Har någon sett vår Curry?
Vår svartvita kastrerade hankatt Curry försvann från hemmet i Träne, utanför Kristianstad den 21/3 kl. 12.30. Han hade ett silverfärgat reflexhalsaband på sig vid försvinnandet men det kan han ju ha tappat. Han är öronmärkt med AG18. Han är en van utekatt som dock aldrig är ute på äventyr mer än ett dygn i stöten. Han låter sig ej lockas till främmande människor men är otroligt nyfiken och kan mycket väl hoppat in i en bil vilket gör att efterlysningsområdet sträcker sig utanför hemtrakterna. Ring 044-239208 eller mobil 0768-602745 vilken tid som helst på dygnet.
Nu har jag lagt denna på Kattpolisen under KRistianstad.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Gå in under http://kattpolisen.ifokus.se/ där hittar du en bra artikel om vad du kan göra för att hitta din katt!
Lycka till!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hoppas er gubbe kommer hem
Hoppas så att Curry snart återfinns. Träne är ett litet samhälle. Kan han möjligen ha blivit inlåst någonstans.
Puttar för att han kommer hem igen!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Tack för alla ni för svar och tips! Det värmer att någon finns där ute och bryr sig :)

Förstår din oro…håller hårt i tummarna för att kisse är hemma snart igen..han kan ju ha blivit inlåst någonstans..katter är ju som bekant mycket nyfikna på att utforska nya ställen när dom får möjlighet..
Vet vad det vill säja att ha en katt borta. Han kommer nog till rätta snart.

Jag har upptäckt att jag skrivit fel nr på tatueringen i inlägget. Det ska vara 18AG som Curry har i örat.
Putt för vackra Curry!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Silveralba, har du kollat med Svenska kennelklubben så att Curry finns med i registret? Gör det, för man vet aldrig om det blivit något fel…har varit med om flera fall där katter inte funnits med elller ramlat bort i hanteringen.
Bara ett tips….
Hoppas Curry dyker upp!

Ja, jag har kollat och uppgifterna stämmer i deras register. Nu har det gått drygt 4 veckor sedan han försvann. Det är så smärtsamt men efter att ha läst många solskenshistorier på nätet så kan jag ändå inte ge upp hoppet om att få återse min bäbis……Vi sörjer alla här hemma, även hans 4 andra kattkompisar - det är tomt för oss alla :(
Ge inte upp hoppet att återfinna Curry. Min grannkatt var försvunnen över 7 månader-dessutom över en sträng vinter- innan han återfanns här i Malmö i gott skick. Jag utgår ifrån att du polisanmält hans försvinnande.

Ja annebeate - det är polisanmält till nationella registret också utifall han skulle hoppat in i ngn bil/hästtransport liknande. Har anmält till Blocket och Kattkommando Syd också. Radannonser i dagstidningen och lappar i alla butiker. Lappar i brevlådorna över en ganska stor radie från vårt hem. Vi fick 2 svar under samma helg för 2 veckor sedan då de säger sig ha sett honom ca 2 km från hemmet (fast vid olika platser) . Vi har letat och ropat men……..nej jag ger inte upp hoppet trots allt! Tack ska du ha :)

Stackars liten Curry som är vilse i världen. Och hela familjen hemma också som saknar Curry. Knasiga Curry som gått bort sig sådär. :/
Lycka till med letandet!