Motioner om katter i riksdagen.
Hej, det har lagt två nygamla motioner om katter i riksdagen samt en motion som behandlar djurskydd generellt men där katter tas upp. I denna motion diskuteras TNR, mycket positivt. De "nygamla" motionerna är uppdaterade med lite ny info. Baserat på de som har skrivit under dessa motioner (12) så är det "bara" 164 kvar att få med! Det finns ett flertalet andra motioner som handlar om katter och hundar men de behandlar lite andra saker.
http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GU02MJ269&rm=2006/07&bet=MJ269
http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GU02MJ329&rm=2006/07&bet=MJ329
http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GU02MJ265&rm=2006/07&bet=MJ265
Mvh Helene
Ska sätta mig och läsa igenom så fort jag får lite lugn och ro.men ett bra intiativ *L*
Tassar från Mojje,Minni,Zotis och matte Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Säger det samma som Eva!
Tack för länkarna, Trullis och tack för att du tog fram det utmärkta underlaget till motionerna!
Sist vi talades vid så nämnde du att det var två eldsjälar i riksdagen - och nu är dom ju 12!!!!
Det tar sig (sa pyromanen)!
/Pelusa
Kanonbra Trullis! Så bra att det händer en del och att även TNR diskuteras på riksdagsnivå!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det är bra ju mer kattsnack som förs i riksdagen. Katt, katt, katt ska hamras in i politikerskallarna så de helst inte kan sova om nätterna.
Det hade varit intressant att höra hur man diskuterade förra gången Solveig lade fram sin motion. Jag hoppas till slut att alla partier gör detta till en av sina frågor: katthållningen i Sverige.Då får vi nyans och bredd och till slut också politiska beslut.
En Statushöjning av Samtalet om Katter är definitivt ett tecken på att vi är på rätt väg.
Soulway

tack för länkarna Helene!

Detta ska jag absolut läsa igenom och sedan gå till attack. Solveig var en av två politiker som besökte oss på katthemmet. Nästan så hon adopterade en av våra kissar, hennes hjärta sa ja, men tiden nej så hon backade själv ur det hela. Det är en bra människa som tänker så.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja det är mycket positivt att dessa motioner blivit skrivna! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tack för länkarna! Håller med Eva, mycket positivt att dessa motioner blivit skrivna. Återstår att se hur det utvecklas sig.
Suveränt
Jenna :)

Jag har en stark känsla att saker kommer att förändras till det bättre för katterna.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#11 Det känns som att det går i rätt riktning!
//Lena