*LÅST*Fine Tuffas blir snart övergiven. Malmö
En kvinna kontaktade KKS:
Jag hade en moster som dog i höstas 93år gammal. Hon hade i 4 års tid matat en katt som kom till henne som kattunge. Tuffas gick inte alls ihop med hennes egen katt annars hade hon tagit in honom.
Kvinnan har fortsatt att mata Tuffas men mosterns hus är sålt och de nya ägarna flyttar in i januari. Kvinnan säger att Tuffas är en stor och fin kattpojke som vill bli klappad och kelad när man kommer med mat till honom.
Tuffas kommer att läggas upp på KKS hemsida men jag vill även vädja för honom här.Finns det någon som riktigt längtar efter att få ta hand om en stilig kattherre antingen permanent eller som stödhem så blir både Tuffas och jag överlyckliga.
Tuffas kommer att bli kastrerad, ID-märkt, vaccinerad, avmaskad och få behandling för ev ohyra när han tas in.

Åhh..så fin han är..man riktigt ser på honom hur mycket kärlek han har att ge..puttar för ett hem som inte är lika proppfullt på katter som vårt!

Vacker som sjutton är han! Var finns denna granna pojk?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#5 Strax utanför Malmö.

Putt!

Puttar för fine Tuffas som bara har lite drygt två veckor på sig att hitta ett hem.

Puttar igen för Tuffas. Ingen som vill ha en stilig ca 4 år gammal kille?

Putt!!
Putt för den vackre pojken!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Putt för den vackre pojken!

Har de kollat med de som köpt huset om de vill ta över kissen?

Vilken fin katt! Hoppas att de nya ägarna vill ta över katten! Finns det ingen granne annars som vill?

#13 och 14 Hade de velat det så hade väl inte kvinnan kontaktat KKS om hjälp.

Putt
ja en sån grann pojk
puttar för denna sötnos

#15 inte alltid att de som säljer huset vågar fråga,

#18 Nej det är förstås sant. Ska höra med kvinnan som kontaktade oss om det är gjort.

Putt igen

Puttar envist vidare

Putt
Vilken stilig kisse! Hoppas någon vill förbarma sig över honom och ge honom det där riktigt goda hemmet han förtjänar och behöver.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
puttar

Putt
puttar

Putt
puttar
Putt för lille kissen!

Sicken vacker herre! åh hoppas verkligen ett hem dyker upp till honom, det är han värd efter alla dessa år.
puttar

Puttar för fine Tuffas som nu bara har en dryg vecka på sig att hitta ett hem.
Nog måste en så fin katt tala till någons hjärta?
ja lille vännen
puttar för kissen
Vad händer sen??????

#34 Ja den som det visste
. Inga stödhem finns
. Inga intressenter heller
.

Putt.
Puttar igen……

Putt.
men finns det inget hem för denna vackra gosse

Jag mailade en köpesannons på Blocket. Fast det är väl tveksamt huruvida folk läser mail och kollar annonser så här på lillejulafton. Men värt att försöka.
Det var en familj i Hässleholm som ville ha svart/vit katt, hane, rumsren(!) barnvänlig…
Annonsen var iofs från 28/11 men vi får väl se.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Putt!!!!

#40 Tack kattassen, hoppet är ju det sista som lämnar en.
JAg är ingen Medarbetare, Missy10, men har noga studerat dina inlägg i dag och även din obefintliga presentation. Du blev dessutom med här idag och har skrivit en hel massa både förnuftiga och rent ut sagt elaka inlägg. JAg tycker du ska lägga av. Det enda du verkar vara ute efter, är att reta på dig småsten. Visst, jag är enig med dig, att i realismens tecken, så kan vi tyvärr inte rädda alla, det är en utopi. MEn förstör inte den positiva tanken hos dem som vill göra så gott de kan! Ta du och återvänd till glöggmuggen och stäng av datorn.
God Jul på dig!

#43 Trollvarning..
#44 Jag har börjat städa…
Tiden börjar rinna ut för lille Tuffas. Knappt en vecka kvar att ordna ett hem till honom. Inte skall han behöva lämnas kvar där ute med alla de faror och umbäranden det innebär.
Någonstans måste det finnas någon som kan öppna sin dörr för honom.
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Ja puttar för fina Tuffas

Putt

Putt
Lille fine Tuffas, inte många dagar kvar innan han kan bli ännu en övergiven katt där ute i kylan.
Låt det inte hända! Tuffas finns utanför Malmö. Transport brukar vi kunna ordna här på forumet.
Observera att Tuffas är kelen och vill bli klappad och i ca 4 år haft med människor att göra, dvs ingen vildkatt.
putt
Åh putt för kelne Tuffas!
Idag har Debattias lilla katthona i Båstad fått ett hem, vilket vi alla känner glädje och tacksamhet för.
Hoppas så att även lille kelne Tuffas skall ha samma tur i livet och få ett hem innan det är försent.
Putt för Tuffas!
Ja, det måste också finnas fler änglar därute som förstår att Tuffas också behöver komma till en varm och go familj. Har dom som köper huset blivit tillfrågade ifall dom vill ta hand om honom ?
Debattia
Som sagt, det är inte många dagar kvar nu. Kontakt har tagit med KKS för att få hjälp. Gulliver skulle enligt #19 kontakta kvinnan som vänt sig till KKS.Gulliver har puttat på tråden så sent som idag så något positivt besked har hon tydligen inte fått eller kanske ej fått kontakt med kvinnan.
Hoppas så att någon ängel finns också för gullige Tuffas så han inte blir lämnad kvar ute i kylan.
Här finns det både stjärterum och hjärterum, har pm at Gulliver.
lurvponnyn.vimeddjur.se

#59 Tusen tack Aribigga
. Då ska vi bara lösa det praktiska med kastrering, ID-märkning, avmaskning, vaccinering och eventuell behandling mot ohyra på bästa sätt.
Anmälaren av ärendet har lovat att betala alltihop bara Tuffas får det bra. Hon är mycket mån om honom på sitt sätt.
*Är påväg ut för att sno en kattlåda av mamma* :D
lurvponnyn.vimeddjur.se

.
Men håller det på att ordna sig för Tuffas? Vilka goda nyheter !! 
Verkar bli ännu en solskenshistoria detta :)
Vilken glad nyhet! 

#65 Ja vi får verkligen hoppas att en av de nästa uppdateringarna kommer från Aribigga
.
Nu ska anmälaren av Tuffas kontaktas och så ska Tuffas "fångas" in och åka till en väntande Aribigga i Ängelholmstrakten.
Transporten kommer inte att bli några problem eftersom vi har vägarna förbi ofta.
Anmälaren har lovat att stå för kastrering, ID-märkning, grundvaccinering samt vara försäkringsfadder för Tuffas. Bra, eller hur?
Jätte, jättebra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu väntar vi på kort från Aribigga.
Debattia
Det låter väldigt bra.
Hoppas nu Tuffas kan fångas in snabbt så han slipper gå där ute i kylan och dessutom bli rädd för nyårsraketerna. Väntar otåligt på att få höra att han är intagen.
Så underbart. Hoppas nu att han snart får komma dit.
Det hoppas jag med så jag hinner vara hemma med honom innan jag börjar jobba igen. Sen gäller det ju att hitta ett permanent hem till honom med. :)
Tyvärr kan jag inte utlova några bilder då jag inte har en enda kamera i min ägo, förutom mobilen och de bilderna kan jag inte lägga in i datorn. :(
lurvponnyn.vimeddjur.se
hehe Aribigga, du kan MMSa bilderna till någon som har en sån mobil som går att överföra med! JAg har tex!
Det kan jag göra :D Får sno brorsans kamera också lite men han blir så sur när jag lånar den. Får baka lite muffins till honom så blir han lugn.
Jag får ordna det på något sätt helt enkelt, tyvärr blir det nog inte den ström av bilder man gärna vill ta och ha ^^
lurvponnyn.vimeddjur.se
HAha! Ok, får du låna en riktig kamera, så är det ju bäst. MEn om det är så att du kör mobilmodellen, så har jag 0705760889 som mobilnummer. Ifal du vill, alltså!

Har pratat med anmälaren nu. Typiskt nog så har Tuffas inte varit synlig på tre dagar. Han blev skrämd när huset och hans uterum tömdes!!!!!
Anmälaren lägger ut mat varje dag och den äts upp av någon men vem vet vi inte.
Jag hoppas och tror att han återvänder till sitt sedan fyra år välkända matningsställe. Snälla alla håll nu alla tummar och tassar som finns att snyggingen kommer tillbaka när "chocken" lagt sig.
Ja så typiskt!!!!! Vi håller tummarn att han komer, nu när det finns ett hem som väntar honom!
Hoppas han dyker upp snart! Jag väntar ju på honom här…
lurvponnyn.vimeddjur.se
Ja kanske behövs en bur att fånga in i….

#77 Ja förmodligen måste det till en bur eller fälla för att få in honom. I vanliga fall så brukar han vänta på mataren eller komma precis när hon kommit. Nu vågar han sig kanske inte fram till maten så länge där finns en människa även om han "känner" henne.

men om det är helt tomt med för honom välkända saker kanske han inte känner sig hemma, kan man lägga tilbaka nån filt elr nått som luktar hemma så han känner att han kan stanna där?
Gulliver, du har väl tillgång till en fälla. Martdats idé om att lägga ut något välkänt för honom tror jag kan fungera. Finns där ingen granne som kan ha sett till honom? Nu gäller det att få in honom innan nyårsraketerna gör honom än räddare.
Åh lille Tuffas… kom nu!
Hur går det? Har Tuffas visat sig ännu? Lägg en informationslapp att jag precis har skruvat ihop en klösbräda till honom så kanske han blir mer nellad att visa sig?
lurvponnyn.vimeddjur.se

#82 Hihi, det kan han väl inte motstå
.
Jag hoppas verkligen att vi får in honom nu. Typiskt att de skulle röja och tömma både hus och uterum just nu. Murphys lag?

Anmälaren har inte sett till Tuffas. Hon är där flera gånger om dagen.
De nya ägarna har tillträde till huset 12 januari så vi har lite tid på oss. Försök med fälla kommer att göras ikväll och tidigt imorgon bitti. Går inte att låta den stå obevakad under natten eftersom det är kallt.
Därefter regelbundet varje kväll och tidig morgon fram till 11-12 januari. Anmälaren säger sig inte veta vem nye ägaren till huset är men det borde hon väl kunna ta reda på tycker man. Kanske kan de tänka sig fortsätta mata eller tillåta att det sätts ut mat tills han kommer tillbaka och kan fångas in.
Åh så typiskt!!!!!
Håller tummarna!

Tuffas är tillbaka!!!!! Han kom sent i eftermiddag, hungrig som en varg men anmälaren hade naturligtvis ingen bur med sig ……….
Åh…… då får vi hoppas på bättre tur nästa gång och ha en bur med!
Ohh, vad bra! Var lite orolig här. Hoppas ni kan få tag på honom :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
JA och de som flyttar in kanske är mänskligaoch kan hjälpa till om det skulle dra ut på tiden?
Enligt Gulliver #84 kommer försök med fälla att göras i kväll. Det skall bli kallare nu i Malmötrakten och dessutom nyårsraketerna i morgon. Hoppas så att han kommer in nu så han inte av rädsla försvinner från oss.
Ja nu håller jag mina tummar, för denna kille så han får komma in i värmen och slippa denna bitande kyla. Här i Bollnäs är det 17 grader ikväll hua va kallt.
Nu är det bara hoppas att katten är förståndig och går in i fällan!
Debattia
De ska tydligen försöka få tag på honom nu på förmiddagen :) Kom igen Tuffas!
lurvponnyn.vimeddjur.se
åååå vi håller alla tummar och tassar!!
Jag med! Hoppas!!!!!
Skulle vara underbart med en till katt som kan få komma in i värmen!!!
Tack Aribigga, att du läste här och framförallt öppna ditt hem!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Putt
Tyvärr blev tydligen inte Tuffas infångad i går. Hoppas nu att han inte blivit skrämd av raketerna. Enligt gulliver #84 skall försök med fälla göras dagligen på morgonen och kvällen varje dag fram till de nya ägarna flyttar in den 12 januari, dvs även i dag. Undrar bara om möjligen det skulle gå att få in honom i uterummet om man där placera något välbekant för Tuffas + mat. Dödsboet har, såvitt jag förstår det, tillgång till huset fortfarande. Det gäller att få in honom nu, det är riktigt kallt på nätterna, stackars lille Tuffas.
Jag hoppas att eftersom han återvänt till samma hus i fyra års tid att han ska komma tillbaka. Eftersom han kom tillbaka i tisdags och var hungrig så har han ju sett att maten fortfarande finns kvar.
Hoppas jag innerligt i alla fall!
lurvponnyn.vimeddjur.se

Anmälaren försökte med mat i transportbur igår men han gick inte ens i närheten. Det finns enligt anmälaren tydligen en ridskola inte så långt från platsen där det finns massor av katter. Troligtvis okastrerade allihop.
Det blir ett stort, arbetsintensivt och kostsamt projekt att få ordning på den ridskolans katthållning.
Sent i eftermiddag så ska van "kattfångare" med fälla och anmälaren träffas vid huset. Nu ska han in så det så, vi godtar inget annat.
Åh lille vännen! KAn kanske vara bra att även informera nötterna på Ridskoln, så de kanske kunde fånga in honom och hålla honom?
#100 Vad synd att infångandet inte lyckades! Låter kämpligt om de har så mycket okastrerade katter på ridskolan. Det tar aldrig slut……………
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Håller tummarna för att Tuffas får komma in snart!
Och ridskolor som ska vara en förebild för barn och ungdomar :( Alla lika värda förutom de och de!
Hoppas Tuffas tar sig samman! Jag har köpt burkmat till honom ju :P
lurvponnyn.vimeddjur.se
Vi får alla hålla tummarna för att Tuffas kommer in nu, det måste bara ske!
Undrar hur det går med infångandet?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Undrar också hur det går?
Putt?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Putt!
Har någon hört något? Försök att fånga in honom skall göras dagligen morgon och kväll.

Tyvärr så har Tuffas inte gått in i fällan men vi fortsätter oförtrutet.
Tänk att Tuffas inte vill in i fällan..
Hoppas att han inser att det är för hans eget bästa ni gör det här.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Kom igen då Tuffas! Jag väntar på dig.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Tuffas, vad är detta? Det är ju för ditt bästa!
Tuffas, det är ju kallt! Vill du inte in i värmen??

Ingen Tuffas i fällan ännu ……… :-(
Har Tuffas setts till sedan nyårsafton? Behövs det hjälp av ytterligare personer för att få in honom i fällan?

#117 Ja det har han. Fällan är placerad i uterummet so egentligen är en altan. Tuffas hade varit inne i eller åtminstone nära fällan som slagit igen med en smäll. Efter det så har han inte varit i uterummet.
Men vi kör oförtriutet på för att få in honom. Har ni några tips eller knep så tas det tacksamt emot.
Kattmyntagodis…
Köttfärs kanske?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Tonfisk? MAkrill i tomat<?
Hur går det? Har han synts till något mer?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Jag tänker också mycket på Tuffas. Det är riktigt kallt nu. Det är dessutom inte många dagar kvar till de nya ägarna skall flytta in och man kan inte räkna med eller rent av kräva att de skall lägga något krut på att fånga in Tuffas.
Som jag skrev tidigare i # 117 behövs det hjälp av fler personer för att fånga in honom? Han skall finnas i Malmötrakten.
Aribigga, jag har skickat PM till dig.

Vi får inte ge upp, det kan ta tid att fånga in en katt men rätt var det är så sitter han i fällan. När vi minst anar det. Det har varit runt sju minusgrader i själva Malmö de senaste dygnen men imorse låg det runt nollan.
Tuffas finns en dryg mil söder om Malmö.
Gulliver, behövs det hjälp med att fånga in honom?
Den 12:e januari får de nya ägarna tillträde till huset och det känns lite oroväckande att Tuffas ännu inte blivit infångad. Sedan kan det vara kört för Tuffas.
Jag hoppas att det begärs hjälp från oss övriga om detta behövs för att få in honom.
Ja plus att man får i värsta fall hoppas, att de som flyttar in, kanske kan vara behjälpliga.
Tyvärr kan man inte räkna med att de nya ägarna som redan nu på måndag får tillträde till huset, engagerar sig i Tuffas. Jag känner oro eftersom redan den 1 januari skulle en enligt gulliver van "kattfångare" hjälpa till och fortfarande har Tuffas inte blivit infångad. Det kan ju faktiskt vara så att det behövs ytterligare hjälp för att få in honom och att det rent av finns personer här på forumet som skulle kunna hjälpa till om hjälp bara begärs.
NEj inget att räkna med, men hoppas, att de kanske har hjärtat på rätta stället. Så ni som kan nrei MAlmö, ställ upp om det behövs nu!
Gunilla
Undrar så ikväll hur läget är för lille Tuffas?
Vilken otroligt stilig kisse
Hoppas att han går in i fällan snart så han får komma in i värmen.
//Evamojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Hur går det med denne lille fine kisse? På måndag flyttar de nya ägarna in.

