Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 808 ggr
MammaL
0

Lite ledsen i hjärtat!

Jag jobbar ju på ett sjukhus och på min avdelning har vi ca 2-3 dödsfall i veckan då det är som mest. Men iaf 1 per vecka i genomsnitt.

Jag kommer aldrig att vänja mig och jag kommer alltid att fälla en tår då jag tar farväl när vi lämnar kroppen i kylrummet. För vem kan eller vill vara så känslokall?

Jag älskar verkligen mitt jobb och vill göra det så fint som möjligt den tid som mina patienter har kvar.

Här kommer en liten dikt för idag då jag förlorade en patient som betydde mycket för mig. Nog för att alla gör det men just för denna och just för idag…

Det svider i hjärtat där kärleken bor,

käleken till att vårda och ömma.

Jag önskar, hoppas och tror,

att all den smärtan du kände är borta.

Jag lovar att du i mitt minne och hjärta,

alltid kommer att finnas.

Aldrig, aldrig ska jag glömma.

Marga
0

Åh vilken fin dikt! Båda mina föräldrar har gått bort de senaste åren, och i båda fallen har sjukhuspersonalen varit underbar. Det känns bra som anhörig att veta att personalen verkligen bryr sig tycker jag, det tror jag patientrna också känner.

Alla ska vi en dag gå bort, det är ju tyvärr oundvikligt. Tänk vilket viktigt jobb du har som får vårda människor de sista dagarna av deras liv och ge dom ett värdigt slut. Du har all min beundran som orkar!

filifjonk
0

Jättefin dikt.

Det känns som att du är rätt människa i rätt yrke.

MammaL
0

Oj tackar bägge två. Jag försöker och hoppas också att både patienterna och dom anhöriga känner att man verkligen menar alla sina handlingar och jag är ju där för att se till att dom har det bra och får en bra sista tid.

Man är ju mänsklig av en anledning och det är ju för att visa sin omsorg och omtanke för dom anhöriga och att det faktiskt betyder något för mig som personal.

Det betyder mycket även för mig att få känna mig känna mig behövd och att jag verkligen gör något bra.

Jag valde yrket därför att jag ville göra vården bättre. För skulle alla tänka så skulle vi ha bättre sjukvård idag.

Patienten står alltid i centrum och dom anhöriga likaså.

Kramar!

nisse02
0

Åh, så vacker dikt och som verkligen berör. Tack till Dig för ditt varma goda hjärta och ditt engagemang.

Tack för att du finns där du verkligen gör en stor insats för de som är i stort behov av all kärlek och omsorg.

Heder och ROSOR i mängder till DIG. Kramar!

Sidentass
0

Det måste vara ett väldigt svårt jobb..när ni så pass ofta drabbas av att vara med i livets slutskede..så fin dikt du skrivit..den säger så mycket…

Översänder en varm tröstkram till dej och dina arbetskamrater..

emjon
0

Väldigt känslomässigt svårt jobb det förstår jag och väldigt vacker dikt. Med din medkänsla så lättar du de anhörigas börda där man inte kan finnas tillhands och det betyder oerhört mycket.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

catfoot
0

Patienter till dig, har ett fint slut..Du verkar ha känslan å förståelsen för människors känslor..

Min bror avled för lite över ett år sen 53 år gammal….

Sjukhuspersonal kontakten är viktig i sådana fall..

Kram/ Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Skruttan-1
0

jätte fin dikt :)

Hennum
0

ja, det var som när mamma gick bort. Man såg verkligen att det var vissa i sjukhuspersonalen som blev ledsna på allvar. Inklusive läkaren. Det kändes bra, att trots att det finns många skitstövlar (mamma råkade ut för några) så finns det många fler med hjärtan av guld. :)

Verkligen fin dikt!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tiana
0

Jag beundrar alla er som har ett sådant jobb, och klarar av det. Själv är jag alldeles för känslig. Stort fång rosor till dig för ditt arbete!

siberlina
0

va  fint, va rädd  om dig  ochså..