Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2594 ggr
Naquita
0

Kattungar i kartong:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De här 3 sötnosarna hittades kraftigt uttorkade i en kartong utanför Rödeby, i en skog där ingen egentligen håller till.

Meningen var nog att ingen skulle hitta de små:(

Jag blir så….jag vet inte vad jag blir längre..besviken, arg, deprimerad, förvånad, chockad? Det är längesedan jag blev ngt av det, för sånt här händer hela tiden av okänsliga idioterGråter

De har nu fått en mamma i Tikila som tar så bra hand om domKyss

Upphittaren hade även hittat 3 kattungar förra året, men där var de betydligt yngre,utan kartong och två låg döda:((

Den sista lyckades de rädda!

Alexej
0

Det är så otroligt grymt. Och kattägaren kanske gör samma med nästa kull…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

destiny
0

Man saknar ord Skrikandes En from önskan är att dom som gjort det själva blir utsatta för samma grymhet. Skrikandes

monsi
0

fattar det inte undrar  om folk som gör så är utomjordingar eller nått, för det är väll inte människor som gör så får jag hoppas.

Kommer aldrig förstå hur dessa varelser tänker.

Tur de hittades, o snälla Tikila pysslar om dem.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Norrbysa]
0

Häfta fast inplastade utskrifter på varje träd som ägaren till katterna får se nästa gång han ska lämna kattungar där…?

Tiana
0

Men nääää! Grymheterna verkar ju inte ta slut… Håller med att ungarna har stor tur som hittades och har fått komma in!

Lena
0

Finner ingen ord för handlingar av den här typen. Verkar ju dessvärre vara någon som satt det i system att dumpa kattungarna på det här viset. Man kan undra om folk är tappade bakom en hökärra, när det är så mycket enklare och bättre att kastrera istället. Stränga straff skulle nog motivera den här typen av kattägare att kastrera eller låta bli att bli kattägare.

Tur att kissarna räddades i alla fall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
0

Man kan undra vad det är för en värld vi lever i.

Förra sommaren tog jag hand om 5 kattungar som dumpats på samma sätt. En kille hade hittat 4 kattungar på 4 veckor i en kartong i ett dike vid vägen. Två dagar senare hittades den 5:te ungen väldigt uttorkad, men vid liv.

Tiana
0

*Sitter och funderar på om det är dags att se sig om i skogarna här uppe*

destiny
0

#8 Det har jag också funderat på ibland. Speciellt efter häromåret när jag fick hem en ca 6 veckors kattunge som svampplockare hittat mitt ute i skogen, inte ett hus i närheten.

TereseE
0

Ush, jag blir så ledsen. Tänk på alla katter/kattungar i kartonger som aldrig blir hittade… Jag skäms över grymheterna som dessa får genomlida.

[Liinda]
0

Men usch vad hemskt :( Efter att ha läst såna här saker kan man inte gå förbi en kartong utan att titta i den.

jen
0

fy vad hemskt! det hade varit humanare att tagit ihjäl dom direkt så de slapp lida….

Naquita
0

Ja, jag förstår inte:( Tänk alla dessa stackare som ni säger, aldrig blir upptäckta i tid..Varför sätta ut katterna i en kartong där INGEN går förbi? De måste ju leva i en fantasivärld där de tror att såhär små kattungar blir förvildade och övelever….Gråter

Kiwi gillar maaaamma

Naquita
0

Lilla hallon hade tur som hittades. Hon är den lugna av dom.

forrest
0

Gråter.. är så ledsen för alla liv som ska behöva lida..

**Lycka** är att se bla den sista fina bilden.. hur en mamma katt tar sin an en främmande unge av hela sitt hjärta* tänk om lite av den kärleken kunde finnas i hjärtat hos dem som dumpade dessa små också.. en innerlig önskan*

Naquita
0

Kiwi är charmören som ska ha all uppmärksamhet, han är också mammigast

forrest
0

asch! Så söt* liten tjej! vad vackra de var i färgteckningen..

Naquita
0

Smultron är änsålänge en liten blyg flicka

monsi
0

Så vacker o klok lilla mamma Tikila är.Kyss

Fattar inte hur man kan slänga ut sånna små charmtroll.Skrikandes

Kolla in den lilla puss magen som gjord för att pussa på.Kyss

Hallon vilken läcker täckning i det lilla underbara ansiktet  en riktig puss nos.Kyss

huskatt08
0

Åh…Återigen tre små "troll" som hade tur och kom under Emmas beskydd Glad Tack snälla du för allt du gör.

Gillar namnen på de nya….Åh de är ju inte alls sööööööta KyssTungan uteTungan ute

(tur du bor så långt bort)

Tiana
0

Söta är de verkligen. Tur att jag har några hemma så jag kan gosa av mig när jag kommer hem!

nisse02
0

Åh………………………. säger jag bara. Vilken tur att de hittades och kom till ett hem där det finns kärlek att få både från fina mamma katt och snälla människor. Stor Eloge och Rosor i mängder till Dig som tagit hand om de små.

Åh ………………… så söta de är. Helt ljuvliga småttingar och så fina namn de fått. Kiwi är ju helt underbart söt.

Lycka till med de små liven och tack för att du tagit hand om dom

anebit
0

Finner inte ord för vad jag känner för dessa dumpare!

En sån tur att dessa underbara småttingar kom hem till Emma och ny mammakatt.

Tack Emma för att du finns!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

missempty
0

Fy bubblan för människor!

Samma sak hände ju här i Örebro för några veckor sen, någon dumpade sex stycken kattungar i en kartong som turligt nog upptäcktes av en kattvän som tog kontakt med Polisen och sen fick vi ta hand om ungarna. Alla sex lever och mår bra även om de två minsta var nära att stryka med i början… men jourhemmet kämpade verkligen hårt med dem!

Nä fyy, det borde vara skottpengar på människor som dumpar katter på det viset! USCH! Skrikandes

TereseE
0

Tänk vilken lycka för de fina små liven att det finns människor som dig!

martdat
0

vilka sötnosar, fattar inte hur någon kan göra så emot dem,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

maggan47
0

vilken tur att det finns en kattvän som du Emma, och en liten mamma som tar hand om dessa också, vad jag vill göra med dessa lämpar sig inte för tryck, det mildaste är att smörja in människorna med ormspott, och lägga dom i en myrstack, bundna och försedda med munkavel, och sedan låta naturen ha sin gångSkrikandes

Maggan47

Lena
0

#11 Nej man blir miljöskadad. Jag tittar alltid om jag ser en karton som står övergiven. Hitintills har det dock inte varit några levande djur i dem jag tittat i.

#18 Vilke gullegryn de är bebbarna! :)

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

ja, nu är det iaf liv i luckan på övervåningen. Stakars Tikila är mitt i smeten;)

Lena
0

#29 Vilken härlig bild! :) Förstår att det är full rulle!

monsi
0

De ser ut o ha det jätte kul alle samman, fulla i 17Skrattande

Mamma Tikila kunde ju ha valt ett mjukare ställe att sova på men där hon ligger så har hon full koll på läget, klok mamma det där o vackerKyss

Naquita
0

haha ja Tikila ska alltid sova så hon samtidigt kan ha koll på alla de små liven

Sidentass
0

Vad ända in i glödhetaste!!!! Nu är det nära att man sitter o drar fram sin strafflista som inte är nådig här..men låter bli på grund av regelboken här på nätet! Tackar stjärnorna för att dom blev räddade, så underbart att dom hittade katternas bästa beskyddare Naquita!

Firinella
0

Vilka sötnosar och vilken tur att dom hittades. Nu får dom de bra hos dig.

Debattia
0

Vilka goa ungar. Hur i h……----!!!! är dom funtade som bara sätter ut dem så????

Synd inte föräldrarna till dessa idioter  inte lyckades lära dem empati för allt levande !!!

Är så arg så jag vet knappt vad jag skriver !!!!

Synd man inte kommer på någon när dom sätter ner kartongen !! Undrar vad man gjort då????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

maggan47
0

ska nog inte fundera på vad man gjort om man sett någon sätta ut en kartong, gjort sig olycklig, och fått skaka galler antagligenSkrikandes

Maggan47

monsi
0

maggan siden kolla tråden är folk galna o se vad man kan göra med en bra bil o lite tejp hi hi!Glad

De är för söta de små.

Gullimat
0

Vilka fina ungar och vilken tur du kunde ta in dom. Tikila ser väl ändå ut att trivas med alla sina skyddslingar.Obestämd