Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1961 ggr
Pudel
0

*Löst*Avlivas i morgon, onsdag

1 år gammal, gråvit hankatt, kastrerad och vaccinerad,  avlivas i morgon om inget nytt hem hittas. Katten är van vid hundar. Han finns i Borås. Kan någon hjälpa??

Kan du hjälpa denna katt, kontakta Karin

tel 033-271313  mobil 0707812521

sagodjuret
0

vems är katten? har dom hört med katthem? ah. varför får man alltid höra sånt här precis dagen innan? det blir ju så otroligt stressigt. någon måste ju ta in den lilla saken. :'( om så bara för ett litet tag. snälla?

Debattia
0

Varför ska den avlivas ??

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Ankie
0

ja du oerhört frustrerande. Finns det nån som kan hjälpa den stackars missen från döden?

Pudel
0

Kattens ägare ska flytta imorgon och vill bli av med katten. Han har haft en annons i Borås tidning under helgen, men ingen har hört av sig. Mer vet jag inte. Karin är inte ägaren, men har haft kontakt med honom.

sagodjuret
0

ah. jag blir så arg. varför kan inte folk planera bättre? börja annonsera helgen innan man ska flytta och sedan "nähe. inget svar. då får jag vill döda den då." Skrikandes

Delvoriah
0

Fantastisk framförhållning!

http://brisingasmycket.se

tuska
0

Jamen….. denna kisse måste vara lätt att omplasera. Rena ungdommen vaccinerad och kastrerad.

Är det någon som läser detta som går i kattungetankar

Måtte han slippa avlivas

Pudel
0

Kan någon rädda livet på denna fina katt??? Vara stödhem, medan man söker nytt, permanent hem?

Lena
0

Håller med folk är sanslösa! I sådana här lägen längtar jag tillbaka till Nederländerna där det är olagligt att avliva friska katter och andra sällskapsdjur. Det gör helt enkelt att folk tänker efter och har bättre framförhållning.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pudel
0

Putt! Någon??

Delvoriah
0

Jag försöker fiska lite… får se om jag får något napp…

Debattia
0

Puttar upp !!!!!

Debattia

martdat
0

jises!! vem har inte flyttat med katterna några ggr, dumma jäklans undanflykter!!!Skrikandes

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

monsi
0

putt

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Ankie
0

någon? katten dör ju… imorgon….

martdat
0

kan inte själv men det kanske underlättar för andra om transport kan lösas längre bort? är ägaren villig att köra den ?

Delvoriah
0

Jag har en vän som hör sig för bland sina vänner… hinner inte få svar idag, men hoppas få svar imorgon… i tid hoppas jag…

#9 BRA lag.

annebeate
0

Stackars kisse, varför ofta i sista minuten. Kissen måste räddas!

Någon som kan ställa upp åtminstone tillfälligt. Kan inte annars Karin kontaktas och  ta hand om katten tillfälligt så hem hinner ordnas. Inte skall en ung helt frisk kisse behöva dö i morgon!

Pudel
0

Skicka sms till Karin så fort någon har en lösning eller ring i morgon bitti.

sagodjuret
0

någon måste ju kunna ta in den lilla kissen en liten stund? om så bara ett par dagar och så får vi se till att hjälpa till att hitta ett annat hem. det får ju bara inte bli så att han avlivas! vilken tid imorgon ska det ske? kan någon kolla upp det?

Pudel
0

Vet inte vilken tid han avlivas, bäst att fråga Karin i morgon bitti, hon har tel nr till kattägaren. Sms kan man ju  också skicka

sagodjuret
0

ah. jag blir så frustrerad. jag får lust att offra dom där 8 timmarna det tar (fram och tillbaka) till borås och domdär typ 2000 kr det lär kosta. men jag KAN inte ha en kisse till här. mumrik skulle säkert inte ha något emot sällskapet men man KAN inte ha två katter på 28 kvm. det är djurplågeri. bodde jag större skulle jag nog nästan offra både tiden och pengarna för att rädda honom men det är omöjligt. det känns så sjukt hur lite katter kan vara värda för andra människor. :(

catfoot
0

Frustrerad, arg…Vilka människor..Som om dom inte visste att dom skulle flytta i morgon…En sån enkel lösning på problemen…Vill bara skrikaSkrikandes, när jag läser sånt..

