Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2343 ggr
Kusten
0

Döda/skadade katter i Frölunda

Inte bara i Frölunda förvisso. Men nu har där hänt så mycket olustigt och hemskt där att jag vill gå ut med storvarning till er som eventuellt har eller känner folk som har lösgående katter därikring.

Idag har jag dokumenterad en katt alldeles vid samma ställe där katterna Diana (kissen med ansiktsskada) och hennes lilla Disa fångades in.

En fruktansvärd syn!

Katten hade bland annat inget huvud och var placerad intill en koja som någon hade satt dit för skydd till ett par andra hemlösa. Allt sådant måste nu bort för det kan tänkas vara så att det är en person som blir ingångtriggad av att andra hjälper - och därigenom vill förstöra och visa missnöje på de mest sjuka sätt.

Lappar är uppsatta på olika håll i frölunda och det är alltså flera katter som hittats döda/lemlästade. Bland annat flera röda/rödvita katter. En stackars katt på Marklandsgatan blev ihjälslungad mot ett berg i somras och vittne var några pojkar.

Det finns andra händelser också, en av dem har gått att läsa i tidningen för ett tag sedan nu och det rörde sig om ett avhugget katthuvud i ruddalen som ligger alldeles vid samma ställe som katten som hittades idag. Men det är bara en pyttedel av allt som hänt och händer.  

Gråter

Hawknestgrove
0

Fy… Ska ta denna varning och sprida till en låst sajt som jag är med i. Sätet i GÖteborg

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

huskatt08
0
catfoot
0

Gråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

siberlina
0

förra  sommaren  ,så   körde  en  galning omkring  i södra stockholm    och   tog  livet av katter, han  har setts  i en vit   saab,,,

kanske    är det  samme   galning.

martdat
0

usch, hoppas att han åker fasst, på ett elr annat vis, stackars kissar, och mattar/hussar,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Stackars katter, man blir så ledsenGråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

gulliver
0

Nä fy f*n jag ryser och skakar. Sjuka människor. Stackars, stackars katter.

Kommer aldrig någonsin att släppa ut någon katt oavsett var jag bor.

Gråter

emjon
0

Fruktansvärt att sådant händer och stackars alla kissar som riskerar att råka illa ut. Det verkar som detta har ökat runt om i landet och jag skulle aldrig riskera att släppa ut mina kissar utan tillsyn.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

brutt
0

En sån person eller såna personer som ger sej på de svagaste har förmodligen inga spärrar kvar som hindrar dem från våldsdåd.

Det är hemskt att såna människor går fritt!Skrikandes

tuska
0

Döda för dödandes skull.Skrikandes

Den personen är även falig för människan, hoppas polis får fast honom

Bumbis
0

GråterSkrikandes Det finns inte ord…

Man undrar ju om Diana också varit utsatt för en psykopat med sina skador…Gråter…stackars, stackars missar….

Jenna-Gun
0

Nu räcker det med galningar som går lösa. Man mår illa

siberlina
0

idag  fick jag höra   att en katt hade blivit  dränkt, av  en  galningGråter

Minka040
0

I min barndom gick de allra flesta katter ut och in som de ville. Nu skulle jag aldrig släppa ut en katt - en del folk är ju bevisligen helt från vettet!

lenarydstrom
0

Borde inte detta polisanmälas?

Även om katter har låg status och inte prioriteras, så kan man ju diskutera om denna /dessa personer även är våldsbenägna vad gäller människor och kanske genom detta få polisen att titta till området lite extra.

Sidentass
0

Fyyyyyyyyyyy!!! Vad jag tänker om förövarna är inte tillåtet att visa i skrift..!!SkrikandesGråter