Komplicerat. Tättbebyggt område med små trädgårdar. Katthatare till granne som tidigare anmält mostern för att hon matade hemlösa katter i sin trädgård. Katterna gick ju in i hans trädgård och bajsade!!
Tuffas har inte varit synlig de senaste dagarna och nu måste fällan tas bort på order av fastighetsmäklaren och annan släkting till kvinnan som avled.
Nu gäller det att få Tuffas att acceptera ett annat matställe. Kvinnan som kontaktade KKS kommer inte att ge upp.
Uppdateringar kommer så fort det händer något.

Lyckades skicka inlägget två gånger. Sorry.
Har där varit några kontakter med nya ägarna? Vem vet, kanske skulle de trots allt inte ha något emot att hjälpa till att få in Tuffas om de får kännedom om den gamla damens engagemang för Tuffas. Dessutom borde det finnas någon som är van att fånga in hemlösa katter som skulle kunna hjälpa till.
Katthataren till granne får man se upp för så han inte får Tuffas avlivad.
Ja jag tänkte i annebeates banor jag med. Det är kanske snälla människor, som vill hjälpa till1 Hade det varit jag, så hde jag givetvis hjälpt till om jag hade köpt huset. Men det fordras att kontakt tas annars så vet de ju inte……

Jo så är min tanke också. Att fastighetsmäklaren vill ha undan fällan är ju en sak men det är ju inte h*n som skall flytta in och huset är ju sålt redan. Jag skulle absolut försökt ta kontakt med de nya ägarna. Hade jag flyttat in i ett hus där det bott en katt som kommer dit igen hade jag varit mycket noga med att den hade tagits omhand. Antingen av mig själv då;-) eller hjälpt de som håller på att fånga.

#136 Tror att jag redan berättat att det är en mycket van kattfångare inblandad. Ljuger nog inte alltför mycket om jag säger att vederbörande fångat mellan 100-150 katter om inte fler.
Anmälaren vet inte vem som har köpt huset. Kan inte tvinga henne att försöka ta reda på det heller. Men jag får väl påverka henne att knacka på deras dörr vad det lider.
Det vore väl lite konstigt egentligen om inte nya ägarna skulle samarbeta för att få Tuffas fångad. Annars finns ju risken att han fortsätter att komma till dom i framtiden (om dom nu inte skulle uppskatta det..). Det vore skillnad om det inte fanns en lösning för katten och man t ex bad att dom skulle fortsätta mata honom eller att han skulle få ett hem hos dom. Att hjälpa till så att han ska kunna fångas måste väl de flesta ändå kunna ställa upp på? Eller?
Verkar vara en väldans svårfångad kisse. Håller tummarna att det går bra!
Ja, han verkar onekligen svårfångad. Jag förstår emellertid inte varför det inte redan tagits kontakt med de nya ägarna och fått deras syn på saken. Anta de skulle vara katthatare då lever Tuffas farligt, inte minst med tanke på grannen också. Att ta reda på vem som är ägare kan man göra via inskrivningsmyndigheten om det inte låter sig göras på annat sätt. Anmälaren borde känna till vem de nya ägarna är med tanke på släktskapet till den gamla damen.
Putt?
Något nytt om Tuffas?
Undrar också hur läget är just nu betr. Tuffas. Har han åter setts till? Om så, görs något aktivt för att få in honom? Fällan är borttagen och nya människor har intaget huset. Personligen tycker jag det ser mörkt ut för Tuffas.
JA vi får hoppas på uppdaering och info… Lille vännen när det finns väntande hem och allt…..
Har det hänt något mer sen nya ägarna tog över? Kattvänner?
Vilken rysare, hoppas verkligen denne stilige herre blivit infångad!
Man får magknip av sådana här historier…
Putt hur har det gått här?

Ja, just det Tuffas? Nya ägare inflyttade osv.?

Inga nyheter ännu tyvärr ….
gulliver,
vet du om det tagits någon kontakt med nye ägaren till huset och görs det nu några försök att fånga in honom?
Hur har det gått här då?
Debattia

#152 Nej det vet jag inte, har föreslagit det flera gånger till anmälaren. Hon skulle försöka "flytta" honom till nytt matställe för att så småningom försöka fånga honom igen.
Jag tror mycket på droptrap fälla i det här fallet. Men en sådan måste då införskaffas eller byggas.
MAn han är i faggorna och lever i alla fall? OCh jag tycker det vore faktiskt inte så svårt, att kontakta den nya husägaren. Man kan ju inte få mer än far åt h***e………

#155 Ja det kan man tycka men alla är vi olika.
Kanske skriva ett litet brev då? På riktigt?

Hur får man reda på vilka de nya ägarna är då? Anmälaren visste inte sa hon.
# 158 Det är numera Lantmäteriet som har hand om inskrivningsmyndigheten. Om jag får adressen via PM skall jag ta rätt på vem de nya ägarna är och meddela dig det via PM.
Vilka underbara själar det är här inne. Fasen, vem behöver familj? Ni finns ju!

#159 Tack! Ska ta reda på adressen via min Medarbetare som varit där. Återkommer.
Hur går det för Tuffas…är han vid huset…någon som sett honom?
Ja hur har det gåt här?
puttar upp
Undrar jag oxå hur det är.
Jenna
Jag undrar också hur det går. Väntar på adressen från gulliver så jag kan kolla upp vem som numera är ägare till huset så att kontakt kan tas med dem.
Ja vi är nog många som undrar hur det går för Tuffas?
Ja det känns inte bra att kissen inte har ett hem att vara i.
Jenna
Hoppas det ornar upp sig för kissen!
Debattia
Gulliver, jag väntar på adressen. Vore jättebra om jag fick den nu så jag kan ta reda på vem som bor där så kontakt kan tas.
Åh Tuffas.. är du ute än..
Toppen av dig annebeate, att du kan ta reda på vem nya ägaren är. Det är förhoppningsvis en djurvän som inte är omöjlig att ha att göra med.
Puttar upp tråden till Gulliver så du får adressen.

Å, hittade den här tråden nu.
Lilla kisse som inte gick in i fällan när det finns ett hem som väntar.
Förstår inte varför inte mataren kan prata med dom nya ägarna av huset. Dom kanske rent av är kattmänniskor och har egna katter.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
putt
Lilla Tuffas så hjärtat ömmar för dej.
Putt igen för Tuffas. Hur har det gått?
I dag är det sju veckor sedan vi första gången hörde talas om lille söte Tuffas här på forumet. Forfarande går han där ute i kylan och det tycks som vi inte kommit ett steg närmare en lösning. Skall han verkligen förbli en stackars utekatt som varje dag måste kämpa för sin överlevnad?
För länge sedan borde kontakt ha tagits med de nya ägarna till huset, som fick tillträde till huset den 12 januari, dvs för tre veckor sedan. Inte ens uppgift vem som bor där har tydligen kunnat ordnas fram så kontakt kan tas med dem. Varför händer inget i detta ärende????
puttar detta ärende så att den börjar synas igen

Ja det finns hjälp att tillgå. annebeate har lovat att vara den som tar fram ägaruppgifter på huset där Tuffas höll till. Snälla vem kan ge annebeate adressen så vi kan försöka att få in honom snart. Åtminstone kan väl anmälaren höra av sig om huruvida Tuffas fortfarande finns kvar, om inte var är han!!
Puttar
Han hade väl ett hem som väntade på honom oxå….
Visst hade Tuffas ett hem som väntade på honom. Just nu känns det som hela ärendet med Tuffas lagts på is eller rent av avslutats. Jag hoppas verkligen att det inte är så. Gulliver har lovat för cirka 10 dagar sedan att ordna fram adressen men inget har hörts. Snälla Gulliver, hör av dig!
Är det någon som bor nära det där huset som kan knacka på dörren å fråga om dom sett katten och berätta att han vilsen går där i området sedan bostaden tagits ifrån honom.
Ägarna av huset nu kanske är kattmänniskor och kanske rentav kan tänka sej vara akuthem till Tuffas,,,vem vet.
Dom kan tro att den strövande katten kring knutarna där tillhör någon.

Puttar

Jag är så uttröttad nu för tiden så jag glömmer så fort jag tänkt en sak. Det är min Medarbetare Carina som kan adressen. Skickar ett mail till henne nu på en gång och frågar.
Då hoppas vi på snabbt svar från Carina.
Gulliver, vet du om anmälaren fortfarande matar Tuffas och om han överhuvudtaget synts till den sista tiden?

Har gatunamnet men inget nr. Ska vi köra dit och kolla?
Anmälaren svarar inte på mail och har inte gjort sedan hon lämnade tillbaka fällan.

#186 Kan du inte PMa kommunen och gatunamnet till mig så kan jag kolla. Sitter med sådant just nu;-) Vi kan komma ganska långt med det.

#187 Kattassen du har PM.
Kan du se även nyinflyttade?
Åh! Putt, putt, putt! Vilken knepig situation! Han som har ett hem som väntar och allting… :/ Hoppas ni får tag på Tuffas!
putt för fine Tuffas

Gulliver och annebeate ni har PM!
står hemmet kvar då efter så lång tid?
Putt! Hur går det för fina killen?

Jag har lokaliserat var detta är och vem som nu äger huset - lägger dock inte ut det offentligt. Annebeate och Gulliver har fått alla fakta.
En fundering jag hade är: Om nu Tuffas inte har visat sig runt sitt "gamla" hus på ett tag kanske någon har tagit in honom eller så går han runt här och var. Är det inte en idé och göra en "lapp-orgie" och dela ut flygblad i alla brevlådor däromkring och efterlys katten. Har man tur kanske någon svarar att han är omhändertagen eller vet var han befinner sig. Lappar och annonser har ju visat sig lönsamt på annat håll
Så Malmö-bor och närboende; stråla samman och gör en samlad attack för Tuffas!
Bra jobbat, kattassen!
Jag tycker också att en, så kallad "lapp-orgie" vore en kanonbra idé! 
Heja alla Malmö-bor! Se till att få in Tuffas nu!

#194 Typiskt lyckades radera ditt meddelande. Kan du skicka det igen? Sorry 

#196 Jag har skickat igen

Putt för Tuffas!

Ja hur går det? Har ni varit och hälsat på Tuffas och satt upp lappar eller vad är planerna nu? *nyfiken*
Gulliver, jag har skickat PM till dig i går kväll.
Håller tummarna för lille Tuffas nu och att det löser sig för honom!

Puttar igen för letandet av Tuffas. Någon som har en plan?
Jag har skickat PM till dig kattassen.

Hur går det med Tuffas? Vad händer? *nyfiken igen*
Jag har skickat PM till dig Gulliver.
Putt. Vad händer? Kan knappt somna…
Putt! Något nytt om Tuffas?
Jag har sökt information angående läget för Tuffas just nu via Pm här på forumet till Gulliver och via e-mail till en Medarbetare i KKS utan att få svar. Lite tråkigt.
Jag får nu på egen hand försöka få fram lite information. Skall köra ut till området där Tuffas skall vara senare i dag och även sprida lite lappar.
Tråkigt att du inte får något svar.
Jättebra att du har möjlighet att åka ut och titta i området….hoppas att du får veta något om Tuffas….undrar så var han tagit vägen.
Puttar och undrar hur det gått! Bra jobbat av er som bryr er!
Debattia
Jag har fått vänta till i morgon. Då får jag å andra sidan hjälp av min ena dotter. Det känns just nu så sorgligt att man inte kan få någon information om hur läget är för honom. Matas han fortfarande av anmälaren eller är han möjligen spårlöst försvunnen? Lite information hade självfallet underlättat en räddningsaktion av honom.
Gulliver, jag har skickat PM till dig den 3 februari. Hoppas på svar.
Lille Tuffas tycks vara helt övergiven.

