Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 21823 ggr
martdat
12

Fasta innan kastrering , vatten?

Hej, snabb fråga, då jag inte kastrerat på flera år,

Ska och kastrera Ice (hona) i morgon, hon ska ju fasta och inget äta, jag plockar bort all mat innan jag lägger mig men jag kan inte minnas om de får dricka vatten elr inte? hoppas det, stackarna annars,, men jag minns faktiskt inte och vetten har stängt i dag,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

destiny
1

Om jag minns rätt ska maten plockas bort ca 12 timmar innan man ska iväg. Vatten får dom ha för min vet.

MaalinF
0

Det är lite olika.

12 timmar innan så skall maten bort och vatten tror jag det är 6 timar eller mindre, men det beror som sagt på vilken veterinär man har.

Hawknestgrove
0

Vatten j, det måste de ha tillgång till. MEn helst fasta 12 timmar ianna för den ena av våra här, den andra säger bara att Ok, då kommer katten att kräkas om den äter. Så plocka du bort käket 12 timmar innan och låt vattnet stå framme. Vattnet kan du väl ta väck nån gång tidigt i morogn bitti

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
1

ok, låter bra, då lämnar jag vattnet, vi har tid vid halv 12 så blir lagom att ta bort maten innan jag lägger mig då,.  Tack för svar, glömde ju fråga vetten o minnet e väll inte allid på topp,

Mettan
0

När jag kastrerade Kittykatt förra året, gick jag bort till veterinären och fick då ett papper med anvisningar. Hon fick dricka vatten, men inte äta. Hon fick vara i köket med vatten och låda, så de andra fick äta i hallen. När jag sedan hämtade henne fick jag order om att hon skulle vara ensam och ifred för de andra katterna, för annars kunde hon bli ett offer för dem. Därför fick hon vara i köket med mat, vatten och låda den natten också och det var inga problem alls. Förresten fick jag ett papper med anvisningar även efter kastreringen och jag tyckte det var jättebra.

Mettan

martdat
0

#5 ja jag tänker ha henne i sovrummet och stänga dörren i morgon så får hon piggna till utan att polisen Kertin är på henne, jag är lite taskig kanske men jag blockar bort maten helt i natt för alla, annars lär det bli liv om jag ska stänga in henne hela natten, si det går nog inte, Är lite nervös faktiskt var väll 7 är sen elr nått då Kerstin kastrerades, men det ska nog gå bra, hönsmamma som man är så blir man nervös vid sövningar, tycket det var jobbigt när Lisa sövdes för tandsten i julas och det var ändå en lätt nakos,

tuska
0

Tänk på att din kisse kan kissa i din säng, den kan se piggelin ut men när den somnar om, så kan det vara att det blir blött efter den. 

Skydda sängen

martdat
2

#7 hihiGlad Det är det hon gör i dag, det hoppas jag få stopp på via kastrering, Ice är en skygg raggis som hafft fem hem på tre år och har kissat i sängen och inne överhuvudtaget, hon vill inte att man rör henne alls, hon blir rädd, men älskar att ligga i sänghalvan jämte mig, i natt låg hon i samma sänghalva som jag sover i ,skumt tänkte jag, nja var inte så skumt när jag kollade, hon hadde kissat där hon brukar sova, smart tjej,,, .. nåväl, hon flyttade ju hit för ingen orkar med henne, och jag sa ja på villkor att hon kastreras så nu hoppas jag att det hjälper, Skrattande

tuska
0

Hoppas att kissningen blir bättre efter kastreringen, men låt de ta ett urinprov på henne när hon ändå är sövd, det brukar vara att dom klämmer lite över blåsan så får dom urinprovet.  Det är ju bra att få det kollat när rädda kissen är där på plats.

martdat
0

#9 hon är undersökt, de hittar inga fel, verkar vara messt när hon löper. elr har löpkänningar, hon kissar i lådan offtast, när hon kissar på saker elr i sängen är det små löppölar, liksom,

tuska
0

#10   Ja då har du nog kissproblemet löst av en kastrering, kanske även en mindre rädd kisse.

Hawknestgrove
0

MArdat, rätta takter. Solidaritet Skrattandeär det som gäller. Det sa jag till Arne och Esther när lilla Pipen kastrerades också. Ingen fick mat.

martdat
0

#11 Hoppas på det, hon är en helmyzig tjej som stortrivs med livet, det syns, hon ligger och spinner och myzer jämt, men jag får inte röra henne, men det kommer väll kanske, här får hon all tid hon behöver, ger henne en liten kodnattklapp när jag pussar de andra godnatt så hon inte ska känna sig utanför men inte mer eftersom hon ryggar,

#12 yes, gunilla, här kör jag offtast med solidaritet,

MaalinF
0

Heja dig som kastrerar henne! Jag kan nästa garantera dig att kisseriet i sängen slutar efter det!

Var bered på att hennes kattkompis antagligen inte känner igen hennes lukt och kanskle fräser och har sig. Sätt henne på lådan när du kommer direkt så hon får kissa. Min veterinär berättade att det bästa var att låta katten vara som vanligt (kanske inte låta det klättra i träd eller nått ;() så att återhämtningen skulle gå fortfare. Båda mina honor fick tillåtelse att både äta och dricka efteråt.

Hawknestgrove
0

ja äta ska de ju få göra så fort de vill sen. Lilla Mee åt ju två timmar efter ingreppet. Vrålhungrig.

martdat
0

#14 lungt, de är innekatter hela bunten, ,så inga träd här inte, Flört

Hawknestgrove
0

haaha men garderober och skåp att hoppa upp på väl?

martdat
0

#17 ja en o annan möbel finns ju, fasst inga så höga, garderoberna går till taket så dit komer hon inte, men jag börgar med sovrummet, det högsta där är fönstret och det kan jag inte plocka bort.Flört

katterna
0

hejsan. det är lite olika. hos min veterinär lämnar man in katterna för kastrering och sterilisering mellan kl 8-9 på morgonen. och kl 12 på natten ska maten bort. och tror vattnet skulle bort kl sex på morgonen. men det har inte alltid varit så där jag går. innan var det att man skulle ta bort maten kl 6 på kvällen och vattnet kl 12 på natten.

MaalinF
0

mardat: jag tänkte på klösträd Skrattande

martdat
0

#20 hihi, ja såna finns ju men såna öb träd som inte är så höga, det blir nog bra, Jusst nu är jag inte poppis hoss kissarna för de undrar varför jag inte ger dem frukost,,,

MaalinF
0

stackarna då ;) Hoppas allt går fint idag. Vart skall du kastrera någonstanns?

martdat
0

#22 i väckelsång hoss rolf, åker alltid dit om det inte är akut, då de har dagtid öppet bara .trevlig personal, mänskiliga och billiga, står till och med på hemsidan att de strävar efter att hålla låga och humana priser och det gör de,

Hawknestgrove
0

ja ha, hur har det gått här?

majvi
0

När det gäller solidaritet så skulle en av mina katter kastreras och alla tre katterna fick vara utan mat.Katten var 5 månader och skygg när hon kom men ett par månader senare var vi kompisar, tack vare de andra tama katterna.Hon kom från hitta katten i Enköping och då kastrering ingick i priset fick jag åka till veterinärmottagningen där- 4 mil.

Hon var fortfarande kompis med mig när jag gick ut för att skrapa bilrutorna men då jag skulle vänta i Enköping tills kastreringen var klar skulle jag hälla upp mat åt de andra katterna.Tyvärr hade jag inte stoppat in Ronja i transportburen och hon blev sur när hon inte fick mat.I stället för ett lugnt istoppande i buren blev det ett jagande och när vi kom fram till veterinären då var hon inte ett dugg gladare.

När vi kom hem efter kastreringen då vägrade hon vara stilla och gick omkring hela kvällen.Sen blev jag förlåten när hon fick mat och så viskade nog farbror Chess till henne att jag är snäll innerst inne och gav henne goda råd om hur hon skulle handskas med mig.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
0

När det gäller solidaritet så skulle en av mina katter kastreras och alla tre katterna fick vara utan mat.Katten var 5 månader och skygg när hon kom men ett par månader senare var vi kompisar, tack vare de andra tama katterna.Hon kom från hitta katten i Enköping och då kastrering ingick i priset fick jag åka till veterinärmottagningen där- 4 mil.

Hon var fortfarande kompis med mig när jag gick ut för att skrapa bilrutorna men då jag skulle vänta i Enköping tills kastreringen var klar skulle jag hälla upp mat åt de andra katterna.Tyvärr hade jag inte stoppat in Ronja i transportburen och hon blev sur när hon inte fick mat.I stället för ett lugnt istoppande i buren blev det ett jagande och när vi kom fram till veterinären då var hon inte ett dugg gladare.

När vi kom hem efter kastreringen då vägrade hon vara stilla och gick omkring hela kvällen.Sen blev jag förlåten när hon fick mat och så viskade nog farbror Chess till henne att jag är snäll innerst inne och gav henne goda råd om hur hon skulle handskas med mig.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

martdat
0

#24 Hon blev kastrerad, det gick bra fasst fick vägas i en gallerbur för hon är skygg, hon skrek och var ledssen hela vägen, trodde väll att hon skulle få flytta ijen, det är ju det hon vanligtvis gör när hon åker bil, Fick med tratt men hon rör inte stygnen och det ser fint ut så jag har inte behövt att använda den, I morse fick jag faktiskt klappa henne lite utan att hon skyggade undan, så hon verkar ha fått lite ökat förstroende för mig då hon fick följa med hem

Har bokat tid att ta stygnen på fredag, är osäker på om jag fixar det själv, han hadde höjt priset lite, antagligen för att de byggt ut och blivit stora så de kan lägga in o så nu, 800 kr, men det är överkomligt,