Media vaknat? Notis igen
Andra artikeln, eller notis om katter i h-vetet.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,934679,00.html
Så de verkar intresserade. Kanske beroende på hur saker är, eller för att det är kattens dag snart.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Men va i h-vete ursäkta språket men ibland …vad e det som händer egentligen.men det verkar som om media har fått span på både katter och hundar men ett minus till aftonbladet som igår skrev om hundar men för att läsa den artikeln på nätet så var man tvungen att vara med i plus klubben alltså betala för att läsa nätbilagan!så där försvann många som hade kunnat vara intresserade av att läsa om deras situtation.
Ha de bra
Eva & mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
En fruktansvärd historia! Det är så hemskt och vidrigt. Nästan övermäktigt för den som är äkta KattVän! (Man behöver bara tänka tanken att det varit en av ens egna som utsatts för denna makabra tortyr.) NÅGOT MÅSTE GÖRAS!!!
(Det är ju bra för oss ju fler sådana här rubriker "vi" får så länge som det handlar om en "dold" verklighet och misär som kommer fram i ljuset. (Allra bäst vore ju om ingen sådan artikel behövde skrivas överhuvdudtaget.)
Ibland behövs det bara en liten, liten sten som börjar rulla för att maskineriet ska vakna.(Men det förutsätter att det finns ett verkligt och eftersatt problem som det ju gör i detta fall!Dessutom kommer djurfrågorna allt mer och det är lite grand "timing" för det här bl a vi sysslar med!)
Media tittar på vanvårdssiffror och det blir nyheter i rapport och inslag med jordbruksministern (som ju ytterst är ansvarig). Andra media hakar på Rapport (som är stor och statusfylld) och tar då upp egna vinklingar och sådant som nu plötsligt blivit "hett stoff". Vanvård av djur. Kattplågare osv.Och så småningom måste politiker in för att svara på frågor och sedan är det så stort så politiker känner sig tvingade att agera för att komma till rätta med problem.Voi´la
Egentligen skulle vi ha en ny (eller utöka den gamla insändarbombningen) för nu är det extra intressant med dessa frågor.(Och vi kan utöka och underblåsa denna effekt ännu mer!!!)
Jag har sparat länken!
Soulway
Här är en tragedi till
Ledsen Jenna
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=600094

Läste också den där artikeln. För jävligt. Jenna, jag kan inte öppna din länk.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Misstänkt för djurplågeri. Vad då misstänkt för djurplågeri? Den enda anledningen till att det inte skulle vara djurplågeri är väl om ägaren dött utan att någon vetat det. Då kan man väl inte gärna anklaga den som äger djuret. Men annars så finns det fan i mig ingen ursäkt till dessa två fall. Tyvärr är det inte de enda i sverige.
*gråter över alla spilda liv och alla lidande djur*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det är samma gård men en mer utförlig och med bilder i ST! Denna artikel (i ST)är stark, Jenna. Mycket stark.
Tyvärr verkar de dock oroa sig se enormt över hästen som ju hela tiden matats men mindre nämns om katterna. Som om deras obeskrivligt grymma öde är av mindre vikt än en hästs som dessutom matats av grannen!!!????Kunde inte grannen förbarmat sig lite över katterna också. Åtminstone släppt ut dem från dödskammaren!!!???
Soulway

Är så jävla besviken o ledsen…stackars katter…Grym värld vi lever vi..
skrev en tråd om insändare,artiklar och bloggar kolla in den *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Verkar vara samma gräsliga fall som Jenna-Gun läst om i en annan tidning och tipsat om i en annan tråd:
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=600094
Ett problem är att Sverige är ett så stort och avlångt land med mycket glesbyggd där mycket kan hända innan någon upptäcker det. Detta parat med myndigheternas flathet att ta tag i saker med hårdhandskarna gör det riktigt illa. I detta fallet är det underligt att ingen gjort något om de visste att kvinnan höll 50 - 60 katter på platsen. Vi har ju bestämmelser där vi måste ha tillstånd om vi har mer än 9 katter.
Även om det är hemskt att läsa är det ändå bra att det får utrymmer i media….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, jag läste oxå om detta i Aftonbladet. Ska det aldrig ta slut? Jag tycker man får läsa om det dagligdags nu för tiden. Utvecklingen är mycket skrämmande….