Ser att hon lämnar 150 djur efter sej.
Vad händer där då med alla djuren
OJ…. ja alltid så besvärligt med alla djur när någon dör…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
150 djur.. oj oj.. Såg henne uppträda här i mörbylånga för ett par år sen. Försökte lära mina katter samma tricks sen.. Dom tyckte matte blivit korkad XD Dom tänkte då inte lära sig några tricks.
Hoppas djuren kommer till bra ställen. Vad jag tidigare hört har det väl varit tveksamheter runt hennes djurhållning. Så hennes djur förtjänar bra nya hem.
Såg henne faktiskt senast på husdjursmässan. Var dock inte där den dagen då var det grisen som smet, blev visst livat på mässan då
Givetvis är det alltid tragiskt för familj och vänner då en närstående går bort.
ja det har väl varit lite si och så med hennes djurhållning
såg henne också på husdjursmässan,besvärligt med så många djur som ska placeras, men döden planerar å andra sidan inte, den kommer bara, och så gammal var väl inte Bodil
Maggan47

Men oj…det var verkligen inte roligt att höra..såg henne för flera år sedan på någon husdjursmässa..undrar nu vad som ska hända med alla hennes djur…:-(
Oj…så många djur som nu är herrelösa…hoppas de finner en bra lösning för alla dessa.
Visste inte att hon fortfarande höll på denna dam…var många år sen jag hörde talas om henne första gången.
Är det verkligen lagligt att vara ägare till 150 husdjur? Om man inte är bonde då vill säga…
Jag antar att hon har haft tillstånd till att ha alla djuren eftersom hon har bedrivit en cirkus.

Ingen viste hur många djur hon hade, hon ville inte gärna att folk kom hem till henne.
Hennes djuhållning har inte alltid varit den bästa, debaterna om hon skulle få ha kvar sina djur eller ej har varit många.
Har varit på många husdjurs mässor o där träffat Bodil hon var en väldigt speciel person, enda gångerna jag såg henne riktigt glad var när hon höll på med djuren, träna dem o visa dem.
Annars kunde hon vara väldigt tillbakadragen o grubblande.
Bodil älskade verkligen sina djur, det är inte lätt att ta hand om så många djur själv, hon fick hjälp i mellan varven av vänner o bekanta.
Inga längre tider dock eftersom hon var så speciel.
Djuren hon hade mest av då var misshandlade o vanvårdade djur, en av kisarna hon upppträde med var en fd hemlös.
Senast jag såg henne var nog 10 år sen( det var då jag fick all info om hur hon hadde det då)
Jag hoppas hon blev lyckligare o mer tillfreds med åren.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
HUm… vad dog hon av?
Vila i frid Bodil, hoppas det ordnar sig till det bästa med alla dina djur.
HUm. tog hon livet av sig?
Vet inte alls vad som har hänt. Står ju inget om att hon har varit sjuk eller så heller. Kanske har hon gått bort hastigt och man väntar svar på obduktionen?
Ja, när det är så där hastigt och så mörkat, då brukar det vara något skumt……

Tror du har rätt Gunilla tänker på det där med EU regler.
Bodil hade för mycket djur men hon kunde inte säga nej till fler.
Tanken på att kunna förlora dem ja.
Var inte direkt förtjust i hur hennes djur hade det alla gånger men vet att hon älskade dem överalt annat.
ja, speciellt när allt var så bra ordnat för djuren om hon dog…..Brukar inte ha fel i mina magkänslor.
ja jag tänker också på alla djuren…..
"I Mariestad undersökte Djurens Rätt Alingsås Bodils minicirkus. Några djur satt i små burar på scenen. Under förestållningen sa Bodil till publiken: »Fungerar det inte när man lockar på dem så ska man ta till
våld!«"
Länk Sidan 22
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#17 Sök på Flashback - där hittar man det mesta - vare sig man vill veta eller ej…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja det har varit en del ståhejjande under årens lopp runt hennes cirkus. Vet inte vad som är sant och vad som är elaka rykten. Hennes syster som uttalar sig i artikeln har jag faktiskt jobbat ihop med på 70-talet i Norrköping. Då hade Bodil börjat med cirkusverksamheten och uppträtt i TV.
Hoppas allt löser sig för djuren. Hon hade fina röda katter kommer jag ihåg och födde väl även upp Bullterrier.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kattassen står det något där?
jaha det gjorde det. F*nken, Flashback är ju kul ibland

#25/26 Jag gissade bara vilt. Det mesta som händer i Sverige brukar dryftas där. Allt från galna mördare till skumma händelser i allmänhet. Sånt lockar alltid spekulerande idioter…

Tror någon vet sannigen på Exotiska djur kolla där!

Ja, det verkar ju som att hon valt att avsluta sitt liv själv om man ska tro den tråden.
Hade väl förvisso en teori om edt då det inget stog i tidningen om att hon dock av en olycka, krock etc.
Det är alltid mycket sorgligt när en människa väljer att ta sitt liv. Ingen av oss vet hur mycket ångest och lidande som kan ha föregått ett sådant beslut. Hon hade tydligen skrivit ner vad hon ville skulle ske med hennes djur efter hennes död. Det tycker jag visar på en omtanke om sina djur. När jag läser på #exotiska djur" allt vad som skrivs och alla påhopp på henne känns det både sorgligt och upprörande. Jag har själv ingen insikt i om vad som är rätt eller fel när det gäller hennes djurhållning. Det jag reagerar på är att det är inte rätt tidpunkt att fara ut i anklagelser mot henne och dessutom är alla som gör så medvetna om att hon inte kan försvara sig.
Tråden på Flashback var väl ingen trevlig läsning heller.
Visste inget alls om Bodil mer än det som skrivits i tidningarna, så jag vill inget säga.
Tycker däremot det är fel att prata illa om de döda då de inte kan delge sin sida av saken.
Man kan ju faktiskt dö av ålder också!

#33 Fast dör man naturlig död av uppnådd hög ålder brukar det knappast ske i 60-års åldern vilket jag har för mig att hon var.

Läste precis att hon blev 58. Om det stämmer vet jag inte.
Man dör inte av ålder.det finns t.ex 60-åringar som kan dö för att hjärtat inte orkar längre och så finns det de som är närmare 100 som inte har nåt hjärtfel alls.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Alltid lika ledsamt när någon dör en för tidig död. Håller med #31 det är inte rätt tidpunkt att komma med pekpinnar och rannsakning i det här läget. Vi får istället hoppas allt ordnar sig för djuren.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag tror det var inne på exotiska djur som en som utgav sig för att vara anhörig till Bodil som sa att hon valt att avsluta sitt liv själv.

#32 Håller med dej till fullo….det hör till takt och ton att man visar respekt för de bortgångna..
#38 Tydligen var det så man menade att det var. Alltid lika tragiskt när så sker. Vi lever i en kall värld och många människor känner sig inte hemma i den. Det ger oss en tankeställare att vi kanske inte alltid är de medmänniskor som vi borde vara.
Lena skriver tänkvärda saker. Jag hoppas nu vi alla tar åt oss detta och lyser frid över Bodils minne.
oavsett om människan lever eller inte så kan det ju knappast vara något som kan kallas för bra djurhållning att resa runt med en massa olika djurarter och tvinga de visa upp sina "konster". Dessa djur har inga som helst möjligheter att utöva sina naturliga beteenden då de antinger reser, jobbar eller sitter instängd i burar.
Att sånt överhuvudtaget är tillåten i Sverige tycker jag är skrämmande.
För mig är det en dubbelkänslan.
Jag såg Bodil för många år sedan och barnen tyckte det var underbart. Många barn lär sig aldrig något om djur. Så jag kan tänka mig att det finns en del barn som sedean själv som äldre tog hand om djur eller kände mer empati.
Jag är själv alldeles för lat och ointresserad att "dressera" mina djur. Men jag vet att det finns djur som tycker om att lära sig saker, framförallt blir de sysselsatta och får godis som belöning. och just hundar är ju smarta. Jag gillar inte det med "vacker tass" och "spela död". Fast min hund skulle nog uppskatta det.
Jag vet inte hur Bodil gjorde med sina djur. Att dressera ett djur tar långt tid.
Jag tror att det blev helt enkelt för mycket för henne. Djurens Rätt var jämt efter henne och de hade rätt med det.
Synd att hon inte kunde nöja sig med mindre djur och bättre djurhållning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#42 Jag kan bara än en gång beklaga att angreppen på Bodil fortsätter. Jag förstår inte meningen med detta, diskutera gärna djurhållning men gör det då allmänt och i en ny tråd. Jag trodde att vi alla här på forumet hade förmåga att visa takt och ton för en avliden person men ack så fel jag hade.
#44 Men det var faktiskt Bodil som person som misskötte djuren….Och det är fakta hur levande eller död en person än är.
Diskutera gärna djurhållning i allmänhet vad gäller Cirkusar och Djurparker. Jag kommer att starta en ny diskussion om detta i veckans fråga.
Däremot känns det olustigt att fortsätta gå på djupet i just det här fallet. Av hänsyn till efterlevande och i respekt för döden som väntar oss alla en dag, vore det klädsamt att lysa frid över Bodil som nu inte längre vandrar ibland oss. Ibland måste man sätta punkt.
Låt oss nu alla ta till oss vad Lena skriver och avsluta den här tråden.
Här kan ni fortsätta att diskutera Cirkus med djur, om det är rätt eller fel: till veckans diskussion

Skall vi rent av låsa den med tanke på att det känns som allt är sagt nu. ?
Jag nämner ju ingenstans att denna Bodil var bra eller dålig?Tillvägagåendet att resa runt med djur till att få de visa upp konster är fel tycker jag, vem det än är som gör det.
JAha, då har jag troligen fått rätt i min magkänsla igen…..
Det är absolut läge att låsa tråden nu.
Svarat i tråden…