Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3092 ggr
anebit
0

AKUT! Svältande katter 2

Ny tråd då den gamla började bli så lång.

Jätteakut! Svältande katter

Då jag inte vet hur man gör eller får göra för att flagga för katter i nöd, så ber jag er istället att titta in på Livlinans hemsida och se om någon har möjlighet att kunna hjälpa de 2 vuxna katterna och 3 kattungarna i Skåne. Det är jätteakut! då metoden verkar vara vad jag tolkar som efter den information jag fått från kontaktpersonen att svälta ihjäl katterna. *ledsen*

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Debattia
0

För hjälp till katterna !

Har öppnat konto hos Smådjurskliniken DIN VETERINÄR .

"NORRKATTERNA " Ekvändan 2 . Helsingborg.

Bank-giro 5142-4976.

Här kan ni sätta in pengar.Vill ni enbart stödja dessa katter kan ni vänta tills ni får mer besked efter vårt besök som sker på måndag.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Vill också berätta ,det är inte enbart jag som hjälper dessa katter  utan vi är flera stycken som hjälps åt.

Har fått vägbeskrivning så nu vet vi var det är någonstans.

Debattia

forrest
0

fler *änglar*

vad skönt.. väntar på mer information då ni varit där. Vi kanske kan skriva i den här tråden bla pengar som sätts in till dessa kissar och vad som sker och behövs osv..

forrest
0

ja det har du ju redan börjat med Flört lite trött tror jag.

sagodjuret
0

jag hade kunnat vara akuthem till en kattunge om jag inte bott så långt bort (stockholm). :( inte för att jag skulle tveka att hämta den men tror inte en sån liten sak vill åka så långt.

tervmatte
0

Forrest

Du är själv en ängel som engagerar dig så mycket i dem kissar trots att du bor så långt bort.

Sagodjuret och Imasy

Vi kan ta hit kattungen när vi ändå ska hämta kissar som vi ska ta hand om, om Ni vill hämta de hos oss ( i närheten av Hultsfred). Det blir ju närmare för Er och kissarna får resan uppdelat en aning.

tervmatte
0

Debattia

Blir du kontaktpersonen för dessa katter?

Debattia
0

Jag blir kontaktperson på så sätt att jag beställer tid hos vetten och samordnar med er. Diskuterar med de övriga, löser transport till och från vette o.s.v.

Vi måste också börja diskutera hur katterna ska komma till de olika stödhemmen. Vänta därför med veterinärkontot ett tag ifall vi också behöver ekonomisk hjälp till transporter. Vi kollar först hur många det är som behöver kastreras,vaccineras o.s.v. Kanske också inhandla burar. Har själv gett bort två på sista tiden.

kan någon hämta katterna redan hos vetten efter att dom blivit kastrerade ? eller hur gör vi ???

Jag kan nog inte göra hembesök och så vidare till dem när dom får permanenta hem men det gör säkert ni som placerar dem senare.Däremot kan jag ju hjälpa till med annonsering .o.s.v.

Hoppas det var några rätta svar på din fråga?????

Debattia

mymlanbus
0

Eloge till er alla som jobbar så hårt med kissarna :) tack, ni är änglar!

martdat
0

#8 debattia, har du blivit förmedlare nu åt kks? så du står som förmedlare år dessa?, jag blir lite förvirrad då det står kattkomando syd under ditt namn men har inte fårr intrycket av att du är förmedlare, rörigt i mitt huve,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Vad bra ni jobbar frö dessa stackars kissar! Det värmer i hjärtat att följa den här tråden! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

Härligt att det går framåt för dessa kissar och än gång bevis att mycket går att göra med bra samarbete.

Tack till er alla som är inblandade.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Åh gud så underbart!

I morogn så sätter jag in den utlovade slanten till dessa kissar, bara jag ser att de är väck!

HAr även förfärdigat tre "praliner" som jag tänkte skulle gå tell dem! Lägger dem på lilla insamlingsforumet insamling

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sagodjuret
0

tervmatte

är ju lite närmare iaf. men jag känner mig lite förvirrad.. var är katterna just nu? vem jag ska prata med?

huskatt08
0

låter som det löser sig för missarna….så skönt.

Finns det hem till dom nu?

Jag sätter in en slant imorgon när vi vet hur många och vad som behövs.

tervmatte
0

Debattia

Tack för utförligt svar :-)

Min man kan som sagt hämta de nere i Ödåkra/Helsingborg/Malmö men det har tillstött problem i form av en sjuk Medarbetare så min man blir inte där nere förrän om två veckor igen…

Annars kör han dit 2-3 gånger i veckan men nu får han jobba "hemma" två veckor….

Shit shit shit…

Finns det någon som kan ta hand om kissarna i två veckors tid? Snälla, vi hämtar de så fort min man är där nere igen…

Sagodjuret och Imasy

Erbjudandet om att era kissar mellanlandar här står kvar ;-)

Puma77
0

Länge sen senast Tervis. Hoppas dett löser sig nu tills "gubben" ska ner igen, ni e för goa som ställer upp.

//Pia

sagodjuret
0

aha. katterna är kvar där ute? det är väl någon som ger dom mat?

Hawknestgrove
0

MEn om transport ordnas? Det är ju inte långa biten?

tervmatte
0

Sagodjuret

Katterna är kvar i Ödåkra. Imorgon ska Debattia dit och kolla läget och lämna mat. Katterna ska sedan kastreras och vaccineras nere i Helsingbort (om jag förstått det rätt).

Min man kan ta med sig de upp till oss (2mil från Hultsfred) om två veckor om han inte får någon akut resa ner innan dess.

Gunilla

Ordnas transporten innan dess så blir vi bara glada hi hi :-)

Pia

I´m back on the track :-)

tervmatte
0

PS.

S och hennes vännina backade ur när de fick veta att katterna är skygga…

De bor tillfälligt hos någon annan och ska flytta till eget igen snart. Men kompisen som de bor hos vill inte ha vilda, inte rumsrena katter där…

S bryr sig dock verkligen om dessa kissar och sade att hon vill hjälpa till ekonomiskt istället :-)

All hjälp är välkommen :)

Tackar Dig S

Debattia
0

Dom vuxna ska vara tama, men vi vet mer efter morogondagen. Dom sa det gick bra att katterna var kvar och ville vi skulle vänta med att komma efter helgen så då har dom nog haft lite matrester kvar som det verkar.

Vi kollar på måndag,ev börjar fånga in dem på tisdag. Sen blir det vetten, men vänta på ytterligare info.

Hoppas fler kan hjälpa till och söka hem till dem !!!

Hur långt är det mellan Hultsfred och Helsingborg ???

10. Jag blir förmedlare när kattproblem  dyker upp. Har ingen speciell arb uppgift. Det faller sig så nu med dessa kissemissar.

Har även tagit kontakt med Livlinan men inte hört något.

