Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 715 ggr
Sessan1
0

skriv på!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte riktigt hur man får in bilder i meddelande rutan här, men hoppas det funkar iaf?

Jag fick iaf denna från en annan grupp jag är med i:

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?1kerstin2

Kram/Sessan1

vanessa
0

Jag kan meddela att TV4 redan nu håller på att spela in en serie om just djurhem och deras arbeten noggrant. Kan meddela at det blir en stor serie med start våren. Djurskyddet Sverige står som huvudsamordnare. Så inget behöver skrivas till TV4.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Soulway
0

Herregud, Vanessa!

Sitter du och trycker på den sortens scoop? Det är ju fantastiskt!!!

Kan du inte berätta mer när du sovit ut?

Tänk så bra ändå alla dessa program som "Veterinärerna", "Lili o Sussi" gör för oss och andra djurvänner?

Soulway

Chrizzan
0

Jag var också med på det senaste djurskyddsmötet den 27/10 i Stockholm där man informerade om den stora kattkampanjen som kommer nu till våren!

Jag lägger ut här den tänkta aktivitetslistan (om jag klarar av det nu…).

/Chrizzan

Chrizzan
0

Det gick inte bifoga båda sidorna i samma, här kommer den scannade bilden, sida 2.

Hoppas det är läsbart!

/Chrizzan

Chrizzan
0

Det kanske är svårläst för bilden blev så liten?

"Hitta hem" är en ny kattsajt som kommer att läggas upp på nätet med all möjlig information om hemlösa katter.

Jag tror Marja eller Vanessa eller Trullis, som också var med på mötet, kan förklara det här bättre än jag?

Det kommer i alla fall äntligen att hända en hel del nästa år.
Jättespännande tycker jag!

/Chrizzan

Soulway
0

Toppen Chrizzan? Helt Fantastiskt Bra! Underbart! Trippeltjippie!!!Men jag fattar inte varför ni smygit om detta?

Soulway *Ler*

vanessa
0

Ja, detta scoop har jag hintat om under djurskyddsfrågor. Men inte detta om tv-serien. Dels för deras önskan att inte gå ut för tidigt. Men nu är det lika bra att säga som det är då namnunderskrifter inte behövs. Serien heter "Hitta hem". Det kommer att bli 12 avsnitt som kommer att gå i repris en massa härliga gånger. De filmar nu från olika djurhem runt om i Sverige.

Det är ingen idé att kontakta dem för att be dem filma erat djurhem om ni inte är tillfrågade. Hemmen är utvalda och filmningen pågår för fullt. De gör ett grundligt arbete som gäller allt från första samtalen om katten tills den kommer till hemmet, vården med mera. De pratar också med de bra inspektörerna, bra poliserna, veterinärerna med mera. De som filmar är de som skapade Veterinärerna så de vet vad de gör.

Allt detta är skapat som en del i kattkampanjen som startar nästa år. Då kanske ni förstår att jag tror på framtiden för katter nu. Detta blir ett bra startskott. Dessutom lämnar Djurskyddet in en lista  (ca 20.000 underskrifter) till politikerna om kravet på id-märkning och registrering m.m. Något de ändå gör flera gånger om året men med uppbackning av tv så kommer det nog att ta bättre fyr i det hela. Samt att de som lämnat in motionerna om märknig och registrering är med i den nya regeringen med undantag från MP.

Så jag känner hopp för framtiden. Vill ni bli medlemmar i djurskyddet Sverige, får ni gärna bli medlemmar genom oss på Djurhjälpen. Ni får exakt samma bonusar som ni får som direktanslutna. Med 5 underbara tidningar om året, material med mera. Så vill ni hjälpa både oss och djurskyddet så skriver du ditt namn, adress, persnr samt "ny medlem" på inbetalningskortet och betalar 160 kr till Djurhjälpens pg: 54 07 10- 1.

Titta in hos oss på www.djurhjalpen.nu och till djurskyddet www.djurskyddet.se

Hoppas ni accepterar att jag höll scoopet lite hemligt. För det var inte av elakhet. Utan en önskan från dem, då de kämpar och arbetar så hårt med allt. Detta är det största de gjort någonsin så de kämpar så hårt.

Vanessa

Engla
0

Du är jätteduktig, Vanessa, som fixar med allt! Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

#7 Ja nu äntligen verkar det som att vi kan andas lite morgonluft när det gäller hittekatter! Toppenbra att det blir en sådan serie samtidigt som djurskyddet har detta kattår!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Vilket är deras plan att ha det samtidigt. De kände att kattfrågorna aldrig fick en lösning hur mycket de än kämpade med politiker, jordbruksverk, djurskyddsmyndighet mer mera. Så det är deras stora plan. Allt för katternas skull, och så får hundarna vara med också på ett hörn. Men det är katterna fokuset ligger på med kattkampanjen.

Vanessa