill äta dem nu.
Har även köppt morots pure fall liten skulle bli dålig i magen, men ej provat ge den änu, ej heller behövt.

jag vet ju ingenting egentligen men jag vill förslå ändå… köttfärs….
det jag vet ännu mindre om som experterna får hissa eller dissa… kokt torsk med spad?
mina 6veckors ungar är helt olika…trinda Jimmy äter väl allt medans Julius bara gillar RC Baby cat foder….
vad mer kan vara värt att testa?…

nämen vad bra…vet hur orolig man blir när dom inte äter som man vill….liten har det toppen hos dej Monsi…
Det viktigaste just nu är att hålla sig till en diet och inte blanda hej vilt för då kommer lillen att bli dålig i magen. Kattungemagar är väldigt känsliga för dietbyte.
Så äter den frikadeller så håll dig till det tills du får tag på riktig kattungemat.
Du kan också ge den en halv äggula lite då och då. Den innehåller mycket fet och proteiner. INTE ÄGGVITAN!

Vet inte det marianne den är dränkt i hundsaliv, helt blöt efter Bitchens ömma vård stackars liten.
Men den är älskad av alla utom en o han hoppas jag smälter han också.
Jag menade självklart att äggulan ska vara rå :-)
#46, jag kan se den lille framför mig helt dränkt efter hundens moderliga omvårdnad *skrattar gott*
Du kan mosa ihop kattmaten och mjölken till en sörja så att det är lättare att äta för den lille. Så gör jag just nu när jag håller på att vänja in ungarna att äta, blandar mjölk och blötmaten, fungerar på alla utan en just nu.
Skönt att sambon hörde den lille

Har skickat sms till han som har mamman hoppas på ett sätt att han vill ta den lille o att mamman tar imot den på ett sett inte.
Vet det bästa är att mamman tar den men ja tror ni förstår vad jag menar.
Nu äter liten lite frikadeller o lite wiskas mjölk i omgångar en tugga i taget.
En riktig mys pysare är det.
#48 det var en himmla tur han hörde den.
Vad tror ni är den villt född eller tam?
Blir inte riktigt klok på det för den är jätte gosig nu, den vill inte ligga på mig men ska helst ligga nära. Vill inte ligga innaför en tröja men finner sig att ligga i en ficka.
Har haft viltfödda kisar förr o de har inte varit så här men de har inte de tama heller varit.
det brukar vara jätte skillnad när man har en vildfödd kattunge ensam, allra helst om den är hungrig, rädd och frusen brukar det inte ta många sekunder innan den tyr sig till den som ger den mat och trygghet. Det blir en annan sak om de har ett eller flera syskon att ty sig till då tar det lite längre tid.
Hade ju en ensam kattunge här hemma undertiden de höll på att försöka få in mamman och resten av ungarna och under de tre-fyra dagar den bodde här blev den helt tam och när de återförenades var "min" kattunge mer intresserad av människor än av sina syskon som han tyckte var tråkiga som gick och gömde sig när de underbara människorna kom ;-)

Liten pojke är nog 4 - 5 veckor är nu hos foster mamma så håll tummarna att det funkar. Tyvärr var hennes ungar ca 7 veckor så mycket mjölk blir det nog inte där men den får lära sig vara katt.
Saknar honnom redan.
Sätter in bilder senar ev i morgon efter jobb.

hoppas han trivs o får mat hos nya mamman…förstår att du saknar plutten….väntar såklart på bilder…
Förstår att du saknar kisse, hoppas att det går bra för honom :)
Kram och tack för att du tog emot honom monsi 

Vilka härliga bilder och så fint gjort av dig att ta in kissen .Hoppas det funkar bra nu så han får mat i sin lilla mage????
Kommer han tillbaks sen,eller???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Fick just reda på att liten inte vill dia nya mamman fast hon låter honnom
Så får köpa ersättning i morgon, fast det hadde jag ju fått göra ändå eftersom mamman ju håller på att vänja av sina små.
Bild på mamma o de små ostbåge fest.

så var min Jullan åxå som liten… fostermamman ville ta hand om henne men Jullan sa bara frääääs…..att bli tvättad var OK men att dia… nä fy…. hon var ju jääääättevuxen ju…. tror hon var nånstans mellan 6-8 veckor då…men det blev katt av henne med…
jag har en klängig 6 veckors unge som är fenomenal på att klättra…. han kommer upp på nolltid i knäet….är bara orolig sen att han trillar ner o slår sej….nyss kastade han sej handlöst ut från mitt knä o jag hann bara stoppa honom i sista sekunden…

Vilken gangster du har där hemma # 61.
Här är så tomt snyft!
Men kise behöver ju andra kisar fast den inte vill dia. Suck! Min lilla bäbis 

du får väl flytta dit du med…tycker jag är självklart…
Aww så söta katten och hunden är tillsammans

Han som äger mamman har flera vuxna kisar o de äter hundar o utan mina vovar går jag sällan någon stans.
Fast jag kan ju ta hit mamma kise o alla barnen
Lämmna kvar hund ätarna hos sin husse.
Undrar om min sambo hadde blivit galen då hi hi!