Debattia

Imasy
0

Jag har inte fått något svar ifrån grannen heller om hon ska ha katt eller inte. Ska jag vara stödhem måste jag övertala den andra halvan också ;)

Men är dessa katter skygga? Går det att lösa med transport upp hit (dalarna) på nåt vis om det blir aktuellt?

Debattia
0

Vet mycket mer sen vi sett katterna i verkligheten ( måndag.)

Bor du i Dalarna så firar väl grannen midsommar fortfarande !Flört

Debattia

Imasy
0

Vilka fördommar du har om oss masar och kullor! Flört

maggan47
0

puttar upp denna tråden, en slant blir det när jag vet mer om vet.kostnad m.m

Maggan47

sagodjuret
0

vore intressant att veta ungefär hur gamla kattungarna är, om det är hanar eller honor och hur pass skygga dom är (fast kattungar brukar ju vänja sig ganska snabbt).

Hawknestgrove
0

forrest
0

Sagodjuret:

Enligt den information som kommit ska kattungarna vara ung 12v veckor, efter vad jag tolkar som efter det som går att läsa i den föregående tråden; Jätteakut! Svältande katter.

*'Tack Alla Ni som både kommer skänka en slant och ställa upp som hem!! Och sist men absolut inte minst; Tack Alla som bryr sig! som läser och skriver värmande och uppmuntrande ord!!**

Goa Gunilla, är lika go! som de praliner hon la ut till förmån till dessa kissar inne på lilla insamlingsforumet! *så sött av henne*

sagodjuret
0

# okej. tack. :)

jag vill gärna bli uppdaterad om kattungarna, vad dom är för kön och hur skygga dom är. och även om deras utséende är ytterst oviktigt i sammanhanget skulle det ju förstås vara intressant att se en bild eller få en beskrivning också.

Debattia
0

Vi ska försöka ta lite kort på de små liven,absolut !!!!

Det verkar inte vara någon längre sträcka till Hultsfred som inte går att lösa. Kanske det går köra halva vägen var???

25. Jag är ju själv hälften dalkulla.Oskyldig

Debattia

forrest
0

Titta in! på Lilla insamlingsforumet; Länk finns dit i inlägg 13 uppe i tråden! Och bjud!

*aaaha ha* lill Arne!! "vad behöver man inte stå ut med"..Flört

herre jisses vad sött!! Kyss

Hawknestgrove
0

ja ingen vidare fotomodell….Färgerna p pralinerna denna gång är mörkturkos, ljusgrön och ljusblå. Det rosa garnet är slut. Vill även säga, att det är en av de sista omgångarna praliner. JA Lillarne……KAnske nån känner igen mig där? Hette ju lillarne på MSngrupperna, R.I.P

AnimalLiberation
0

Hänger inte riktigt med om hur läget ligger till nu….

Men kontaktpersonen på Livlinan, Annah, för dessa katter säger att det finns 3 st som anmält sig som jourhem till dem.

Om det inte finns hem till alla så kontakta henne: orfleet@hotmail.com

Hawknestgrove
0

#34, hur pass säkert är det? Nu börjar det snurra rejält här. Ska Debattia ta tag i detta, eller ska hon strunta i det? MAilar dig

sagodjuret
0

det jag blir lite förvirrad över är vem som har "ansvaret" för katterna just nu? jag syftar inte på ägare utan vem som leder dehär med att försöka hitta hem till dom. vem är det egentligen man ska prata med om man kan ta hand om en katt tills den hittar ett annat hem t.ex.?

Hawknestgrove
0

Ja den som ligger närmast till hands här inne, är väl Debattia. Sen är det väl Annah på livlinan som är ansvarig för Livlinan Syd. JAg är ingnting i detta, enbart varit en blåslampa för att hålla detta vid liv.

AnimalLiberation
0

Annah kan ej mata eller fånga in katterna, ingen annan på Livlinan kan det heller. Jag bor 60 mil därifrån, har katter upp i halsen… Men det finns 3 jourhem som kan hjälpa. Behövs dem så kan Annah ge er uppgifter.

AnimalLiberation
0

Skulle verkligen vilja plocka in dessa till mig, men har verkligen fullt….

sagodjuret
0

#37 okej. :)

någon som vet om debattia här och annah på livlinan har kontakt med varandra? det känns ju liksom ganska dumt om jag försöker ordna transport hit till en kisse om det samtidigt är någon annan som har kontakt med annah som planerar att ta hem katterna.

Hawknestgrove
0

ja det undrar jag med. För nu har jag fått kontakt med annah och fått telefonumrena till de tre som ska vara stödhem. Debattia är ju inte inne här nu. HAr bett henne ringa till Annah, pmat henne.

Detta verkar j****t rörigt minst sagt.

forrest
0

37  Jag känner detsamma.. vet inte riktig hur jag ska göra el  bestämma osv.. krävs ju viss planering vad det än gäller.

39  Men då finns 3 jourhem redan?? och de behövs väll Verkligen vad jag tolkar det som ivarjefall??

Hawknestgrove
0

annah är vid datorn nu. så maila henne. JAg kan inte göra något mer här uppe från Strömstad. HAr även bett henne att gå in i denna tråd själv och skriva, för att min enda roll i detta har ju varit att vara en blåslampa. Så nu önskar jag, att ni som är på plats kan t tag i detta. Jag har alltså fått tre telefonnummer till stödhem. MEn dem kan jag ju sljälvklart inte lägga ut här. Sen återstår att se hur pass seriöst det är. JAg ropar aldrig hej förrän jag är över bäcken. Och det är alltid bättre att ha både hängslen och livrem.

sagodjuret
0

jag skulle som sagt kanske kunna tahand om en unge. även en lite längre tid. men om det redan finns tre jourhem känner jag mig ganska överflödig. speciellt om dom bor mycket närmare. det var ju tur att jag fick reda på dehär innan jag började höra mig för om transport liksom. känns som att det blivit lite rörigt dehär. på ett ställe sitter folk och oroar sig och försöker få ihop stödhem samtidigt som det tydligen dykt upp hela tre stödhem någonannanstans.

Hawknestgrove
0

Snälla sagodjuret, du är inte alls överflödig! Jag och alla vi här inne vet ju, att man aldrig ska ropa hej förrän man är över bäcken. så snälla räkna inte bort dig och ingen anna här inne heller! För visst, det finns tre stycken som sag tatt de vill ställa upp. Toppen,men vi har ju inte sett det ännu!

Än så länge, så vad jag förstår, så hänger det på att de inte vet var katterna finns. MEn jag är som sagt ALLTID skeptisk, innan allt är Klart.

forrest
0

ja.. jag bad Annah läsa och skriva själv härinne då jag startade tråden även att hon skulle höra av sig till mig om hur det gick och om jag kunde hjälpa till. jag förstår att hon har mkt, anklagar inte henne el någon annan..

men jag känner precis som Sagodjuret skriver i inlägg 44..

jag är både ärligt talat riktigt förbannad och ledsen.

martdat
0

#45 ja jag tror inget förens allt är i hamn, inte heller illa ment men jag har vart med om stödhem som backat ur leveransdan, 

Ok vet någon här inne exakt var katterna finns ? och är det genom Livlinan då de blir stödhem elr kks?

Hawknestgrove
0

Ska ni inte vara. HAr mailkontakt med henne nu. Hon har haft dålig erfarenhet av forum förut, men när hon läste denna tråd, så såg hon att den var seriös. MEn snälla, ta kontakt! Ju fler  reservutgångar som finns, desto bättre! OCh en polisanmälan det ska det bli, det lovar jag, så fort katterna är borta! MEn jag vill inte riskera katernas liv.

forrest
0

TAR MAN PÅ SIG NÅGOT SÅ FÅR MAN FÖR F--N!! SE TILL OCH SKÖTA SIN BIT OCH FÖLJA UPP DET FALL MAN HAR ANSVAR FÖR!!

HELST NÄR MÄNNISKOR HELHJÄRTAT! HJÄLPER TILL SÅ DET FÖR SJUTTON KAN ORDNA SIG!!!

sagodjuret
0

tycker också att det känns knepigt. jag förstår att annah har mycket att göra och det viktigaste är ju att katterna får hem. men ändå! det känns lite dumt att vi suttit här och oroat oss och försökt fixa folk som kan tahand om katterna och krånglat om transporter och det ena och andra samtidigt som hon redan hittat tre jourhem.

forrest
0

jag har MYCKET förståelse för både det ena och det andra. Jag har mailat Annah och väntar fortfarande på svar från henne, har kollat mailen hela tiden. Så jag måste ta en paus nu för jag är fruktansvärt ledsen över det här.

Hawknestgrove
0

ja mig har hon svarat i dag i alla fall senast för ca 20 minuter sedan.

sagodjuret
0

har inte heller fått något svar från annah. jag är inte arg på någon. verkligen inte. det är ju bara fint om dom hittat hem till katterna. men jag kan tycka att kontakten måste skötas lite smidigare när det gäller den här typen av saker. det är så många här som brytt sig och velat hjäpa till och då känns det faktiskt orättvist när dom inte får veta om katterna hittat hem. jag förstod det som att det var debattia som hade koll på dedär och var länken mellan katterna och forumet här, eftersom hon skulle dit imorgon, men tydligen inte.

tervmatte
0

Nu börjar jag undra om det är mitt tel.nr Annah har…? Och S tel.nr?

Och S backade ut och kan endast stödja ekonomiskt.

Vem den tredje kan vara vet jag inte.

Kan någon få klarhet i det?

Hawknestgrove
0

Suck, jo det är Debattia, som är den som är organisatör  för den delen via forumet här. Men jag ber er, ni som vill och kan öppna ert hem, lås inte dörren! Allt kan verka hattigt, men om vi tänker lite så här… Kaos är granne med Gud. upprepa det mantrat många gånger. Alla stödhem är av största vikt och vem vet, kanske det är någon av de tre, som inte kan/vill ställa upp när det väl kniper.

i morogn är jag ute på vift. ska sätta ut grejerna för vår ill förening på Loppisen på väg till Smögen.

Jag hymlar inte med mitt mobilnumer, så är det nåt så ring mig. 0705760889Vi på kattkedjan kommer säkert också att behöva stödhem, vad det lider.

sagodjuret
0

#54 funderade också på om det kunde vara så att telefonnummren hon har är till personer här. mitt har hon hursomhelst inte så den tredje måste vara någon annan. dehär hade ju verkligen kunnat bli tokigt. det hade ju kunnat bli så att vi här får höra att annah hittat tre jourhem och därför tror att vi inte behövs och sedan visar det sig att det dom tre jourhem hon hittat är tre personer här. :/ låter konstigt om hon kallar det att hon "hittat tre jourhem" om hon inte ens ringt personererna i fråga. så det talar väl emot att det är ditt nummer hon har. men jag vet inte.

forrest
0

17juni i ons var det sista mailet jag skickade .. något svar på det sista har jag inte fått.

de svar jag tidigare har fått har varit 99% som att det redan är försent med kissarna. usch vill inte kasta skit på någon men är därför jag reagerar! för har inte fått någon hjälp el ens respons från kontakpersonen på mina mail!

tervmatte
0

Tänkte också så.

Jag mailade henne nyss så får vi se…

Hawknestgrove
0

Forrest, sgodjureet och tervmate, jag ska pma er numren

sagodjuret
0

#59 tack. har fått dom. :) om någon av er forrest och tervmatte vill ringa och kolla läget får ni hemskt gärna göra det. jag har lite krångel med min mobil (använder den som hemtelefon).

Ankie
0

men vad är detta nu då? fattar ingenting jag…….

Debattia
0

Här händer det grejer minsann !!

Ska åka dit i morgon och kolla katterna samt diskutera med mataren när vi får komma och fånga i dem.

Har kontakt med Livlinan och dom är medveten om detta.

Vi får se hur vi gör och vilken förening, men om Livlinan placerar en katt  kan ju den till höra dom kanske eller tvärt om. Här måste vi samarbeta över gränserna för katternas bästa.

Eftersom vi bor närmast där katterna finns  ställer vi upp på detta oavsett vilken förening.

Debattia

sagodjuret
0

#61 vad är det du inte förstår?

Hawknestgrove
0

#63 det ÄR rörigt just nu! OCh här sitter jag i Strömstad med massa mail och grejer. MEn nu är det en förnuftig peson somDebattia som tar tag i detta i morgon i realitet. När sen katterna är väck, då ska i allfall jag med de fakta jag har på hand, polisanmäla gubb*******.

OCh som sagt, heder åt dig Debattia, som inte låswer upp dig vid prestige. För här är det kattterna som är viktiga. Samarbete är viktigt och finns inte det, så lider ju bara offren av det. Vi har sett alltför många  bevis på det.

sagodjuret
0

#62 vet du hur det är med domdär hemmen livlinan hade hittat?

Hawknestgrove
0

Oj, stackars Debattia, nu fick hon att stå i! JAg ber er tre, som vill ställa upp. Lås inte era dörrar än. Vem vet, ni kanske kommer att behövas. Hur många gånger, har det gått i stöpet med jourhem som utlovats och så har man gått till nästa och så har de backat ur. Snälla, ha en väntetid på en vecka?

Ankie
0

ja precis jag tycker det verkar vara rörigt, som #64 skriver. Men nu ser jag att Debattia ordnade upp rörigheten i mitt huvud. Tack Debattia!

sagodjuret
0

#66 jag vill naturligtvis inte stänga några dörrar. men det känns lite knepigt att inte veta vad som händer och om man behövs eller inte. svårt att planera. självklart är det alltid lite rörigt i såna här situationer men här känns det väldigt otydligt (eller så är det jag som är trött).

Hawknestgrove
0

Ja men säg så här, intala er själva att ni kommer att behövas. Vilket jag tror. Åtminstoen någon av er. För det ehövs ju även stödem åt de vuxna?

tervmatte
0

Det blir nog rörigt så där över helgen när många är bortresta, inte kan kolla till katterna eller mail, två stycken källor - livlinan och hittekatter - osv.

Vi får nog vänta tills ett tag och se vad som händer.

Nu måste jag nanna. Ska upp vid fyra…

P.S Ett utav tel.nr. som Livlinan har tillhör mig.

sagodjuret
0

#70 jo. vänta är väl det enda man kan göra. tyvärr har jag inte världens bästa tålamod när det kommer till sånt här. jag vill helst att allt ska ordna sig på en gång. :( sov gott. :)

Debattia
0

Håller med Gunilla om att stäng inga dörrar utan vänta  På närmare besked  efter att vi besökt dem ???

Debattia

martdat
0

toppen att Debattia kan åka till kissarna in real life i morgon, då ska nog alla frågetecken redas ut tillslutSkrattande

Hawknestgrove
0

Ja precis. För när allt kommer omkring, förlåt min sarkasm, det kan ju faktiskt vara så, att det hela är ett j**a dåligt practical joke också. Eller såkan det vara så, att de tre telefonnumren jag har fått är era. det ena var ju det. Så där ser man hur knasigt det kan bli.

sagodjuret
0

#72 jag stänger inga dörrar. men det vore trevligt om man fortsättingsvis kunde bli lite bättre uppdaterad om hur läget är. :)

Debattia
0

75. Vi tog kontakt med dem före midsommar och ville komma då redan men hon som matar sa att det var lungt och att vi kunde vänta till efter helgen. Tror inte det var så akut som det lät från början, men det är absolut inget ställe som katterna ska stanna längre än nödvändigt på.

Debattia

sagodjuret
0

#75 nej det känns ju inte som att det kan vara riktigt så akut som det först lät om hon som matar dom tyckte att "det var lugnt och ni kunde vänta tills efter helgen". men det låter ju som sagt inte som ett riktigt bra ställe för katterna att vara på. det som vore intressant att bli uppdaterad ang. så snart någon vet är ju hur katterna är (att dom överhuvudtaget finns.. :P) och om det är så att det finns jourhem som kan ta emot dom. så vi kan få lite ordning på vilken (om någon) hjälp som behövs.

Hawknestgrove
0

Ja det blir orndning på torpet i morgon.

Debattia
0

Vet tyvärr inte så mycket mer förrän vi har varit där . Finns katter gör det absolut eftersom vi har kontakt med två varav en ger dem mat när dom har rester över.

Om det är innekatter kan dom nog svältas ihjäl, men det har jag svårt tro eftersom kattungarna är  skygga.Är katterna ute tror jag inte dom kan svältas ihjäl den här årstiden när det finns mycket att jaga i naturen. I så fall vill jag sätta en potta på huvet på de som äger katterna.

Debattia

Hawknestgrove
0

ja jag hoppas verkligeninte att det är katter som är instängda inne, för då kommer ju saken i ett helt annat pespektiv. Då är det regelrätt djurplågeri, då de ite  ens har en chans att leta sig egen mat och då ska det anmälas på studs

sagodjuret
0

fick svar från anna nu ang. jourhemmen. hon skrev:

"Jag har fått in tre jourhem till katterna. Om dom fortfarande är intresserade vet jag inte eftersom kvinnan som hade hand om katterna inte ringde dom."

jag förstår inte riktigt hur hon menar men nåja..

Hawknestgrove
0

sagodjuret, den ena av de tre är en av er tre här inne. Så då återstår två andra.

Så ta det bara lugnt och håll dörren öppen tills ni vet mer.

Debattia
0

Jag har också fått svar från Anna nu och hon skriver till mig också att det finns två stödhem i Helsingborg ,ska även finnas et till.

81. Ska du eller jag ringa till stödhemmen i morgon ???

Debattia

Hawknestgrove
0

ja för det behövs kanske även hem för vuxna ensamma katter?

sagodjuret
0

83# vore jättebra om du kunde göra det.

forrest
0

Är inte numrena jag fått:

Ett telefonnummer tillhör Tervmatte? och Det är uppkollat??

Det andra är till personen från blocket?

Det tredje är inte det jourhemmet Hennum hade mailat Annah om?

(Det jourhemmet var i närheten vad jag tycks mig läsa ivarjefall)

Kan jag göra något så fråga!

Debattia
0

Har ringt Tervmattes kontakt och hon har en bekant som kan ta emot  en frisk kattunge eftersom dom har två katter innan.

Har ringt dom andra numren också men ej fått tag i dem ännu!

Ringer igen.

Kl 16.00 åker nu två tjejer ut till katterna. I morgon åker jag och en dit.

Får se utifrån infot i kväll om vi ska ta med några därifrån då ???

Debattia

Debattia
0

Kan vi uppdatera vem som kan ta emot katterna?

• Tervmatte kan ta en vuxen.
  • Tervmattes kontakt  har en bekant som kan ta en kattunge.
  • Jag har en som kan ta en vuxen katt.
  • Dalarna kan ta en kattunge?
  • Kunde du från STHL  ta en kattunge?

Två katter som ska kastreras ,vaccineras och märkas.

Har ringt de nummer jag fått från Livlinan och det var till er som erbjudit er här på tråden.

Debattia

Hawknestgrove
0

Underbart att se sån perfekt organisation! Jag blir så glad!

Josefa
0

Debattia du har verkligen sinne för att organisera!!Skrattande

Debattia
0

Har just fått info om att dom som skulle åka dit idag har haft kontakt med en där ute som tyckte det var bättre dom kom på onsdag. Frågan är om vi då också ska ta med dem. Hitta någonstans att ha dem över natten. Vetten torsdagmorgon och om det finns möjlighet börja diskutera transport  till deras nya hem direkt från vetten???? Får i så fall ringa och höra om dom har tid?

Debattia

Hawknestgrove
0

Ja personligen , så är det väl lika bra att ta dem med på onsdagen. nu är vi där igen. Varför blev det bättre att vänta? Jag klankar inte på dig, utan annat veligt folk…. Vad var det för fel på idag?  KAtterna svälter ju?

huskatt08
0

Tycker att när ni får komma dit skjuts upp är oroande….var det ägaren till katterna som sa det?

Undrar..får de mat nu regelbundet..någon som vet det?

Känns olustigt hela historien..

forrest
0

…ville inte röra till tråden med massa inlägg.. men ja vad ska man tro med allt det här.. tänker på katterna.

Debattia
0

Det är dom som slagit larm om katterna som tycker det passade bättre på onsdag,dom sa också att dom klarade sig med mat till onsdag.

Måste nu hitta någonstans där katterna kan vara över natten innan dom ska till vetten. Vad tror ni om det finns möjlighet hämta dem på något sätt direkt från vetten?????

Har ni möjlighet får ni nog  börja sätta in på kontot om dom ska kastreras på torsdag. Jag ska ringa vetten i morgon och höra om dom har tid till dem.

För en hona blir kostnaden 1.400 om hon inte är dräktig. Vilket vi inte vill tro på nu.

Debattia

forrest
0

nu känner jag mig jobbig men finns de hem till katterna och kattungarna?? Ni som kunde ställa upp..

Jag har hela tiden varit beredd på att ev ta en kattunge om! det inte löser sig..som sista utväg menar jag. Vill vänta med penga insättningen tills jag vet om det löser sig med hem så gott det går att säga ivarjefall eller om jag ska ställa upp som ev jourhem.

sagodjuret
0

#88 om transport hit till stockholm (eller iaf någonstans som ligger en liten aning närmare) kan ordnas kan jag ta en frisk kattunge, gärna en hane. jag tar i så fall självklart på mig ansvaret (och kostnaden för) att kastrera honom när det passar (om han inte redan kommer vara kastrerad?) och hitta ett lämpligt hem. vad ska kattungarna göra hos vetten? ska dom bli vaccinerade, mer än så eller inget alls?

#95 hur förklarar dom att dom vill vänta till onsdag? att dom sa att ni kunde vänta tills efter helgen tolkade jag som att dom ville vara snälla, men varför vill dom nu vänta tills onsdag? jag förstår inte alls. vad spelar det dom för roll vilken dag ni kommer? jag tycker att det låter lite konstigt.. katterna bör ju få komma in så snart som möjligt.

sagodjuret
0

förstår inte varför det ska vara så svårt att få mer information om katterna och hur dom mår. kan inte dom som matar berätta något? och varför ska det vara ett sånt krångel med att få komma dit?

sagodjuret
0

något som känns väldigt viktigt att veta är ju hur skygga katterna är. är katt väldigt skygga kan det ju bli ganska mycket jobb med att få dom tama. även kattungarna. något man ju måste tänka på när man säger att man kan ta en kattunge. är kanske inte allas "kompis som vill ha en kattunge" som tänker på att det kanske är en riktig skyggis. känner själv att om kattungarna är sådär riktigt skygga behöver dom kanske komma till ett hem med en tam kattkompis eller dyl. något jag själv tyvärr inte har.

essut50
0

Jag sätter in pengar när jag vet att katterna är inne..Verkar konstigt att man bara förhalar det hela.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Debattia
0

Har ringt och bokat hos Din veterinär torsdagmorgon för kstrering o.s.v av en hon och en hankatt. Jag vet ju heller inte riktigt vilket kön där finns men förmodar att det är en av varje eftersom där är ungar.

Varför förhalar  dom???

Vet inte men det kan ev bero på att där ä något krångel med de som äger katterna,att dom inte kan gå dit när som helst????

På onsdag kväll är vi fyra st som åker dit. Inklusive mig.

Jag ser ett problem med kattungarna,hur vi ska kunna ta dem en och en i olika burar om dom nu ska till olika hem???

Dom måste också sövas för att kunna vaccineras,ska vi göra det???

Har 100 kr på kontot hos vetten.

Debattia

sagodjuret
0

#101 måste katter sövas för att vaccineras? visste jag inte.. förstår förresten inte riktigt frågan "ska vi göra det?" menar du att det skulle vara riskfyllt för kattungarna?

Debattia
0

102. Vet inte??Kanske inte behövs om dom tar in dem i klämbur??

Tycker ni dom ska vaccineras innan dom lämnar HBG??

Debattia

sagodjuret
0

#103 du menar att dom skulle behöva sövas för att dom är så skygga? jag vet inte riktigt. vi vet ju som sagt inte hur skygga dom är. verkar väl bra om dom vaccineras. eller iaf blir kollade ordentligt av en vetrinär.

Debattia
0

Ja, vi får se hur skygga dom är de små liven.

Idag ska jag jaga fälla. Har själv en men den är utlånad. Ska se om jag kan få tillbaks den innan morgondagen.

Finns någon här som bor nära HBG  och som kan hjälpa till med en fälla???

Måste också hitta ett ställe där katterna kan vara innan dom kommer till sina respektive hem. Bor du häromkring och kan ställa upp så hör av dig!!!

Jag går in och kollar tråden lite då och då under dagen.

Debattia

sagodjuret
0

känns som att risken är stor att dom är väldigt skygga om dom är födda ute. och det är ju mycket svårare att få dom tama om dom är över tolv veckor. jag kan som sagt agera akuthem till en liten kattpojke men frågan är ju hur man hittar någon som kan tahand om honom sedan. nåja. vi får se hur det går med katterna imorgon. det viktigaste nu är ju att dom får komma in och får ordentligt med mat.

sagodjuret
0

är det någon av dom som sagt att dom kan ta emot katter som har transporten fixad förresten?

Debattia
0

Tjejen utanför Kalmars transportrunda blev ju framskjuten p.g.a. ändringar.En tjej på livlinan tror hon har en som kan transportera någonstans. Det är vad jag vet för tillfället.

Debattia

Hawknestgrove
0

Ok, som absoluta absoluta nödlösning, kan väl katterna faktskt sitta i burarna de fångas in i under natten? BARA DE KOMMER BORT FRÅN STÄLLET!

Ok, jag gör såhär. JAg sätter in min slant nu. Den är öronmärkt för de katterna. Skulle det vara så, att det knasar, så kan väl de slantarna gå till andra katter?

MEn 1400 för att kastrera en honkatt? Det tyckte jag var dyrt. Väldigt dyrt. Om det inte är så, att vaccinering och märkning ingår.

Hawknestgrove
0

Omgående SMÅDJURSKLINIKEN DIN VETERINÄR 5142-4976 Ödåkrakatterna fr. Gunilla H 100,00

Bankgiro SMÅDJURSKLINIKEN DIN VETERINÄR 5142-4976 200,00 SEK 09-06-24 Ödåkrakatter… Bidrag till Ödåkrakatterna

Det översta är från mig privat, det undrsta är PG från Kattkedjan

Debattia
0

Undersökning,vaccinering och märkning ingår. men jag ska faktiskt diskutera med dem igen om vi inte kan få någon rabbat som katthemmen får.

Då finns det nu 400 kr på kontot. Mycket tack !!!Gunilla!

Tror också katterna måste  sitta kvar i burarna över natten .

Debattia

nisse02
0

Jag ska också sätta in en slant när katterna är inne …. lite rörigt

verkar det hela. Hugaligen för att organisera detta. Håller alla tummar och tassar för att allt ska gå i lås Glad

martdat
0

nä att söva för att vaccinera ska inte behövas,, de kattungar jag kom in med som jag fick fånga med fälla var sjövilda och djursjukhuset klarade det ändå, (fasst de missade att de hadde löss), vikigast är väll att de blir kollade så att de är friska, vaccinering kan ju göras sen när de är på plats i stödhemmen, eftersom kassan är skral så är det väll bättre att sattsa på kastrering av de vuxna, elr tänker jag galet nu?

Hawknestgrove
0

nej du tänker inte galet, martdat. Ok, är det så, att stödhemmen inte vågar ta emot en ovaccinerad kisse, då är det en annan sak. MEn ärligt talat, katter som gått ute i hela sitt liv de är i allmänhet ganska friska. Vår Pysselytta blev inte vaccinerad förrän hon var 15, 5 år första gången. Aldrig sjuk. MAn håller dem ju isär från sina egna ändå och de egna är ju vaccienrade.

huskatt08
0

Oj..verkar rörigt detta…inte helt lätt för Debbatia…men jag tror och hoppas på att det går bra, du verkar kunna styra upp när det behövs Flört

Jag sätter in en slant så fort katterna lämnat Ödåkra.

nisse02
0

Jag har satt in 200 kr nu Debattia, för det tar väl ett par dagar innan

det är på kontot. Håller som sagt var alla tummar att detta ska gå i lås med så många inblandade. Lycka till! Glad

martdat
0

#114 ne vågar de inte får man ju respekter det, men är de friska så borde det ju vara lungt, då handlar det ju mer om ens egna är vacinerade elr inte,

Hawknestgrove
0

Ja kontot är ju inte nytt, det är ju för Norrkatterna i vanliga fall. Så skulle det sk**a sig, så går de pengarna till gott ändamål ändå

sagodjuret
0

funderar på dehär med stödhem och ev. transport. är ju redan imorgon katterna (förhoppningsvis) ska hämtas, och visst överlever dom säkert att spendera natten mellan onsdag och torsdag i burar men sedan då? redan på torsdag behöver dom ju någonstans att bo och vem ska tahand om dom då? har vi några "säkra" stödhem alls? och om dom stödhemmen inte ligger nära finns det då någon som kan transportera katterna?

det är ju dehär som är lite dumt med att ni inte fick komma tidigare. hade någon fått åka dit för några dagar sedan hade vi ju vetat hur läget är och sedan kunde ni hämta dom några dagar senare (det som nu är imorgon) och då kanske det hade varit bättre ordnat tills dagen dom blev hämtade. nu ska ju allt hända på samma dag och det blir ju lite stressigt. ingen vet liksom hur läget riktigt är med katterna och hur skygga dom är förens imorgon, och sedan ska alla katter fått komma till ett hem innan torsdag kväll. frågan är ju hur det ska gå till.

Josefa
0

Jo men så är det, när man jobbar med sådana här katter. Det går helt enkelt inte att planera in i minsta detalj, utan man får vara beredd på tvära kast.

Debattia
0

Håller på och möblerar om lite bland katterna så jag ska kunna ta in dem så länge om det inte löser sig på annat sätt.

Sätter också in  1000 kr till kontot.

Har inte fått tag i dom som skulle ha en vuxenkatt ,ringer tills jag får tag i dem.Dom kanske ligger på stranden i dag för det är ju riktigt sommarväder.

Håller med om  när man planerar för dessa lurvisar  brukar halva planeringen funka för där brukar alltid finnas smådjävlar i något hörn som ska ställa till det.

Går in i kväll igen och kollar tråden !!!

Debattia

sagodjuret
0

#121 har dom som matar katterna sagt något om hur skygga dom är? för är dom riktigt riktigt skygga är det ju inte säkert att det är så lätt att fånga in dom att det går på några timmar eller ens en kväll.

sagodjuret
0

är katterna väldigt skygga och rädda kan jag inte tahand om en kattunge längre än kort så att säga. naturligtvis får kissen bo här men jag har liksom inte riktigt tid att pyssla om den och träna så mycket som man måste om den är väldigt skygg. så akut kan jag naturligtvis ta en liten kattpojke men för den vore det nog bäst att få komma till någon med mycket tid och ork så snart som möjligt då.

Debattia
0

Jag hoppas verkligen att det stämmer med att vuxenkatterna nu är tama annars kanske det också ställer till med problem???

Har ju gått ut med den infon att dom är tama och vet ej hur hemmen ställer sig till det om det nu inte är riktigt sant???

Annars så hämtar dom katten själv som jag har kommit i kontakt med. Har dom möjlighet hämtar dom hos vetten annars kommer dom dagen därpå.

Kattungarna ska vara helt skygga. 123. Har du haft en skyggis förut någon gång????

Debattia

Debattia
0

Har fått lite färsk info !

Mattanten matar dem nu i kväll men inte i morgon. Vi åker dit vid 16.30 tiden ,morgondag. Mataren trodde det bara var att lyfta in vuxenkatterna i burarna för dom var så tama och keliga.Hon trodde där var 6 st katter.

Dom håller till ovanpå ett stall.

Debattia

huskatt08
0

Hoppas och håller tummarna för er.

Men är ungarna  skygga…har de begränsad yta där eller kan de springa iväg/ut?

Tänkte om ungarna var svåra att få tag i.

sagodjuret
0

#124 ja jag har haft en skyggis. men jag har inte riktigt tiden att få en sån social nog för att kunna omplaceras just nu. jobbar en del. :(

forrest
0

Sagodjuret;

Har du fler katter hemma hos dig?  kanske kan du bli jourhem och åt en eller två av de vuxna katterna istället? Om de är så tama som de sägs.. en tanke bara

Debattia
0

127. Jag hakar på 128:ans fråga . Om där nu finns tre vuxna tamkatter ,skulle du kunna ta en av dem??

Det verkar ha löst sig för kattungarna här i Helsingborg.Har nu fått två hem som kan hjälpa till och ta in dem,ett hem tar 2 st.

Men vi ropar inte hej förrän vi är över bäcken!!!!

Debattia

Hawknestgrove
0

Många gånger, så är inte kvantiteten av tid det vitkigaste, utan kvalitetet. Ser bara på lilla Mee. Hon var ju så rädd, så hon stack till skogs så fort vi kom ut på gårdsplanen. Sakta, sakta så matade vi in henne och hon valde själv, vilka platser som var säkra. Ok, hon accepterar bara mig som kan ta upp henne, ingen annan ännu. MEn hon kommer och stryker sig runt benen och jag ägnar inte mycket tid åt henne. Kanske tio minuter om dagen. MEn falukorv, det var grejer det! Så vägen till en katts hjärta går genom magen. Så nog tror jag att det inte är några problem med kattungarna. Du kan gott lämna dem ifred och gosa när du har tid. Tror nog att själva miljön gör mycket. Lugn och frid betyder nog väldigt mycket.

Debattia
0

Håller med dig Gunilla ! Tror heller inte man ska känna att man inte ger dom tillräcklig tid , bara att dom får vara i ett hem,dess lukter,ljud ,händelser,gör att dom blir sociala. Men jag förstår Sagodjuret också om hon känner så,hon tänker på kissen i första hand.

Tack så mycket Nisse 02 för pengarna till kontot.

Då ska det finnas. 1.600 kr nu.

Jag skulle ha kastrerat en skygg hona som jag själv tagit hand om men den vetten har ju semester så då kan dom pengarna gå till dessa kissar i stället nu så skrapar jag ihop nya till den katttjejen när vetten kommer tillbaks utvilad och glad.

Det fattas fortfarande ett hem till en vuxenkatt om där nu finns tre???

Debattia

Hawknestgrove
0

Debattia, jag fick mail från frida nu för en stund sen hon undrade hur det gick. JAg länkade in hit.

Debattia
0

Tjejnare Gunilla !! Då var det därför det kom ett mail till mig för en stund sedan. Har svarat henne!

Debattia

Hawknestgrove
0

Bra! Då hoppas vi på tur i dag!

Debattia
0

De stödhem som tar emot kattungarna vill  dom ska undersökas och vaccineras innan. Det ena hemmet tog emot en katt förut som visade sig vara sjuk och smittade hennes egna katter ,därför vill hon vara försiktig. Hennes  är inte vaccinerade ,hon har ringt men fick inte tid hos sin vette förrän om 14-dagar.Detta är ju ett akutfall som dom ställer upp på.

Debattia

Hawknestgrove
0

Ok, ja då måste de väl det då. Undrar hur det går nu?

huskatt08
0

Huga…spännande är det..

maggan47
0

jättespännande, sätter in pengar i morgon, när jag kommer från mitt jourpass, och fått veta hur det gått

Maggan47

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi varit där och kollat in och det var inte mycket som stämde överens med vad som informerats. Vi såg endast en honkatt ,hon var c:a 1 år och det var hon som hade tre ungar.Mamman var mager,skygg och det saknades päls på insidan på ena bakbenet. Hon ser ut att ha haft ett tufft liv.Hon kom när mattanten kallade och hon kunde också lyfta upp henne en stund.

Tror inte ungarna är tolv veckor, kanske åtta ?? Ungarna fick vi in i burarna. Mamman gick också in men dörren på buren var inte bra så hon kom ut igen och  blev sen  vaksam.

Här skulle behövts ett hem till hela familjen så ungarna kunde vara tillsammans med sin mamma. Mamman gick och skrek ,letade efter ungarna då vi hade fångat in dem.

I morgon bitti åker en tjej med ungarna till vetten för undersökning och vaccinering.Sen till deras stödhem då,men det är mycket synd behöva skilja på dessa ungar.

En tjej åker tillbaks i morgon och försöker fånga in mamman. I så fall åker hon också direkt till vetten med henne för kastrering,vac,märkning, undersökning. Vi får se hur det står till med mamman för hon såg inte  frisk ut?

Det ska vara tre vuxna katter där. Denna då och sen skulle där vara en till som var tam,men den såg vi inte till överhuvudtaget.Inte den tredje heller.

Dom bodde i ett stall,har aldrig haft något riktigt hem eller varit inomhus. Mamman har fått flera kullar och ungarna brukar slås ihjäl.

Den här gången hade några tjejer satt stopp för det. Brukar få en kull även på hösten men dom ungarna brukar aldrig överleva.

Debattia

Debattia
0

Det var inte så lätt ta kort på dem men jag försökte i alla fall.

Debattia

Debattia
0

Här är den tredje kattungen.

Debattia

Debattia
0

Detta är trappan upp där katterna håller till.Katter har också dött av att äta möss som ätit råttgift. Det lades ut i stallet och enl dem gjordes det i alla stall oavsett där finns katter eller ej.

Debattia

Debattia
0

Eftersom det är ett stall måste jag avsluta med detta.

Debattia

Crisse-13
0

Om det finns stödhem till mamman så varför får då inte ungarna följa med henne dit eftersom dom inte är äldre.

sagodjuret
0

är ungarna bara åtta veckor måste dom ju abslut få vara med sin mamma!

Debattia
0

Har sökt akuthem till katterna efter den info vi fått så dom skulle kunna tas om hand när vi fångat in dem.

Vi har två hem till kattungarna. Ett hem till en vuxen tamkatt.

Vi står helt utan ett hem som kan ta in en kattfamilj i dagsläget och katterna måste ha någonstans att hålla till.

Debattia

Denna kommentar har tagits bort.
maggan47
0

klarat inte ungarna kan skiljas från sin mamma, finns det ingen…

bön om hjälp Maggan47

Debattia
0

Veterinären trodde också 8 veckor. Dom har nu ätit rktig mat och druckit i alla fall.

Finns någon som kan ta hand om hela familjen så hade det varit jättebra!!!!!!!

Debattia

Debattia
0

Tror och hoppas nu  detta ska gå i lås. Har ev hittat ett hem till hela familjen.

Kostade 1.260 att vaccinera och undersöka kattungarna.

Pratat ytterligare med stödhemmet och hon säger att hon tyckte det var så hemskt med katterna,hennes första tanke var bara ställa upp och hjälpa till.Glömde helt bort Norgeresan. Ja,ja,vi alla är inte mer än människor .

Debattia

Hawknestgrove
0

ja då får vi hoppas at ni får in stackars mamman då…..Bra jobbat av er! OCh som sagt man får inte hänga upp sig på paragrafer om det inte går. Finns det itne ett hem som kan ta hla familjen så måste den delas. Alterrnativet vet vi ju?

catfoot
0

Men jag fröstår mig inte på människor..Hur kan man bara stå å se på när katter svälter, kattungar föds å dör..Å dom inte gör nått..Nää, fy f*n..

Hoppas mamman oxå kan fångas in snart, så hon får vara med sina små…Å att hon blir frisk å får ett nytt å kärleksfullt hem…

Kram till dig Debattia å ni andra som kämpar för dessa kisser..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

huskatt08
0

Tänk att verkligheten ofta inte stämmer Obestämd

Trodde de som matade hade koll på läget?

Jättebra att ni fick in ungarna håller tummarna för mamma katt idag.

Samt att ett hem för hela familjen.

Sätter in en slant nu genast.

Tack Debattia för allt du gör för katterna.

Debattia
0

Änglar ! Finns dom??? Visst finns det änglar !! Hela kattfamiljen kommer att komma till ett och samma hem. Går det bra kommer mamma katt och en unge Glad få stanna permanent.

Debattia

Josefa
0

Men oj så bra. Hoppas också att två av dem får stanna.

huskatt08
0

Skrattande Emellanåt så återfår man tron på människan.

Underbart att de får ett gemensamt hem.

En sak till….Är det bankkonto eller personkonto samt cleringnumret??

Är helt körd på detta bankinternet Tyst

forrest
0

vilken lättnad att läsa vad som skett! *helt otroligt vilket fint arbete ni gör* är så tacksam för det finns människor som ni!

tyvärr kan jag inte sätta in den slant jag önskade då jag först måste vänta och se vad vår egna vett räkning nu slutar på för vår äldsta hona och hennes ärrbildningar (knölar) hon har vid ryggraden :( ..lilla gumman som också har sin historia bakom sig.. som ändå nu slutade bra.

Men en slant kommer från mig och mina tissar ikväll och de sätts in via nätet så de ska bli överförda till ert konto imorgon om det går som det brukar.

Hoppas nu de andra kissarna också hittas och kommer till godhjärtade människor*

Sidentass
0

Åhhhh så underbart att höra att det ordnar sig för kattfamiljen..alla heder..alla kramar och eloger som nånsin finns till er alla som lagt ned så mycket jobb för missarna!!

anebit
0

Så underbart att hela familjen får vara tillsammans. Skrattande  Hoppas bara att mamman är så förståndig att hon går in i buren igen.

Det kommer in 300:- från Rasmus och Lillpysen i morgon.

Debattia
0

Ja här är många som ställt upp och som har stora varma hjärtan för lurvisarna !!!

Väntar med spänning på ifall  dom nu får in mamman i buren idag !

Sen är där en eller två till som måste därifrån också.Den ena sa mattanten var tamare än mamman. Vi får kämpa på !!!!!

Debattia

nisse02
0

Debattia, jag sätter in 100 kr till idag. Fantastiskt arbete ni gör allesammans!

Hoppas att allt löser sig till det bästa och att de katter som är kvar låter sig infångas och får den hjälp de behöver!

Varma kramar till er som kämpar Glad

anebit
0

#156  Det är Bankgiro

Bara kopiera in detta nummer och klicka på Bg sen är det klart.

Bank-giro 5142-4976.

märk med    "NORRKATTERNA " .

huskatt08
0

Ok…Tack…ska göra ett till försök.

huskatt08
0
Debattia
0

Kattungarna är lämnade till hemmet .En tjej sitter i stallet i kväll och försöker få in mamman. Hon ska lura henne med mynta och allt men än har hon inte lyckats övertala den här damen.Hon har suttit där ett par timmar.

Den andra honkatten som skulle vara ännu tamare har visat sig i kväll och hon verkar vara lika skygg. Jag får ringa hemmet i morgon för jag har sagt till dom att katten var tam.

Debattia

emjon
0

Åh så underbart att det finns ett stödhem för hela familjen och vi skall hoppas att allt går bra så två får stanna.

Väldigt bra jobbat så nu håller vi tummar och tassar för att Mamma katt vill bli infångad och får återförenas med sina ungar.

Hoppas att det går bra med resten av katterna som inte lever ett bra liv utan bör komma därifrån också.

huskatt08
0

Hoppas..hoppas oxå att mamman låter sig fångas..och även de andra katterna.

Var det två till förutom mamman?

Eloge åt er som kämpar.

Hawknestgrove
0

JA det är väl fälla som gällr i såna fall.

Debattia
0

Vi får se om jag måste hämta fällan för den är utlånad du vet!!!fortfarande…..

Det är alltid ett steg fram och två tillbaks. Hemmet kan inte ta denna katthona då hon inte är heltam så nu behövs ett nytt hem till henne!

Finns här någon som kan ställa upp och hjälpa denna kattflicka??

Hon kom fram och luktade på handen,gick runt på ett par meters avstånd i sakta mak så hon är inte helskygg. Jättefin kolsvart katt,fin i pälsen och c.a 1 års ålder kanske??

Debattia

maggan47
0

puttar upp

Maggan47

forrest
0

putt

sagan
0

I många fall kan katten tvärvända när den väl kommer in.  Att säga att den är skygg är inte alla gånger säkert heller.  Kan tänka mig att så är fallet med denna hona. Då hon var inne i transportburen vid ett tillfälle och kunde lyftas. Vore hon ordetligt skygg så skulle detta inte vara möjligt.  Kan ju vara så att hon saknar tillit till människan och behöver lite tid bara.  Jag anser en katt icke skygg om den går att lyfta och få in i en transportbur!

Hawknestgrove
0

OK putt för tjejen! Debattia, om det är så att ni behöver Ppiller till nöds, så snälla hör av dig! Jag skickar gärna!

Debattia
0

172. Man vet aldrig ,kanske blir hon fort van vid sitt nya hem eller så tar det lite tid. Tam blir hon säkert till slut i vilket fall,tror jag.

Det var hon som brukar ge dem mat som kunde ta i henne. Vi andra kunde inte.

173. Jättesnällt av dig, återkommer om pillren.

Dom hade bestämt att mattanten som brukar ge dem mat kl 11,förmiddag skulle ta in mamman i buren i dag och sen ringa,vilket hon inte hade gjort sist jag hörde något.

Tjejen hade suttit där i går kväll tills det blev mörkt och hon ska tillbaks i kväll igen, hon ger sig inte säger hon förrän mamman är hemma hos ungarna. Jag håller tummar och allt i väntan på besked.

Fick avbeställa tiden hos vetten i dag till den andra honkatten.

Vet inte riktigt hur vi nu ska göra med henne??? Kan inte beställa tid hos vetten förrän på måndag och då till tisdag samtidigt har vi inte hittat något hem till denna vacka kattflicka..

Finns här någon som kan ställa upp och ta in henne så hon slipper gå ensam kvar där ute????

Tyvärr är det mycket lättare hitta hem till tamkatterna!!!

Debattia

Hawknestgrove
0

Åh putt för dessA! Som sagt, hör av dig jag kan skicka ner ppiller åt dig på måndag om du vill ha.

Debattia
0

Tack Gunilla ! Hoppas bara vi kan ta henne därifrån i första hand,tycker synd om henne om hon ska gå ensam kvar där sen.

Hon borde också få komma in någonstans.

Debattia

Hawknestgrove
0

Ok, då får du PMa mig din adress i repris.  jag har ju trestegsminne…..Flört

Debattia
0

Puttar upp tråden så här på morgonkvisten !

Finns det någon där ute som kan hjälpa till och ta in den sista vuxna honkatten så hon också kommer bort från stallet????

Debattia

Ankie
0

putt för den sista katten som är kvar

forrest
0

Får mammakatt komma till samma jourhem som sina små?

Den hona som ni söker hem till är det den andra vuxna katt som finns på stället?

Jag frågar då jag inte riktigt hänger med..Skäms

emjon
0

Jag hänger inte heller med riktigt för det var väl tre vuxna kissar?  Även jag undrar om mamma katt får komma tillsammans med sina små. Är det sen två kvar som behöver hem?

Det skulle vara väldigt bra med en ny tråd om fortsättningen för nu går det segt.

anebit
0

Låser denna och hänvisar till den nya tråden.

AkUT ! Svältande katter 3.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer