Akut: Cornish rex letar akut hem.
Jag såg att det var en cornish rex som akut letade hem pga tragisk förändrad familjesituation. SKS hittekattsakuten. Han som hade katten skulle köra och få den avlivad står det om inte katthemmet kunde hjälpa till. Jag bad henne skriva här för att se om någon kunde hjälpa henne.
Det var uppfödaren som lade ut detta rop på hjälp.
Oj, hur har det gått???? Verkar vara helfel för den arma kissen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vad tragiskt, hoppas nån kan hjälpa, undrar om ägarna vill ha tillbaka katten när de blir hemskickade?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

oj vad tragist att bara behöva fly o lämna sen sin älskade vän kvar. Jag hoppas att denna kisse får ett nytt bra hem. Den är ju kastrerad så det gör han mer lättare att omplacera. Har hon testat blocket o lite såna anonnser kanske skriva livslångt foderavtal för att veta att han får ett bra hem :)
Ja du jag har ingen aning som det verka så måste det ju gå fort med, helst före ikväll om jag fattade rätt. Hemskt om katten ska behöva avlivas, hoppas de har kommit fram till nån lösning för den stackars katten.

Finns det ingen bild på honom? Han har ju ala förutsättningar till att hitta ett bra hem då han är en bra katt kastrerad, funkar bra med andra katter och gillar människor. Ger han en stor putt!
Det verkar som om det kanske kan lösa sig.
//Pia
Jag hittar inte annonsen…….

onej är den borta? jag kom in o då står det att man ska vara inloggad :O
Jag anmälde mig men hittar den inte på sidan….

Jeanette är du intresserad så är mitt tips pm Ankie att du kan vara intresserad eller OM nån annan kan ge denna ett hem det var akut. Hoppas som sakt var att nån kan ta katten våre bra synd annars..
Nu går det inte att hitta inlägget längre. Det är borttaget.
Tack Skruttan för tipset!
Jag har kontaktat Ankie nu.
Är det någon som skrivit inne på Corinish Rex iFokus? LeffeD kanske vet något?
Hoppas det löser sig! Det gör alltid lika ont i hjärtat när någon hotar med avlivning på det där viset.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#14 håller med ovasett vad det är för djur så svider det :*(
Men inlägget är ju borta…… Varför är det borta tror ni?
Det verkade ju som om hittades ingen som ville hjälpa missen så skulle katten avlivas som igårkväll då. Men inlägget las ut på måndagkväll så lite kort om tid var det ju

Jag skulle tro att inlägget är borta för att det rent definitionsmässigt inte rörde sig om en hemlös katt - det är bara hemlösa katter (och tidigare hemlösa som finns i stödhem) som får läggas ut på Hittekattsakuten enligt reglerna och övriga annonser brukar plockas bort även om det är akut. Någon kanske kan pm:a trådskaparen på sks och tipsa om den här tråden istället, om det inte är för sent.
men puma 77 vet du något? Du skriver ju att det kanske kan lösa sig
JeanetteS är du intresserad av missen så gör som #19 skriver. Men skynda dig innan det är försent
Hemsidan verkar vara svår att hitta.
JEanetteS jag PMar dig.

Jag ser inte inlägget tyvärr….men jag hoppas av hela mitt hjärta att det ordnar sig för den stackars kissen..vill inte ens tänka mej tanken att den skulle avlivas..en frisk kisse…jag kan ju upplåta datorrummet här för en kisse, men då i akuta situationer..innan ett annat stödhem/hem går att ordna..har ju som bekant en septett är redan..
Jag har ju som jag skrev i ett annat inlägg tingat en katt från KKS. Men en fullt frisk katt ska ju inte behöva bli avlivad.
#22 har du möjlighet att ta den som jour så skulle ju det vara jättebra.
Jag arbetar i normala fall med att omplacera hundar men det här med katter är ju såååå mycket mer känns det som.

kan du inte skriva hur det går med katten, jag min klant skrev ju inte upp tele nr för isf hade jag kunnat pm det till de som är intresserade. Även här kanske jag kunde fjäskat så manen rubbat sig lite.
Undra hur det gick… Jag skulle oxå kunnat vara intresserad om jag sett det här tidigare..
Sista jag läste på SKK var att katten hade hittat ett akuthem (kanske permanent) men de sökte ändå efter ett alternativt permanenthem.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Går det att läsa den tråden eller är den låst på något sätt? Blir nyfiken då min syster letar efter en katt.
#26 jaha men du så bra då är den akuta situationen under kontroll då
#27 Hoppas din syster vill hjälpa denna katt
MEn starta en ny tråd i samma ämne då och tala om att ni är intresserade!
#29 ja men precis, gör det! Starta en ny tråd på SKS
JA jag tänkt, de som är intresserade av att ta hand om kissen, alltså!
#31 Ja men precis vad jag menade oxå 
inte att du skulle starta en ny tråd 
HEhe, nu gjorde jag det i allafall.
#33 ja jag såg det 
Här i Helsingborg finns massor med katter som behöver hem!!
Vad skönt att katten fick ett nytt hem. Jag kände lite panik över att den bara skulle avlivas. Tänkte att i värsta fall får jag väl ta den som jourkatt nu när jourhunden är borta……..
Fick den det???????
Forumet ligger nere, tydligen går inte att gå in
Ja, men precis jag var in i förrgår å då stod det att hon som hade tagit hand om katten akut skulle behålla den. Det var även bild på den fina rexen.
ok, i min nya tråd då? jättebra!
Lyckliga slut gillar vi :)
#40 ja det måste det ju ha varit 
shit, går inte att gå in…..

Ja det var skönt o ser ut att trivas redan i nya hemet med :D Hoppas nu alla katter som letar nya hem slutar så här lyckligt :) Håller tummarna för kissarna där ute och i katthemen varje dag skänker jag en tanke till dom.

Hej allihoppa!
Tack för ert enorma engagemang! Iom att kattforumet crashade nästan samtidigt som jag var tvungen att hitta ett hem till grabben har det varit svårt med uppdateringar, men son dem flesta redan vet så har katten hittat ett underbart nytt hem. Nu gör jag mitt bästa för att få tag på f.d. matte igen för att få info om ev. försäkring etc… Vi får se om det går då senaste samtalet med husse resulterade i massa skrik och hot från dennes sida…
Har nog aldrig känt mig mer pressad än med denna katt, då jag per se inte är något annat än en fd. ägare och har inte sett den på över ett år. Men som ni skriver, hjärtat låter inte ens älskling, om än föredetta, råka illa ut och då gör man så gott man kan. Stort tack till Frida som har ställt upp och tagit hand om honom och givit honom ett permanent hem! Stort fång rosor till dig! Även till den personen som hade katten tillfälligt och ställde upp med transport till Frida då jag inte hade tillgång till bil!