Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 985 ggr
Naquita
0

Akut i hela landet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som i alla kattföreningar ramlar det in en massa ärenden just nu med kattmammor och små ungar:(

Vi får in samtal och mail från hela landet varje dag.

Kan du hjälpa någon av dessa?

--- Hona med ungar i Göteborg

--- två små kattungar i Ystad

---  långhårig skygg hona med 4 långhåriga katter i Kungsmarken i Karlskrona. Även ungarna skygga. (INGEN bra plats för katter)

--- dräktiga honor i skåne, blekinge, småland. Både tama och skygga!

--- kattmamma med 2 kattungar i Karlskrona

---Kattmamma med 4 kattungar i Karlskrona

---Kattmamma med 3 ungar i karlskrona

--- Kattmamma med ungar i Slaktområde i skåne

--- sköldpaddsfärgad hona i Brunnsskogen, Ronneby troligtvis lagt ungar.

osv osv osv:(

Vi behöver även fotohjälp med en del av dom.

pma mig eller maila emma_kks@yahoo.se

www.kks.nu är hemsidan

på bilden Bandit , f.d hemlös hona som födde sin sista kull i en banankartong på en altan. Det blev hennes räddning!

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Sidentass
0

åhhh…om man bara kunde…men jag puttar!!

anebit
0

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Crisse-13
0

I och med att det är KKS ärenden så är det bara stödhem ni söker eller har jag fel. Annars hade jag kunnat hjälpa till med ungarna i Ystad eftersom jag har Zassa som fortfarande diar sina 4 ungar.

Naquita
0

#4 nej, detta är inga KKSärenden ännu, många av dom, då vi bara fått in mail. Tror det fanns en kattmamma i närheten som kunde ta emot dom i Ystad.

Om jag inte missminner mig har du haft trådar nyligen med snuviga kattungar, jag skulle absolut inte ta in fler små oskyddade kattungar medan det fortfarande finns smitta i din lägenhet, man får tänka på de man redan har också. Tack för erbjudandet ändå, jättesnälltGlad

Crisse-13
0

Jag har ingen smitta här varken kattsnuva, kattpest eller något annat så där har du fel. Tänka på mina egna gör jag alltid det är därför jag har katterna i karantän först.

Naquita
0

#6 okej, då misstog jag mig, ber om ursäkt. var det ögoninflammation då?

Crisse-13
0

Ja det stämmer att Elsa hade ögoninflammation och lille Skrutten hade dragit på sig lunginflammation förmodligen för att det enda skyddet dom hade var en häck av murgröna där jag kan tänka mig att det regnade in på dom små. Inga andra katter här blev sjuka för att jag tog in dessa. Den röda kattungen som har ont i sitt öga har förmodligen fått kattgrus eller något annat i ögat som har gjort att han har problem och lilla Kajsa hade fästingar som satt precis vid ögonen och därför var hennes ögon irriterade när jag hittade henne men det försvann när fästingarna kom bort.

Naquita
0

Okej, då förstår jag. Stackars små, hoppas de blir bättre snart:(

Josefa
0

Jag skulle kunna ta kattungarna från Ystad. Men jag får inte tag på BC, för det är väl hon som skulle prata med upphittaren?

Crisse-13
0

Ja det är ingen fara dom är friska nu så därför erbjöd jag mig att hjälpa till med dom 2 i Ystad eftersom jag har en mamma här .

Naquita
0

#10 Tack för erbjudandet.ja, det kanske hon skulle. jag har bara talat med lisbeth tidigt imorse.

Jag personligen skulle ju vilja att de får komma till ett hem med kattmamma när det finns så gott om det nu.

Jag har ju 2 kattmammor här hemma med "bara" 2 resp 3 kattungar var men tyvärr är transporten svårRynkar på näsan

Naquita
0

#11 Crisse, har du lisbeths eller Birgittas nummer/mail så ring eller maila dom ang dessa.

Crisse-13
0

Jag har haft Lisbeths nummer men jag vet inte om jag har det kvar, skall kolla annars mailar jag henne vi känner varandra sen innan.

Josefa
0

Hur har det gått med kattungarna?

Crisse-13
0

Jag skickade ett mail men har inte hört något. Det löste sig kanske på något sätt. KKS har eller har haft folk i Ystad tidigare så han kanske tog ungarna. Naquita vet kanske.

maggan47
0

puttar upp detta viktiga

Maggan47

Naquita
0

enligt nya uppgifter fanns det tydligen en tam mamma till de två.

Josefa
0

Vad bra, då lever de än.

Naquita
0

#19 ja, om jag fattat det rätt iaf:)

Magda
0

#20 kattungar i Ystad, är det de två små här i Rydsgård som menas då eller är det andra? dessa har en tam mamma..

Naquita
0

#21 precis, det borde vara de.

Crisse-13
0

Det var ju bra att en mamma fanns till ungarna. Då löste det sig på bästa sätt.

Magda
0

#22 ok, till dessa har anmälaren ordnat en bekant som kan ha dem i garaget tills de kan flytta hemifrån och mamma katt kan kastreras och stödhem kan hittas till henne..  han har inte sagt ngn tidsbegränsning till mig, men kanske Birgitta vet bättre :) jag var ju bara och fotade de små..