Så söta dom är allesammans. 
Jag fick hem liten bebis på 5-6 veckor som hittades i skogen gåendes helt ensam för att par år sedan. Jag hade en stödis som hade egna ungar som var 5 veckor. Mamman tog till sig ungen med en gång, hon tänkte börja med att tvätta den. Fräs och tjoff sa ungen och gav sin nya mamma en rak höger!
Det tog ett par dagar sen låg ungen bland dom andra och diade. Upphittaren hade haft den en vecka innan jag fick hit och den hade fått mjölkersättning den veckan. Så jag fortsatte med det lite till trots att den även diade mammakatten.

självfallet monsi….bara att berätta för ägaren….du har mej som vittne…
Så bra du ordnat för den lilla kattungen Monsi! Jag tror nog att ungen kommer att dia sin nya mamma. Min Alice tog sig an en moderlös 4 veckors kattunge, och jag såg hur Alice lockade och manade på ungen att komma och dia, och det dröjde inte länge förrän våran unge förstod vilka ljuvligheter Alice hade.
Du kanske ska skicka sambon på Bioresonansterapi i Malmö så att han blir bra från sin allergi som jag blev. Jag har numera tre katter och lånar en schäfer flera gånger i veckan utan några som helst symtom (hade svår allergi innan). Då hinner han ju bli behandlad och klar tills kattungen är 12 veckor…
Tack Monsi för bilderna och för allt du gjort för det söta lilla lurvet!
68 - Bioresonansterapi låter intressant eftersom det verkar ha funkat så bra för dig. Har en god vän med allergi som säkert skulle vilja veta mer :) Ska googla så länge och se vad som poppar upp.. 

Liten börajade dia vid 23:30 tiden igår skönt.
Den terapin lät intresant.
Kanske ska skicka honnom på den

Tack! Alla för all stöd o hjälp!
Berättar om jag får kise eller ej håll tummarna.
Hoppas ni förstår om kise kanske inte är 12veckor när jag får den igen det beror ju på vad foster mamman tycker o gör.
Hennes ungar är ju ca 2veckor äldre o kommer flytta när de är 12 veckor, hon är dessutom rätt tun nu trotts massor av god o nyttig mat.
Önskar jag får min bäbis igen.

hoppas det går bra fortfarande med diandet…ska bli spännande att höra fortsättningen….
Monsi: Närmaste mottagning för dig tror jag är Malmö:
Jag gick 6 behandlingar och blev därefter symtomfri totalt mot min kattallergi, som var svår med astma. Men det är ju en alternativbehandling så det finns ju inga garantier. Jag är glad att det fungerar för mig.
Vilken gullig historia. Hoppas du får behålla bäbis.
**MVH Cerrolyn
Vilken historia….vilken tur att han hitta lillen och att du hade någon som kunde ställa upp med fostermamma…….
Jag tänkte ett tag att du skrev aldrig hur den hade det med sina toabesök….för det kan ju varit så att lillkissen behövde hjälp…och att det var det din hund visste, så hon förökte att slicka igång kissen….
Har själv en gång tagit hand om en mycket ung liten kisse, och då fick man ta en bommulstuss och ha på ljummet vatten som man sen strök med där bak, och då kom hon igång med att baja o kissa…..det kan ha varit det som har varit orsaken till att maten inte smaka….men nu har nog fostermamman fixat det…
Hur som helst vilken härlig historia, och man hoppas ju på en lycklig slut på den så att du får din lilla kisse tillbaka…..ge inte upp hoppet
Eija

Lill kise är en tuff terorist busar o leker o äter för två
Min sambo sa igår att vi får nog ta tillbaka kise sen
, leta hem till den för han tyckte vi inte kunde dumpa över det till foster familjen
Vadå leta? Den har ett hem som väntar, nu ska bara den blivande hussen förstå det hi hi!
#75 lill kisen behövde nog hjälp där ja, men foster mamman o min vovve fixade den biten.
Har inte gett upp änu saknar liten bus.

Vilken härlig historia det blev här!!! Underbara Monsi! Vad du ordnat det bra!! Nu är det bara sambon kvar! Som sagt var…skicka han på behandlingen o få han allergifri till Liten kommer tillbaka HEM! =)
Underbara foton på vovvarna och Liten! Så härligt att se att de tog hand om Liten! Väluppfostrade!!
Kram o lycka till!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Hoppas verkligen du får behålla Liten monsi, bebben är ju såååå söt!! 

#76 att sambosar ska ha så svårt att fatta….är lite Kaspersjuk själv här… undrar när min sambo ska fatta det….Kasperspinn är något särskilt extra