helig birma bortskänkes
kanske inte är rätt sida att skriva på, men har en helig birma som jag nu ska skänka bort.
10 år, kastrerad hane, med stam, innekatt.
PM:a vid intresse

helt rätt! Fel sida! Vi jobbar för att höja kattens status och det gör man inte genom att skänka bort dom………

hmm, jag ska skänka bort katten pga ändrade familjeförhållanden så vi har ingen möjlighet att ha kvar honom. Tkr att det är bättre än att ta betalt för honom, eftersom jag endast vill att han ska få ett bra sista hem, om det sen är att sänka "statusen" kan man ha skillda åsikter om!

Jag förstår din tankegång, men att skänka bort en katt är inte ens bra för den. Med kostnad så vet du att det är seriösa människor som vill ha honom. Vi säljer katter på katthemmet för minst 700 kr, var av en av dem var 19 år! Så din katt kan ge en ägare 10 års lycka då det är inte är em omöjlighet. Så sätt en kostnad på honom, inte för din skull men hans. Dessutom så är folk som är kattintresserade i själen mer intresserade när de ser ett vettigt pris istället för bortskänkes som sopor. Då kan de fundera på vad det ärför fel på kissen eller på dess ägare. Lycka till.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#2 Man ska aldrig skänka bort en katt då det ökar risken för att katten kommer till helt fel personer. Många tror att de ökar möjligheten för katten att få ett bra hem om det ger bort den gratis. Det är säkert många som vill ha en Birma gratis, men ofta av fel orsaker. Just alla dessa gratis katter är faktiskt ett av de största problemen när det gäller de stora missförhållanden vi har i Sverige idag. Därför skulle jag råda dig att ta betalt åtminstonde 500 Kr för din kisse. Det är inget som en seriös kattägare backar för. Det viktigaste måste ju ända vara att din Birma får komma till någon som kan ta hand om honom på bästa sätt och vet vad det handlar om. Det finns bra annonsforum på www.katter.nu för omplacering. Det är Nordens största kattsajt och där finns många besökare som är vana vid just Birma och kan ge den ett mycket bra hem.
Lycka till! Hoppas att det ordnar sig för kissen!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
sätt ut annons på blocket bland annt och ta ett rimligt pris. Birmor är väldigt fina katter. berätt lute om honom också och sätt ut en bild. jobbigt att du måste sälja en hund du haft i tio år:(