Hoppas att nån kan ta in katten om bara för nån dag…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Pudel
0

Någon måste väl ha plats för denna vackra, kastrerad och vaccinerad pojke som är bara 1 år gammal. Inte ska han behöva dö??

Kontakta Karin snabbt isåfall, tel nr i första inlägget

MusCarro
0

Om någon kan köra katten till alingsås så där jag bor så ligger ju borås inte långt ifrån alingsås, dock kan jag nog bara ha katten i några dagar… Ska ju få hem en annan som är dräktig sedan… Och så får han bo på toalätten :D

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Kattjazz
0

Jag kan, men finns i Stockholm…om det går att ordna transport så är han välkommen. Skickar pm till Karin

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Lena
0

#25 & #26 Kanske ni kan samarbeta i frågan. Om #25 tar honom innan han avlivas och att transportbiten ordnas i efterhand. Transport brukar ju oftast kunna ordnas.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Putt! Ja Alingsås är ju itne så långt! Då har han ju fått några dagars frist!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Är Karin underrättad per telefon om att det finns ett stödhem så att beskedet inte kommer för sent!!!!

annebeate
0

putt…..

kattassen
0

Kastar mig in här med en mobil-uppkoppling som är usel…

Kontakta Djurskyddsföreningen i Mölnlycke 031-888880 omgående. Kanske det finns en chans där!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Gullimat
0

Hoppas det löser sig.

Tänk om vi hade haft samma lag i Sverige som i Nederländerna.

annebeate
0

Hoppas att beskedet om hjälp i Alingsås kommit fram i tid.

Pudel
0

Har talat med kattägaren för en stund sedan. Katten lever, har sagt att vi jobbar på detta. Försökte ringa igen, men fick inget svar, talade in ett meddelande.

Han vill helst inte avliva katten men det känns väldigt akut.

Jag ska försöka kontakta honom ang hemmet i Alingsås. Men jag tror inte att han har någon bil så att han kan köra, är dock inte säker.

sagodjuret
0

jag kollade upp det och det kostar 64 kr att ta länsbussen mellan borås och alingsås. kan inte det vara ett alternativ? jag kan betala om pengarna är ett problem.

annebeate
0

Avståndet mellan Alingsås och Borås är 38 kilometer, alltså ingen längre sträcka och buss finns om inte bil finnes.

Finns kanske någon som  vid behov kan hjälpa till med körningen. Kattens räddning  får bara inte stupa på transporten.

Vid behov är jag också villig att bidra till transportkostnaderna.

Pudel
0

MusCarro, du har pm med kattägarens tel nr

Pudel
0

Nu håller vi tummarna att allt ordnar sig. Har jobbat med detta hela kvällen, halva natten och hela förmiddagen idag.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Fast om ägaren ändå skulle betala för en avlivning kan man ju hoppas han bistår med dem pengarna för transport och lite mat eller sand till kissen hos dem som hjälper till att lösa detta

catfoot
0

Om kattägaren egentligen inte vill avliva katten..Hmmmm, varför har han inte lagt större jobb i att söka hem till den..grrr..Sånt retar mig..

Men nu hoppas vi att det ordnar sig för den lille kissen…Sitter det i pengar, finns det en till här som gärna hjälper till med en slant..

OT/Snyggt ....

Pudel
0

Han menar nog att han hellre vill omplacera katten om det finns möjlighet. Men att om han inte hittar ett nytt hem, finns inga andra alternativ. Han har haft en annons i tidningen.

Tyvärr gör folk så här hela tiden, kattens liv är inte mycket värd för många.

Det borde vara självklart ,att flyttar man, så flyttar katten med. För mig finns det inga andra alternativ. 

Tänk om folk sa: "Jag flyttar, jag kan inta ta mina ungar med mig till en lägenhet, för de kan inte springa ut och in på samma sätt som de gjorde när jag bodde ute på landet, de mår inte bra av det! " eller" Jag har blivit allergisk mot mina ungar, måste bli av med dom" eller " Jag flyttar ihop med någon, som inte tål mina ungar, jag måste omplacera dom!"

catfoot
0

Ja, nog kan man bli arg…Undrar även om han avlivat sin hund lika enkelt, om han ägt en sån istället

Undrar oxå varför inte katten får följa med…Rädd om nya soffan kanskeObestämd

lir inte klok på människor, tacka vet jag djur…

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Blir så för***t less o arg på sådana här saker..!! Och det är minsann inte första gången man läser om hur folk hotar med dessa avlivningar av friska djur..!

Måtte kisse få ett nytt stöd/permanent hem..och må aldrig den människan skaffa sig ett husdjur igen..

MusCarro
0

Skulle kanske kunna hämta kissen med vi har det lite kärvt med pengar dessa månader framöver, så om någon skulle kunna bidra med en liten bensinslant? :) annars tror jag inte det är några större problem att hämta katten!

Caroline Nygren

catfoot
0

Jag bidrar gärna med en slant till bensin..Bara katten kommer därifrån med livet i behåll…

OT/Snyggt ....

MusCarro
0

Ska kontakta karin nu ang. katten så får vi titta på detta… hoppas han inte är borta än!

Caroline Nygren

annebeate
0

Samma här, jag kan också bidra till bensinpengar.

MusCarro
0

Vi åker och hämtar kissen om en liten stund, pratade nyss med ägaren! Så så långt är det löst!Skrattande

Caroline Nygren

essut50
0

Så bra. Jag kan oxå bidra till bensin pengar.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

catfoot
0

Helt fantastiskt, jättekramar till er .

Ok, pm,a mig kontonummer å bank…Vad tror du resan kostar??..I bensinpengar..

OT/Snyggt ....

MusCarro
0

Hej gottfolk!

Jag har lite svårt för hur man skickat PM :) är ganska ny på iFokus! :)

Ni som kan bidra med pengar får gärna skriva eran mailadress eller något så jag kan skicka kontonr :) Det går på ungefär 150-200 kr, det blir ca 15 mil tot :)

Tack alla för att ni hjälper mig att hjälpa katten :)

Caroline Nygren

monsi
0

Kanon att du kunde rädda kise.

Den katten borde inte vara några problen att hitta hem till om ni inte ska ha kvar den.

Billder o mera bilder tack!

catfoot
0

Är det nån som är bra på att förklara pm-biten…

Jag kan försöka…Om du pm,ar mig tex. Så klicka på mitt alias under min Avatar i mina inlägg…Då kommer du till min sida, där klickar du på kontakta i övre delen av sidan till höger…Sen är det bara att skriva som vanligt…Du ser om du fått pm, i meddelanden uppe till höger på hittekatter i fokus sida…

Blev detta rörigt, så ropa på mer hjälpFörvånadSkrattande

OT/Snyggt ....

Pudel
0

MusCarro, du skickar pm på samma sätt till andra som du skickar till mig. Nu har du ju bara svarat, på mina, men om du tittar på sidan, förstår du hur du ska göra.

kattassen
0

Hallå! Ni vet väl att ni kan utfå bidrag för bensin från Daisys Reskassa. Jag är inte hemma just nu men om ni vill ha pengar därifrån så kan jag ordna överföring till helgen och pengar kan finnas tillgängliga på konto på måndag.

Pm.a mig med vad som gäller, vem som kör, vilken sträcka och när samt kontonummer till dig som lägger ut.

Det är till sådant här som en slant kan bidras med från Reskassan.

Daisys Reskassa

Bigless
0

Hehe, lite tragikomisk tanke. Pratade igår med en inom kks och de hade igår fått in extremt många ärenden. Här på hittekatter tjafas det om ett antal katter i hamnen under  typ 1½ år och katterna bara fylls på. Jaja, känner igen tjafset och glad jag lämnat det bakom mig!

sagodjuret
0

#56 jag förstår inte riktigt vad du menar?

MusCarro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej!

Nu har vi varit ute och farit i över 2h tur och retur mitt ute i ingenmanns land.. Skrattande

Herren på 1 år heter Elvis och är riiiktigt tillgiven..

Vi hoppas att det löser sig hyfsat snart med frakt upp till Sthlm för denna otroligt fina herre!

Bifogar lite bilder!

// Tobbe (Carros sambo)

Caroline Nygren

Bigless
0

#57 Ett fåtal ärenden som hamnar i fokus när det varje dag anmäls så många ärenden som inte får tråd på iFokus. Nu menar jag inte bara denna tråden utan en hel del andra trådar där det "tjaffsas".

monsi
0

Skönt kise är framme nu vilken vacker liten katt.

majvi
0

Visst är det så att det är bara några ärenden som tas upp här.Sen kan man tro att det bara finns hemlösa katter i södra Sverige för det är dom det skrivs mest om.Finns det inte runt 20000 hemlösa katter i Stockholmsområdet?Men några katter blir hjälpta här.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

sagodjuret
0

#58 vilken sötis. underbar färg. :)

sagodjuret
0

#59 du menar att det är bättre om inga ärenden hamnar i fokus än några? för alla kan ju omöjligt hamna i fokus.

annebeate
0

Så fin han är. Tack Carro, Tobbe och Pudel!

MusCarro
0

catfoot! Ja vet inte hur daisys kassa löser det emn kommer inte in på din saida för att skicka ett pm iallafall :(

Men nu är kisse här och det är det viktigaste!

Caroline Nygren

Pudel
0

Vilken fin pojke! Tur att jag fick veta om honom, det var slumpen….

martdat
0

#65 Då vill vi se bilder sen!! Vad sa ägaren?

Lena
0

Jättefin kisse! Skönt att han klarade livhanken. Har dock svårt att acceptara alla dessa avlivningshot som allt för många kattägare utsätter sina katter för. Det borde vara förbjudet. :(

catfoot
0

Tack för att du räddade den lille kissen…Rosor till er..

Daisys reskassa har Kattassen han om…Det är hon som betalar ut från den…

Men jag har lovat att hjälpa till med en slant för bensinen..Du kunde visst pm,a Pudel…Gen henne ditt konotnummer å bank..Så kan hon vidarebefodra det till mig…Kram..

OT/Snyggt ....

kattassen
0

MusCarro - jag har sett ditt PM och kommer att fixa över en slant när jag kommer hem till helgen.

Tack för att ni hjälpte den lille sötnosen!

Catfoot - du behöver inte bidra extra denna gången. Det finns pengar i kassan så det räcker.

annebeate
0

Så bra om Daisys reskassa kan gå in och täcka kostnaden, det förenklar det hela. Vi som erbjöd oss att hjälpa till med ersättning för bensinkostnaderna  och naturligtvis även andra kan ju sätta in en slant just till Dasiys reskassa eftersom det är jättebra om där framöver  finns medel just för  akuta situationer som denna. Daisys reskassa finns under godkända insamlingar.

catfoot
0

#71..Naturligtvis sätts slanten in där istället…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis En sån fin kille. Lik Arne…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#58 missade bilden sisst, min dator e så seg så bilderna laddas inte så fort,

Dagoe
0

Ser att det fortfarande fungerar utmärkt med avlivningshot av ägda katter … Kanske vi borde börja med att avlivningshota alla katthemskatter ;)

sagodjuret
0

#75 mjo det är ju lite knepigt. men det är väl så att folk är mer benägna att uppoffra sig eller vad man ska säga när det handlar om liv eller död.

Delvoriah
0

Det flesta utekatter är väl mer eller mindre "avlivningshotade"… Det handlar bara om att det är en mer utdragen och plågsam död… :(

sagodjuret
0

#77 absolut. men när dom hamnar på katthem tänker kanske folk att det inte är lika allvarligt längre.

MusCarro
0

Igår och idag så leker han med båda hund och katt och mkt annat! Kelat en massa med min sambo har vi gjort med :)

Caroline Nygren

Pudel
0

#75 "Ser att det fortfarande fungerar utmärkt med avlivningshot av ägda katter…"

Menar du att man inte skulle räddat katten utan låtit ägaren avliva den? Det är nog mycket få kattägare som ändrar sig, när de bestämt sig att avliva sin katt. Att "hämnas" på kattägaren, drabbar bara katten.

Många hemlösa är också avlivningshotade, av kommunen eller någon annan. Ska man inte hjälpa dom heller? I båda fallen är det kattens liv det gäller.

Lena
0

#75 Vill förtydliga att jag är starkt emot alla typer av avlivningshot. Känns långt ifrån bra det här!

monsi
0

Verkar vara en dröm kise o så är den blå åååå!

Tur ni kunde hämta hem honom.

Fattar inte att förra ägaren inte kunde hitta hem till kise måste ha varit en lat d###l

kattassen
0

Egentligen känner jag väl lite "tvehågsna" känslor inför det där med avlivningshot. Om en katt ligger i en buske, hemlös och med timmarna räknade (eller dagarna, eller veckorna…) är det mycket akut med ett hem. Om en katt visserligen frisk, ung och stark har lika många timmar, dagar eller veckor kvar i livet pga idiotiska ägare så är det precis lika illa tycker jag.

Sedan finns det sådana som hotar med avlivning men egentligen bara vill komma före i kön så att säga och detta är inte klädsamt och högst oseriöst.

Men har personen bestämt sig och det inte finns någon hjärncell kvar som producerar empati så anser jag att katten skall hjälpas kvar i livet (däremot kan ägaren byta plats med katten möjligen…)

Felixfelix
0

Ni har hört det om att man inte ser skogen för alla träd?

Jag tycker mig se likheter här,när det gäller denna och massor av andra ägda katter.Någon kattälskare (ja,det händer även mig) blir ledsen över att katten ska avlivas och vill så gärna hjälpa katten (inget ont i det).

Nå,resultatet då - man räddar en katt medan hundra andra som faktiskt hade behövt hjälpen bättre (eftersom de saknar ägare) går kvar ute och både lider och förökar sig.

Så faktiskt,eftersom det finns så många hemlösa katter,då vore det bättre att låta ägaren ta ansvaret vad det än innebär.Om man ser till den stora helheten då är det bättre att hjälpa hemlösa katter och lämna de ägda åt ägarnas ansvar.

Jag kan tyvärr inte se att det på minsta sätt hjälper upp hemlösa katters situation när man hjälper katter med ägare.Däremot blir jag som kattälskare givetvis glad över att en katt får leva men det är en helt annan sak.

När privatpersoner agerar och hjälper katter är det en helt annan sak än när organisationer gör det.Som privatperson handlar man som man vill medan organisationer bör föregå med gott exempel och även "se skogen,inte enbart alla träd".

Delvoriah
0

Det är ju så… när en katt får ett hem, så är den en annan som inte får det…

Men som ett känt citat lyder: "En ros är en ros är en ros." På samma sätt skulle jag vilja säga: ett liv är ett liv är ett liv.

När en katt räddas, så räddas ett liv - oavsett om den är hemlös eller har en ägare.

monsi
0

Det vissa av er diskuterar nu diskuteras också på en anna tråd som heter katthjälp över alla gränser. Ni kanske vill delta där?

Denna kisen är räddad mår bra o hittas förmodligen ett bra hem snabbt.

Förra Ägaren till katten måste ha varit en lat s###el som ville döda kisen i stället för att ta sitt ansvar o själv hitta hem till kise, katten är nu trygg o inte död eller utslängd på gatan. Ett öde som drabbar alltför många katter.

Katten kunde ju ha blivit utslängd o blivit yterligare en i statestiken.

Sen om man tycker det är rätt eller fel att det är ett avlivnings hot med i bilden är en annan sak. tyvärr funkar det allt för bra o jag förstår varför.

Har följt många trådar här o det är många katter som söker hem.

De mest akuta nu är magdas fd hemlösa katter två trevliga kisar som behöver hem i förra veckan sop-rotaren o Trollmor.

Sen är det lille Tyr o JP som hennum o praxis har slitit så för.

Hoppas någon kan ge dessa hem o det nu!.

Debattia
0

Skönt Glad det löste sig!!! Eloge till er alla som fixade det !!!!!

Debattia

kattassen
0

Jag ändrar i rubriken att ärendet är löst. Åtminstone den akuta situationen. När det sedan blir dags för ev omplacering får det bli en ny tråd. Jag låser även denna då den vidare diskussionen om avlivningshot etc. inte hörde till det ursprungliga ärendet.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer