Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3160 ggr
catfoot
0

*Låst*Del 4. Dumpade Roffe och Henry..

dax att forsätta denna tråd här..

Här är den gamla tråden:

Dumpade Henry å Roffe

Och här är den ursprungliga tråden:

Dumpade?

del 2 dumpade henry o roffe

Del 3 Dumpade Roffe

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Kan någon länka in del 3 här..Kan inte sånt….

OT/Snyggt ....

monsi
0

Heja Catfoot!Flört

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

catfoot
0

Du har pm, Monsi..

OT/Snyggt ....

monsi
0

Du har pm Catfoot.

Forts från tråd 3

Sierskor hm vet inte om jag tror de funkar.

Har mer till tro till Häxor men de har tyvärr hållt sig borta från trådarna.

kattassen
0

Är det via pm du får info på ö-naturligt catfoot? Ingen har skrivit i tråden ju?

Har du hört med asamaria eller är det fortfarande den andra tjejen?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

catfoot
0

Det är asamaria som svarat …Jag tror ändå på henne, å tänker ändå sätta ut fällan i morgon..Hon är säker på att Roffe ännu är kvar därute..Men hjälp mig, hur vet man att man står till norr, utan kompass????????

OT/Snyggt ....

Mari
0

Kolla om du ser några myrstackar eller på vilken sida av granarna det är flest grenar, har för mig att den sidan med flest och tätast grenar är mot söder lika så med myrstackarna om om de byggt mot ett träd

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

kattassen
0

Skall du dit efter solen gått ner? Annars är det bara att kolla var du har solen, den dalar ner i väster om kvällen så någorlunda vädersträck kan man alltid "läsa sig till" på det viset.

catfoot
0

Ska dit i morgon vid 10 tiden..Vart har jag solen då???

OT/Snyggt ....

Mari
0

Du kan inte svänga förbi på Hoppet i morgon innan du åker ut? Isåfall kan du få låna kompass av mig om jag hittar den jag har.
Ska vara där till kl 10 ungefär

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

kattassen
0

Solen går upp i öster och ner i väster. Klockan 13 (nu när vi har sommartid) står solen rakt i söder. Så kl. 10 på förmiddagen bör solen stå i sydost.

Står du då med ryggen mot solen har du näsan mot nordväst. Vrider du dig då lite åt höger så borde stå med näsan mot nord ungefär.

Annars kan du dra ut en eniro-karta för att få lite väderstreck kopplat till vägarna du kör på. En vanlig vägkarta kan vara till hjälp också.

Mari
0

Nej Catfoot nu tog jag fel på tid, kommer nog vara på Hoppet vid 10,30 för jag måste hinna åka runt och sätta upp lappar om den upphittade-Roffekatten i morgon

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Oj, många tips här om vart jag vänder mig för att stå med näsan åt rätt håll…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Men känner mig ännu virrig..Jag hittar knppt på min egen gräsmatta!!!!!..Virriga Catfoot har talat…Kanske nappar på erbjudandet av kompass Strirrup, om du förklara hur den funkar..Men kan vi träffas innan du ska dit ut?????

OT/Snyggt ....

kattassen
0

#13 Solen har aldrig felFlört Det är säkra kort… (om det inte regnar förstås…Rynkar på näsan)

Mari
0

Ja vi kan nog träffas :) Det är bara att kolla på kompassen, den visar alltid åt norr :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Hihi..Då har ni aldrig sett catfoot..Då kan norr vara åt vilket håll som helst..Fråga min sambo, han har gett upp…Obestämd

OT/Snyggt ....

annebeate
0

Även välkända sierskor har haft fel många ggr tidigare så man kan inte förlita sig på att Roffe är kvar i skogen men det kan självfallet inte uteslutas. Så det är bra catfoot om det kommer ut en fälla i morgon. Det kattassen skriver om väderstreck i #11 har jag också kommit fram till.

catfoot
0

Ja, jag kan inte slappna av..Förrän jag försökt ett tag till..Kan inte få ro,,,,,Lilla kissen..

OT/Snyggt ....

annebeate
0

catfoot, det känns verkligen sorgligt och oroligt innan vi fått visshet.

asamaria, kan hon inte ge dig  närmare information om var Roffe finns och har du ingen som kan följa med dig ut med fällan i morgon?

anebit
0

Jättebra catfoot att du sätter ut fällan vi granen som du hörde att det jamades från.

Ang. sierskor, så pratade vi med 5 st när min dotters katt försvann för 2 år sedan bl.a. en som kallas "djurens Saida"  Tyvärr sa alla helt olika saker.

"Djurens Saida" sa att han satt högt i en tall, illa åtgången ditjagad. Herregud vad vi letade och letade med strålkastare uppe i träden.

Alla sa att han levde, men vi hittade en ihjälkörd katt  Gråter  på järnvägsspåret, fast bara en halv katt (halva bak) men vi ät 99% säkra på att det var han. Och den hade legat där länge, en man tipsade om den 4 månader efter hans försvinnande när vi var ute och letade.  

Fast jag tror på det andliga även om just dom hade fel.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bumbis
0

Hoppas verkligen att det är Roffe som är infångad. Jag har också jämfört bilderna och blicken är densamma. Så även nospartiet men det kan ju vara svårt med svarta katter.

En eloge till dig catfoot för att du kämpar vidare, så även alla ni andra som är engagerade. När det gäller väderstreck och lokalsinne så välkommen i klubben catfoot, det är ett under att jag hittar hem varje dag. Obestämd

catfoot
0

Ja, sierskor har fel, men man kan ju inte veta om det stämmer denna gång..

Har pratat med två nu..Å bägge pratar om samma avstånd å granar..Ca, 50-100 meter från dumpningsplatsen, Asamaria säger NV, den andra sa inget väderstreck..bägge ser granbarr runt honom..Så hur ska man veta???

Har legat å grubblat på detta inatt, å funderat varför mäniskor gör så här mot sina katter..Å vilket innebär att vi djurvänner, får mer oro å funderingar vart katten är…

OT/Snyggt ....

anebit
0

Va bra att två stycken säger samma sak. Då får man ju mer hopp. Man måste ju undersöka allt man får till sig annars skulle man aldrig förlåta sig själv.

Hoppas att en katt går in i fällan nu. Då har ni ju räddad två stycken från misär.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

destiny
0

Såg inte om någon skrivit om mossa! Mossa växer på norra sidan på granarna. Att mossa trivs i norr kan man se i min trädgård! Tungan ute

Hoppas det inte finns fler katter i skogen. Därför att Roffe redan befinner sig i trygghet. Flört 

Ögonen på katterna på korten är väldigt lika. Bara det att den yngre katten har troskyldigare ögon. Det var innan han visste hur djävliga människor kan vara. Skrikandes

monsi
0

Håller med destiny, oskulden är borta i ögonen men annars är de välldigt lika.

catfoot
0

Mossa i norr, å myrstackar i söder…Detta ska bli spännande värre..Vi som ska ut med fällan, ingen av oss vet vädersträck eller kompasser. Hoppas Strirrup kan ge mig en snabblektion, nu på förmiddagen innan det bär av till djupa skogen igen..

Phuuuu, önskade att fler brydde sig i detta å hjälpte till i sökandet, än att dom bryr sig i vad jag skriver….

Å regnet öser ner…

OT/Snyggt ....

monsi
0

Gå inte villse bara Catfoot.

Fast gör du det måste ju polisen  med flera skicka ut folk o på gårdet ett sökande efter en mäniska så skriver media, vem vet de kanske snubblar över fler katter i sökandet på dig o kanske tar de in dem hmmObestämd

Nä de skulle inte ta in kisarna så vad du än gör gå inte villse tack!Flört

JeanetteS
0

Lägger ett avtryck här så jag kan följa tråden…..

catfoot
0

Tack för tipset..Faktiskt ingen tokig ide…Om jag virrar bort mig, då kan man ju hoppas att nån saknar migObestämd..ja, jag kan ju alltid hoppas, å om nån gör det så kanske dom ringer polisen..Å då blir det sökning av bara den i skogen där, å då hittas katten kanske..

För hur det än är så är katten just nu viktigare än mig, känns det som..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Sitter nu å hoppas att regnandet ska avta, innan jag åker ut i skogen..Men det är nog bara att inse att idag får man ta en kalldusch, fräsch å skönt sådan..det sägs att regnvatten är bra för hynObestämdFlört..

Har precis legat å myst ner mig på sängen med fem stycken kissemissar, mysigt värre..Gissa vem som låg närmast å kurrade mest..Jo, lilla vackra Troja, som heller inte tycker om regn..

OT/Snyggt ....

Groda
0

Även jag kommer att få skäll över att jag skriver här, men det gör jag som privatperson. Det är jag som kommer att följa med Catfoot ut i skogen. Ni skulle se Catfoot dansa fram i skogen som en gazell hi hi. Jag kommer även att kolla fällan ett par gånger om dagen, för skulle Roffe vara i fällan så blir det akut en resa till vet.

catfoot
0

Fick pm nu från Asamarie..tiden är knapp, om vi inte får in honom idag kan det vara försent..Jag ringer dig snart Groda..

Gazell..hahahhaaa..

Groda ingen kan bestämma om du ska skriva här eller ej…Du är väl inte ägd av någon..Stå på dig…Kram..

OT/Snyggt ....

annebeate
0

Om nu Asamarie menar att Roffe är kvar  i skogen bör hon väl kunna ge er mer exakt information var ni skall söka eller har hon redan gjort det?

Lycka till nu catfoot och Groda, många är med er ute i skogen, hoppas ni känner det!

emjon
0

Åh vad jag tänker på er och håller tummar och tassar här för er ute i skogen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

men catfoot då, du som är medis på Svensk Natur! Du kan ju fårga där! OCh som sagt, mossan är bra tecken. och på morgonen/tidig förmiddag har du solen i öster

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

CALA
0

Jag kollade med kompass sist vi var dit, det stämde det vi trodde när vi satt ut fällan.

essut50
0

Håller tummarna och tassarna här hemma.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Simson
0

Idag öser regnet ner! Det är helgrått och blåsigt! Kallt å rått. Inget kul alls att vara ute! Att leta väderstreck är inte det lättaste idag…speciellt inte om man går vilse på gräsmattan hemma! Skrattande

CatFoot: Du kan väl ringa polisen o säga att du inte hittar tillbaka till bilen…att du kommit bort…så får de leta efter dig… Flört Inte behöver du vänta till vi saknar dig… Tungan ute

Kram på er alla som fortsätter letandet!! Hoppas ni hittar katten de säger är ute i skogen så ni kan se OM det är Roffe eller ytterligare en vilsen liten stackare!! Håller tummarna för god fångst!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Simson
0

CatFoot: Kan du inte komma till stan å ta en fika??? TeWe's har öppnat filial här! Enda vettiga stället i stan å fika på! Vore KUL!!!

Groda
0

Vi har satt ut fällan nu det är bara att hoppas på det bästa. Catfoot skötte sig bra idag, hon hoppade överallt det kanske var dom nya gummistövlarna som gjorde susen. Stirrup kan du åka ut ikväll och kolla fällan? Jag ska åka på ett annat ärende. Vi har satt upp vita plastremsor på träden så att du hittar.

catfoot
0

Fy farao va kall å frysen jag blev efter denna ruggiga skogsdag…..Ingen Roffe i sikte, fällan står nu lite mer åt väster som Asamarie säger att den ska stå..Hoppas nu att vi lyckas,,  om Roffe ännu är kvar därute..

Lovar Simson…Bara allt lägger sig runt detta så blir det en storfika på Tewes…

OT/Snyggt ....

Mari
0

Ingen katt i fällan nu ikväll

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

destiny
0

Hoppas det är för att det inte finns fler katter där!

JeanetteS
0

Håller med #44

catfoot
0

Å, nyvaken nu, skönt att sova när inte ögonen orkar vara öppna..Efter en jobbig natt på mitt jobb…Läste jag sms från Stirrup, att ingen katt i fällan..Hoppas att det är Roffe ändå som är inne på Hoppet…Undrar om någon kolla fällan idag??…

OT/Snyggt ....

Mari
0

Jag kan tyvärr inte kolla fällan idag :/

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ankie
0

hur går det, är det nån som har kollat fällan idag? Å var det någon katt i den?

catfoot
0

Har provat ringa Groda, men det var upptaget….

OT/Snyggt ....

CALA
0

Jag kan åka dit efter 10:00 imorgon, hör av dig C om det passar. Ikväll är det folk som åker dit

catfoot
0

Toppen Cala,…Groda å en tjej till åkte ut i kväll, å tror att Groda skulle kunna i morgonkväll…

På Söndag gör vi ett sista ryck, så många som möjligt samlas vi i Gullgruva å går skallgång…Fikar å fortsätter vårt sökande en större del av dagen…

OT/Snyggt ....

kattassen
0

Å vilken härlig uppslutning och engagemang! Hoppas verkligen era ansträngningar ger resultat.

Hur går det med identiferingen av "Hitte-Roffe"?

destiny
0

Hoppas också era ansträningar ska ge resultat. Önskar jag kunde hjälpa till men som vanligt bor jag för långt bort.

annebeate
0

Det är så  glädjande och rörande med det stora engagemang som finns för lille Roffe. Tänker på er och hoppas vi snart skall få visshet.

Simson
0

När skall ni åka på söndag???

catfoot
0

Tack alla ni, jag vet att vore ni närmre då vore skogen i Gullgruva full av folk..Det är så himla synd att inte fler har hjälpt till, som bor närmre, å som bara sitter å söker grejer som JAG SKRIVER, i stället för att hjälpa till att söka en stackars kisse, som en IDIOT har dumpat…

Simson…Någon gång mellan 10-11 skulle jag tro..Vi har inte bestämt riktig tid ännu..

OT/Snyggt ....

Simson
0

Tack CatFoot!! Hade jag en bil skulle jag varit med mer. Vet inte om syster är intresserad av skogsliv?? Tungan ute

Groda
0

Tyvärr ingen Roffe nu heller, maten som låg på stenarna är i alla fall uppäten men det kanske är något annat djur. Önskar att någon kunde tala om vad Roffe är så man bara hade kunnat hämta honom. Det är hemskt att inte veta något, är han ute kvar i skogen har det snart gått fyra veckor sen han hamnade där. Stackars liten.

Marga
0

#58 Jag tycker huvudtesen bör vara att Roffe är hittad och att fällan nu är utställd för ta reda vilken katt som eventuellt hördes jama. Annars blir det jättejobbigt om ni inte hittar nån mer katt.

CALA
0

Nån som kan pm;a om var buren står nu eller är den lätt hitta att, ( i förhållande till förra platsen)

kattassen
0

Har ni helt lagt ner tanken på att identifiera den katt ni fått in? Jag skriver lite som marga där - man får kanske gå efter huvudtesen att det är Roffe som är inne och kolla upp honom bättre. En veterinär kan ju också göra vissa bedömningar i ålder och hur länge han gått ute osv.

CALA
0

Olika omständigheter gör att det inte går att säkert säga något. Henry och Hitteroffe verkar  dock inte tåla varann, de borde iaf acceptera varann om de bott tillsammans. Roffe sitter också i karantän så vi kan inte föra dem tillsammans än fullt ut. Det gör att tvivel finns. Det är ju också så att om det inte är Roffe så sjkulle han vara kvar i skogen själv, vilket vore hemskt. Bättre då att kolla fler gånger utifall att. Veterinärerna har så fullt att de inte kan ta in katter utan akuta problem med kort varsel. Vi hoppas naturligtvis att ni kommer med fler förslag på hur vi kan id bestämma men vi kan inte uppdatera allt vi gör 24 timmar om dygnet i denna tråd.

catfoot
0

Det är snitslat från vägen innanför bommen..Du kan inte missa Cala..

OT/Snyggt ....

majvi
0

Det finns katter som har bott tillsammans och har tolererat varann men ändå inte varit vänner.Det är också ny miljö för båda katterna och de har varit ifrån varann ett tag och luktar förmodligen lite annorlunda.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

annebeate
0

Eftersom det inte är klarlagt att den hittade katten verkligen är Roffe, även om vi alla hoppas på det, tycker jag man måste arbeta efter hypotesen att Roffe fortfarande kan vara ute i skogen.

catfoot
0

#65..Ja, så är det..Vi kämpar på över helgen, sen vet vi inte hur vi ska fortsätta. Då har vi 4 veckors sökande bakom oss. Eftersom det är himla långt att åka, några har inte tillgång till bil, å som jag har 10 mil fram å åter…Så vi får förlita oss på att han i så fall dyker upp i nått hus…Vi har lappat å lämnat i brevlådor…Så får vi istället görs små utflykter då å då till Gullgruva för att kolla läget, nån gång i veckan, än som nu 2 ggr per dag..

Det känns hårt att skriva dessa rader, men nånstans måste vi börja trappa ner….

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

#66. Håller tummarna!

Gullimat
0

Tycker ni har ett enormt tålamod som kämpat på i 4 veckor. Heder till er. En, om det nu inte är Roffe har kommit in, som annars hade sprungit hemlös i skogen.

monsi
0

Har puttat på mina trådar på raggare i fokus, ridsport i fokus o reptiler i fokus.

Det är ju folk som är vana vid skog o natur så håll tummarna att det kryllar av bilar, hästar o folk i skogen i morgon.

Någon får gärna länka till denna tråden på de trådarna, kan inte göra det på den här datorn. Tvätt äkta blondin när det gäller datorerSkäms

Hoppas det är Roffe som är inne o att ljudet i skogen är en annan katt med hem, vågar inte tänka om det är tvärt om stackars Roffe.

Catfoot de med tunga bakar orkar inte gå i skogen de är för tröga o har fullt upp att läsa vad du skriver, inte bryr sig de om en liten katt när de kan gnälla på andra i stället,något som de verkar tyka är mycket roligare o viktigare.

Skit i dem nu! Det är deras stora förlust att de inte vet vad ödmjukhet, föröka hjälpa katter  o skita i menigsskiljaktigheter  är.

Håller hårt i tummarna att ni hittar den som gjorde ljudet i skogen i morgon.

annebeate
0

catfoot, du och ni andra som kämpar för Roffe är så beundransvärda. Jag hoppas ni känner stödet från oss på forumet som bor alltför långt borta för att själva kunna rent fysikt delta i sökandet efter Roffe men som så gärna velat hjälpa till. Hoppas det i helgen ges svar på ljuden från skogen.

catfoot
0

Tack alla underbara kattvänner…Ert stöd har hjälpt oss å knuffat oss Roffeletare framåt. Alla råd å tips…Ni är bara bäst allihopa..Kram från Catfoot, å jag är ganska säker på att alla de andra som kämpat med mig i skogen tycker lika…

Vet att fällan var tom även idag när Cala var dit..

OT/Snyggt ....

Groda
0

Vi har provat flera gånger att släppa ihop " Roffe" o Henry men det ser inte ut som att dom har träffats förut, man skulle nog ha sett något att dom känner igen varandra. Jag tycker det ser ut som " Roffe " är något äldre än vi trodde först, men vi får se när vet. kollar upp honom. Jag har fått minst två till som hjälper oss att leta imorgon. Håll tummar o tassar för oss.

kattassen
0

#72 Nej det verkar ju lite märkligt om de reagerar så ifall de skulle bott ihop för några veckor sedanObestämd.

Vi får hålla våra tummar att det kan bli napp i fällan med den riktige RoffeGlad. LYCKA TILL!

annebeate
0

Håller tummarna för er i morgon.

catfoot
0

Tack…Det bär väl av nu på förmiddagen..Hoppas att vi får nån liten vink av Roffe att han vill bli infångad..

OT/Snyggt ....

CALA
0

Brygger kaffe nu,,,

essut50
0

Lycka till idag…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

monsi
0

Lycka till!

Har fått ett pm från en snäll person som tippsar om ett bra medium som ska heta Kjell, detta medjum ska tydligen vara jätte bra.

Om du inte har fått ett pm från personen om skickade tipset till mig catfoot så skickar jag länken i morgon på morgonen.

Hoppas ni hittar något i dag.

Simson
0

Hälsinglands alla tidningar har gått ihop till en gemensam site.
Där har de en helt egen avdelning för djur!
Skriv dit alla om dett ärende så vi kan få ett reportage som hjälp!!!
/Optimistiske Simson, som just skrivit =)

http://helahalsingland.se/levabo/husdjur

Mail: nyhetstips@helahalsingland.se

monsi
0

Har redan mail bombat alla deras webreportrar.

Får inte ens svar.

Men fortsäter gärna att mail bomba dem.

catfoot
0

Har mailat han Monsi, tack för tipset..

Idag har vi 6 personer sökt av en stor del av området där dom dumpades, utan resultat..Gråter, Med gråten i halsen, måste vi inse att vi måste göra ett slut, om vi inte får några tips eller nån som ser kissen. Då återupptar vi sökandet på stubinen…

Vi vet inte hur vi ska gå vidare, vi känner oss vilsna, fast vi börjar kunna den delen av skogen som vår egen ficka..Å då man börjar att känna igen alla granar å stenar, som man snubblat å ramlat över..Då börjar  man bli hemma i urskogen..

Men tänk om kissen som vi har fångat in är Roffe,…Då vore allt frid å fröjd..

Kommer att bära detta med mig som ett sår, eller ett misslyckande, fast jag vet att vi har gjort allt som vi kunnat göra..

OT/Snyggt ....

Groda
0

Vi har nog gjort allt vad vi kunnat Catfoot, men som du säger vi måste göra ett slut, det känns ändå så hemskt att inte få veta vad som hänt honom. Skulle någon ringa o höra av sig om någon svart katt så åker jag ut direkt det vet du Catfoot, jag sviker ingen katt som behöver min hjälp.

martdat
0

tror ni inte alls längre att den infångade kissen kan vara den riktiga Roffe då?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

catfoot
0

..Jag kan bara jämföra bilder, där jag tycker dom är kopior…Jag har själv inte uteslutit att det är rätt katt som är inne..men samtidigt kan man heller inte släppa tanken att han kanske går kvar därute, när vi inte har bevis..Å så länge jag inte vet, så länge känner jag att oron om en kisse därute finns…

OT/Snyggt ....

martdat
0

ja det vore skönt att veta säkert,,, att de inte gillar varandra behöver ju inte betyda att de inte känner varann,

destiny
0

Om katter kunde tala… tänk vad det underlättat! Flört

soso
0

Ni har gjort ett fantastiskt jobb! Jag tror ialla fall att det är Roffe som ni har fått inGlad.

Ankie
0

men åk till veterinären med kissen så kan ju han bedöma ålder på han ivarjefall, något att gå på

catfoot
0

Jag tror Groda skulle fixa en tid till veckan åt "Roffe" hos vetten…Håller alla tummar jag har å hoppas ändå att det är rätt katt..

OT/Snyggt ....

Bumbis
0

Det är jättebra att ni lägger ner er ifall att den infångade kissen inte är Roffe. Fortsätt ha lappar uppe, kolla med polis regelbundet så att han finns med bland efterlysnignarna och prata med folk så att de vet att Roffe är saknad. I och med att han varit tam kommer han förr eller senare att söka hjälp vid något hus, kanske inte förrän till hösten när kylan tränger sig på, men då är det viktigt att folk vet att han är saknad.

Jag hoppas verkligen att det Roffe som är inne i tryggheten, men jag förstår mycket väl om ni inte kan pusta ut helt och hållet.

Kram på er alla som kämpar!

Mari
0

Vad ni kämpar på medan jag jobbar!

Hoppas "Roffe" får tid hos veterinären och kan komma fram till något angående åldern.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Ja, vad gör man inte…För våra älskade katter andra skiter i å dumpar..Ja hoppas att vi kan få lite koll om kissens ålder, det skulle hjälpa mycket..

Jodå Stirrup, här har du det bra på jobbet medan vi snubblar å ramlar runt i skogen…

Nädå skämtar bara, du har varit en av dom som verkligen ställt upp..

Kram..

OT/Snyggt ....

mariva
0

Jag har följt den här tråden och de tidigare, och när jag läste #86 kom jag att tänka på djurkommunikatörer. Det finns en tråd om det som jag nu puttat upp. OT "Djurprat". Kanske kunde det vara något att pröva?

Bl.a. Casiopeia rekommenderade en person som ska vara bra. Det skulle ju vara fantastiskt om det fungerar.

catfoot
0

#93..Kollar in tråden..Tack..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Har mailat en siare och en djurpratare..Sätter mitt hopp till dessa å hoppas att dom kan visa vägen till Roffe…Ska sätt mig å stirra på mailen å vänta på svar, är lite otålig å orolig…Lille Roffe…

OT/Snyggt ....

monsi
0

Hoppas de svarar snart, o svarar lika på vart han är.

annebeate
0

Hoppas ni får en tid till veterinären i veckan så kan åtminstone åldern förhoppningsvis ge vink om det kan vara Roffe som kommit in. Hur gammal är idag Roffe?  Precis som Bumbis skriver i #90 så är det så viktigt att tills vidare hålla budskapet om att Roffe är försvunnen vid liv. Just nu känns det som alla medel måste tas till. Hoppas på goda nyheter under veckan och tack än en gång catfoot, Groda och ni andra för ert engagemang för lille Roffe.

catfoot
0

Ja, så länge vi inget vet om Roffe..Så länge ska jag hålla Roffe "synlig"..Att han inte ramlar bort å glöms, Stirrup har satt upp lappar å lagt i brevlådor, bild å text om Roffe..Så skulle han dyka upp vid nått hus, så bör dom reagera, tycker man..Vi fortsätter sökandet men kanske inte så intensivt i skogen längre utan via lappar å siare..Å små beök ute i Gullgruva ibland…

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

OCh han som dumpat är i alla fall  polisanmäld. Hoppas att det inte blir fruktlöst

Groda
0

Har vi tur med vet. imorgon så får "Roffe" komma in på hälsoundersökning, hon kan i alla fall säga ungefär hur gammal han är. Vad jag vet ska han vara lite över ett år men det är vad andra säger. Håll tummarna för att Roffe.

Mari
0

Näe Groda vad jag har hört så ska Roffe vara runt 8 månader, ska se om jag kan få tag på exakta födelsedatumet om ni vill ha :)

Har pratat med uppfödaren till Roffe så 8 månader borde stämma rätt bra

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Ja Stirrup, kan du fixa födelsedata på Roffe, vet nån som vill veta det, ja du vet vem jag menar…Å helst hur gammal han var vid försäljningen..

Så alla papper blir klara..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

FlörtToppen Grodgazellen, vet vi ålder så vet vi oxå om chansen finns att det är Roffe…

OT/Snyggt ....

Mari
0

#102 Har precis skickat iväg ett mail så hör av mig så fort jag vet något

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Tack, snälla du…Vilken tur att du har de rätta kontakterna..Hör av dig..Kram

OT/Snyggt ....

Mari
0

catfoot du har snart ett PM med info :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

monsi
0

Ni som inte har kollat på niqitas små troll gör det nu underbara bilder.

Håller tummarna att det är lille Roffe som är inne.

Synd ingen hadde vidieo kamra i skogen det är nog många med mig som hadde velat se Gazellerna Glad

Mari
0

Fel av mig. Roffe ska vara ganska precis ett år gammal nu.
Fick veta att han vr född i början av juni förra året.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Debattia
0

Puttar upp och hoppas det är Roffe som kommit in !!!! Skulle också velat se lite kort från skogen !!!Flört

Ni gör ett fantastiskt arbete !!!!!!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

catfoot
0

Debattia, det finns bilder från urskogen i nån av alla trådar om dumapde kieerna Roffe å Henry

Förstår att du Monsi vill se denna graciösa gazell hoppa mellan stenarna

som den inte gjort annat,,,Kan berätta att halva bakdel är blå, men det går över om nån dag..

OT/Snyggt ....

nisse02
0

Hej! Jag är ny här på hittekatter. Har läst den här tråden nu. Blir alldeles förstummad av det engagemang och den kärlek till katterna som ni har härinne. ROSOR till er i mängder. Tusen Rosor till dig Catfoot för ditt varma hjärta. Hoppas det är Roffe ni har hos er redan.

Jag har en bekant vars ena katt ramlade ner från balkongen och var ute ett par dagar innan man hittade honom igen. När den katten kom in igen blev den andra katten helt vansinnig och kände inte igen sin gamla kompis pga att den luktade annorlunda. Så kanske det är med Roffe också, han luktar så annorlunda så Henry inte känner igen honom. Min bekant fick ha katterna åtskilda i flera dagar innan de blev vänner igen.

Håller tummarna att det är Roffe som är inne!

monsi
0

Följt möjligt att e inte känner igen vaandra pga olika dofter.

Vilken tur att katten inte försvan eller blev svårt skada när den rammlade från balkongen, bra kisarna blev vänner igen.

Stackars dig Catfoot bå rumpa är inte kul, har haft det själv några gg när någon häst ansett att det har varit dax o stiga av, tur man har en stor bak så man landrar mjukt hi hi!

catfoot
0

hahha, stjärtgympa skadar aldrig..

#111..Jag hoppas innerligt att det  bara är lukten av varann som gör att dom inte är kända för varandra..

OT/Snyggt ....

Marga
0

#111 En liknande sak hände mina vänner. Dom hade två katter (tyvärr finns ingen av dom längre pga sjukdom och ålder) som hade bott ihop i flera år. Den ena hade astma och var tvungen att sova över natt hos vetrinären. När hon kom tillbaka luktade hon så konstigt att det tog jättelång tid innan den andra katten accepterade henne igen. Katter går tydligen väldigt mycket på doft.

(Min katt fattar inte ens vem jag är när jag precis har duschat..)

mariva
0

Catfoot. Jag läste dina inlägg på "Djurprat", att Marie inte kan kommunicera med bortsprungna djur. Men hon kan väl tala med Henry, och katten som kanske är Roffe. Om han är Roffe borde han kunna förmedla saker som stämmer med vad Roffe varit med om. Och Henry kanske har något att säga också!

monsi
0

Vad är det för djurprats sida?

Är det hon som ber älgarna hålla sig från vägen så hon kan köra rally på små skogs vägar har för mig hon heter Marie.

Varför kunde hon inte prata med bortsprugna djur?

fans det någon bra förklaring till det?

Föresten är ju inte Roffe bortsprungen, han är ju utkastad en milsvid skilnad.

catfoot
0

Monsi..tråden Djurprat..

Ja, det tog så mycket av hennes energi, å kände att hon inte kunde ge kunden det dom ville ha..Å jag tycker hon är ärlig då…

ingen dum ide..Kan ju fråga henne Siden, om katterna som är inne…

OT/Snyggt ....

monsi
0

Lite skeptisk ändå CatfootObestämd

Hoppas inte Marie tillhör bluff kategorin för Roffes skull.

martdat
0

ja nu när ni pratar om det, när Matboll vart på rymmen i några veckor och kom hem så vart Vimsan skitarg och bara fräste, de betedde sig som att de inte kännde ijen varann, gick över efter några dagar,

catfoot
0

Ja, Monsi säker är man aldrig..FlörtGlad..Men försöka går ju alltid…

Ja, visst är det så ibland att lukten på katter som varit bort en sväng blir förändrad å gör dom lite skeptiska mot varandra…Men dom kan känna igen varandra som om dom aldrig varit isär oxå--har exempel på min Smoggen å min sons Birma katt Imse Pimse Gris. Fast dom inte setts på ett halvår, var dom tjenis på en gång…

Men när min Virus var inlagd på vette kliniken, å kom hem efter ett par dar, då fräste både Smoggen å Tössen åt honom hela dagen..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Marie djurprataren ska försöka med Henry å den ev. Roffe…Håll tummarna att hon får fram ledtrådar som kan ge mig lite lugn i hjärtat…Går med en känsla av misslyckande, å sorg..Kan inte ta bort den förrän jag vet…

OT/Snyggt ....

Simson
0

Håller massor med tummar!! =)

Josefa
0

Men när din Smoggen och Imse Pimse Gris!! träffas efter 6 månader har de sina vanliga dofter. Medan en katt som varit hos vetten eller irrat runt på okända marker luktar helt annorlunda än vad de brukar göra.

Gullimat
0

Hoppas att du får hjälp så du kan får ro i själen

Du har iallafall gjort allt vad du kunnat.

Simson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kram CatFoot! Du gör så mycket som det bara kan tänkas göra! Var stolt över allt ni alla gör!

En blomma till er alla!!

Har hittat (med hjälp av Indy's eviga knallande) att hela kullen är full av liljekonvaljer!

catfoot
0

Ja, #123..Ja, så är det nog…Imse Pimse Gris doftar sitt vanliga rakvatten (Han är en riktig mallgroda den katten, så jag skull inte förvåna mig om han har parfym å rakvatten på sig)…

Ja, visst vi har gjort allt vi kunnat, men Roffe saknas ändå…Så jag hoppas att siare eller djurprtare kan få fram nått…

Tack Simson, det luktade så ljuvligt när jag loggade in på Hittekatter, Liljekonvaljå så får jag se din bukett…

OT/Snyggt ....

Groda
0

Har varit in med Roffe, han är en pigg o stark ungkatt, vet trodde han var ca. ett år men var inte säker. Hade vi lite mer info. så kan det vara Roffe. Han lyser som eld i solens sken hela katten, vill fortfarande inte känna Henry.

Simson
0

Kan man inte ta Henrys liggplats/filt och "gnugga" in Roffe med den lukten o se vad som händer??

catfoot
0

Haha,,Glad Snacka om telepati Simson…Groda å jag pratade just om det nu på förmiddagen, om man skulle prova..

OT/Snyggt ....

Simson
0

Du/ni har allt o vinna o inget att förlora! GladGe Henry lite Roffe"baciller"! Tungan ute

monsi
0

Håller med Simson.Glad

Hawknestgrove
0

Sidentass
0

Sååå glad jag blev över att se att Catfoot o övriga i det här ärendet fått dagens ros i tidningen:-)))

Toppeninitiativ!!!

huskatt08
0

Jätteroligt att de blir uppmärksammade i media Skrattande

Det är ni sååååååå väl värda.

Mari
0

Kul med dagens ros! Fast vem är Frasse?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Simson
0

Det är jag med min afasi som har vänt på bokstäverna!Gråter Roffe skall det naturligtvis stå…suck!Skäms Så bra det var tänkt så dumt det blev! Gråter

Mari
0

Aha men det gör inget Skrattande jag tycker att det blev jättebra skrivet Kyss

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Å Simson, solen våran….Tack kära du…Jag tror inte Roffe bryr sig om han kallas Frasse ibland..Kram vännen..

Har precis pratat med djurprataren NN, hon trodde till 75-80 % att det kunde vara Roffe…hennes beskrivning av de bägge, deras sätt att tilltala henne..Är precis som Groda beskrivit dom bägge för mig..Henry mjuk å känslig katt..Roffe en tuffare lite småstingslig kille..Roffe första kommentar, ( låter lite konstigt att skriva vad katterna säger)…Vad vill du??..Marie frågade hur det såg ut där han var..Svaret blev, det är grönt…om jag inte är helt ute å cyklar så är det grönmålat i hans box..Kan kanske ändå hoppas att det är Roffe som är inne ändå..

OT/Snyggt ....

kattassen
0

#138 Men är inte djur färgblinda…?Flört Hoppas det kan ligga något i hennes beskrivningar. Hon visste med andra ord inte hur hans box såg ut?

Mari
0

Yes "Roffes" box är grön :) Dock kanske djurprataren sett bilderna i den förre tråden? Fast nu ska vi vara positiva!

Jag börjar mer och mer tro att det är rätt Roffe som är inne, det är så mkt som stämmer, det är bara platsen han hittades på som är lite konstig men han kan ju ha gått en bra bit på 2 veckor eller hur lång tid han nu var ute och vandrade :)

Jag har då sett alla de svarta katterna i byn så någon av de som bor där "Roffe" hittades är det då inte och ingen har svarat på lapparna jag satt upp överallt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

catfoot
0

Nä, inte ens jag vet vilken färg det är i hans box, har även frågat Groda, å även hon var osäker på färg…Men trodde att den kunde vara grön..För boxarna är målade antingen i gult eller grönt..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Ja, jag hoppas i vilket fall…..Hoppet är det sista som överger en…Jag griper alla halmstrån som finns..

OT/Snyggt ....

monsi
0

Hoppas med dig catfoot.

Fårstår att dig.

Jag är likadan angånde Spöket, ger inte upp hoppet om att få fast den lille spjuvern en dag.

För den som inte vet vem Spöket är läs tråden Okej! ett nytt försök.

Aprå på trådar börjar denna blii låång igen.

Håller inte tummarna denna gång angånde om det är Roffe som är inne eller ej, jag nynna Nuki nuki nuki love my litel Nuki sweter than a cooki! I stället.

Man blir pigg av den hemska låten o på något vis glad också, av skyr den men kan inte sluta, får en himmla energi av den med.

Hoppas den energin kan vara till nytta i sökandet på svaren.

Kom igen lite all sång nu Nuki Nuki Nuki love my litel Nuki sweter tha a cooki!

Ja Catfot det är sången till bilderna på naken fisen hi hi!

Marga
0

Vad glad jag blir att många tecken tyder på att trots allt är Roffe som är inne!

Ursäkta en skeptiker, men om en djurpratare har hört att en katt har kommit bort i skogen kanske färgen grön inte är så våldsamt överraskande? Obestämd Jag gillar fakta jag…

Debattia
0

Det är grönt i skogen också !!!Obestämd

Ställde hon inte fler frågor ????

Fick hon ett kort på Roffe eller hur har hon pratat med honom ????

Jag känner några som pratar med djur om ni vill kan jag skicka kortet till några av dem och höra om dom vill eller kan hjälpa till ???

Debattia

SaraC
0

#139 Djuren visar bilder för den som pratar med dem. Så även om djuren nu är färgblinda så hindrar inte det dem att visa bilder i färg. Som jag fattat det Flört

Håller tummarna att det är rätt! Hursom är ni i alla fall guld värda för ert arbete!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Debattia
0

Antingen ser man  i bilder det djuren berättar eller så känner man svaren från djuren, har jag uppfattat det. Det bara kommer liksom.

Debattia

monsi
0

Debattia skicka kortet, så hoppas vi andra på att det blir bra svar.

catfoot
0

GladJa, Debattia det får du jättegärna göra..Det finns bilder på både Roffe å Henry i trådarna..

Ja, jag tror man blir skeptisk i tanke på att man inte vet hur det går till…Men kan inte själv kolla, för man har inte den förmågan..

Ja, hur som helst så hoppas jag innerligt att Roffe är inne…Men säker är jag inte, å det var inte djurprataren heller…Så jag lägger inte ner detta bara, utan sökandet fortsätter, fast på lägre nivå..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Vi avslutar denna tråd…Börjar bli lite seg…Lås den någon..Jag öppnar en ny..

OT/Snyggt ....

monsi
0

Den som låser glöm inte att länka så folk kan forsätta följa denna triller .

Tack!Glad

kattassen
0

Då gör jag det med en gång. Hinner inte fixa med ny - men det gör du catfoot.Flört (Är på väg till jobbet)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer