Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 345 ggr
bananacosmicgirl
0

Få Mathilda att tycka om en till?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste ju bara visa upp det senaste tillskottet. Carina från KKS ringde mig idag och undrade om jag och Mathilda skulle kunna ta in en liten sexveckorspojke och jag kunde inte säga nej.

Kattungen är Mathildas systers unge. Viss risk att det är den enda vid liv; ytterligare två har funnits döda. Bäbisen som kom till mig hittades av en hund, stelfrusen och knappt vid liv. Hundens matte trodde först att det var en råtta, men såg sedan att det var en liten kattunge. Hon virade in den i en handduk och gnuggade liv i honom.

Nu är han här hos mig och leker friskt. Xander, som är störst i Mathildas kull, och han kommer väldigt bra överens. Mathilda och ungen kommer desto mindre bra överens: Mathilda fräser vilt åt honom, och åt sina egna ungar som varit i närheten av den nye. Vi försökte med leverpastej, men hon fräser bara ändå. Någon som har någon idé?

Den lille korpsvarte (intet vitt i närheten av honom) ska också få ett namn ur Buffy; förmodligen blir det Giles.

Bild också, så klart :)

[helenal]
0

guuud va sööööt!! är han långhårig?jag tror att hon kommer tycka om honom med tiden. han kom ju precis man får nog låta em sköta den biten själva:)

Lena
0

Det ska finnas knep för hur man går tillväga ha rjag läst. Dock måste jag erkänna att min egen kunskap på området brister. Men man ska försöka gidna in den nya kattungen så att den luktar som de andra kattungarna. Frågan är bara med vad? Hoppas någon annan kan hjälpa till.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bananacosmicgirl
0

Jo, det är väl just lukten som är problemet. Mathilda fräser även åt sina egna ungar, när de varit i kontakt med nykomlingen. Hon verkar förvirrad av det, vilket är förståeligt (men det är ändå inte kul att höra en kattmamma fräsa åt sina ungar).

Om nån har nåt förslag är det välkommet… gnida in ungen, ja, men med vad?

Engla
0

Jag vill ha! Goskille du har! Jättegullig.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Soulway
0

Gu vilken gulle. Men kolla minen på grabben! Han ser ut som om han håller på att bli strypt.

En pratbubbla ungefär: Matte jag vet att du älskar mig. Kan jag få lov att andas nu?Flört

Soulway

bananacosmicgirl
0

#5 Hehe. Jag var ju tvungen att få ta en bild av honom och höll kameran i ena handen och honom i andra :) Om man inte håller honom ser han bara ut som något stort svart ludd ^^

Goskille helt klart (han sov hos mig i 1,5 timme).

Soulway
0

..mmmm…mmm…Störtskön grabb!! Skrattande

Soulway (lätt lyrisk)

P.S. Måtte mamma snart känna sig lugn igen.(Det är säkert förvirrande och stressande för henne.)När jag blir osäker på "kattsituationer" här hemma t ex nya katter och den disharmoni som uppstår brukar jag försöka bidra med lugn och gott föredöme. Gulla med alla kattungar och mycket med henne. Hoppas det löser sig?!!! Håller alla tummar och tassar! D.S.

Soulway

bananacosmicgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste ju bara meddela att den nye ungen har accepterats helt nu! :) Det tog bara en dryg dag av fräsande så tillät Mathilda den nye lille svartingen att börja dia.

På bilden: alla ungarna (utom Xander) ligger och myser med mamma.

Soulway
0

Åhhh, va skönt bananacosmicgirl!!! Underbart!

Grattis och massor av kramar till gosegamiljen!

Soulway

Sidentass
0

Nämen ohhhh..vilken go lite kille!! Blir varm i hjärtat när jag tänker på att han är inne hos dej i värmen..såg också att han nu blivit accepterad i gänget..härligt! Annars hade jag rekommenderat dej att "gnugga" missarna lite mot varandra flera gånger om så att doften sprids till alla inblandade missar..

Sidentass

[helenal]
0

ska du behålla nykomlingen?

bananacosmicgirl
0

#11 Nej, jag ska inte behålla honom. Hade gärna gjort det, men jag har redan bestämt mig för två andra och för att jag ska ha plats att ta in nya stödkatter (vilket jag planerar) kan jag inte ha kvar fler.

evamojje
0

hjälp vilken söt kisse hoppas allt går bra nu Glad

Ha de bra

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.