OT! Brutit fotleden
Har nyss kommit hem från lasarettet.
För 14 dagar sedan halkade jag på en isfläck vid vårt fritidshus och fick benet under mig varvid jag satte mig på foten.
Aaaaajjj aj aj aj, det går ej att beskriva den smärta jag kände, jag vrålade så att det säkert hördes över hela området.
När jag äntligen lyckats få fram benet så hängde foten åt sidan.
När vi kom fram till akuten så var det ett komplicerat brott. Fotleden var av på 4 ställen.
De drog skenbenet och fotbenet i rätt läge och satte på gipsvagga sen blev jag inlagd med benet i högläge i 4 dagar så att svullnaden skulle ge sig, annars kan dom inte operera.
Förra torsdagen blev jag opererad under ryggmärgsbedövning. En mycket skum upplevelse, att inte ha nå känsel från midjan och neråt samt att jag hörde hur dom borrade och satte in plattor och skruvar i min fotled.
Sen blev det till att ligga i högläge igen med gipsvagga. I måndags blev jag ordentligt gipsad och nu är jag hemma med kryckor, rullator, toaupphöjning m.m.
6 - 8 veckor ska jag ha gips och får inte belasta foten.
SUCK! Så himmla onödigt!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Sicken otur! Läk väl och se till att vila dig och bli bortskämd under tiden. Krya på fotleden kram!
Aj ajaj Hoppas det läcker bra och snabbt nu.
//Pia
Usch och fy! :(
Krya på dig nu :)
Tack, det där känner jag igen. HAlkade också på en isfläck, fick benet under mig, men jag klarade det med att bara bryta det ena av de två benen i underbenet.(haltade in på benet) Men inte gick det att operera mig med ryggmärgsbedövning inte. De provade, men jag vrålade som en galning, för jag kände…. Så det blev slocknad Gunilla, som missade hela verkstadjobbet, fick ju titta på en skärm… MEn jag klarade mig väldigt bra, hemma efter 3 dagar gipsad och fick inte stödja på benet i 14 dagar, sen fick jag stödja på det. Hoppade på kryckor i tre månader. Sen efter ett år blev det tvunget att operera ut spik och ståltråd, för det irriterade. Nöden är uppfinnigarnas moder. JAg kom på massa grejer som jag kunde göra trots kryckor. Det enda jag saknade riktigt mycket var att köra bil. Annats så kunde jag göra ALLT
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men kära nån vilken otur du råkat ut för!
Jag gjorde en mycket kraftig stukning av min fot för 3 år sedan och trodde också att den var av. Det gjorde f-benat ont och den blev som en fotboll inom 10 minuter. Hann inte ens med och isa den. Kunde inte gå en promenad på 7 veckor så jag förstår verkligen vilken smärta och elände du genomlider!
Kram till dig!
(Ryggmärgsbedövning är skumt - jag fick sådan vid mitt andra kejsarsnitt och var fullt med när de "grävde" ut sonen, man känner allt men ändå inget - det är en mycket märklig känsla
)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Aj aj aj!
Krya på dig nu och hoppas att det läker snabbt och bra!

Aj aj aj!
Krya på dig nu och hoppas att det läker snabbt och bra!
Oh fy fanken vilken otur!
Krya på dig!
Men vilken maximal otur och här kan man verkligen bekräfta uttrycket "en olycka händer så lätt".
Hoppas att du får bra läkning och krya på dig så gott det går.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Åhhhh..stackare..vilken pärs…o vad trist också att behöva ligga stilla på det viset….önskar dej snabbt tillfrisknande.du har väl nån hemma som kan hjälpa dej….

Fy vad ont det måste gjort. Snacka om oturlig landning 
En arbetskamrat ramlade häromdagen så illa att hela underarmsbenet sprack längs med. Är mycket lycklig att jag aldrig brutit något.
Krya på dig och passa på att skämma bort dig själv ordentligt. Ibland kan det faktiskt vara skönt att ha nåt att "skylla på" 
Aj, aj, stackare! Krya på dig!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vilken otur du hade. Krya på dig..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Tack det där vet jag gör ont.
Bröt foten på en offentlig dans 1977. Inte kul alls.
Tur att det går mot bättre väder så du kan träna upp dej igen. Krya på dej
Kram
komplicerade benbrott är INTE att leka med,så va duktig nu och belasta INTE foten,så hoppas vi att det läker som det ska.

Tack för alla era svar!
Läser att fler har gjort samma sak och vet hur det är.
Jag kan bara titta in här en liten stund ibland eftersom jag sitter vid vår stationära dator då min bärbara är trasig. Måste ju hålla benet i högläge. Nu saknar jag verkligen den bärbara, hade ju kunnat haft den i knät.
Samma dag som jag åkte hem från lasarettet körde min dotter ikull med cykeln och vred till ena knät så nu hoppar hon också på kryckor. 
Är så glad att hon inte slog i huvudet eftersom hon inte hade hjälm på sig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Oj, stackars dig! Det lät verkligen inte som någon höjdare. Hoppas att allt läker som det ska.
Verkar som din familj har fått en del otur på sista tiden. Kanske lika bra att du inte har en bärbar för då kanske den skulle välta ur knät på dig. ;)
Stackars dig vilken otur du har haft. Tänk vad illa det kan gå när man halkar på isfläckar på det där sättet. Detsamma gäller cykelolyckor. Min son bröt foten på tre ställen när han vurpade på cykeln för ett par år sedan. Det blev också ganska långdraget och komplicerat.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kom ihåg, ju mer du rör på dig, desto bättre läker det! Så hoppa omkring så mycket du kan, när du sen slipper högläget. Då kommer du märka, att det är inte benet du saknar, utan armarna……Förde är ju upptagna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Aj då ! Hoppas allt läker bra, Kramar!

stackare… krya på dej….ta det lugnt…. o se till att resten av familjen gör det åxå…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/