En dräktig Lillfis!!!!!
Jag fick hem en liten skyggis i tisdags. Åkte ca 30 mil för att hämta hem henne.
Tyvärr har jag inte mycket att erbjuda för tillfället. En "rutten" gammal husvagn. Men det var tydligen det enda alternativet för att denna lilla mostra över huvud taget skulle få överleva.
Jag har inget namn åt henne än, men jag kallar henne Lillfisen. Hjälp mig att ge henne ett namn….
Men visst är hon vacker…. Sååå snälla ögon, även om hon verkar vilja äta upp mig….. men vi ska nog bli kompisar hon o jag. Kan jag få henne lugn måste jag hitta ett hem åt henne, för det var överenskommelsen med gubben härhemma. Vi har redan djur så det räcker
Puss.. från Mison o djurparken
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Det ska nog gå bra. Idag fick jag ju sitta i samma soffa och sjunga "lille katt" (det gör jag alltid för mina katter), men ta i henne kunde jag glömma, hahaha.
Huvudsaken är ju att hon äter och dricker, och för övrigt mår bra just nu…. Och lådan använder hon flitigt
Men hur är det med hemlösingar? Hur kan dom fatta att dom ska använda lådan?
#2. Katter är smarta :)
Så spännande med en dräktig skyggis… finns det månne en blogg där man kan läsa om henne?
Kan man få se lite bild kanske? Lättare med namnförslag då… Annars kanske Flisan? (Låter lite som Lillfisen fast mer som en hon…)

Så vacker hon är!! O vad fint gjort av dej att åka så långt o hämta henne…du ska se att ni kommer att bli polare framöver…:-)
Åh, så söt hon är! Nu får vi se hur länge det dröjer innan du också har en drös kattungar att se efter!

Jag sjunger ju och visslar för henne varje gång jag går in, så vi får se vad hon gillar det… hon kanske blir vildare än nånsin. Mina egna katter älskar i alla fall den behandlingen…

Jag tyckte hon såg ut att kunna heta Majsan… Fin är hon iallafall… Lycka till med bebbarna…

Jag har 3 katter själv, varav en heter Majsan. Tänkte lite på Diesel, eftersom min ena katt som hon är skumt lik heter Turbo….
Vad fin hon är är.
Du får klappa henne från oss i Kungsör..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hehe, klappa, njaee… tror inte det just nu, men jag kan sjunga lite extra istället….

Dom vill krafsa ner det för att gömma det, precis som dom gör ute.

I morgon kväll funderar jag på att sova hos henne i vagnen. Om husse är hemma dvs. så han kan sova med våra egna djur. Hoppas. Skulle vara spännande och se hur hon reagerar då…
ja gör det!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vet inte men mina katter går ut när matte börjar sjunga
..Så en sak är säkert, du har bättre sångröst än mig…..
Diesel, låter som ett perfekt namn till henne…Har sen länge bestämt att min nästa katt skulle heta Diesel, men ingen katt har passat för namnet..Så denna kan väl få bli en Diesel då….
Jag tycker hon ser ut att heta Vissla. Jättesöt. Lycka till!

Hihi, då blir det ju Turbo Diesel. Precis som bilen min…. Har kollat med gubben. Han är hemma med våra "egna" djur i morrn, så bosätter jag mig i rishögen med lillfisen över natten… va spännande… Hon kanske blir jättearg och biter mig i öronen på natten eller nåt, hahaha. Jag tar kanske med mig laptopen… Men kameran tar jag definitivt med mig… hoppas hon blir nyfiken och åtminstone kommer fram och sniffar på mig, ifall jag låtsas sova.
Jag kanske ska smörja in mig med strömming, hahaha

Lillfisen har fått en bebis!! Men den var död.
Jag kom in till henne igen för en timme sen, och då låg det en liten död på soffan. Nu har jag inte lämnat henne på hela tiden, och hon ligger väldigt lugnt i sin bur. Tror inte att det blir några fler. Jag tänker ändå stanna här nu för att hålla lite koll på henne.
Oj..så tråkigt.
Men du tror inte hon har flera?
Vad bra att du är hos henne.

Jag vet inte. Jag funderade ju innan på om hon var dräktig över huvud taget. Hon är ju så liten.
Sen är hon så himla lugn. Tycker hon borde flämta lite… eller? Har inte vart med om så himla många kattfödslar. Någon som vet?
Jag har i alla fall bänkat mig med laptopen här i husvagnen. Hon får vara hur sur hon vill..
Nej, så tråkigt.
Kan bara berätta hur Sessan var och hon var hemskt lugn mellan bebisarnas födslar. Inget flämtande alls under hela födseln när jag tänker efter..
Du kan inte se om magen rör på sig?
Men lilla gumman, en liten kisseunge som inte fick fortsätta sitt liv här på jorden..Va, bra att du sitter med henne, det är nog tryggt fast hon inte visar det..Vet så lite om kattfödslar, så jag kan nog inte råda dig alls…Hoppas bara på det bästa för kissen..å hennes snälla matte som finns där..

Jag tycker inte att magen rör sig, mer än när hon andas. Men hon blir ju sur och kurar ihop sig också när jag kommer för nära buren (hon har bosatt sig där). Det är verkligen inte lätt att se…
Jag vet ju inte alls hur länge sen den döda bebisen kom. Jag var in till henne vid 3-tiden och då märktes ingen tillstymmelse till födsel. Sen när jag kom vid halv-sex typ, så låg här en död. Hur lång tid kan det gå emellan?

Ingenting händer. Och jag tror inte det kommer göra det heller. Hon ligger så lugnt. Kanske gillar hon inte att jag är här… men hon kan ju inte gärna hålla tillbaka, eller…??
Det kan väl gå timmar emellan bebisarna? Så jag skulle nog inte våga ge mig iväg än..

Ungen saknade huvud. Men jag har ju hört att mammorna kan tugga upp bebisarna ibland. Navelsträngen satt kvar också.
Nej jag ska inte lämna henne. Jag sover här inatt. Ska gå iväg en liten stund och plocka ihop sovsäck o kudde. Blir kanske borta 10-15 minuter. Längre än så kommer hon inte slippa mig…
Vad skönt att du stannar hos henne inatt, det behöver hon nog.
Sorligt att kattungen var död..
Men det är sånt som händer tyvärr.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Natten har varit lugn. Jag somnade till slut.
Det blev inga fler bebisar.
Lillfisen har i alla fall haft modet att komma fram och äta o dricka medans jag sov. Trots att jag sov i princip bredvid skålarna.
Nu tror jag knappast att det kan bli några fler bebisar. Har lämnat henne ifred nu i vagnen, men kommer som vanligt gå in och kolla till henne med jämna mellanrum.

Jag undrar också om det finns någon risk/chans, att det kommer fler, efter så här lång tid. Än så länge har det inte kommit några fler.
Det är ju inte så lätt att ta henne till en veterinär direkt, då hon inte vill att man tar i henne ännu.
Fislisa förresten, varför inte, blev ju lite omvänt, och låter lite gulligare….hmm nu fick jag nåt att tänka på…
jag kan egentligen ingenting om kattfödslar, men två kullar har fötts här av räddade katter iallafall och e det ena fallet där var 3 ungar, mamman var en jätteliten katt som inte såg särskilt dräktig ut och det var ca 15 timmar mellan 2:an och 3:an ungefär..
jag trodde det var klart efter tvåan eftersom inget hände och hon betedde sig precis som vanligt, men hon födde inte sista förrän jag somnat och lämnade henne ifred..
vet däremot inte om det är vanligt med så länge mellan..

jag har nyss vart in till fisen igen. inga fler bebbar, och inget som tydde på att det är på g heller.
nu är det snart 24 timmar sen jag hittade den döda lilla. jag tror inte att det blir fler, men man ska aldrig säga aldrig, eller…?
på sätt och vis är det väl skönt om det inte blir fler småttingar, som i sin tur senare ska hoppas på att hitta just DET hemmet där dom alltid kan få vara älskade
samtidigt skär det i hjärtat på mig för den lilla som inte fick leva, usch vad jag har gråtit. tänk om man hade kunnat gjort något. tänk om jag hade varit där…
och lillfisan då. är hon ledsen? tänker hon så? jag vill ju egentligen bara lyfta upp henne och krama om henne och säga att allting kommer bli bra, för det kommer det. Sanna mina ord, jag kommer aldrig ge mig, förrän den missen är såpass lugn och trygg att hon kan få ett alldeles eget hem…..
Hihi, hon blängde på mig nu också, som bara f***n. Men jag tycker att jag börjar se lite mer glimt i ögonen på henne. Hon kanske inte tycker att jag är så farlig i alla fall.
Hon har dock inte ätit något idag. Druckit och använt lådan har hon däremot gjort. Men jag kanske inte heller hade varit så jättealert efter en förlossning….
Gulliga du Mison som gett missen trygghet och en chans att även få blivande ungar trygga och omhändertagna… Tyvärr ville ödet annat. Jag förstår precis hur du tänker, om man kunde gjort något, hur mamman tänker.. Men det var inte menat att den lilla skulle vandra på vår jord, h*n var menad för något bättre.
Tillsammans med min Lilla ängel leker de bland alla andra små missar som inte fick stanna kvar hos oss.
Josefa skrev en sak till mig som skänte lite tröst när "min" bebis dog, att man ska tänka på att om missen fått sina ungar ute skulle missebebisens liv vara helt obemärkt. Nu blir den ändå sörjd och ihågkommen.
Vänta du bara, missen kommer snart ge med sig och bli nyfiken på vad du är för en filur!
Kan tipsa om att ta med dig en tam katt in till henne, om så bara för korta stunder. Detta hjälper mig enormt mycket här hemma, som dag och natt!

Vi börjar flytta in på måndag och då tänkte jag , efter hon har installerat sig såklart, att min Gränna ska få följa med in till henne. Han har alltid varit kung över allt och alla, han har världens pondus, men också världens största hjärta. Han är inte elak mot någon. Enbart nyfiken. Han klafsar stort och stöddigt fram till alla djur, och sniffar på dom. Är dom inte intressanta, så går han. Är dom intressanta börjar han gosa eller busa…. Tjejerna jag har är det ingen idé med, dom är liksom för "bitchiga..haha
Det kommer säkert att gå bra

Finns det ingen liten kattunge i närheten som behöver en Mamma att lägga till henne?

Nu är hon hemma. Fislisa. Inkvarterad i kattvinden däruppe, bredvid sovrummet.
Jag ska pynta till det med en liten koja åt henne i morgon. Ikväll ska hon få smaka lite fläskfilé… mmmm….
Har länge undrat hur det går för missen uppe i kattvinden…. 

Hehehe, förlåt att jag inte har uppdaterat på ett tag. Allt är så snurrigt här.. Försöker komma i ordning bland kartonger och skräp, och mitt i allt studenten för lillsyrran och sen midsommar på det.
Men det går framåt med Lisa. Väldigt sakta, men hon attackerar inte längre. Hon fräser inte över huvud taget nu när jag kommer med pensel och sånt. Blänger bara lite på mig, men det kan jag leva med.
Idag satt jag inne hos henne i 2 timmar med laptopen iknät, och tv:n på i sovrummet (hon bor ju i kattvinden, precis typ bredvid sängen våran). När jag först satte mig därinne satt hon i hörnet längst in i kattvinden. Jag la ut lite skinka bredvid mig, så efter ca 40 minuter kom hon och la sig där i stället. Så det verkar som om hon börjar att finna sig i läget.
Lina, jag hade hoppats på att kunna hälsa på dig o dina bebbar i midsommar, men det rullade på i en sån rasande fart så det fanns inte en chans…
Förhoppningsvis kommer jag uppdatera bloggen lite bättre framöver, men jag är dåligt på det. Dessutom kör vi med mobilt internet för tillfället (det riktiga är inte inkopplat än) Så allt går såååååå segt, och då är det inte roligt.
MEN, Lisa lever, jag lever, hästarna utanför fönstret lever… Jag ska försöka bättra mig med uppdateringarna… Dessutom finns jag här som en liten mygga varje dag och läser bland trådarna, så jag har inte försvunnit så långt