Usch…verkar inte bättre 
Hur blev det så….var ju fler som aktiva o jobbade för honom 
Tänker så mycket på honom…var han är…har han mat…någonstans han kan värma sig..
#214 jag förstår det inte heller. Jag väntar på svar på ett PM jag skickade för flera dagar sedan och det verkar tyvärr inte som jag för något svar. Varför begriper jag inte. Kattassen och jag är fortfarande engagerade i Tuffas därför behövs all hjälp som kan fås.

Puttar för fine Tuffas
Hoppas verkligen ni får den hjälp ni behöver…vet att ni försöker o försöker..
Någon med initialerna LG mailade mig för ett par dagar sedan ang. Tuffas, är det någon av er? LG fick uppg. om vad som hänt då jag var behjälplig.
Tyvärr finns det absolut inte den minsta möjlighet att följa trådarna här på forumet, och maila mig därför på carina.a@kks.nu så är i alla fall chansen större att få svar. det är i alla fall min intention att läsa mail varje dag, men det händer tyvärr att inte heller det är möjligt.
Vänliga hälsningar
Carina
Hej Carina!
Jag har dessa initialer och mailade dig på kvällen den 5 februari till din KKS adress. Något svar har ej kommit, checkade åter precis. Kan du maila om ditt svar är jag tacksam.
Stackars Tuffas. Finns det ingen som matar honom nu då 
MEn något borde ju komma fram? KIssen som har ett väntande hem och allt…..
Hej Annebeate!
Nu har jag skickat svaret både från min kks-adress och min privata mailadress. Hoppas att du får det nu! Ditt mail till mig tog först en omväg till en annan Carina, utan .a i mailadressen.
Hälsningar
Carina
puttar å hoppas att detta går att ordna till det bästa för Tuffas

tuffasputt, undrar hur det e med honom,
Jag har nu i kväll varit i Tygelsjö och satt upp lapper med bild på Tuffas och även lagt lappar i brevlådor. Ytterligare lappar senare. När jag var i Tygelsjö visade jag bilden på Tuffas för en kvinnlig joggare och hon hade sett en katt som såg precis ut som Tuffas i morse cirka 200 meter fågelvägen från den plats där den gamla damen tidigare matade Tuffas. När jag kom hem hade jag fått besked om anmälarens telnr. Strax efteråt ringde en man från Tygelsjö som sett en av lapparna i en busskur och hade en stund innan sett en katt ligga död några hållplatser längre bort mot Vellinge precis som katten var inslängd i busken vid vägkanten. Katten liknade Tuffas. Jag har tidigare ikväll ringt upp anmälaren som sett Tuffas i går eller förrgår. Hon skulle kolla upp katten och återkomma till mig. Det är inte säkert att det är Tuffas, oavsett vilket stackars lille kisse .
oj…hoppas du får svar på om det är Tuffas eller inte…är ju som du säger tragiskt oavsett…
Bra att du var ute där….så denna rysare kanske kan få en upplösning.
#225 vad bra att du har tagit hand om detta å kan göra något eloge åt dig för det. Nu får vi hoppas att det inte är Tuffas som är död

Vad hemskt om fine Tuffas skulle vara överkörd… *hoppas verkligen inta att det är så*
Stackars kisse i vilket fall som… 

#225 Tusen tack för din omfattande insats annebeate.
Åh, nej lille Tuffas får inte vara överkörd
. Varför ville du inte gå in i fällan lille vän …..
Och ingen annan katt heller ….. 

Sååå sorgligt om det skulle vara stilige Tuffas…..
Det är naturligtvis sorgligt vilken kisse det än är….
..men så många här som velat att Tuffas skulle få det bra.

Vågade knappt leta efter denna tråd än mindre öppna och läsa av rädsla för att det är Tuffas som ligger i busken
.

Hoppas att det inte är Tuffas som är död, fast det är lika illa vilken katt det än är

Du Gulliver som startade denna tråden har inte varit inne och skrivit trots alla frågor om vad som händer och hänt med Tuffas. Undrar varför.

#233 Har du läst igenom hela tråden? Där finns mycket information. Allt som händer skrivs dock inte här.

Och det är svårt att svara på PM när inte skicka-knappen är synlig för mig längre.
Stackars lille kisse.
Får hoppas han får
komma in i värmen snart.
Håller tummarna för att det ordnar sej.
Tyvärr är bilar hårda o kissar mjuka. Sorgligt vilken kisse de än må vara som fått sätta livet till.
Kram
Då väntar vi på besked. Stackars kisse vilket som

Hàller mina tummar (pà làngt hàll) fòr goda besked!
Jag bad anmälaren i förrgår att kolla om den döda katten var Tuffas och gav även henne telnumret till den som sett katten den dagen. Jag bad henne också ringa mig och lämna besked och jag förklarade för henne att vi är många som engagerat oss och därför är mycket angelägna att få svar. Hon lovade detta. Tyvärr har inget hörts från henne, förstår inte varför.
Oj, jag måste ha missat något, misstänker man att Tuffas kan vara död? 
Jag har fått ett telefonsamtal om en katt som liknade Tuffas, se #225. Jag var i dag ute i Tygelsjö efter arbetets slut och sökte på den plats som katten skulle ligga på enligt telefonsamtalet. Där var ju snö men jag borde ha sett den trots allt. Om jag inte hör något snart ringer jag till anmälaren igen.
Hoppas att Tuffas lever
#241. Så jobbigt att inte anmälaren hör av sig
man oroar sig ju hela tiden för lille Tuffas!
JA underligt. Men vad jag förstår, så finns det alltså nytt folk i huset? KAn man inte fråga dem?
JA underligt. Men vad jag förstår, så finns det alltså nytt folk i huset? KAn man inte fråga dem?
Det var inte Tuffas som låg död. Jag har varit i Tygelsjö i dag och kollat katten. Det var en annan liten kisse.
Jag har också talat med anmälaren som matar Tuffas när hon ser honom. Ibland kan han vara borta en vecka och så syns han igen. Han är mycket svårfångad enligt anmälaren. När det gäller de nya ägarna till huset kan vi inte där få någon hjälp. De bor inte där, huset skall renoveras.
Jag skall nu vara borta troligen några dagar men återkommer på forumet så snart jag är hemma igen.
Du är helt ubnderbar, annebeate! Lille Tuffas, som har ett väntande hem……

Härligt jobbat annebeate! Det känns ändå hoppfullt att anmälaren finns "med oss" och har noterat Tuffas då och då. Det verkar ju som han inte har dragit vidare iallafall.
Att huset verkade obebott förstod jag när jag forskade fram ägarförhållandena till fastigheten, eftersom de var skrivna någon annanstans. Undrar om det finns några andra grannar där borta i fastigheterna runtomkring som kan vara behjälpliga?
Annebeate - när du skrev om den påkörda katten fick jag en "flashback" till Daisy-fallet. Vilken rysare innan vi fick veta att det inte var Daisy som fallit offer. (Ja, i det fallet var det ju en helt annan "katt" som låg i diket så synd att det inte var en svart/vit dörrmatta som låg i Tygelsjö
)
annebeate, så synd om den överkörda kissen. Det kan inte ha varit lätt för dig heller :(
Vilken bra information du fått tag i, det ska du ha eloge för.
Ni är ett bra forskar-team :)
Ja tänk kattassen om det om det ändå hade varit en svart-vit matta eller nåt ist..
TUFFASPUTT
Det har i helgen ringt en dam till mig som hade sett min efterlysning i Tygelsjö och samtidigt sett en lapp om en upphittad katt med Tuffas utseende som var uppsatt i en affär i Klagshamn. Den katten skulle vara sällskaplig. Jag tror inte det är Tuffas eftersom han är på sin vakt enligt anmälaren och inte låter sig fångas i första taget. Dessutom var katten upphittad i Klagshamn, en bit från Tygelsjö men som damen i telefonen sa "katter kan gå långt". Jag har varit bortrest i helgen så jag slår en signal till damen i Klagshamn i morgon. Även om det inte är Tuffas känns det skönt att allmänheten är observant och hör av sig.

#250 Sånt gillar vi! Allmänhetens uppmärksamhet är värdefull. (Kan säga att det fortfarande så sent som idag ringer folk från Spekeröd och har hittat röda katter
)
Hoppas att det blir en fullträff!
Har det hänt nått här.
JA tänk om…….
Tänk att man inte kan släppa tanken på Tuffas. Det blir så med vissa katter märker jag…
Det har inte hänt något. I kväll ringde några flickor ang. en död katt de sett. Som jag förstod på beskrivningen av katten och var den låg var det den katten som jag var och kollade. Just nu vet jag inte riktigt vad som skall ske. Jag har haft planer på att tillsammans med min dotter Praxis kolla lite i Tygelsjö om Tuffas ses till men just nu är det snövitt landskap och Praxis är engagerad i Mimmi.
Ja tuffas pojken
undrar hur han mår….
Ja du är underbar, som ställer upp så!
Jaa man kan inte sluta tänka på denna kisse. Önskar så att han lät sej fångas och fick ett kärleksfullt o varmt hem
Ja man tycker, att när en så omöjlig uppgift som Daisy lyckades, då borde ju detta gå!
Jag tänker fortfarande på fine Tuffas. Något nytt?
Tänker ofta på honom oxå
Jag tänker också mycket på Tuffas och var han kan vara just nu. Jag hoppas att jag i morgon skall kunna ta en tur till Tygelsjö och sätta upp fler efterlysningslappar.
Putt för att vackra Tuffas ska dyka upp någonstans!

Fick igår ett långt mail med synpunkter och klagomål från Tuffas anmälare. Passar sig inte att återge här …..

#264 VA! Vart vill den personen komma egentligen, vill h*n inte att Tuffas skall hittas och få det bra eller? Kan du inte skicka det till någon Medarbetare gulliver?
Gulliver, vad är det fråga om? Anmälaren borde vara glad att fler engagerar sig i Tuffas öde. Just nu springer han väl omkring i snön och kylan och kämpar för sin överlevnad. Jag begriper ingenting!!! Har Tuffas överhuvudtaget synts till den sista tiden?
Jag skickar Pm till dig Gulliver.

#266 Jag har svarat.
Vad är det som händer egentligen?
????????????
Huu…detta är en riktig rysartråd…knappt jag vågar öppna den….Tänker så på Tuffas…om han finns kvar därute eller vad som hänt 
Hur elak får en mäniska bli egentligen. Först anmäla att en katt är hemlös och sen beklaga sig och skälla på Dig, Gulliver?
#267 Jag har svarat dig Gulliver.
Tuffas, vi är många som tänker på dig nu.. det är jobbigt att inte veta var du är, hur du mår. Puss på nosen..

Vi önskar nu alla att Tuffas kommer till rätta igen. Vad sedan anmälaren har för åsikter i sammanhanget vet jag inte - men det finns väl ingen som vill motarbeta hoppas jag.
Tänker på lille Tuffas i kylan. Om han bara kunde visa sig så att han får komma in.
Jaa tänker på kissen hela tiden
gulliver, jag har skickat pm till dig
annebeate

annebeate, jag har svarat.

Nu är det fixat annebeate.
Vad händer…någon som vet något om Tuffas??

Nu har jag läst igenom hela tråden och är så nyfiken på vad som händer.
Lille Tuffas hoppas att du snart kommer in i värmen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tänker så på lille Tuffas. Måste putta upp tråden
Detta är en riktig rysare…..Var är du Tuffas vi är många som undrar och saknar Dig????

Den som vill veta vad som står på får PM:a mig.

Tänker också på lille Tuffas, var är du, hur mår du, bara det inget hänt med dig

Hur går det???
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

#286 Monsi se kommentar #284.

Åhhhh vackra Tuffas-kisse..var är du..vad händer….

Tuffas anmälare meddelade mig detta:
"Tyvärr kan jag inte se någon möjlighet för mig att kunna fånga honom, det finns inget ställe att sätta en fälla och det kan gå ett tag mellan gångerna jag ser honom. Jag vet inte var han håller till."
Detta är så tragiskt 
Stackars fine Tuffas som så väl behöver få komma in i värme,mat och massor av kärlek.
Men hur går ni vidare då?
Fy 17 så sorgligt…….
Ja det är tragiskt.
Gulliver, jag har skickat PM till dig.
Visst är det tragiskt att han springer där ute i kylan.
Tankarna går ständigt till Tuffas. Något får göras så vi kommer framåt.
Finns det någon möjlighet att någon annan som bor i närheten kan/får försöka att fånga in Tuffas eller motsätter sig anmälaren det tro?
Jag önskar vi hade lite mera hjälp av anmälaren. Alla önskar vi ju att Tuffas skall få ett bra liv. Själv hade jag varit oerhört tacksam om andra ville hjälpa till att rädda Tuffas från ett hårt liv ute i ur och skur.
Nog förtjänar han det.
Puttar upp denna tråden och hoppas allt ska gå väl för lilla Tuffas !
Debattia
I dag är det riktigt busväder i Malmö, regn och blåst och självfallet går tankarna till Tuffas.
Var finns han och får han mat?
Ja lille Tuffas kan jag inte sluta tänka på. Han finns i hjärtat hela tiden

Nu är det väl snart läge för en skallgångskedja i Tygelsjö och knacka dörr, lappa upp och ge fullkomligt 17 i anmälaren som nu dessutom har tagit sin hand från ärendet (#289).
Tuffas måste ju finnas någonstans i närheten och antingen har han blivit infångad någonstans eller så driver han runt.
Kan man inte börja som vi gjorde i Spekeröd att dela ut flygblad i alla brevlådor i området runt där han bodde?
Jag kan gärna skriva ut lappar men har svårt att resa 30 mil enkel väg för att fysiskt vara där. Malmö-gänget slå er i hop och gör en insats för Tuffas igen!
Jag vet annebeate du gör vad dun kan och engagerar dig i massor men du hade behövt mer hjälp!!
TUFFAS!!
Puttar
Jag önskar så att jag bott i närheten så jag kunde hjälpa till.
Tycker ¤300 verkar som en bra ide om det finns möjlighet.
Dags för Tuffas att få komma in i värmen.
Kattassen du har helt rätt. Vi skulle behöva vara flera som kollar av Tygelsjö och samtidigt lägger ut lappar. Det vore bra om vi kunde samordna oss. En sak som också måste vara ordnad är att det finns någon som kan ställa upp åtminstone som stödhem. Finns här någon som är beredd att ställa upp som stödhem? Vi hade någon tidigare men om vederbörande fortfarande är villig vet inte jag.

#303 Eftersom Tuffas ändå har haft ett hem borde han vara någorlunda tam och social. Det ökar hans chanser att finna ett stödhem åt honom. Jag tror bara att om det gick att spåra honom och "ringa in" honom så är nog ett jourhem inte svårt att hitta. Svårigheten är väl att hitta honom.
Men det måste gå! Annonsera i tidningen, Blocket, affärerna runt omkring. Skriv i annonsen att även om han är omhändertagen av någon som vill behålla honom måste vi veta att han finns.
Kanske sitter det någon som tagit in honom och inte vill lämna ifrån sig honom. Dom får inte låta bli och höra av sig. Det viktigaste är inte att flytta honom därifrån i såfall utan för oss att få veta att han lever.
Ja för lille Tuffas hade ju ett väntande hem, eller hur?
puttar för Tuffas
Länge sedan någon var i denna tråd… HUr går det?

#307 Annebeate skulle kolla efter Tuffas men har inte hört något.
Ok…..
Det stämmer att jag hade tänkt att kolla av Tygelsjö efter Tuffas. Ingen lätt uppgift och tyvärr har annat ständigt kommit emellan. Uppgiften från anmälaren att det finna några andra katter som är mycket lika Tuffas gör det inte lättare. Det bästa hade varit om vi hade kunnat vara några stycken som kollade av Tygelsjö och samtidigt satte upp lappar. Hoppas några till vill ställa upp så kunde vi göra gemensam sak.
gulliver, har du haft någon kontakt med anmälaren på senare tid?

Har nogon hört om Tuffas har synts till vid anstallten?? Har hört ryckten om att de matarar hemlösa katter obs! bara ryckten.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Puttar upp för Tufffas. JAg kan inte glömma honom!
Putt för Tuffas!
ja Tuffas pojken, undrar hur han har det?
putt!
Ingen som vet nåt om Tuffas?
Tyvärr har inget hänt när det gäller Tuffas. Som jag skrev i inlägg 310 skulle vi behöva vara flera stycken som gjorde en aktion. Dessutom har det varit mycket med Mimmi den senaste tiden. Jag önskar att det snart skulle göras något aktivt när det gäller Tuffas. Den som kan ställa upp anmäl er här på tråden så får vi göra något gemensamt. Gulliver var tidigare mycket engagerad i Tuffas och vill kanske delta.
JA jag såg at tråden komså långt bak, så bara bra att dra fram den igen!

Starta ny tråd kanske då denna blivit lång?
Ingen dum ide. Det vore väldans bra och då kunde denna låsas

Nu har jag startat en ny tråd om Tuffas och stänger ner denna då den är lång och seg