Minsas väg hem. (bok)
Jag var ute på en lite bilrese igår och stannade till vid ett litet fik på reijmyreglasbruks område. Dä inne hittar jag en helt underbar liten bok som hadlar om Katten Minsta som är en övergiven sommarkatt. Men får följa minstas väg till sitt nya hem. Boken är skriven på rimmad vers och med helt underbara bilder!
(Minsta är egentligen en av järfällakatterna)
Boken kostar 165 kr och ALLA pengar går till behövande katter! Om ni vill ha en bok så hojta till och jag åker och köper till er och sen skickar jag på posten!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Toppen bra att skriva en bok om aktuellt ämne samt att ALLA pengar går till behövande katter. 
Vet du vem som ligger bakom boken…privatpersoner?
Vilken trevlig och viktig bok! Spännande! Blir också nyfiken på vem som ligger bakom boken.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bakom boken ligger två personer som köpt en liten kisse från Stockholms Katthem. Vi säljer även denna bok så klart 

Kissen som inspirerat till boken om Minsta heter Fredrika och kommer ursprungligen från "skräckvillan" i Järfälla. Samma ställe som Billy, kissen som inspirerat till Billy Hittekattsfond.
För er som missat eller glömt detta vidriga vanvårdsärende .
Här kan ni kika på Fredrika när hon bodde på Stockholms Katthem
Här kommer även en Solkattberättelse från Fredrika(minstas) nya hem.
[Solkatt Fredrika](http://www.katthemmet.nu/info/katt.php?cat_id=Solkatt: Fredrika - del 6)
Miranda och Marcus som adopterade Fredrika har skrivit den underbara barnboken om Minsta och hennes sökande efter ett nytt hem. Till förmån för vårt arbete på Stockholms Katthem har de skänkt ett antal böcker som vi säljer för 150 kr st + porto. Alla pengar går naturligtvis oavkortat till våra katter.
Det går bra att pm.a mig om man vill göra en beställning.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Föreningen Djurhjälpen säljer också boken. 
Går bra att beställa från mig också! PM:a!
Vem kan glömma den villan, trotts att jag bara var inne en kortare stund så är synen och lukten förevigt fastetsad i näsan och hjärtat. All heder åt er som orkade jobba där hela dagen.

Perfekt, vore inte detta något att få sponsring bakom, så man kan skicka runt till dagis m.m.
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Har nu läst historien bakom boken.
Toppen ide att skriva en bok om detta….härligt med kreativa människor.
Den står nu på min önskelista.

Den boken vill jag verkligen skaffa!
Och jag skulle önska att den får bli litteratur och diskussionsämne i för-och grundskolor, fritidshem..etc..etc..

om man är i stockholm, kan man då komma förbi katthemmet och köpa den där? Jag är rätt pank och porto känns så onödigt… speciellt när jag vill köpa ganska många.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#10 Absolut, vi har öppet för besökare måndag, onsdag, fredag och söndag mellan kl 18-20

Okej, då ska jag minsann kolla upp det där, om jag hinner :) Skulle vara kul o se hur där ser ut oxå! :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan