ot djurplågeri.-(
Igår kväll var jag inte att leka med..blev fullkomligt vansinnigt skogstokig.
Min son kom in o berättade att grabbar varit i full gång med att sparka fotboll med en igelkott, samt skjutit mot den med softairgun!!
Tog mej dit o tog hem stackars kotte..hade den här över natten för översyn..och lite mat..glädjande nog..upplevde vi att den var i så bra skick att man kunde gå tillbaka med den till samma plats igen..
Hur i hetaste helsefyr är man skapt för att ens komma på tanken att göra något dylikt!
Har varit o pratat med föräldrarna idag..som tog det på allvar o skulle prata med sina barn..
Men man undrar vart fanns djurkunskap i deras uppfostran…Att ha respekt för andra levande varelser på vår jord..Blir så arg, när jag läser vad dessa barn gjorde mot igelkotten…Hälsa å krama din son å från catfoot..Han är en hjälte i mina ögon som sprang hem å berättade allt å den lilla igelkotten fick hjälp…Kram till er..
Ibland önskar man de kunde få smaka lite på sin egen medicin.
Din lillkille är värd en extra glass i värmen 
Man blir så arg på såna barn.. Tur att du och din son hjälpte igelkotten.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Din son är en hjälte Siden krama o beröm honnom ordentligt.
Låna sen en softairgun o roa dig kungligt en mörk kväll hi hi!
Buskar är bra att gömma sig bakom mohaa!
Se sen till att de små monstren får ordentliga straff.
PPolis anmäl dem igelkottar är fridlysta o får defetivt inte röras överhuvudtaget.
Finns säker några advokater på den här sidan som kan hjälpa dig med en bra anmälan.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Om det känns jobbigt att polisanmäla så kanske man kan ge ett anonymt tips till polisen… fast det kanske inte håller.. iom att det inte finns bevis.
I övrigt känner jag visst medåll med #2.

#4 Ja..vad jag skulle vilja göra med dessa kräk är inte tillåtet att skriva här.
…vi funderar nu på en anmälan..men eftersom dom här killarna känner min son, är jag lite orolig för att det kan sluta med att saker o ting går ut över honom sedan..det är så mycket man måste tänka på…så sant så..man måste ha tillstånd för att ens förflytta en igelkott…de fina små fridlysta djuren..
Ja, hur det än är så kan inte din lille grabb bli lidnade…Men kanske nån från polisen kunde prata med dom, det brukar ändå skrämma killar i den åldern lite i varje fall..Vet inte men nåt borde dom ändå få till straff, vad ger dom sig på nästa gång, kan man undra redan nu…Hoppas i varje fall att föräldrarna deras tar itu med detta..

Siden gå in på tråden är folk galna o berätta vad du vill göra me de små liven o var inte rädd för att skräda orden.
Anmäl dem o ge föräldrarna utförlig information om vad deras små änglar håller på med.
Din grabb är stark det har han redan visar fråga honnom vad han tycker.Han vet vad som kan hända honnom men o andra sidan står du ju vid hans sida o han har säkerligen andra vänner som hjälper honnom.
På de små kräken innan de förstör sina o andras liv.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Det är helt riktigt Monsi..risken finns att de är fler stackars offer som kommer i deras väg..! Har inte gett upp tanken på en anmälan..man blir ju lindrigt sagt nervös när man tänker på andra djur som finns i deras trakter..eller gamla, sjuka o svaga människor som ofta drabbas på olika sätt av folk som inte har vett att sköta sig..
Ja ta upp det först med föräldrarna till dessa yngel och säg åt dem, att du tänker anmäla. JUst detta med att igelkottar är fridlysta är ju viktigt, då lyssnar säkert polisen mer. Något straff i ordets rätta bvenärkelse får de nog inte, för de är väl under 15 år? OCh som sagt, fråga din son, dagens hjälte, vad han tycker. För det är ju inte såna han har som kompiar själv? MEn jag håller med, kan vara känsligt, då du har utegående katter. MAn vet ju alddrig. MEn ett prat med föräldrarna, det är ju aldrig fel! OCh med grabbarna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....