Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1183 ggr
Hawknestgrove
0

Tråksamt för lilla Mee....

Så synd, Husse gav klartecken att prova att ta in lilla Mee till våra andra. Nähä, sa alla tre katterna. De gav sig på henne allesammans och blev dessutom osams sinsemellan. Det är inte tillräckligt med utrymme helt enkelt Och att prova med att ha henne exempelvis i en bur i omgångar tror jag inte på. Då blir hon väl så frustrerad och arg, så hon rymmer härifrån. Hon mår toppen för övrigt, hur go som helst. Men jag vet ju hur gärna hon skulle vilja komma in i värmen i vinter, men det går ju inte……Ok, hon har ju magasinet att gå in på, där har hon sin kattkoja, hon har mat och kel och frisk vatten, så det går egentligen ingen nöd på henne….Ändå så får jag dåligt samvete.  Helst av allt, så skulle jag önska henne ett bra hem där hon fick var själv och inne, för det skulle hon klara utmärkt. Men husse gillar henne för mycket…..

Känner mig helusel. Hur kan jag, som så förespråkar innekatter ha en kisse som inte ens kan få gå in…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

svårt att få kissar att gilla varann,, kasja o lisa när de flyttade in fick utstå spott och fräs av främst Miss i två månader innan hon ens acepterade att de fanns i hemmet, nu går det bra dock, kanske ni helt enkelt ska försöka stå ut tills lagt sig, om det inte är dödliga slagsmål då, Vill ni järna behålla henne så skulle jag nog försöka,,, elr se om man kan finna ett hem som kan ha henne inne,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

monsi
0

Gunilla ge inte upp än.

Lilla Mee  låt henne umgås en o en med de andra kanske funkar.

Hon har det jätte bra hos dig trotts att hon inte får komma in änu.

Att tiilföra en till kise till en redan befintlig katt flok kan ta lång tid.

Ha inte dåligt samvete för att hon är ute hon är en klok mise vilket hon har visat många gånger o trivs hos er fast hon inte får komma in änu.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

martdat
0

svårt när ni bor litet , jag vet,, inte lätt att ge tipps egentligen när man inte har catfighten framför sig,,

Hawknestgrove
0

Nä, två rum är ju inte mycket att hurra på. OCh visserligen är JAnne glad i katterna, men något spott och fräs det går han inte med på. Han väntar sig, att det ska funka perfekt, vilket det naturligtvis inte gör med vuxna katter. De andra har ju vants in när de var pyttesmå och då har det ju gått. Lilla gumman, får väl försöka göra livet så drägligt som möjligt för henne. OK,  hon beöver inte frysa och vara hungrig och hon är kastrerad.

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är bilder på magasinMee

Hawknestgrove
0

en till

Hawknestgrove
0

och den sista

kattassen
0

Det blir väl till att göra magasinet till ett litet katthem kanskeFlört så Mee får lite kompisar på loftet istället…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

ingen som tvivlar på att Mee har det helt ok ändå Gunilla!!! e det Mee som sitter i fönstret ?

Sidentass
0

Tror säkert att Mee trivs ganska så förträffligt där hon är nu..hon känner ju att hon är älskad av dej..hon får mat, värme kel o massor med omtanke..vet hur svårt det känns när katter vägrar att samarbeta..oftast brukar det ju, som du också vet, lösa sig efter en tid..men jag har också varit med om att jag var tvungen att hitta ett nytt hem till en hittis..som inte på några villkor gick ihop med Bamse..dom slogs så det blev stora tussar överallt..

forrest
0

Glad *vad sött*  hon ser ju ut och ha det rart där, verkar ju ligga med huvudet mot kanten och kika ut lilla tjejen.

instämmer i kattassen inlägg #8 Skrattande

destiny
0

Kan berätta att det inte alltid är kört fast man tror det! Jag har en katt, Isa, som dom åren hon bott hos mig inte tålt vuxna katter. Katter som hon sett från det dom var små tills dom var vuxna funkar bra med henne. När hon kom till mig bodde hon på ett rum med nätdörr. Då hade hon förvisso ungar men även senare kastade hon sig mot nätdörren och skulle döda den katten som kommit för nära.

När ungarna flyttat fick hon själv köket och uterummet som sina domäner. Jag försökte någon gång släppa ihop henne med dom andra men hon kastade sig över dom.

Men en morgon för några veckor sen när jag vaknade såg jag en katt på bokhyllan som jag inte riktigt kunde placera utan glasögon. Det var Isa som helt lugnt låg där och vilade sig. Förvånad Först fattade jag inte dels att hon låg där i stället för att vara i köket eller uterummet och sen att det var helt lugnt i huset. Hade inte hört något bråk alls under natten.

När jag kom ner såg jag att någon av katterna lyckats skruva av en vingmutter på en kattlucka och genom det släppt ut Isa. Har aldrig hänt förr att någon lyckats skruva av vingmuttern! Men jag vet vilken liten klåfingrig gossekatt jag misstänker! Flört 

Nu är alla katterna tillsammans, inga nätdörrar behövs, Isa är en i gänget. OK, Isa och dom andra madamerna älskar väl inte varandra men det funkar. Det är så otroligt skönt!

Jag trodde aldrig det skulle funka med Isa och dom andra vuxna katterna så det finns hopp! Flört

catfoot
0

Vet, det kan vara svårt att få in katter i ett sammansvetsat kattgäng. det blir mobbing direkt, men oftast så löser dom det om tiden får gå..men det är inte kul å stå på sidan å se dom  vara ovänner..

Men jag vet att hon hur du än gör, får ett bra liv med er Gunilla…Kram Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Hihi, ja det är hon i fönstret. Där sitter hon ofta och även i grävmaskinen och i traktorhytterna, så hon har många dragfria och torra ställen, så det är ingen nöd så. Sen har hon ju en kattkoja på magasinet där hon kan krypain på vintern. Husse vill ha en katt som går här på gården, för vi behöver ju jobbarkatt. OCh vad gäller käk, så får ju hon oftast väldig fin mat, hon får ju del av den mat vi får av veten som är av utgånget datum, Hill´s. så ingen skräpmat här inte…..