Hemlösa i Helsingborg.akut!!!! 4
Kattkommando Syd !
Hjälper en kattkoloni i Helsingborg och vill ha kontakt med dig som kan ta hand om en eller flera katter tillfälligt eller permanent! Hoppas på allt stöd och hjälp !
Fått info om att en katt ska ha haft FIV. Behöver inte vara fler som har sjukdomen men vi vill vara säkra.
Därför är det jätteviktigt om du vill hjälpa oss att vi samarbetar. Vi fångar in och tar kissen till veterinären där vi tar blodprov och kollar hela hälsobilden ,kastrerar,vaccinerar , avmaskar och märker innan den kommer hem till dig.
Annars kanske du kan hjälpa till med !transport,infångning,annonsering, stöttning, mm.
Detta kostar pengar och enda sättet för oss att få råd med detta är vårt hopp till er alla som har möjlighet och kan sätta in en slant på vårt konto hos Veterinären !
Smådjurskliniken DIN VETERINÄR . "NORRKATTERNA " Ekvändan 2 . Helsingborg. Bank-giro 5142-4976.
Allt är lika välkommet !
Hemlösa i Helsingborg Akut!!!
Hemlösa i Helsingborg.akut!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Så här ser deras hem ut och visst finns det bättre platser. Dom håller till på en gräsplätt med några buskar,breda gator med mycket trafik samt höghus med hyresgäster där de flesta bara blir irriterade över att dom finns. Endast någon har öppnat sin dörr och sitt hjärta och hjälpt en katt till ett hem och en trygg framtid.
Debattia

Önskar fler som kan och vill, som du skriver, öppna sitt hem och sitt hjärta. Skall nu bli färdig till, att sätta in ett bidrag till er.
En liten putt !
Debattia
Skriver mer senare ! Nu skulle jag vilja veta vem som vill följa med och diskutera med några politiker, vilka kvällar som är bäst o.s.v.
Kan PM:a mig.
Har du möjlighet ställa upp dessa katter, hör av dig !!!!
Debattia

Putt
Får rätta till stavfelet!!! Dom kan ju inte stå på rad.
Tack för putten !
Har du möjlighet ställa upp för dessa katter !!! Hör av dig!!!!
Debattia
puttar upp för denna tråd och ert stora engagemang :). hoppas kommunen verkligen tar till sig och lyssnar..
Vi gör så gott vi kan !
Problemet är att det finns dåligt med pengar i kommunen och då är det djuren som får sitta mellan, men det är bara att böka vidare.
Har fått besked från en tjej till i kväll som hjälper till med matning och transport ,men kan tyvärr inte ta hem fler.
Det var tre katter en bit från kolonin som förmodligen blivit överkörda, men det var två tamkatter och ev en från kolonin,för där är en som inte visat sig på länge.
Debattia
Hoppas verkligen ni vill fortsätta hjälpa dessa katter . Även om det gick ut info om att en skulle ha FIV. Därför är det inget som säger att fler katter har det. Dom kommer och går olika tider till matplatsen. Veterinären håller också med om att det är ingen fara plocka in dem. Dom ska bara vara åtskilda i början tills alla svaren kommit på provtagningarna. Även katter med FIV kan leva bra liv.
Hoppas verkligen dom ska få chansen komma in innan kommunen kommer och vill skjuta av dem ifall det kommer en anmälan från Länstyrelsen, men hittills finns där inget.
Den svart/vita hankatten som är sjuk i ögat skulle fångas in men då gick ju fällan sönder. Nu har vi köpt en ny och först visade han sig inte, sen vägrade han gå in. I morgon görs ett nytt försök med honom, han behöver verkligen komma in och få hjälp .
Debattia

Putt för Helsingborgskatterna! 
Puttar !
Debattia

Har du talat med någon på kommunen? vad sa de?
ja fivkatter kan ha bra liv så länge det går, det har jag sett på min fasters katt, han mår bra, och har ett underbart liv, här är en för mycket enligt min planering så jag kan inte hjälpa,,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hoppas ni får in honom. Alla vet, att det inte alltid blir som man vill.
Lille kissen, hoppas att han går in och får hjälp med sitt onda öga
Kram och eloge till er som jobbar så hårt
/M
Nej ! Han gick inte in i kväll heller.Han har blivit misstänksam mot fällan. Kanske blir han också van att den står där varje kväll så att han till slut travar in. Han har också mist en bit päls och det ser ut som blåsor i huden. Han behöver verkligen få komma under vård, men vad gör man ????
Den vit och grå raniga katten som var så eftertraktad har nu stora spenar,så det är en hona som förmodligen har ungar någonstans. Går inte att fånga in henne nu för vi vet inte var ungarna finns och utan sin mamma kommer dom svälta ihjäl.
Har pratat med flera i kommunen och det är pengar det handlar om. ska nu ta det genom politikerna och hoppas kunna få det till Kommunfullmäktige. Har fått ihop några som ställer upp på ett möte med en politiker från olika partier. Problemet nu är att få ihop kväll och tid som passar samtliga. Måste också jobba på punkterna vi ska ta upp. kOM GÄRNA MED FÖRSLAG !!!!
TNR- projekt ska vi också ta upp men det går tyvärr inte när det gäller den här kolonin för den ligger så illa till. Dom här katterna måste bort härifrån.
Debattia
Måste dementera för jag fattade fel. Det är en av de sköldpaddsfärgade som har stora spenar och säker små bebbar som finns någonstans därute!!!!
Debattia

Putt 
Puttar upp tråden !!!!
Debattia

Puttar! kämpa på
En liten putt !
Debattia
En äkta skåneputt !
Debattia
putt
Får bli en liten kvällsputt också. Här behövs all hjälp vi kan få med dessa kissemissar. Tyvärr har det blivit svårare för dem efter tråden om fiv. Vi har heller ännu inte fått det bekräftat från länstyrelsen.
Finns inget som säger att fler av dem behöver ha den sjukdomen och det brukar inte vara honor i första hand som blir smittade. Brukar heller inte vara några problem och det finns ingenting som säger att katter med FIV måste avlivas. Vill ha samarbete med dig som är införstådd med att vi först och främst åker till vetten med katten för undersökning om hälsan före placering.
Debattia
Puttar !
Debattia
men tänk att det ska vara så svårt
puttar för kissarna
Tack för putten!
Debattia

Putt!

Det är synd att det skulle förstoras upp så mycket att det är svårt att få in katterna, fast att det inte är bekräftat än.
En riktigt stor Svedalaputt.

Har förstått att det ibland är problem med körning för många.Jag kan någon gång hjälpa till med planerad körhjälp, när det passar med mina jobbtider.
Skulle också gärna vilja hjälpa Kusten men det är för långt till Göteborg
Tack alla ni som hjälper till med puttning av tråden. Vad snällt av dig som erbjuder dig att köra fast du bor några mil ifrån. Ni är jättesnälla!!!!
Debattia
Puttar! Kom igen, någon måste ha en liten vrå över!
Tyvärr ha en hona redan fått ungar därute. Vi försöker hitta ungarna för att kunna fånga in hela familjen men det är jättesvårt. Dom är inte dumma dom här djuren. Dom ser till att gömma och skydda sina ungar.
Debattia
Putt
Just nu är vi i stort behov av penecilin till en katt som inte går att fånga in just nu. Finns här någon som skulle kunna hjälpa oss med detta?
Veterinären vill ju först väga katten innan den kan få medicin, men är man försiktig med den så tror vi det ska gå bra i alla fall.
Debattia
Puttar.
Debattia
Puttar upp! Snart kommer nya kort. En från styrelsen i KKS har besökt kolonin idag.
Har fått tips om ett hus som brukar hyras ut och frågat ägaren om vi får hyra det och ha katthem där, väntar på svar. Kan alltid hoppas för det skulle passa bra med läget och själva huset ,för det ligger en bit utanför stan. Vi kan inte få mer än nej !
Debattia

Hoppas,hoppas ni lyckas hyra huset. Tänk, ett katthem, så underbart.
finns det nån som kan hjälpa därnere
hoppas debattia att ni får ett ja på huset…..
Ja. Kvinnan som äger huset bor flera mil härifrån och det bara står där obebott,hennes mamma har haft det men hon finns inte längre.
Kan ju alltid hoppas på att ingen annan är intresserad och att hon då hyr ut det till katthem.
Allting tar tid. Väntar på en kväll när alla politiker kan och om det finns möjlighet med något bidrag. Det är flera bollar i luften men ingen som landat.
Har fått lite fler kontakter som kan hjälpa till.
Debattia
Det måste ha uppstått ett misstag när det gäller att en katt skulle haft FIV från denna koloni.
Jag har varit i kontakt med Hagaveterinärerna och dom skickar post en ggr i veckan, Får dom in en katt med FIV skickar dom en anmälan till Länstyrelsen. Hos Länstyrelsen är alla uppgifter offentliga. Jag har kontaktat Länstyrelsen med 14-dagars mellanrum för att höra om dom fått in någon anmälan från Hagaveterinärerna. Det har dom inte fått. Den vetten jag pratade med idag sa åt mig ,jag kunde koppla av för hade det varit FIV hade dom haft anmälan hos sig nu. Har en katt FIV skickar vetten en kopia på provtagningen till Länstyrelsen.
Den senaste anmälan dom har är från februari och det gäller absolut inte denna koloni.
Tyvärr drabbade detta missförstånd katterna i kolonin jättehårt ,två av de dräktiga honorna hade blivit lovade hem, efter denna info vågade inte hemmen ta hand om dem, ifall de kunde komma i kontakt med de andra katterna. Tyvärr har dessa honor nu fött sina ungar utomhus.
Ni som ville hjälpa till men tvekade p.g.a. detta kan nu slappa av och komma igen om ni känner för det.
Debattia
Jaha så oväntat!!
Synd bara, att ryktet skrämde iväg hemmen, som hade tänkt ta de dräktiga honorna.
Och ännu mer synd om Lester, som inte fick leva.
puttar för stödhem

Det är rent ut sagt för djävligt, med allt ljug vi har upplevt. Vem ljuger? Haga veterinären? det tror jag inte.
Och hur mår egentligen Buster?
Ja, hade inte Länstyrelsen varit säker på detta hade jag inte gått ut med denna information. Alla anmälningar som rapporteras till dom arkiveras ju.
Debattia

men…
Nu behöver vi ju inte ta in alla kvarvarande katter och FIV- testa innan vi sätter dom i nya hem, nu kan dom respekteras som alla andra hemlösingar.
Den svart/vita hankatten som också var sjuk får nu penicillin så får vi se om han kryar på sig???
Debattia
Håller tummarna för den svart/vita kissen och hoppas att han snart blir bättre…
Gullimat ! Det var Länstyrelsen som sa till mig att jag kunde slappna av för då hade där funnits en anmälan nu, inte Hagaveterinärerna, dom berättade att dom skickar posten en gång i veckan.
Debattia

Ja, men det är väl veterinären som skickar anmälan.
Ja, dom skickar en anmälan och kopia på provsvaret om där finns något .
Debattia
Det var ju positivt ändå att det inte var FIV i kolonin. Fast som ni säger tråkigt att misstanken om att det var så drabbade processen med intagningen av katterna. Hoppas stödhemmen kommer tillbaka nu när det inte är någon fara på taket.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Då finns det ju inte något positivt provsvar. Hur kan man då gå ut med sådan info och ge människor skrämselhicka. Önskvärt vore att kunna skaffa sig uppmärksamhet på annat sätt.
Det är ju tur att iallafall stödhemmen är vettiga människor och tar varningen om FIV på allvar nu när ni inte skall testa dom katter ni tar in.

Så Lester hade aldrig FIV om jag förstått det hela rätt?

oj vad rörigt, men hagaveterinären gjorde ju tesst, Bässta är väll att ringa dit då,det kan ju hända att de missat att skicka in till länsstyrelsen,

#55 Lesters journal finns väl kvar och där står väl hur det var?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Haga har informerat om att dom inte ligger på några papper,dom skickar posten en gång i veckan.
Lesters journal bör finnas kvar men det har inte skickats någon kopia på hans provtagning eller anmälan till Länstyrelsen.
54. Vi tog varningen på allvar ,därför bad vi om förståelse ,att vi ville testa alla katter innan placering men det brydde du dig inte om utan bara hämtade honan som nu fått ungar . Ingen annan och inte du heller brukar ta FIV prov direkt på de katter ni tar hand om. Varför skulle vi då göra det när där inte har funnits FIV?????
Debattia
#56 #57
Tyvärr så är det så att veterinärer har tystnadsplikt, därför har svar inte lämnats ut av Hagaveterinärerna. Vilket de inblandade har varit medvetna om.
Länsstyrelsens uppgifter är däremot offentliga

Varför är du då inte själv vettig? Du har ju inte själv tagit varningen på allvar, eftersom du tagit in dräktig hona.
Kära vänner försök nu att hålla god ton i den här tråden. Ingen idé att börja bråka om detta. Som jag ser det är det bara bra att de tester som skulle göras blev gjorda och att det nu visat sig vara falskt alarm. Det ska vi väl bara vara glada för, eller hur?
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Om man skall ringa länsstyrelsen och fråga något så måste man veta vad man skall fråga om, Lester står i mitt namn. Haga har ring länsstyrelsen nu på morgonen för att höra så att papperet har kommit fram, dom kunde inte hitta det men det är diariefört att dom har fått det.
# 61
Det var inte falskt alarm, Lester prov visade att han hade FIV. Det togs bara ett snabbtest men det räckte.
# 60
Jag tog Lesters FIV på allvar det är därför Zassa sitter isolerad på balkongen. Det var ju tur att jag tog in henne annars hade där varit 4 kattungar födda ute vid det här laget.

Du skrev ju när det hände att det skulle tas ytterligare ett test, förutom snabbtestet, för att bekräfta eller dementera FIV. Menar du alltså att det ändå inte blev gjort? Det var ju synd:/
Det har ju bara kommit in ett positivt Fiv-prov till länsstytelsen i år. Och det kom i februari och absolut inte från den kolonin.
Och hade inte Fiv-ryktet spridits ut så hade åtminstone 2 dräktiga honor fått föda sina ungar inomhus.
62.´Jag har frågat efter ditt namn samt Hagaveterinärernas namn.
Hagaveterinärerna behöver väl inte ringa Länstyrelsen och fråga för dom bör ha svart på vitt. Du bör också ha en kopia på Lesters journal . Om du har möjlighet kan du bara fota av den och sätta in här i tråden i så fall . Om du vill ha slut på spekulationerna.
Debattia
Jag har fått besked på att Lester hade FIV och jag litar på vad veterinären säger. Att ni fortsätter spekulera kan inte jag göra något åt.

Om du inte hade skrämt med Fiv-anklagelser hade hon varit inne iallafall
Något verkar ju ha missuppfattats när det gäller FIV-smittan. Kan det ha varit så att snabbtestet indikerade FIV, men att senare tester visade att det var falskt alarm?
Inget som skett kan dessvärre göras ogjort. Om det nu blivit någon form av missuppfattning är det naturligtvis tråkigt eftersom det fick konsekvenser för dessa katter. Samtidigt är det klokt att ta det försiktigt så länge en sådan här misstanke finns.
Nu får vi sikta framåt med förhoppningen att resterande katter nu kan fångas in och sättas i jourhem. Nu behöver i alla fall ingen vara rädd för smittan längre.
Enligt #62 är ju meddelandet om positivt FIV-testresultat diariefört hos länstyrelsen?
#70 Ja det finns ett ärende diarefört enligt #62, men ett diarefört brev/ärende är inte detsamma som att de har registrerat ett positivt FIV svar. Alla till en myndighet inkommande handlingar (brev etc) diareförs oavsett innehåll.
Om det skulle vara ett postivit FIV-svar borde det ju ha registrerats enligt Länsstyrelsens regler. Så är inte fallet enligt vad de svarat #42. Annars är de helt ute och cyklar på Länsstyrelsen.

Varför skulle Hagaveterinärerna över huvudtaget skicka in något till Länsstyrelsen om det inte gällde ett positivt FIV-svar. Negativa svar finns väl ingen anledning att skicka in och således måste det svar som inkommit från Haga och diarie-förts hos Länsstyrelsen vara ett positivt FIV-svar. Eller har jag fel?
Får en veterinär in en katt som påvisar FIV är det veterinärens skyldighet att anmäla det till Länstyrelsen. Har inte katten FIV så görs ju ingen anmälan. Alla brev som inkommer till Länstyrelsen diarieförs ,det görs hos alla myndigheter.Det har inte inkommit något i detta fallet.
Debattia
Vad fin den sista mellan bilarna är.
Ja de andra också förstås
Det är den svart/vita kattkillen som är sjuk och som nu får medicin.
Det är bara så dj….kla svårt få in honom i fällan !!!
Debattia
puttar för dessa katter, väldigt fina dessutom
hoppas ni får fler stödhem

Länsstyrelsen borde väl ha fått in en anmälan från Haga vet. om FIV vid det här laget?
73. Det var det dom sa till mig också. Tyckte jag kunde slappna av för i så fall hade dom haft den nu.
Debattia
79. Jag hoppas också verkligen det ska lösa sig även för dessa små liv. Varför ska dom behöva ha det så här egentligen. Det ligger en koloni en bit härifrån och förmodligen är där någon som lämnat en katt och sen har dom förökat sig.
Sen finns här minst tre kolonier till varav tre dräktiga honor i den ena. Mattanten där har gett dom p-piller men vad vi tror,trott att dom inte blev dräktiga under vintertid.
Tänk om man någon gång blivit miljonär och kunnat hjälpa samtliga !!!
Debattia

Puttar
Puttar upp!
Debattia
stödhem behövs för dessa missar
finns det nånstans?
Det sista kortet är den svart/vita hanen som är sjuk och nu får medicin. Det syns verkligen att han inte mår så bra!!!
Debattia
Put! Det går en godispåse till dessa kissar på lilla forumet! Går ut i morogn kväll!
http://insamlingsauktioner.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=244
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du är en äkta pärla!!! Du hjälper till överallt.
Debattia
En sista april putt !
Debattia
men finns det verkligen inte någon som kan öppna sin dörr
Den 23/24 maj kommer vi att vara på en loppis på Olympia tillsammans med andra loppis gummor och gubbar. Där blir 60 bord.
Kommer skriva info om katterna samt fråga om hjälp och hem,mm.
Hoppas det också ger något om inte annant så en liten slant till kissarna i alla fall.
Debattia

Olympia ligger det i Helsingborg?

Olympia ligger det i Helsingborg?
Det ligger i Helsingborg.Det är där Henke Larsson brukar hålla till och göra mål. Det är på idrottsanläggningen. Där finns stora aulor och det brukar vara loppis där ett par ggr per år.
Debattia
#94 Behöver du prylar? Jag kan rensa upp tills dess. Kanske kan hjälpa dig att stå och sälja också? Min sambo jobbar på tryckeri, kanske kan han kopiera upp lite flygblad åt dig?
Ska även prata med min stallägare och se om hon inte har någon vrå över, alt söker stallkatt.
Håller tummarna att stallägaren vill ha någon.
puttar upp för katterna. hoppas det blir ett ja till huset :).. och att fler vågar va stödhem nu när det inte finns fiv .. tycker faktiskt att du crisse kan göra som debattia säger att fota kopian på att han hade fiv om det nu verkligen är sant.. och som du gjorde och bara kom och tog en katt från kolonin efter det som hände var helt fel. innan du gjorde det så visste du om att kks står bakom kolonin och allt ska gå genom dem. men ändå skiter du i det, och bara tar en katt därifrån. vilket du inte fick, debattia sa till dig flera gånger att vi inte ville ha mer hjälp av dig. men det sket du helt och hållet i..
puttar för stödhem
Fagerljung ! Undrar om du förstår hur mycket det betyder för oss ,som du kan ställa upp och hjälpa till med ?? Jättemycket tacksam å katternas vägnad!!!!
Debattia
Stödhem behövs!!!
Tack alla som hjälper till att putta också !
Debattia

Hoppas att jag hinner samla ihop en del grejor här hemma som inte används. Mattanten i hamnen har också en del grejor hon vill skänka. Skall resa bort i slutet på nästa vecka, men skall försöka hinna köra till Helsingborg innan 23 maj.
Jättesnällt Gullimat ! Tackar på förhand!!!!!
Debattia
En tjej och en kille som hade en katt separerade ,. Killen skulle behålla katten hos sig, en norsk skogskatt och innekatt. Han släppte ut katten till att klara sig själv sen tjejen flyttade. Tror att Katten sökt sig till denna kattkoloni. Får se om det är den stora långhåriga kissen för den har ju kommit dit på senare tid. Tjejen som tillika flyttat till Halmstad ska komma till HBG i kväll och är det den kissen ska hon fånga in den.Jag håller alla tassar och tummar och jag vet inte allt,för att det är denna kattdam och för att dom återförenas.
Debattia
Åh så hemskt. Hur kan man göra så……
Är det den stora grå/vita du menar?
Så det inte är Lester eller Buster

Tänk om det vore så väl. Håller också tummar och tassar här i Svedala.
Efter vad tjejen sa så tror jag att det kan vara den gråvita katten men jag vet absolut inte säkert ännu ???
Dom skulle höra av sig men jag har inte hört något ännu. Tänk vilken stövel till kille va!!!! Bara släpper ut en katt så till attklara sig själv.
Debattia
putt
Debattia,
Jag har lagt in en intresseanmälan på en lgh. Kommer ev. att kunna erbjuda en hemlös kisse tillfälligt boende i höst. Kanske en mamma som behöver föda inne eller en katt som är under behandling som behöver vara inne. Vi får se hur det går, blir förhoppningsvis snart inbjuden på visning och så får vi se om jag har råd med hyran. Kan dock inte stå för någon ekonomiskt förutom kattmat och sand när det gäller inhysningen då min ekonomi blir begränsad snart pga seperation.
Först och främst håller jag tummar och allt för att det ska ordna sig för dig. Har du sen möjlighet ta hand om en av kissarna så finns konto hos Din Veterinär ifall där behövs någon hjälp. Sen ställer vi upp och stöttar varandra. helt klart!!! Sköt om dig !
Debattia
Har inte varit hemma i kväll så jag har kunnat kollat upp det med kissen men ska göra det i morgon.
100. Det finns säkert inget skriftligt om detta eftersom svaret var :Det dom säger. Tyvärr blev det så att katterna fick lida p.g.a. detta och endast en hona fick komma in och föda inomhus . Men det är bara att gå vidare nu och göra det bästa av situationen för katternas skull. Vill du pm.a mig ang namnet på koloniområdet som ligger vid kattkolonin ?
Debattia
Puttar upp !
Debattia
Nu har jag fått info om att den katten som killen bara släppt ut är grå/vit,långhårig stor skogskatt. Tjejen har varit nere i helgen men inte sett den. Enligt mattanten kommer ju den sist av alla så dom har inte varit där tillräckligt länge förmodligen. Det är en annan tjej som bor i HBG som nu ska försöka fånga in den.
Tack och lov så har en ett hem i alla fall.
Hoppas här finns någon som har möjlighet hjälpa oss med denna kattkoloni. Nu har ju honorna fött ungar utomhus och hoppas här är någon som kan hjälpa till och ta hand om kattungarna när mammorna kommer fram med dem ?
Debattia
så tackar, Lilacbower!!! lördagsgodis till norrkaterna
Omgående SMÅDJURSKLINIKEN DIN VETERINÄR 5142-4976 Norrkatterna fr. Lilacbowe 200,00

Putt 
Du är en äkta pärla Gunilla!!!!!!
Debattia
En liten kvällsputt !
Debattia
Hur har det gått med den svart/vita sjuklingen?
Den har fått medicin några dagar, en kväll skrämde den gråvita katten bort honom och då blev där ingen medicinering. Han har väl blivit något bättre. Men han behöver mer hjälp. Vi har presis diskuterat det i kväll.
Debattia

#117 Hoppas att den utkastade kissen o denna är samma så den har en matte som länktar efter den,
Jag hoppas också verkligen ! Det stämmer också med tiden även enligt mattanten och det är denna katt som kommit sist till kolonin.Tjejen har en kompis som jobbar nära kolonin och det är på så sätt hon fått syn på katten, sen har dom kollat upp och förstått att killen inte bryr sig om den.
Debattia
Puttar upp !!!
Har varit i kontakt med några hem idag där jag har placerat skyggisar. Dom var rädda och skygga i början. I dag är dom helt fantastiska katter. En av familjerna säger att dom har aldrig haft en sån kelig katt förut någonsin. En annan berättar att när hon lägger sig på kvällen och ska dra upp täcket så skyndar sig katten upp till henne för den ska ligga på bröstet under täcket hon också.
Berättar det för dom katterna har samma bakgrund som katterna på denna koloni. Får dom bara chansen till ett bra liv så blir dom de underbaraste katter man kan tänka sig. Man ska bara ha tålamod i början och man får tåla sig till att man inte får kela med dem, men sen blir det dubbelt upp.
Debattia
Puttar !
Debattia
Puttar !
Debattia
Puttar ! I kväll kommer jag skärpa mig och skicka sånt jag lovat !
Finns här någon i eller kring HBG som känner sig manad ställa upp och hjälpa till ?????
Debattia
puttar
Tack Anki för dina puttar !
Debattia
Putt för kissarna härifrån med!!!!
osså puttar vi
Puttar upp ! Får se vad som händer här idag !
Debattia
Nu har det kommit kattungar också på kolonin. I går blev en liten kattunge överkörd av en bil. Den dog direkt, vilket bara är att tacka för så den slapp ligga lemlästad och lida. Kattungarna är ungefär 12 veckar gamla.Men det är fruktansvärt ändå att katterna ska behöva ha det så här.
Finns här någon som bor i eller kring Helsingborg som kan ställa upp och hjälpa till med någonting ?????
Debattia
Debattia jag kan ta kattungar
Åh Josefa vilken ängel du är. Puttar för de andra
Mycket bra Josefa ! Håller med om att du är en ängel !!!
Debattia
Det är nu helt konstaterat att den gråvita långhåriga katten på kolonin tillhör tjejen som flyttat till Halmstad. Henne bekanta i Helsingborg fångar nu in den för vidare transport hem till matte.
Det var tur dom från Malmö inte kunde fånga in den då den redan hade en ägare.Den är både märkt och kastrerad.
Debattia
Om katten är märkt så är det synd att vi inte kunde fånga katten för då hade den varit tillbaka hos sin ägare för längesen.
140. Ni kunde ju inte fånga den. Heller inte säkert du tänkt på att kolla om den var märkt. De som rådde om katten hade heller inte fått syn på den om den tagits in.
Nu är där i alla fall en katt mindre att oroa sig för och det är det viktigaste ,tycker jag.
Det kommer även att ordna sig för ett antal kattungar och det är också positivt. Hoppas bara vi kan få in honorna så där sen inte blir fler kullar. Har någon möjlighet ta hand om en kastrerad hona hade det varit jättebra???+
Debattia

#141 Men kära nån man kollar väl alltid om en katt är märkt som man tar in?
Men skönt att en av de alla är identiferade och trots allt hade en ägare.
Inte säkert man gör det från en koloni och dom diskussionerna fanns aldig vad jag förstod. Det blev en solskenshistoria för den kissen i alla fall.
Debattia
Nu har det börjat droppa in svar från politiker som är intresserade av djurskyddsfrågor. Finns förslag om att träffa några i maj månad.
Ni som är inne och läser den här tråden samt är intresserad av att vara med på mötet, kan pm:a mig om vilka kvällar i maj som skulle passa för er del. För mig hade det varit bäst på kvällstid.
Letar en lokal i city för att underlätta transport för er.
Du som gärna vill komma med tips inför mötet !!! Gör det!!!!!
Debattia
Härligt Debattia, att det rör på sig!
Ja,det tar sin lilla tid ibland att få svar o.s.v. Men nu ska vi i alla fall försöka få kontakt med de som svarat,dom lägger budget också nu i maj så det är bra diskutera med dem innan.
Debattia

Blir glad för varenda kise som kommer in, och får det gott.
Som tur är så är det en bra årstid för alla hemlösa katter. Det verkar också lösa sig för kattungarna fast dom inte fick möjlighet födas inomhus. Kattungar går ju lättare få sociala också. Men mammorna kan ju bli dräktiga igen och då tar det aldrig slut.
Debattia
En av politikerna som svarat hjälper själv hemlösa katter ! Trevligt !!!!!
Debattia
Puttar upp !!!
Informera mig om vilka tider ni kan och du som har möjlighet hjälpa till med något ang kolonin ,Hör av dig!!!!!
Debattia

Det måste väl ha lite genomslagskraft, med en intresserad politiker som förstår problemen
putt
Tack alla som puttar !
151. Man hoppas ju det så det bara inte har med värvning att göra. Är det en bra politiker så kan ju den vägleda oss i vad som finns att tillgå i ansökningar o.s.v.
Debattia
Syd-Nytt har läst mitt brev till politikerna och kommer hem, till mig på torsdag förmiddag och gör en intervju ang problemet i HBG.
Debattia

En eloge till dig Debattia som inte ger upp, och du gör det dessutom på hög nivå.
Ja gud vad du kämpar
helt otroligt tycker jag, det ska du få en puss för 

#154 Vad roligt!! då blir du kändis, hoppas det blir ett bra reportage
Toppen Debattia att du fått fyr under bakarna på dom 
Du gör ett fantastiskt jobb….kan ju hoppas det hjälper lite på traven med en katt älskande politiker.
Lycka till på torsdag.
WOW, nu börjar det röra på sig!!
Nu får du snart starta en förening ;)
Tack alla som puttar upp ?
Hoppas verkligen det ska funka på torsdag. Längtar ju inte direkt efter att bli en kändis men det är ett bra medium att föra ut problemet i och förhoppningsvis få politikerna och allmänhet lite vakna ett tag.
Någon som vet eller funderar över hur många hemlösa katter vi kan ha i HBG ????
Jag vet 3 kolonier i alla fall ,sen alla hemlösa i olika kvarter i stan kan väl säkert bli några hundra, nu blir där ju fler i och med alla kattungar som föds.
Vad tycker ni om kattproblemen och vad tycker ni man kan göra åt dem ????
Kom gärna med förslag !!!!!!!
Debattia
putt
Josefa ! Har du möjlighet pm:a svar till mig innan nattens ingång i Skåneland????
Debattia

Ett förslag är att bostadsföreningar betalar för TNR-projekt, som dom gjort vid min arbetsplats.

Underbart Debattia att du fått till ett möte med politiker.
Spännade att få läsa vad dom har för synpunkter.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Det är smådj….lar i min epost i kväll för min korrespondans med politikerna går inte att skicka. 
Tack för alla tips och råd och håll alla tummar och tassar för det blir ett någorlunda repotage i morgon så inte katterna krånglar till det och gömmer sig för dem.
Har varit i kontakt med dem i dag igen och det blir repotage i morgon. En annan kattamara kommer också hem till mig. Sänds det i morgonkväll kan jag nog själv inte se det för jag kommer sent hem från jobbet då.
Dom har intervjuat politiker också.
Debattia

#165 e det lokal tv? hadde vart kul att se, lycka till i dag nu då!
#165. Lycka till idag!
#160 Man kan ju öppna ett kommunalt katthem, starta TNR-projekt, starta kastreringskampanjer, fixa kastreringsrabatter på Regiondjursjukhuset/Din Veterinär.
Lycka till, hoppas att det går vägen! Tyvärr har jag inte mycket att bidra med alls, jobbar mycket, håller på inför seperationen och igår fick jag dessutom några stygn i ryggen.
Nu har dom varit här från Syd-Nytt och intervjuat oss. Sänds i kväll i Program 1. KL 19,15, 22,15
Ligger kvar på webben i 14 dagar.
Debattia

Det skall bli spännande och se. Då är ni filmstjärnor också.

#169 Syd-nytt program 1. Är det SVT1 du menar för det är väl inte radion? Undrar om man kan få in syd-nytt här i Göteborg
Om någon finurlig typ kunde länka, så kan vi få se det på datorn!
här kan ni se det sen!
kanske?
http://svtplay.se/sok?cs,s,1,sydnytt,sample/ps,s,1,sydnytt,full/ts,s,1,sydnytt,title
Jag skrev fel!!! Det var väl nerverna som pirrade. TV,PROGRAM 1 ska det vara. Politikerna har sagt dom inte kan ställa upp med någon hjälp,tom hon som satt för djurskyddet i kommunen förut.
Dom hänvisar nu till Länstyrelsen. Men jag ska noig på dom må ni tro, om jag så ska ställa mig på deras halsar !!
Katterna var ju inget gästvänliga direkt,dom har inte gömt sig och krypit undan så på länge som dom gjorde idag.
T.o.m. en av tamkatterna ville inte sitta i mitt knä när jag blev intervjuad. Dom har inte förstått det här med samarbete!!!!!
Återstår se vad det blir för avsnitt,dom var här drygt en timme och filmade men det blir ju bara några minuter i Syd-Nytt.
Dom sa att många brukar höra av sig efter ett sånt här inslag.
Hoppas på nya kontakter och hem!!!!!!!!!!
Ska banne mig ringa tillverkarna av kattmat och fråga om sponsring ifall den kommer med i rutan.
Debattia

Det blev som du sa, ingen lång intervju, men du gjorde dig bra i rutan, och vilken politiker
, tyckte hon var rätt så kortfattad och skyllde bara på annat. Inget utesluter väl något annat, men ge dig inte.

#175 Hm, lite symboliskt att hon hade en hund i knät när hon bortförklarade att pengarna inte räcker till katter… Den kunde väl hon ställt utanför rutan.
Där var tre stycken dom filmade och två som intervjuades men bara en kom med. Ordet TNR hördes inte,ej heller vad det står för.
Sen var det ju inte mitt hem ,i så fall hade jag väl åtminstonde haft en säng där. Utan en bod som står på tomten.

Debattia

Det är typiskt, det som är viktigt kommer aldrig med. Med tanke på allmänheten hade det varit bra att TNR hade varit med och vad det står för, istället för diskussionen om avlivning.
Vad tas upp i morgon när sydnytt sänder?
Vet inte vad som tas upp i morgon ? Tror inte det blir någon fortsättning på detta i alla fall. Det ska i så fall vara om jag hittar på något nytt !!! Vilket jag kommer att göra!!!
Måste nog ta kontakt med Länstyrelsen också ????
Debattia

Tänkte på vad sajtvärden Lena har skrivit någon gång om att katternas status i Holland är högre. Undrar hur dom hanterar problemet där, kommer inte ihåg om hon preciserat sig om det.

Spännande och läsa om all kamp för de hemlösa! jag har ett förflutet som kommunpolitiker och kan nog tyvärr säga att det finns mycket lite chans att en kommun ställer upp då det ligger utanför vad en kommun har som skyldighet lagmässigt. Det är den krassa verkligheten.
Ska kommunen sponsra och en politiker vill lyssna, så tänk på att alla politiker verkar i ett sammanhang och därmed inte har mandat att ge löften! Det måste vara en nämnd, ett helt parti (som driver frågan i olika sammanhang) eller kommunfullmäktige (kommunens högsta beslutande organ) alt kommunstyrelsen, som tar beslut. En enstaka politiker beslutar ingenting.
Jag tror mer på idéen om att bostadsföretag och kanske andra som har ett direkt intresse kan sponsra! Bra idé som kan förverkligas!
Ett brev som förklarar vad arbetet med de hemlösa katterna går ut på och sedan skicka runt, ev bjuda in till ett infomöte? Förmodligen mer överkomligt i tid dessutom!

Nu har jag tittat och lyssnat. Det var iaf med att man kan bygga småhus , kastrera och märka samt att volentärer matar katterna. Bara inte ordet TNR.
Fattar inte heller varför hunden skulle vara med när det handlade om katter.
181. Tack för tipsen ! Då vet jag att jag gått de rätta vägarna. Har gjort det du tipsar om.
Håller inte med dig om att där inte finns någon lag för vi har djurskyddslagen och där ingår även katterna. Kommunen ska också ta sitt ansvar ang djurplågeri. Det är kommunen som brukar skjuta av katter samt andra djur,kaniner ,t.e.x.
Problemet nu är att det ligger på Länstyrelsen. Kan du tipsa mig ang Länstyrelsen ?????
Även om det är bostadsföretag tror jag ändå kommunen ska godkänna .
Mitt andra problem just nu är att min email krånglar,typiskt!!!!!!
Debattia

Det hade varit bättre hon hade haft en katt i famnen
182. Hon hade varit mer trovärdig med en katt, men mig blir hon inte av med i första taget.
I kväll tog jag en svart/vit ungkatt,tror det är en hane men är inte säker, från kolonin. Den är här hemma hos mig nu, är jätterädd men han märker väl snart jag inte är så farlig.
Har egentligen överfullt men hade inte hjärta låta honom gå ur fällen och ut i det fria igen.
Har fångat den svart/vita hankatten som varit så svärfångad och den är hos veterinären nu. Åkte till djursjukhuset med den eftersom dom har öppet, även kvällstid, så han skulle slippa sitta i fällan hela helgen. Det kändes alls inte bra .
Debattia

Bra gjort Debattia, två hemlösa mindre, och så får han chans att vila ut.
Den svartvita hankatten behöver nu inte gå omkring och vara sjuk längre. Veterinären rekommenderade avlivning eftersom han var så pass dålig och vi håller med om att det var nog det humaste för honom. Han är nu uppe hos dom andra kattänglarna i regnbågslandet. Vila i frid lilla fina kattkille !!!
Debattia

Så skönt att han slipper lida mer. Dom stackars hemlösa lever ett hektiskt liv varje dag för att överleva.
puttar
Tänker på kattkillen .Det hade aldrig funkat ge honom salva i ögonen för hans inflammation. Han hade fått gått omkring och varit sjuk så länge det lilla livet. Men hans aptit var det inget fel på. Han var en riktig kämpe med en egen vilja att inte låta sig fångas i första taget.
Debattia
Alltid svåra o jobbiga beslut att ta men nu behöver lille killen inte lida mera och fick somna in under värdiga former tack vare dig Debattia. Det ska du ha heder för.
Problemet är ibland att man vill rädda alla, men tyvärr går det inte alltid som man tänker sig.
Debattia
Vila i ro lilla killen
Kan tänka som så….att du räddade missen från mera lidande.
Ja, måste tänka logiskt !!!!!
Har fått ett hem till en av mina skyggisar i dag. Kvinnan var här för några månader sedan och blev förtjust i Murre. men då skulle hon sälja sitt hus och flytta till annan ort. Hon har nu hört av sig och vill fortfarande ta hand om honom. Så jag åker dit i morgon , så får vi se om det blir ett nytt permanent hem för lilla Murre. Så nu blir det separationsångest också ett tag. Jag önskar ändå inget hellre än ett bra permanent hem, det är han värd. Eftersom jag fick en ny katt i går så är det ju jättebra med ett hem till en annan också.
Sen har en tjej varit här och tagit kort på de övriga katterna för hennes väninna söker en kompis till sin kattkille. Hon ska förhöra sig om hon vill ta hand om en skyggis. Men där är inget säkert ännu.
Här ett kort på Murre.
Debattia
Åh så snygg Murre är
hoppas att han får stanna permanent hos kvinnan. Håller tummarna för det!
Fagerljung, har pm:at dig ang nästa helg,loppis.
Debattia
Har glömt berätta när den gråvita långhåriga hankatten ,som det visade sig hade namnet Felix blev infångad. Till slut gick han själv in i en transportbur. Dom hade satt band genom buren så killen skyndade sig dra igen luckan och tjejen slängde sig och stängde till , då visade det sig att det var en öppning nedtill som Fenix kröp ut genom och kom ur buren,då slände dom filt över honom och äntligen var han tillbaks i sin mattes famn efer 14 månader . Dom åkte direkt till djursjukhuset för undersökning,rakning,mm. Gissa om matte blev glad när hon fick tillbaks sin Felix. Hon har pendlat mellan Halmstad och HBG flera helger för att fånga in honom.
Nu har blivit några katter färre vid kolonin och nu måste vi tyvärr vänta med att plocka in då vi inte vet var honorna lagt sina ungar, men det lär väl snart visa sig. Vi ska försöka följa upp dem.
Debattia
Vad skönt att Felix är hemma hos sin matte nu. Vad glad jag blir.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

#198 Underbart att felix o matte återförenats, hoppas hon anmäler han som kasstade ut honom,

Härlig läsning att några katter har kommit in från kollonien.

Skönt att höra att matte lagt ner så mycket jobb på att hitta sin katt, och att sajten kan hjälpa till att hitta hemmen tillbaka.
Hoppas att ett nytt kärleksfullt hem blir av till Murre, som har så vackra vänliga ögon
Nu är Murre placerad i sitt nya hem.( Snacka om separationsångest )
Hon hade glasat in balkongen ,satt haspar på fönstren så han inte ska kunna komma ut. Inhandlat koja,klösbräda,klätterpelare,myskorgar i olika rum. Kvinnan verkar mycket bra. Har tagit hand om skyggisar och katter som haft det svårt i hela sitt liv. Hoppas verkligen det ska gå bra.
Det var så perfekt också att jag kunde placera en när jag fick en nykomling från kolonin.
Killen från kolonin har jag döpt till Zenno. I dag är tredje dagen och nu vågade han sig ut och ta en titt på sin nya närmiljö.
Han bor i en av sommarburarna för jag vill inte blanda dem innan han blivit avloppad o.s.v. Får sitta i karantän tills vi varit till vetten och kastrerat ,mm.
Här kommer ett par kort på Zenno.
Debattia
Kan bara tänka mig hur svårt det måste vara….men…så härligt att han hitat ett eget hem samt att hon var van med skyggisar.
Åh..den nye killen Zenno var en snygging 

Första bilden- ser ut som han flörtar me oss
Undrbart att få läsa om hur bra det går
Visst är Zenno en stilig kille !!!! Enl Katterna ska Zenno också ha några syskon.
Hon som tagit hand om Murre har även arbetat på katthem,tills hon fick nog och slutade där. Gissa vilket ??? Hon har också arb på Länstyrelsen så hon kan kanske hjälpa mig med politikerna?? jag får fråga henne längre fram. Hon sa att hon n ufick sin finaste födelsedagspresent för hon fyller år i morgon ! Märkligt va !!!!
Det har i alla fall hänt lite i kolonin. Sista tiden har det blivit 7 katter omhändertagna. Nu är det värre i fall man fångar in en honkatt som har ungar någonstans.
Bästa är om man kan ta in hela familjerna.
Debattia
Låter bra om du kanske kan få hjälp o stöttningen av Murres (nya) matte framöver.
så härligt att läsa att det går framåt med dessa katter.
Du gör ett kanonjobb Debattia.
Det är inte bara jag som hjälper katterna. Vi är flera som hjälps åt på olika sätt.
Debattia
Murre som jag lämnade i sitt nya hem igår ligger och trycker, fast i natt har han varit runt och undersökt. Nya matten får killa honom bakom öronen och under hakan,det går bra.
Det är nu över ett dygn sen jag lämnade honom,han har inte ätit, troligen heller inte druckit någonting, det är jag inte orolig över men han har heller inte kissat någonting och det gör mig lite nervös. Någon som vet hur länge en katt kan låta bli kissa utan att det blir något fel ????
Debattia
Jag hoppas Murre har ätit något och kissat i natt,får höra under dagen.
Har fått veta av en anställd som arb på ett ställe i Helsingborg att dom har en svart,tam ungkatt som är högdräktig. De anställda har matat den men ingen som vill eller kan ta hand om kissen. Nu hotar arb,givaren med att katten ska avlivas om den inte kommer bort därifrån. Finns här någon som kan ställa upp och hjälpa denna katt??? Den kan få ungar vilken dag som helst.
Debattia
#211 Har han inte druckit så kissar han ju inte :) Han börjar nog snart äta och dricka :)
Murre har kissat i natt !!!! Jag började bli rädd för att han kommit i något chocktillstånd så det hade blockerat sig för honom.
Tror också jag fått lite napp ang den högdräkiga katten snart blivande mamma.
Debattia
puttar…..
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla

#212 ge den katten en egen tråd, så det uppmärksammas som ett eget ärende,
Är det den katten KKS står bakom?
Ett äldre par som för inte så länge sen fick ta farväl av sin katt,kan tänka sig hjälpa till och socialisera Zenno samt sköta om honom,får klart besked i morgon.
Högdräktiga honan har nu fött två ungar på ett industriområde. En kille som arbetar där har tagit in ungarna ,lagt en tröja i en kartong , dom får nu ligga på lagret tills med sin mamma. Han har tagit hand om tre hittekatter som dom har där hemma. Mamman till denna kattmamma har också fått en ny kull men dragit iväg med sina ungar till ett annat ställe där dom inte kan komma åt dem. För att få tag i dom måste vi gå in på ett annat fabriksområde.
Hon som nu fött två ungar finns det nu ett stödhem till ,så vi ska hämta den familjen om ett par dagar och köra dem dit. Sen måste vi hitta den andras ungar också ifall vi ska kunna hjälpa den familjen.
Får se hur det går????
Debattia
218 Det kommer säkert gå bra! :) Imorgon blir jag förhoppningsvis inbjuden på visning av två lägenheter. Får jag en av dem kan jag ta emot en kisse.
UNderbart!!!!!
Underbart Fagerljung!!!!!
Debattia
Oj, här jobbas det och det händer saker hela tiden… hejja er 

Som ni jobbar på med olika lösningar, med TV inslag och allt. Det har gett resultat, och gjort, att det äntligen har vänt till det positiva. Duktiga er
217. katten står under KKS omsorg.
Den 27 maj ska vi träffa en kommunpolitiker och diskutera framtiden för alla hemlösa katter i Helsingborg med omnejd.
Kom gärna med förslag som man bör ta med i diskussionen !!!
Debattia
#224 Kolla upp vad AF har för lösningar för praktikanter - man kan väl ha det på ev katthem?
Annars är det det vanliga:
Ekonomi (gör en budget för katthemmet)
Ansvar (vem har huvudansvaret för katthemmet)
Sponsorer (det bör raggas)
Ev. kasteringskampanjer där kommunen betalar en viss del. Veterinärerna får göra det för minimumlön.
Kan någon ge mig en bra kattbild så kanske jag kan göra lite "reklam", om jag hinner.
Skickar några bilder till dig får du se om du tycker dom är okey!!!
Tack också för dina kommentarer !! Jättebra!!!!
Debattia
225. Har skickat bilder, får nu se om jag lyckats så dom kommer fram till dig. Kan skicka fler bara jag vet dom kommer fram.
Har haft fel på e-posten men har nu uppdaterat den och det verkar ha blivit bättre men man kan aldrig veta….
Debattia
#227 De har kommit fram, tittar på dem senare ikväll!
Ska snart göra en ny tråd för denna börjar bli seg nu.
I morgon ska vi hämta kattfamiljen och köra den till sitt tillfälliga hem. Det är ett av kks stödhem.
Sen går man alltid ett steg fram och två tillbaks, för jag tänker hämta tillbaks Murre från sitt nya hem. Tycker hon är för säker på att hantera katter,tror dom ska bli tama med en gång i stället för att lämna honom i fred och låta han ta den tid det tar. Han blir ju bara rädd och stressig av att hållas på med hela tiden.
Det är jättesvårt hitta bra hem till skyggisar, tycker jag i alla fall. Sen märker man heller inte hur människor beter sig förrän det gått ett tag.
Kolonikillen har det bättre för dom har jag känt länge och dom lyssnar och respekterar och hjälper för kattens egen skull.
Debattia

Han har ju precis flyttat dit, att man då inte förstår att lite lugn och ro behövs. Synd, med alla förberedelser som dom gjort.
Hon är absolut en stor djurvän men alldeles för stor kärlekskrank för lilla Murre. Han behöver ju lugn och ro för att kunna bli trygg.
Debattia
Har hämtat Murre i dag och han blev jätteglad komma hem till sina kompisar igen.
Har också kört kattmamman vid namn Lillan och hennes bebisar till stödhemmet i dag. Mamman var själv så ung,helsvart kisse. Hon hade fött 5 ungar varav två var döda.De övriga 3 klarade färden till hemmet separerade från mamman.
Vilka underbara människor det finns ! På denna arbetsplats finns två killar som skött om och hjälpt dessa katter. Där är mamman till denna mamma som lagt sina höstkuller inne på fabriken,vårkullarna har hon lagt ute och måsarna har tagit hennes ungar då. Personalen har plockat hem kattungar tills dom inte kunde ta hand om fler.
Men ingen har mer än tänkt på att kastrera mamman. En av killarna har köpt kattmat,åkt dit och matat fast han varit ledig.
Vi har nu kommit överens om att hjälpas åt och fånga in den äldsta mamman för kastrering och sen låta henne vara där tills företaget flyttar om ett till två år. Hon är en skyggis.
Tar pengar till hennes kastrering från kontot också. Dom ska nu också leta upp hennes ungar så fångar vi in dem med.
Här kommer ett kort på dagens bebbar, ville inte ta något på mamman för att inte oroa henne i önödan.
Debattia
puttar….
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla

Vilka toppenkillar, som försökt att hjälpa katterna efter bästa förmåga.
Vi träffade bara en av killarna och han kände sig både sorgsen och lycklig i går kväll.p.g.a. katterna.Han hade gått och väntat med spänning på att höra hur det gått.
Mamman hoppade ur buren första gången och sen blev hon rädd för den så nästa gång killen tog i henne rev och bet hon honom så han åkte upp på lasarettet sen och tog stelkramp samt fick penecilin. Men han kände sig så hemsk för han var tvungen tvinga in henne i buren.
Debattia
Den 27 maj efter kl 18.00 kommer jag och några till träffa politiker och diskutera de hemlösa katternas problem i Helsisngborg med omnejd. Är du intresserad av att vara med eller något annat inför mötet så pm:a mig .
Debattia
I morgon lördag,Kl 10.00-17.00 den 23 och söndag den 24.Kl 10.00-15.00 kommer jag stå bakom ett Loppisbord på Olympia i Helsingborg för att förhoppningsvis dra in lite pengar samt diskutera och lämna ut info-material om hemlösingarna.
Debattia
Hejsan hoppas det går bra på loppisen imorgon och på söndag :).. synd jga inte kunde hjälpa dig. men men. en annan gång :).. har skickat flera sms till dig lisbeth. har du inte fått dem? puttar upp för katterna. hoppas kattungarna i kolonin snart börjar komma fram :)..
Har svarat mellan varven, ,ibland går eterapparaten på högvarv.. Hållt på och packat ,kopierat och jag vet inte vad??? Haft besök.
Håller på och försöker nå en av politikerna som svarat men jag hittar henne varken på kommunfullmäktiges lista och heller inte på partiets. Dom har ju hemliga nummer också.
Hoppas inte hon har avlidit. Får jag inte tag på henne får det vara till nästa gång.
Nästa vecka är det tänkt vi ska försöka spåra var kattungarna finns samt prata med kolonisterna.
Debattia
Hur gick det idag på loppisen?
Det var trevligt,mycket folk. trevliga grannar ! Världen är liten. Vid sidan om mig står två stycken och säljer som också är härifrån där jag bor. Delade även ut infoblad med telenr och banknr.
De som inte ville ta emot något infoblad fick ingen plastpåse av mig till sina saker.
Någon sa sig veta av familj som ville ha katter. Återstår se om det ger något napp? Ska dit i morgon också,mellan kl 10.00-15.00.Fick t.o.m. in lite pengar.
Glömde en kartong hemma i källaren och i den låg KKS-SPARBÖSSA.Helt sjukt !!!!!
Debattia

#241 hoppas det går bra i dag då och att du får insamlingsbössan med dig, . ja alltid ska man glömma nått. men vi är ju inte mer än människor.
är infobladen om denna koloni elr om kks i allmänhet*?
I dag fick jag insamlingsbössan med .T.o.m några som la pengar i den. En liten kille la alla sina kronor han hade i fickan för han ville hjälpa djuren.
Fick kontakt med en tjej som matar en annan kattkoloni i HBG. Hon ska kontakta mig ,det är fler som lovat höra av sig, så man kan ju alltid hoppas. Har kommer lite bilder från Loppisen !
Debattia

Det ser riktigt mysigt ut med massor av folk. Hoppas ni fick in lite bidrag till kisarna. Är det så stor loppis varje gång?
Det är bra när barn lär sig att värna om djur. Han känner sig säkert som en hjälte idag. Det fick man själv lära sig och det sitter ju i fortfarande.

Putt!