Min älskade katt är borta!!
Min älsklings katt är borta!!
Sjulsmark i Piteå
Nu har min kastrerade katt gubbe varit borta i ca 3 veckor, och han har aldrig varit borta tidigare. Han är 11 år och mycket social och pratglad, han försvann när vi var utomlans och jag hade en kompis som skötte om katterna. Jag har ute anonser i tidningarna, anonserat på blocket, ringt polisen, pratat med ett hitte katt hem och satt upp lappar runt om i byarna. Kan någon försöka känna av min "KNASEN", jag är tacksam för all hjälp jag kan få, mvh Wera.

Jag har olika tankegångar..en väldigt social katt söker sig till människor..nån kan ju ha tagit in honom..sen att du varit bortrest..ja han kanske helt enkelt är ute o letar efter dig?när du åkte åt vilket håll åkte du från där du bor?såg Knasen när du åkte?..leta åt det hållet du for iväg..ja det var mina tankegångar..hoppas du finner honom!!!
Vilken fin kisse och jag förstår din oro och vånda. Var och hur bor du? Finns det möjlighet att katten kunnat bli instängd någonstans t.ex någons förråd eller garage? Bor du på landet så det är skog runt om?
Hoppas att du snart har din kise hemma hos dig igen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så vacker han är. Även om det gått tre veckor så fortsätt leta aktivt efter honom. Var i landet försvann han? Som någon skrev, han kan ha blivit omhändertagen pga han är så social eller att han är instängd. Hoppas så att du finner honom snart.

Någon som sett denna kisse? Putt!
Piteå har väl ett katthem uppåt där? Eller nu kanske ja blandar ihop det. Iblkand ringer ju folk till sin veterinär när de hittat en katt kanske du ska ringa dom med om du inte redan gjort det. Hoppas du hittar kisse
Lägg också in en efterlysning på www.katter.nu under "Allmänt kattprat"

vilken vacker kisse!!
Håller hårt i tummarna för att missen kommer hem snart..har du utlovat hittelön också? Det brukar få igång barn o ungdomar i letandet..

Hej alla som bryr sig! Jag har ringt ett hem i piteå som tar hand om hitte katter, men ingen Knasen var där. sen har jag hittelön på blocket men det ringer ändå nästan ingen, sen knogar jag att förnya anonsen på blocket för då blir den uppflyttad. Jag ska skriva på katter.nu och kolla där, tack för förslaget. Håll koll om ni hör något, kram Wera.

#8 www.upphittat.se är också en bra sajt att annonsera på.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Lappar i affären, skolan, biblioteket, busshållplatser osv. Tror inte att katten är så långt borta.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag har lappat överallt, men jag ska gå ni på upphittat.se och kolla oxå, TACK.

jag har nu varit och sökt han i kohage med omnejd men inte en katt i sikte, men en som säger att han har sett honom ska ringa om han dyker upp igen, håll tummarna att det är Knasen. Kram Wera.

#12 Ska verkligen hålla tummarna för att en så högt älskad familjemedlem kommer tillbaka till sitt hem.

Jag ska inte ge upp!!!!!! ska söka honom tills jag hittar honom
Hoppas varje gång denna tråd är aktiverad att det ska stå att han är hemma igen.
//Pia
Oh, jag vet årecis hur du känner dig! Jag hoppas verkligen att han kommer hem igen!
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

ojojoj, inte roligt alls det här. hoppas din fina kise kommer hem snart. så ledsamt när de försvinner. :(
lycka till!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

putt
Lite hoppfullt i allafall att han blivid sedd och jag hoppas också att du snart har honom hemma igen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

putt

Jag har gjort en stor rundvandring i kväll, men inte en enda katt såg jag. Jag börjar bli galen, varför får JAG aldrig se katterna som andra ser som dom tycker liknar min Knasen?? Det hade ju varit lättare om man fick se vad det är för katter, så man slapp söka där. MEN,,,, JAG GER INTE UPP!!!!

#21 Så är det väl alltid, man missar alltid tillfället när de andra är där. Är det någon speciell tid de ehar sett honom på olika ställen? Jag tänker att katter är ju vanedjur så han kanske återkommer vid ungefär samma tidpunkt till samma ställe om du har tur. :)

putt

Jag har satt lappar i mera brevlådor men utan resultat, jag börjar tro att han inte är i byn utan att någon har tagit med sig honom, ocxh det försvårar ju sökningen ännu mer. Jag har lappat i alla byar i ca 3 mils omkrets och förnyar hela tiden anonsen på blocket. I dag ringde det någon med skyddat nummer, det var någon som pratade med utlänsk brytning, han sa att han hade min katt och att den var svart och ville ha hittelön. Visst är det FÖRJÄVLIGT att det finns dom som försöker utnytja att man älskar sin katt. Det slutade med att dom skrattade och la på luren.

#25 Jag har också varit med om det när jag hade en katt här hemma som jag hade tagit hand om och som hade kommit vilse. På min annons var det en ung-d…vel av icke svensk härkomst som sa att det var hans katt och att han krävde ersättning för att jag stulit den. Suck… jag även där blev skratt i luren och därpå bröts samtalet. Nåja den hade jag inte gått på den. Jag hade aldrig lämnat ut katten till den ungen om det så varit hans katt och om den så hade varit polkagrisrandig. Nä då hade den hrlt plötsligt varit grön-vit istället;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

ingen katt men jag fortsätter att hoppas att jag får se min älskade katt, mvh Wera.
Ja jag håller tummarna för dig……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ingen katt än, men jag fortsätter att annonsera i tidningar och dyl, kram Wera.
åh så sorgligt att du ännu inte fått tillbaka din katt

Håller tummarna allt vad vi kan! Vår katt är också försvunnen så vi vet verkligen hur hemskt och hopplöst det känns!
Lycka till!
Kram!!!!

fortsätter att hålla tummarna för din vackra kisse..
Jag vet en katt som katt som försvann från sitt hem då den äldsta katten hade varit elak mot henne. Det sattes upp lappar och frågades runt om i byarna. Någon kanske hade sett katten men sen försvann spåren.
Ett halvår senare uppdagades det att ett par i 90-års åldern som bodde mycket avskilt hade fått besök av en katt som de matade varje dag.Det var hennes katt som fick tas med fälla, men nu är katten hemma hos matte igen.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

i våras kom en katt till rätta som varit ute från februari till april, så ge inte upp kram

jag har haft dator krach, men har en tillfällig dator un så jag kan nå omvärlden. Jag fortsätter att annonsera men alla som ringer har sett en svart lurvig katt. Annonsen i tidningen är ju svart/vit så alla tror att han är det, så nu ska jag skriva villken färg han är. Hoppas det är många som håller tummen att jag hittar min katt, mvh Wera.
En grannkatt var försvunnen i drygt 7 månader bl.a under vintern, när plötsligt grannens telefon ringde och katten var återfunnen ganska långt bort från hemmet. Han var i bra skick dessutom. Detta visar att även om det gått lång tid skall man inte ge upp hoppet. Hoppas så att även du snart finner din älskade katt.

Vi fortsätter att hålla tummarna här!

min älskling är fortfarande borta!!! hoppet finns fortfarande.
#38 Jag tror inte att jag läst här om kissen var öron- eller chipmärkt.
Om så är fallet har du ringt och kollat Svenska Kennelklubben så att han verkligen finns med i registret? Ibland sjabblar dom och katter faller ur registret. Tänkte om någon hittat honom men inte kunnat spåra ägaren?
Det var en väldigt maffig och fin katt, hoppas att ni hittar tillbaka tillbaka till varandra!
Kan han blivit instängd när någon stugägare bommat igen för vintern.
Bara en tanke när det var i slutet av September.
Jenna
hur har det gått?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Har ni kontaktat den här föreningen.

ingen katt har kommit hem, jag har kontaktat alla möjliga föreningar och olika instanser men utan framgång. Knasen var tyvärr inte chippad.
Lägg ut detta på Kattpolisen i fokus också.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....