Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1103 ggr
Caitlin
0

Löst!Vem vill älska Alex?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kopierat från

Djurhemmet Tigerharens (www.tigerharen.org) blogg:

Samtidigt som jag tog hand om Adeline Suprem, som jag också skriver om här på bloggen, så landade katten Alex hemma hos mig. Alex har en lång historia och den börjar på en lantgård där mängder av katter föds årligen, ägaren har inget intresse av att kastrera dem och uttrycker själv att "det problemet tar E22:an hand om". Troligtvis har Alex fått en spark av denna svårt osympatiska man över käken då han har ett snett bett och en skadad tand. Granne med mannen bor en kvinna som har alldeles för många katter för sitt eget och framför allt för katternas bästa. Hon sätter dock inga gränser utan fortsätter ta in katt efter katt som hon möter och även om dom alla är i nöd så är hennes hem ingen lämplig anhalt för alla dessa katter då dom redan är allt för många.

Kvinnan tog in Alex till sitt hem och där har han utvecklats under ett års tid från en mycket rädd och försiktig katt till en otroligt kelig, social och kärvänlig katt som gosade såväl med den stora hunden i huset som med alla människor som kom på besök.

I vårt arbete med att försöka få så många katter som möjligt från den här kattsamlande kvinnan till riktiga, värdiga hem förflyttade vi Alex därifrån. Det första jag insåg när jag träffade honom var att han måste få veterinärvård för sin käke. Hans sneda bett gör att en framtand skaver på läppen och samma framtand är till häften svart. Jag kommer uppdatera här på bloggen hur det går för honom hos tandläkaren och vad för åtgärder som behöver göras. Så snart han är frisk från sina tandbekymmer önskar vi ett permanent hem till Alex som tar emot honom med öppna och kärleksfulla armar!

Den osäkerhet som bor inom Alex från sin tidigare tillvaro och som långsamt byggts bort under detta år hos kattsamlaren gjorde sig på nytt påmind i och med flytten. Därför är det viktigt att den som tar hand om Alex har ett intresse och engagemang för att åter plocka fram Alex förtroende och förtjusning för människor!

/Andrea ( jourhem till Alex)

Caitlin
0

Alex spanar ut genom fönstret!

kattmatten
0

Jättefin kille.

Min hund hade en sned käke, fast hans var medfödd - tro vi iaf.

Problemet löstes genom att veterinären tog bort de tänder som tog emot i gommen. Han levde gott och åt bra. Jag tror inte att det är så svårt och kostsamt att rätta till om det inte finns andra orsaker.

Alexej
0

Vilken fin katt! Hoppas han får det hem som han förtjänar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Putt för vackre ALEX!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Tänk om man kunde trolla fram plats åt den här fina killen..men jag puttar upp tråden för att han ska kunna finna ett kärleksfullt hem som inte är lika kattfullt som vårt…lilla fina Alex-gubben..

annebeate
0

Lille söte Alex. Han förtjänar verkligen ett kärleksfullt hem.

Hawknestgrove
0

Putt för den snygga killen!

Caitlin
0

Alex tackar för puttarna!   Glad

Hawknestgrove
0

ja, han är så vacker! Putt!

Caitlin
0

Ett hem väntar på Alex!

En kvinna som tidigare adopterat två katter från Djurhemmet Tigerharen har tagit det underbara beslutet att ta hand om Alex.

Jag är så oerhört glad för detta och det känns fantastiskt att veta att Alex kommer få en tryggad framtid där han kommer ges möjlighet att gå ut, kattkompisar och hundkompisar - hundar som han tycker så mycket om!

Det har också lossnat för Alex nu och han är väldigt gosig och kärvänlig. Han har slappnat av avsevärt och verkar ta tillvaron med väldigt mycket mera ro än när han först kom hit.

Så snart Alex varit hos veterinären och fått sin mun undersökt och vi därefter vidtagit lämpliga åtgärder så kommer han få flytta till sitt nya hem!

/Andrea

Hawknestgrove
0

Åh, så glad jag blir!!!!!!!

annebeate
0

Vilken lycka! Förtroendeingivande matte, katt-och hundkompisar m m, det kunde inte ha blivit bättre!GladGladGlad

catfoot
0

Lycka till i ditt nya hem Alex

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Här finns det att läsa om Alex.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattmatten
0

Vilka glada nyhter!

Skönt att fine Alex får ett hem

brutt
0

Så skönt för Alex att hem har hittats till honomKyss

Sidentass
0

#10 Så glad jag blir av att höra detta…önskar Alex all lycka i sitta hem med sina pälsklädda kompisar:-)

Catwoman
0

Vad härligt att läsa sådana slut.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Debattia
0

Fantastiskt !!! Lycka till i ditt nya hem lilla goa Alex ! Glad

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Caitlin
0

Alex har hittat tryggheten igen

Det tog en vecka sedan lossnade rädslorna hos Alex. Nu är han helt avslappnad och mycket nöjd med tillvaron. Han befinner sig konstant runt mina fötter och det är stundtals svårt att ta sig fram eftersom han spinnande strycker sig mot benen utan några planer på att flytta sig.

Alex har ett extra gott öga till min lilla hund och skulle gärna även vilja ha vårdnaden om hennes ben, men där går gränsen säger hon. Han kan få buffa och gosa lite i hennes päls, men inte mer än så. Dom är väldigt fina ihop i alla fall och jag är glad att Alex ska få komma till ett hem med hundar eftersom han verkar tycka så mycket om dom.

I morgon ska vi åka till veterinären och undersöka Alex tänder och bett. Jag hoppas att det inte krävs allt för stora åtgärder för Alex skull och att hans flytt kan gå av stapeln snart!

Kopierat från Andreas blogg:

http://tigerharen.org/blogg/category/alex-en-blygsam-prins/